Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik sie schladza na biegu jalowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem od miesiaca audi a4 1.9tdi AWX

Zrobilo sie chlodniej silnik sie bardzo dlugo nagrzewa cieply jest dopiero po przejechaniu 15km.

Natomiast dzisiaj w jezdzie miejskiej zauwazylem ze przy temperaturzr -4 stopni temperatura leci w dol jak sie stoi w korku.

Mam pytanie czy tak maja te silniki czy zawor termostatyczny do wymiany?

Opublikowano (edytowane)

najpierw sprawdź czy dolne węże od chłodnicy są ciepłe jak stoisz na jałowym jeżeli tak to termostat puszcza za szybko, ja też tak mam że ciężko się nagrzewa dużo zależy jaką masz temperaturę na ogrzewanie zapodaną, a to że ci się silnik schładza w korku to raczej normalne przy takiej temperaturze, szczególne jak już wcześniej napisałem dużo zależy jaką masz temperaturę na ogrzewanie i z jaką siłą nastawioną.

i jeszcze jedno o ile stopni ci leci ta temperatura? bo jeśli o 10 wedle zegarów to się nie przejmuj tym.

możliwe też że oszukuje cię czujnik temperatury

piszę z własnego doświadczenia ( 4x czujnik temp i 1x termostat niepotrzebnie ) i kilkadziesiąt złotych w plecy z tym że 3x z rzędu czujniki buble :grin:

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano (edytowane)

Mam teraz tak samo, jak jade temperatura utrzymuje się cały czas na 90 stopniach C, ale gdy gdzieś stanę np w korku czy na jakimś dluższym postoju i silnik pracuje na biegu jałowym temperatura nieznacznie spada. Narazie jeżdze i obserwuje jak zaczną mi się robić sople lodu na nosie :grin: to podmienie termostat i sie zobaczy jak wtedy

będzie:)

Edytowane przez djmesiu
Opublikowano

zaden termostat czy czujnik

ZIMA !!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano (edytowane)

DEV nie zgodzę się z tobą ...miałem różne diesle i 1.9PD również i nigdy przy sprawnym termostacie nic takiego się nie działo - szczególnie przy takich małych mrozach - wiadomo że można to jakoś tłumaczyć przy np -30 ale -5? bez przesady...silnik musi osiągać swoją temp roboczą i ją utrzymywać .

...poza tym chyba nie byłoby normalnym że jedne egzemplarze 1.9PD trzymają temp a w innym na wolnych ona spada...wszyscy co piszą że przy taki niskich mrozach im spada temp mają układ chłodzenia do przejrzenia...

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

A mi co zime ten zielony czujnik sie psuje :( Mimo ze teoretycznie kupuje oryginal

Opublikowano

A mi co zime ten zielony czujnik sie psuje :( Mimo ze teoretycznie kupuje oryginal

oryginal z aso czy z allegro?bo to zasadnicza różnica:)
Opublikowano (edytowane)

hehehe z tymi czujnikami to przesada od lutego 2014 do teraz mam już 4 kupowany w ASO i wszystkie 3 szlag trafił dopiero ten czwarty jakoś działa :grin:

po za tym DEV ma rację!

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

DEV nie zgodzę się z tobą ...miałem różne diesle i 1.9PD również i nigdy przy sprawnym termostacie nic takiego się nie działo - szczególnie przy takich małych mrozach - wiadomo że można to jakoś tłumaczyć przy np -30 ale -5? bez przesady...silnik musi osiągać swoją temp roboczą i ją utrzymywać .

...poza tym chyba nie byłoby normalnym że jedne egzemplarze 1.9PD trzymają temp a w innym na wolnych ona spada...wszyscy co piszą że przy taki niskich mrozach im spada temp mają układ chłodzenia do przejrzenia...

Dziadku, nie od wczoraj grzebie w tych autach i wiem co nie co na ich temat.

mam citroena nemo 1.3hdi z silnikiem fiata i sytuacja jest taka sama, auto jest nowe 10000km przebiegu o usterce nie na mowy, kilku moich klientow ma punto z tymi samymi silnikami o mocy 75 i 90kM, taka sama sytuacja. Jazda w zimie poza miastem z prędkością 70-90km/h pozwala osiagnac temperature ok 70-75stopni. Zasloniecie chlodnicy w połowie lub w 2/3-ich mocno poprawia ten stan rzeczy.

Opublikowano

Zgadzam sie z Tomkiem.

Niech autor wątku wył nawiew a temp niemalże rośnie w oczach.

Sam tego nie doznałem jeżdżąc PB.

To juz moja 3 zima w ON i powiem tyle ze dieslem trzeba umieć jeździć zęby go nagrzać,zwłaszcza jak ktoś ma wywalony EGR

Termostat sprawny nigdy nie było z nim problemów.

Po prostu diesel bardziej oddaje ciepło a mniej go łapie.

Zasłona chłodnicy wszystkie osłony i trochę się to poprawi.Tylko nie cisnąć go długo ponad 170km/h bo może się zagrzać.

Opublikowano (edytowane)

1.3 fiatowski to całkiem inna historia bo te silniki naprawdę maja zima problemy z osiągnięciem full temp tak jak i 2.0tdi cr ale my rozmawiamy o 1.9pd ...No chyba ze ja miałem "zepsute" te swoje ze po zmianie termostatu problem znikał ... :D

...ludzie naprawdę nie doceniają tego urządzenia :) mozna powiedzieć ze zmieniam go w każdym samochodzie jaki do tej pory miałem oprócz rzecz jasna a5 tki :P

.to samo mam teraz w bmw 3.0d , niezależnie od temp na zewnątrz mam stała temp silnika a na forach bmw tez ludzie piszą takie historie ze ten typ tak ma , ja nie posłuchałem ich i mam po problemie , termostat nie kosztuje duzo wiec nawet jak spróbujesz a nie pomoże to będziesz przynajmniej pewny ze masz to sprawne.

Ja bym wymieniał ale masz tez odmienne opinie - zaleta forum ze masz rożne opinie zawsze i twoja w tym rola zeby dopasować je do swojego przypadku

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

Nowoczesne silniki diesla maja bardzo wysoką sprawność cieplną stąd też problemy zimą.

Opublikowano

U mnie temperatura nie spada dlatego zgadzam się z Dziadkiem :) Jeżdżąc przy temperaturze -5C klimę mam ustawioną na 18C, a siłę nawiewu od 3 do 5 kresek i nie ma opcji żeby na postoju temperatura spadła za to przy temperaturze -15C i więcej już tak.

Opublikowano (edytowane)

U mnie temperatura nie spada dlatego zgadzam się z Dziadkiem :) Jeżdżąc przy temperaturze -5C klimę mam ustawioną na 18C, a siłę nawiewu od 3 do 5 kresek i nie ma opcji żeby na postoju temperatura spadła za to przy temperaturze -15C i więcej już tak.

to ustaw klime na np 23C i zobacz czy czasem nie spadnie po za tym napisałeś "jeżdżąc" a jak wiadomo wtedy temp szybciej rośnie niż np stojąc w korku, u mnie jest tak że im większą temperaturę na klimę ustawię to bardziej spada ( coś kole 80C wedle zegarów temp otoczenia około -4C ) jak mam wyłączoną to jest bite 90C i nic nie rusza a termostat w 110% sprawny jest.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Owszem, tak napisałem, nawet zgadzam się z Tobą co do spadku temperatury silnika przy takich ustawieniach (23C klima i postój) lea dalej dopisałem "nie ma opcji żeby na postoju temperatura spadła" (Temperatura zewnętrzna i moje ustawienia klimy jak podałem wyżej).

Dla mnie przy 23C jest za gorąco i jak ustawię 18C to w zupełności wystarczy - Gdybym ustawił 23C to chyba tylko po to by jajka ugotować ;)

Marcin napisał, że jego silnik jest ciepły dopiero po 15km, a stojąc w korku przy -4C temperatura silnika spada - nie wiemy jak ma ustawioną klimę bo tego nie podał :)

Opublikowano

U mnie też na postoju temp spada a termostat nowy. Ostatnio sprawdzałem chłodnicę po zrobieniu w trasie 180km przy temp zewnętrznej +2,5*C była zimna. Jak wyłącze grzanie wnętrza to temperaturę łapie szybko. W 1,9 TDI faktycznie wiele zależy od ustawienia klimatrionica. W moim poprzednim B6 z silnikiem ALT (Pb) miałem ustawione 24-26* i auto łapało temp zarzaz po uruchomieniu jakby miało webasto. W AWX musiałem znaleźć kompromis pomiędzy nagrzewaniem silnika a wnętrza i marznę przy tych marnych 21*C. Lubię ciepło i przy 18*C to bałbym się o odmrożenia :decayed:

Opublikowano

Karton na chłodnicy zalatwi sprawę.

Opublikowano

u mnie w awx tez spada temperatura i jest to normalne nie na darmo mowi sie aby w gorace dni na dlugiej trasie podczas postoju np w korku wlanczac goracy nawiew bo to ochladza silnik normalna sprawa... a jak ktos chce niech wymienia i powodzenia zycze :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...