Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO czym sie różni od innych napędów 4X4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

o jaką teorie ci chiodzi?Bo mi tylko chodzi o sprawdzenie napedu.

Opublikowano

O tę


jak zawisniesz jedna osią subaru to sie wygrzebiesz, audi juz nie
Opublikowano

nigdy nie zawisnąłem jedną osią

Opublikowano

Ja z chęcią wysłucham co autor teorii ma na myśli.

Opublikowano

Wynika to z konstrukcji napedu jednego i drugiego auta, z Haldex jest tak samo jak z wiskoza w TT czy subaru.

Opublikowano

Czyli uważasz, że wjeżdżając jedną osią autem z Q np na rolki to nie wyjedziemy?

Opublikowano

Opublikowano

wiec w koncu jak sprawdzic czy mam sprawny naped Q ?Jechac na hamownie czy jakoś samemu dam rade?

Opublikowano

Sprawdz stan tylnego zawieszenia, masz gdziesz luzy.

Opublikowano

Nie kumam tego filmu . Raz nie wyjechał , potem wyjechał bez problemu ???

O co chodzi???

Opublikowano (edytowane)

auto z suneło sie z rolek, miało opór i dlatego normalnie zjechało

Edytowane przez Dev
Opublikowano

To w takim razie kiedy to quattro działa? Wtedy co najbardziej potrzebne to go niema, a jak zbędne to jest cały czas. Tak to widzę oglądając tego typu filmy.♻

Opublikowano

poczytaj o torsenie, chodzi o wspólczynnik blokowania koła

Opublikowano

czyli kiedy tył wyprzedza przód to raczej nie działa a moze jakbym dodał gazu to zaczełoby działac?

luzów nie ma zadnych w zawieszeniu bo dosc czesto profilaktycznie jezdze do kumpla na stacje diagnostyczna .

Opublikowano

To w takim razie kiedy to quattro działa? Wtedy co najbardziej potrzebne to go niema, a jak zbędne to jest cały czas. Tak to widzę oglądając tego typu filmy.♻

Gdyby dohamował np. ręcznym gdy tył był na rolkach to zacząłby przód ciągnąć.

To samo jak zawiśniesz i jedno koło jest w górze, bez dohamowania nie ruszysz.

Opublikowano

eds pewnie dużo pomaga jak koło zawiśnie tylko trzeba użyć pedału gazu

Opublikowano (edytowane)

z rolek da się zjechać jak lekko klepniesz pedał hamulca - opór na kole da mu na chwilę moment obrotowy.

muszka - fizyki nie oszukasz, jak odejmujesz gaz w zakręcie to większa przyczepność pojawia się na przedniej osi i tył wyrzuca na bok.

Edytowane przez rav14
Opublikowano

Wiem, że dinozaur, ale każdy w innym czasie próbuje zrozumieć jak działa quattro :)

Czego nie rozumiem, pomóżcie :

Zwykły dyfer kieruje moment tam gdzie ma lżej.
Torsen odwrotnie - moment kieruje tam gdzie większa przyczepność.
W B5/B6/B7 między kołami są zwykłe dyfry, a między osiami jest Torsen?
Jeśli tak, to dlaczego na filmiku B5 nie mogła zjechać z rolek? Cały moment Torsen powinien skierować na przód przecież..

Opublikowano

Torsen kieruje moment tam gdzie jest większa przyczepność pod warunkiem że ta przyczepność jest. Jeśli przyczepności brak Torsen zachowa się jak zwykły otwarty dyfer.

Opublikowano

Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...