dayton2 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Witam czy mycie silnika może zaszkodzić?.Chciałem umyć silnik po wymianie uszczelki pod głowicą i cieknącym EGR-em czy są ku temu jakieś przeszkody . O co należy zadbać?
quadral20004 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 przedewszytskim musisz zastosowac jakis srodek do mycia silnikow.takie srodki sa na kwasach,wiec nie psikaj nimi po kostkach ,kablach itp. w najlepszym przypadku pozabezpieczaj elektryczne elementy np folia z jednorazówek. pozniej zlej zimna woda,takze uwazajac na w/w elementy. i po zabiegu.ja osobiscie nie myje silnika bo to nic nie pomaga a moze zaszkodzic
POWER-KRIS Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ja swój wale pistoletem na myjni tylko z zapalonym silnikiem żeby altek wrzucił wodę jak coś. [emoji12]
quadral20004 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ja swój wale pistoletem na myjni tylko z zapalonym silnikiem żeby altek wrzucił wodę jak coś. [emoji12] dobre
tipmaniak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ja juz mylem dwa razy myjka ciśnieniowa 110 bar wszędzie przy wyłączonym aucie i raz na myjni ręcznej przy włączonym i nic się nie stało
Fido Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Też myje 2 razy do roku i nic się nie dzieje.
Jaro666 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 AWX i ogólnie diesla zadbane ! czyli opaski wszystkie dobrze pozakładane na łączeniach do turba itd. i wiązki nie ruszane to nic sie nie powinno stać... raz tylko pojechałem Traficiem od klienta na myjke i tak sie skończyło że później szukałem przerwy na instalacji bo autko zgasło i koniec a le w audi raczej bezpiecznie umyc silnik
mateusz233 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Według mnie nie powinno się zbyt często myć silnika bo wiadomo, że woda może dostać się do wtyczek, styków i innych elementów elektrycznych co na pewno nie pomaga. Silnik warto umyć jak jest mocno zabrudzony lub zaolejony. Wtedy łatwiej zauważyć ewentualne wycieki i przyjemniej się pracuje przy czystym silniku. Środkiem do mycia silnika najlepiej popsikać tylko w miejscu gdzie jest olej. W kontakcie z elementami aluminiowymi porobią się plamy co brzydko wygląda. A najlepiej silnik co jakiś czas czyścić ręcznie przy pomocy wd-40 i szmatki. Edytowane 29 Grudnia 2014 przez mateusz233
lukaszooo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Przecież od tego bardziej brud sie czepia, sposoby jak nacieranie zderzaka przepalonym olejem przez dziadka Edytowane 29 Grudnia 2014 przez lukaszooo
jacek70 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 No i najważniejsze. Myjemy nagrzanym silnik. Lepiej bród zchodzi i łatwo potem odpali.
wesz82 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 No i najważniejsze. Myjemy nagrzanym silnik. Lepiej bród zchodzi i łatwo potem odpali. A ja właśnieczytałem ze nie wolno myć nagrzanego silnika... Sam myłem swojego AVG już 2 razy zaraz po kupnie bo był obrzygany olejem tak ze nie chciało by się łap tap włozyć i jakiś rok temu przez uszczelkę pokrywy zaworów. Teraz znów przez nią leciało wiec jak zejdą mrozy i będzie bliżej plusa to też pojadę przelecę myjką. Jest jedna zasada nie wolno namiętnie napierdzielać po wszystkim co elektryczne tj kostki altek itp silnik zawsze na chodzie Dobry zabieg w zime dla kogoś kto nie ma osłony silnika.
lukaszooo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 No i najważniejsze. Myjemy nagrzanym silnik. Lepiej bród zchodzi i łatwo potem odpali. Tarcze sobie umyj gorące Silnik zawsze zimny, klema zawsze zdjęta, diesla myjemy bez żadnych obaw, benzynę lekkim strumieniem a potem suszymy do sucha czyli najlepiej jak odstoi swoje. Najprościej nanieść piane aktywną lub chemie jak np Dimer w delikatnym roztworze i nanosimy albo zwilżaczem albo tak jak robie to ja Ropownicą podłączoną pod powietrze. Spłukujemy myjką i czekamy az wyschnie. Plaki Wd40 i inne tego typu preparaty przyciągają tylko kurz którego w odróżnieniu od kabiny pod maską występuje cały czas
wesz82 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Jak ktoś ma czas to może sobie pędzelkiem pośmigać zwłaszcza w PB ale to tylko dla tych co maja dużo wolnego czasu
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 silników umyłem dziesiatki, jak benzyny tak i diesle zawsze na gorący silnik daje jakąs mocną chemię np ZIMMERa i zamykam klapę po dziesięciu minutach znowu chemia i zamykam klapę po kolejnych 10iciu minutach i właczonym silniku jadę Karcherem jak skonczę czekam kilka minut , znowu chemia i klapa w dól potem Karcher i suszenie pistoletem ze spręzonym powietrzem po tych zabiegach nigdy nie miałem problemów z odpaleniem silnika
dayton2 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ok czyli jak się zrobi cieplej jadę na myjnie wupucowc swojego AWX-a
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 tego bym nie robił na otwartej myjni, od razu mandat
jacek70 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Myję ciepły silnik ale nie zimną wodą tylko ciepłą i to dobrze ciepłą. Nic się nie działo i kłopotów nie było.
wesz82 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ok czyli jak się zrobi cieplej jadę na myjnie wupucowc swojego AWX-a Ja też,koleżke mam co pracuje na takiej takze czekam na ciepełko i jego nocną zmiane
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 umycie silnika z góry to zabawa ale mycie silnika na podnosniku to dopiero impreza
wesz82 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Można sobie wyobrazić. Ja tam lekko mam to zrobię skrócona wersje tego co Ty robisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się