Dev Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną stąd problemy z nagrzewaniem. Musiałby być dokładnie odizolowany wówczas nie byłoby problemu. Zasloniecie chłodnicy to dobre wyjście ale trzeba uważać przy temperaturach powyżej zera. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Dev
simon__75 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało? A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo Ja w połowie listopada wymieniałem kompletny rozrząd z termostatem i szczerze mowiąc przy mrozach -7...-9 auta na pobocznych drogach przez 25km nie nagrzałem do 90st. na autostradzie A4 nie ma znaczenia jak ujemna temperatura jest na zewnątrz auto szybko osiąga 90tke - ale to zupełnie inne warunki .....
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C Edytowane 8 Stycznia 2017 przez firefighter79
simon__75 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C Dokładnie tak jak piszesz.
michael130 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 (edytowane) jazda na autostradzie , ale gdy zwolnię i z gory jade na biegu bez gazu to temperatura spada . Tak tez nie powinno być ?raczej nie Edytowane 13 Stycznia 2017 przez michael130
michael130 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora ?.
PiterEL Opublikowano 20 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2017 Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.
wojtekm Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 14 godzin temu, PiterEL napisał: Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu. może zbieg okoliczności ale znam też przypadek gdzie po wymianie termostatu na nowy temperatura nie trzymała się na 90stopni, a po wymianie na ori z ASO ładnie wstaje i trzyma 90 stopni
michael130 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Dokładnie tylko oryginalny 03L121111AD cena w ASO 240 zł , po rabacie 200zł . Silnik 2.0 CAHA
audikrk_ Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Na 100% nie będzie trzymał w minusowych temp 90 lub w określonych warunkach (zjazd w dół dłuższy etc) bo to nie wina termostatu. Taka konstrukcja. Edytowane 21 Stycznia 2017 przez audikrk_
zieli_84 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Mam exeo z silnikiem CAGA 2.0tdi dopiero po czwartej wymianie termostatu silnik nawet przy minusowych temperaturach (niedawno było u nas -15) trzyma 90 stopni. Fakt, że kilka kilometrów trzeba zrobić aby osiągnął taka temperaturę ale jak już osiągnie to trzyma. Z termostatami to jest loteria.
audikrk_ Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Nie uwierzę, bo to nie kwestia termostatu.
kuebk Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Oczywiscie ze to nie kwestia termostatu, nawet sam producent twierdzi ze takie zjawisko jest normalne (oczywiscie w okrelosnych warunkach jazdy) tlumaczac to wysoka sprawnoscia samego silnika. Co przeklada sie na mniej generowanego ciepla, co skolei przeklada sie na wolniejsze lub tez nie calkowite nagrzewanie sie silnika.
edraven Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 te samochody tak mają. Nie ty pierwszy doktoryzujesz sie nad termostatem w 2.0tdi CR
zieli_84 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Dnia 26.01.2017 o 18:44, audikrk_ napisał: Nie uwierzę, bo to nie kwestia termostatu. Dzisiaj mrozu niestety nie było ale ok 0-1 stopnia. Zrobiłem zdjęcie aby pokazać że w moim secie po wymianie termostatu trzyma silnik 90stopni.
audikrk_ Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 (edytowane) Dobić do 90 - z tym nie mam wątpliwości, bo osiągać to i u mnie osiąga, wystarczy przelotowa prękość 130-140 na np. autostradzie nawet przy -25 st Zjeżdzając w dół na pewno opadnie, oczywiście najwięcej zależ od temp zewn, bo powyżej jakiejś temp - ciężko określić jakiej nie będzie w ogóle opadała i ładnie trzyma 90... Dlatego te posty wypływają tylko w zimie. Niestety Edytowane 28 Stycznia 2017 przez audikrk_
zieli_84 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Wymieniłem najpierw na Ori, niestety dochodziło do ok 75-80stopni, potem kupiłem dwa zamienniki i ostatecznie pojechałem do serwisu VW i kupiłem Ori jeszcze raz. Na chwilę obecną nie ma znaczenia czy jadę stałą prędkością, czy stoję w korku w mieście. Zdjęcie zrobione w mieście na parkingu przed sklepem. Będę miał więcej czasu to dla nie dowiarków nagram film i pokażę jak trzyma temperaturę niezależnie od jazdy i oczywiście z włączonym ogrzewaniem. Nagrałem film. Rozpędziłem auto do ok 140km/h i jadąc z górki puściłem gaz i auto powoli zwalnialo aż do ok 40km/h. Temp na zewnątrz ok 0 stopni. Wskaźnik temperatury cieczy chlodzacej nawet nie drgnął, ogrzewanie włączone. Dodam, że niezależnie od warunków pogodowych oraz jazda w trasie czy w korkach w mieście jest tak samo. Oto link do filmu:
Suchy48 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Koledzy miałem to samo ze swoim termostatem zachowywał się jak by był cały czas otwarty ciężko było nagrzać auto nawet do 70-80 stopni dopiero jak wjechałem na autostradę czy dłuższą trasę auto nagrzewało się do 90 stopni ale gdy stanąłem w korku czy gdzieś to auto od razu traciło temperaturę i wiało zimnym powietrzem z nawiewu chciałem wymienić termostat ale w Polsce nie był nigdzie dostępny prócz ASO co dla mnie było mega dziwne żaden intercars gordon itd nie mieli zamówiłem Halla prosto z Berlinu z przyszedł zapłaciłem 121 zł i teraz podzielę się swoimi doświadczeniami po wymianie termostatu auto szybko łapie temperaturę nawet przy takiej pogodzie jak dziś -11 stopni szybciej wieje ciepłym z nawiewu co do temperatury do nagrzewa się ładnie i dość szybko do 90 stopni na postoju delikatnie temp spada przy takiej temp jak dziś czyli -11 stopniach przy podpięciu pod delphiego pokazuje temp 86-84 stopnie cieczy chłodzącej
Johny85 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 A co jak wam powiem, że ten typ tak nie ma i powinien normalnie osiągać 90 ? O winowajcy o dziwo mało kto wie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się