Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciągniecie turbosprężarki oraz ustawienie sztangi wastegate w Audi A4 B5 1.8T AEB


nex

Rekomendowane odpowiedzi

i trzyma? nie dzwoni przy zmianach biegów i przy schodzeniu z obrotów?

duzo bylo klepania? jest teraz szczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy idzie sprawdzić jak działa WG vagiem, zlogować któreś bloki?
Czy może vag nie pokaże przycinania itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

007 blok tak mnie sie wydaje :D a co do tej klapki to wystarczy podkręcić nakrętkę i nie będzie dzwonić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, skręciłem dość dobrze klapkę, dobrze dolega ale przy 1500-2000 rpm juz ją słychać, zastanawia mnie czy nie za szybko się ona otwiera i auto słabo się zbiera od spodu. Czy to może być przez sondę ( mam na razie odpiętą bo padła) i komp steruje tak N75 zeby się WG szybciej otwierał ? :eusathink:

Edytowane przez Techotronic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesujący post przyda mi się do wyregulowania sztalugi :hi:


interesujący post przyda mi się do wyregulowania sztalugi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itam ponownie. Od jakiegoś czasu klepala mi luźna klapka WG. Wczoraj sprawdzałem ustawienie klapki i zaczynała mi się otwierać przy 0,23 0,24 bar. Całkowite otwarcie przy 0,50 0,53 bar. Teraz ustawiłem że otwiera się przy 0,45 a całkowite otwarcie przy 0,65 bar. Czy tak może być :-)? Pytanie Czy po dokreceniu śrub na sztandze, Założyć fabryczna blaszke blojujaca te śruby czy zastosować lepiej drugą nakretke na zasadzie kontry. Dodam że poluzowala się sruba od strony kata. Czy przy chipie na te powiedzmy 200km nie trzeba znowu zmienić ustawień tej klapki WG? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 200KM to nie wiem czy turbo większe już iść nie powinno :P

Może zostać 0,45 początkowe, trochę więcej niż fabryczne, ale nie powinno być lipy.

Ja nie zakładałem tej blaszki, bo dojście słabe. Skręciłem mocno obie śruby i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tylko że u mnie przy 0.45 zaczyna się uchylać klapka a pełne otwarcie. Tj. Sztanga już nie drgnie, jest przy 0.65 Może być?

U mnie to tak teraz wygląda, nie wiem czy nie otwiera się za słabo. Im bardziej podkręce nakrętki tym mniej na końcu się otwiera. Załączam film, co sądzicie ?

https://www.youtube.com/watch?v=3yxe6b1D3r0

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzewam, to w końcu jak trzeba ustawić sztangę by zaczynała się otwierać? mowa o AEB 150km. 0,6bar jak w poradniku na pierwszej stronie? Po przeczytaniu wszystkich postów różne wartości się przewijają od 0,3 do 0,6 i chciałem się upewnić. moja gruszka otwiera ok 0,25 i 0,5bar maks otwarcie. Pytam bo mam zrobiony program na 0,9bar a 0,6 to max co dmucha aktualnie i padło podejrzenie na uszkodzoną/rozregulowaną gruszkę.

Edit: Sprawdziłem nową sztangę zamontowaną w zregenerowanej turbosprężarce i ona również otwiera się przy 0,25 a przy 0,5 ma całkowite otwarcie. Ponadto w internecie na zagranicznych stronach napisano, że sztanga pracuje w zakresie 5-10 psi (0,35-0,7 bar). Dodatkowo na anglojęzycznym forum podają informację 6psi/0,4bar na początkowe otwarcie sztangi. Wskazuje to jednoznacznie, że regulacja sztangi na początek otwarcia przy 0,6bar jest nieprawidłowa. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

Edytowane przez kfiat_man
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś rzucić okiem na pracę sztangi?

Nie wiem, czy się za szybko nie otwiera.

1.8T AEB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytawszy temat pana Janusza wziąłem się i ja za wymianę turbo oraz regulacje west gate w nowej sprężarce. odnośnie ustawienia początkowego otwarcia klapy ustawiłem ją na 0,40 ponieważ wydało mi sie to optymalne ustawienie tym bardziej że zregenerowane turbo przyjechlo z regulacja 0,25 .  Na 0,55 nie regulowałem ponieważ balem sie o przeładowanie.

zmierzając do sedna sprawy jednak teraz żałuje ze nie ustawiłem otwarcia na 0,55 ponieważ klapa brzęczy tak samo  jak w starej turbawce. Wygląda na to ze musze znow sie za to zabrac i wyregulować na 0,55

Edytowane przez Arturo619
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam bardzo podobny problem z brzęczącą klapą(tak podejrzewam). Wymieniłem zawór DV i turbo dalej nie trzyma ciśnienia takiego jak powinno, idenycznie jak przed wymianą Czyli łapie 0.52 bara dopiero od 3.5 tys obrotów a z tego co znalazłem powinno łapać maksymalne ciśnienie już od 2.5 tys RPM. Tutaj wrzucam logi w celu sprawdzenia czy to moze być tego problem oraz niezmiernie proszę o poradę.

http://vaglog.pl/log-115_004_Pua5jr.html

Oraz mam jeszcze jedno pytanie. Czy regulacja na sztandze turbiny podwyższy zadane cisnienie przez turbine? Bo na logu zadane jest maksymalne 1530 a z tego co mi wiadomo powinno ciągnąć do 1600 około.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem dzisiaj logi tak jak napisałeś. grupy 115 118 i 002
Pierwszy normalnie: http://vaglog.pl/log-115_118_002_z0Bd4.html
Drugi z odpiętą kostką zaworu n75: http://vaglog.pl/log-115_118_002_gjBuDE.html

Sam nie wiem co z tego wnioskować więc czekam na rozsądną odpowiedź co moze być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...