Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyspieszania pod obciążeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam problem od kiedy kupiłem samochód. Auto szarpie podczas gwałtownego wciśnięcia gazu bądź wciśnięcia gazu do oporu, Vag pokazuje bład 16505 i 561(ale to pewnie przez lpg) co najciekawsze auto jak szarpie nie wywala zadnego błędu bład 16505 pokazuje na postoju na wolnych obrotach. Świece nowe ngk do tego silnika. stare miały takie same oznaczenie co ciekawe po zmniejszeniu na nich przerwy i wyczyszczeniu przepływki auto juz nie szarpało, ale nie miało mocy w górnych partiach obrotów. Kupiłem nowe świece i odkręciłem kleme od akumulatora i pojeździłem na pb i znowu to samo, czy to już cewki padają? Turbo jak i zaworki, podciśnienia odpada bo mam wskaźnik doładowania i turbo pompuje zdrowo ok 1 bar. Jak stopniowo dodaje gazu auto lepiej wciśka w fotel zbiera się ale np jak trzeba kogoś wyprzedzić to robi się problem bo szarpie dławi sie i nie jedzie. Jakie zrobić logi zeby było wiadomo co padło? silnik 1.8t aeb z lpg

Na LPG problem się nasila jest bardziej odczuwalny ale na pb też jest to nie jest to wina gazu, bo zresetowaniu komputera i usunieciu błedów na pb dalej się to dzieje

Edytowane przez wolverinexxx
Opublikowano (edytowane)

Powiedziałbym ci aby zrobić dynamiczne do sprawdzenia przepływki, ale jak nie możesz dać gazu w podłogę to nie wiem czy ci się uda.

Najpierw sprawdziłbym przepływkę i przeczyścił przepustnicę, bo przed tymi zabiegami można tylko zgadywać.

Sprawdź też połączenie potencjometru przepustnicy w stronę ECU.

Ciekawe czy spalania nie masz zauważalnie podniesionego, kiedyś kupiłem auto z takimi objawami (co prawda nie Audi) i minęła kupa czasu zanim znalazł się elektryk który chciał znaleźć przyczynę.

Moje typy to:

-uszkodzona przepływka

-bardzo duże nieszczelności w dolocie

-uszkodzona przepustnica, a konkretnie jej potencjometr

-uszkodzona instalacja pomiędzy przepustnicą a ECU lub coś przyjarane na samym ECU

Widać nie bez powodu ktoś się go pozbył.

Powiedz jeszcze czy nie czujesz smrodu niedopalonej benzyny?

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Witam tez mam ten problem szarpie podczas przyspieszania pod obciązeniem :(

Opublikowano

u mnie tez potrafi sie to pojawic ale mam ewidetnie blad potencjometru przepustnicy,nie pamietam numeru ale wag to u mnie wyswietla

Opublikowano

Przepustnica do sprawdzenia i adaptacji. Sonda do sprawdzenia. Świece ile już mają?

Opublikowano

Tylko i wyłącznie wina cewek... Początkowy objaw jest na LPG gdy się kończą to przy wciśnięciu gazu auto zaczyna szarpać po przełączeniu na Pb szarpanie znika. Początkowo szarpie na LPG ponieważ LPG ma wyższą temp. zapłonu i potrzebniejsza jest mocna iskra. przy mocniej zużytych cewkach szarpie na PB i LPG. Pamiętaj że wystarczy uszkodzona lekko jedna cewka aby auto zaczęło szarpać więc nie ma sensu kupować 4 nowych. Ja zazwyczaj kupuję 2 szt po 30 zl na szrocie. Wymieniam po jednej co jakiś czas tzn ok. raz w roku.

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem 3 cewki bo tyle gościu miał jedną sprzedał wcześniej i już jest o wiele lepiej, gaz w podłogę od 2000 obr i idzie do końca, czuć jeszcze tą jedną moją cewkę że wypada na niej zapłon i że jest do wymiany bo czasami przy 3000obr szarpnie. Przy puszczeniu gazu też szarpnie ale to już wina czujnika położenia przepustnicy, bo tylko ten błąd wywala i czuć że coś z tym czujnikiem bądź instalacją jest nie tak, bo tylko przy puszczaniu gazu takie zjawisko jest. Przepływka sprawna poprawnie odczytuje wartości na wolnych obrotach pod pełnym obciążeniem itp. Jeszcze pobawie się z adaptacją a jak nie to przepustnice trzeba będzie wymienić.

Benzyne czuć ale przepaloną, a co do tego ile pali hmmm lpg bierze ok 14l w zróżnicowanej jeździe, ale takiej do 140-160km/h to chyba nie dużo, acha auto jest po chipie robionym w v-techu i ma 170km i 240Nm według wydruku z hamowni.

Edytowane przez wolverinexxx
Opublikowano

Sprawdź zawor dv prawdopodobnie on padniety, ori najlepszy

Opublikowano

Powiedz jeszcze czy nie czujesz smrodu niedopalonej benzyny?

Witam

miałem to samo, na LPG zrobiłem ok. 1000km przy delikatnym szarpaniu podczas przyspieszania (na PB było ok), wczoraj wracając od domu jakieś 14km pokonałem z szarpaniem podczas przyspieszania, czy to na lpg czy na pb, bez różnicy. Zaczęło się po odpaleniu auta, które stało 3h. Dzisiaj od rana znów to samo, szarpie, momentami łapie normalną moc na chwilę. Kiedyś padł mi sterownik zapłonu, jeden gar nie palił, efekt był podobny (o ile pamiętam, to było 7-8 lat temu).

Wczoraj, gdy wróciłem do domu, dało się czuć dziwny zapach spalin, dzieciaki zauważyły, był bardziej intensywny, ale jechałem na lpg..

Dzisiaj wieczorem podłączę sobie laptopa - ale zastanawiam się nad tymi cewkami i przewodami - za mojej kadencji nie były wymieniane


miałem to samo, na LPG zrobiłem ok. 1000km przy delikatnym szarpaniu podczas przyspieszania (na PB było ok), wczoraj wracając od domu jakieś 14km pokonałem z szarpaniem podczas przyspieszania, czy to na lpg czy na pb, bez różnicy.

Padała czwarta cewka, usterka naprawiona

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Pisze ponieważ nie chce zakładać nowego tematu i zaśmiecać. 

Pacjent:

A4 B5 1.8t AEB

od około dwóch tygodni sam z siebie zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. 

Nie ważne lpg czy pb, szarpie tak samo. Im bardziej depne tym bardziej szarpie  

w jaki sposób mogę sprawdzić cewki? Multimetrem się da? Czy tylko oscyloskop? Jak wyżej za mojej kadencji cewki i świece nie zmieniane zastanawiam się może to przepływka?

doradzcie od czego zacząć i jak

dodam jeszcze ze vcds wykazuje brak błędów 

 

Edytowane przez Pepoelo
Literówka
Opublikowano

Od odczytania błędów i logów.

Opublikowano
15 minut temu, przem8 napisał:

Od odczytania błędów i logów.

Jak już napisałem vcds wykazuje brak błędów. Z logami trochę gorzej ze względu na niesprawna baterie w lapku. 

Postaram się coś wykombinować i wrzucić logi

ktore  kanały?

Opublikowano

 

Opublikowano (edytowane)

oho widze że na wiosnę to większość 1.8t zaczyna szarpać i być problematyczna. ? Sprawdzić cewkę można na oporność ja miałem właśnie tak uwaloną. pomiędzy pinem 1 a 3 powinno być chyba 1-2 kohm lub kilka ohm (nie pamiętam) a pomiędzy środkowym a wyjściem do świecy (po zdjęciu fajki  przedłużki) 2 - 2.3 Mohm. przynajmiej ja tak wyeliminowałem u siebie dwie cewki. efekt się poprawił (lepsze spalanie) lecz problem pozostał (przeładowanie turbo)

 

Edytowane przez janek_80
Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

Zacznij od podstaw, wykreć chociaż te głupie świece zobacz w jakim są stanie i najlepiej wymień na dedykowane.

Opublikowano

ja tu widzę dziwne nie domagania sondy Lambda. Nagle napięcie spada prawie do 0. albo kabelki luźno latają albo umiera.

Opublikowano
50 minut temu, janek_80 napisał:

ja tu widzę dziwne nie domagania sondy Lambda. Nagle napięcie spada prawie do 0. albo kabelki luźno latają albo umiera.

Dzięki bardzo napewno sprawdzę

2 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Zacznij od podstaw, wykreć chociaż te głupie świece zobacz w jakim są stanie i najlepiej wymień na dedykowane.

Świece napewno tez sprawdzę. 

Faktycznie da się sprawdzić cewki multimetrem? Zawsze sądziłem ze tylko oscyloskopem da się sprawdzić. Jeżeli wskaże opór bądź nie nie to super 

Opublikowano

multimetrem możesz sprawdzić tylko uzwojenia pierwotne i wtórne. nie sprawzisz czy ma przebicie pomiędzy zwojami uzwojenia.

Opublikowano
W dniu 9.03.2019 o 16:44, Łukasz13 napisał:

Zacznij od podstaw, wykreć chociaż te głupie świece zobacz w jakim są stanie i najlepiej wymień na dedykowane.

Panowie świeżo po wymianie świec. Wymienione na nowe PFR6Q wcześniej również takie były. 

Odrazu po wymianie do auta i próba .....

 

problem wydaje się ze zniknął 

?

dziękuje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...