Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknąca pompa wtryskowa AHH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam was serdecznie

Od listopada mam wycieki z pompy wtryskowej.Ciężko stwierdzić czy się powiększyły.Pompa to tzw 11mm (silnik 1.9 ahh).

W okolicach jest dobry zakład,ktory polecal mi znajomy.Zajmują się tylko regeneracją pomp.Za "regenerację" (pompa nigdy nie była ruszana,rozkręcana) zażyczyli sobie 550zł w tym oczywiście wymianę uszczelek wszystkich na Boscha. Komplet uszczelek Boscha to koszt 50zł

W pompie zmieniana była jedna uszczelka z boku (tam gdzie są przeowody pompy) ok 2 lata temu.

Oczywiscie zlokalizowałem obecny wyciek po wyczyszczeniu pompy brake cleanerem.

Cieknie od samej gory tj pod nastawnikiem i nad nim(spod górnego dekielka)

Na zimnym silniku i twardych uszczelkach leci tam strumykiem.

Bylem jeszcze u czlowieka,ktory zmienial 2 lata temu tą pojedyńczą uszczelkę.Też pompiarz.Oczywiście..nie ma problemu ,żeby zmienic gorne uszczelki bez wyjmowania pompy.Tylko wiaze sie to z rozregulowaniem pompy i zmianą jej charakterystyki pracy.Gość ustawia nastawnik "na znaki" i potem na wyczucie(wzgl obrotów).To niedorzeczne bo przecież reguluje się dawkę,obroty itd z użyciem vaga(do odczytu).Gosc jest starej daty i nie używa takiego sprzętu.Polecił mi abym zmienił to sam skoro mam komputer i vaga.Mojego kumplowi wyregulował tak kiedyś pompę w mk2 1.6 td,że silnik mu się gotował.

Doczytałem się też opinii,że jak zmieniać to wszystkie,raz a porządnie..bo zaraz zacznie cieknąć z innej.

Co możecie mi poradzić? Macie jakieś doświadcznia?

Doskonale zdaje sobie sprawę jakie są potem jaja jak pompa jest źle wyregulowana.Wieksze spalanie,szarpanie,slabe przyspieszanie,problem z rozruchem.

Dzięki

Edytowane przez zakwas1
Opublikowano

Jeśli masz żyłkę mechanika i jesteś kumaty to wymienisz sobie te uszczelki pod nastawnikiem sam...

Jest gdzieś na forum opisane co i jak

Jeśli tylko cieknie z pod nastawnika to ja bym reszty nie ruszał tylko nastawnik ....

Opublikowano

może spróbuj zmienić sam te dwie uszczelki ?

1 najpierw zaznacz wstępną pozycje nastawnika
2 musisz pamiętać, aby trafić nastawnikiem w pierścień w pompie przy składaniu
3 później tylko wyreguluj dokładnie dawke vagiem
tutaj masz przydatne instrukcje w pdf ze zdjęciami na 8 stronie jest opisana regulacja dawki
http://chomikuj.pl/rami1000/auta/Rover+600/Instrukcja+czyszczenia+nastawnika+pompy+typu+VP37,1161892040.pdf

Opublikowano

Tylko właśnie zastanawiam się czy oddając pompę na wymiane dwóch uszczelek(150zł) nie lepiej zrobić pełnej regeneracji za 550zł(w tym zmiana wszystkich uszczelniaczy)

Tak jak wiekszosc mowi..zaraz może zacząć cieknąć z innych.Z tego co patrzylem w @ to uszczelniaczy w pompie troche jest.Wiekszych,mniejszych ;) Nie jestem w stanie też stwierdzić czy teraz nie leci z innych niżej.

Jezeli chodzi o samodzielną wymianę to tylko z tego co się dowiedziałem to ciężko założyc spowrotem nastawnik+ ustawić jak było.No i ta nieszczęsna śrubka.Niektórzy ją nacinają,odkręcają płasikm i kupują potem imbusową

Opublikowano

Jak masz vaga i znasz podstawy jak z niego korzystać to sobie poradzisz. Na tą śrubkę najlepiej założyć podpiłowaną siódemkę oczkową i odkręcisz. Naprawdę nie ma wielkiej filozofii i masz kasę w kieszeni i satysfakcję z wykonanej roboty :banan:

Opublikowano

Ja za oginal bosha te 2 uszczelki z wymiana zaplacilem 50zl.

Zrob sobie znaki dosc precyzynje jak bedziesz zdejmowal nastawnik, naprawde bardzo to delikatne. Ja regulowalem dawke na odpalonym. Oczywiscie przy dokrecaniu dawka sie bedzie zmieniac, u mnie chyba spadala o okolo 2mg jesli wyregulujesz mniej wiecej to potem mozesz vagiem precyzyjnie.

Opublikowano

Witajcie.
Spisalem dzis wartosci:

Dawka 4,8-5,2 mg/R (raczej stale 5.0,małe wachania)

Obroty 861/min

Wartosc czujnika przesuwu 0,740V

Orientuje się ktoś czy jest to prawidłowa dawka dla tego silnika? Raczej nikt tego nastawnika wcześniej nie ruszał..

Opublikowano

Spisalem dzis wartosci:
Dawka 4,8-5,2 mg/R (raczej stale 5.0,małe wachania)
Obroty 861/min
Wartosc czujnika przesuwu 0,740V
Orientuje się ktoś czy jest to prawidłowa dawka dla tego silnika?

prawidłowa

Opublikowano

Ja by dał ponizej 4

Opublikowano (edytowane)

,,Śmiało zwiększ dawkę tak ok 3,8 masz za małą ;)

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano (edytowane)

Niech sprawdzi kąt wtrysku, on też ma wpływ na dawkę.

Najpierw zrobiłbym porządek z kątem i dopiero zabrałbym się za dawkę.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Sprawdzę.

W grupie 000 po wejsciu w Switch to basic Settings jest to drugie pole i zakres w którym skacze?

Jaka to powinna byc wartosc?

Opublikowano (edytowane)

Tak drugie pole grupy 000 w basic setings.

Sprawdź na rozgrzanym silniku.

Jak coś to ustaw kąt na 47-52

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

ja mialem ten przypadek dalem do uszczelnienia tylko gorna gdzie niby cieklo i zaplacilem 170zl i po miesiacu okazalo sie ze leci w innym miejscu cala regeneracja tzn usczelnienie i czyszczenie zaplacilem 450 zl i mam spokoj teraz wiec lepiej odrazu cale zrob warto

Opublikowano

szybkie pytanie

czy orientuje sie ktos czy jest taka mozliwosc,ze nastawnik jest zalozony na swoim miejscu (wszedl do konca)ale nie trafilo się bolcem w pierścień ?

Opublikowano

Jest, jeżeli nie trafisz bolcem w pierścień to nastawnik dojdzie na swoje miejsce ale nie koniecznie musi być w pierścieniu. Gorzej jeżeli nie trafisz w otwór w pierścieniu tylko bolec "oprze" się na pierścieniu i dociągniesz śruby nastawnika.

Opublikowano

Jak nastawnik jest na swoim miejscu będziesz mógł nim swobodnie przesuwać przód tył, jak nie siadł w pierścień to nim nie ruszysz, albo jeżeli masz zamiar zmieniać uszczelkę też pod deklem to mając ściągnięty dekielek, ramię rsw powinno swobodnie chodzić, wtedy wiadomo, że nastawnik siedzi dobrze :wink:

Opublikowano

Dobra Panowie.

Wszystko zrobione.Dawke ustawilem 3.8-4 mg/R

problem byl z odpaleniem auta.Zapowietrzyl sie baaaaardzo układ.

Teraz jeszcze nie wiem czy nie przestawie kąta wtrysku. Odczyt na rozgrz silniku : 30-32(winno być ~47-51)


Pedal gazu reaguje teraz szybciej.Zobaczymy jak się przejadę. Ciekaw jestem tylko jak bardzo zmieni się dawka po zmianie kąta

Opublikowano

Możesz ją vagiem potem skorygować, jak nie będzie trzeba dużej korekty robić

Opublikowano

Wie ktos jak powiien wyglądać plasitk w który wkręca się tą srubkę od pokrywy rozrządu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...