zakwas1 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Witam was serdecznie Od listopada mam wycieki z pompy wtryskowej.Ciężko stwierdzić czy się powiększyły.Pompa to tzw 11mm (silnik 1.9 ahh). W okolicach jest dobry zakład,ktory polecal mi znajomy.Zajmują się tylko regeneracją pomp.Za "regenerację" (pompa nigdy nie była ruszana,rozkręcana) zażyczyli sobie 550zł w tym oczywiście wymianę uszczelek wszystkich na Boscha. Komplet uszczelek Boscha to koszt 50zł W pompie zmieniana była jedna uszczelka z boku (tam gdzie są przeowody pompy) ok 2 lata temu. Oczywiscie zlokalizowałem obecny wyciek po wyczyszczeniu pompy brake cleanerem. Cieknie od samej gory tj pod nastawnikiem i nad nim(spod górnego dekielka) Na zimnym silniku i twardych uszczelkach leci tam strumykiem. Bylem jeszcze u czlowieka,ktory zmienial 2 lata temu tą pojedyńczą uszczelkę.Też pompiarz.Oczywiście..nie ma problemu ,żeby zmienic gorne uszczelki bez wyjmowania pompy.Tylko wiaze sie to z rozregulowaniem pompy i zmianą jej charakterystyki pracy.Gość ustawia nastawnik "na znaki" i potem na wyczucie(wzgl obrotów).To niedorzeczne bo przecież reguluje się dawkę,obroty itd z użyciem vaga(do odczytu).Gosc jest starej daty i nie używa takiego sprzętu.Polecił mi abym zmienił to sam skoro mam komputer i vaga.Mojego kumplowi wyregulował tak kiedyś pompę w mk2 1.6 td,że silnik mu się gotował. Doczytałem się też opinii,że jak zmieniać to wszystkie,raz a porządnie..bo zaraz zacznie cieknąć z innej. Co możecie mi poradzić? Macie jakieś doświadcznia? Doskonale zdaje sobie sprawę jakie są potem jaja jak pompa jest źle wyregulowana.Wieksze spalanie,szarpanie,slabe przyspieszanie,problem z rozruchem. Dzięki Edytowane 2 Lutego 2015 przez zakwas1
OLIVER Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Jeśli masz żyłkę mechanika i jesteś kumaty to wymienisz sobie te uszczelki pod nastawnikiem sam... Jest gdzieś na forum opisane co i jak Jeśli tylko cieknie z pod nastawnika to ja bym reszty nie ruszał tylko nastawnik ....
maniekaudia4 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 może spróbuj zmienić sam te dwie uszczelki ? 1 najpierw zaznacz wstępną pozycje nastawnika 2 musisz pamiętać, aby trafić nastawnikiem w pierścień w pompie przy składaniu 3 później tylko wyreguluj dokładnie dawke vagiem tutaj masz przydatne instrukcje w pdf ze zdjęciami na 8 stronie jest opisana regulacja dawki http://chomikuj.pl/rami1000/auta/Rover+600/Instrukcja+czyszczenia+nastawnika+pompy+typu+VP37,1161892040.pdf
zakwas1 Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 Tylko właśnie zastanawiam się czy oddając pompę na wymiane dwóch uszczelek(150zł) nie lepiej zrobić pełnej regeneracji za 550zł(w tym zmiana wszystkich uszczelniaczy) Tak jak wiekszosc mowi..zaraz może zacząć cieknąć z innych.Z tego co patrzylem w @ to uszczelniaczy w pompie troche jest.Wiekszych,mniejszych Nie jestem w stanie też stwierdzić czy teraz nie leci z innych niżej. Jezeli chodzi o samodzielną wymianę to tylko z tego co się dowiedziałem to ciężko założyc spowrotem nastawnik+ ustawić jak było.No i ta nieszczęsna śrubka.Niektórzy ją nacinają,odkręcają płasikm i kupują potem imbusową
mantix Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Jak masz vaga i znasz podstawy jak z niego korzystać to sobie poradzisz. Na tą śrubkę najlepiej założyć podpiłowaną siódemkę oczkową i odkręcisz. Naprawdę nie ma wielkiej filozofii i masz kasę w kieszeni i satysfakcję z wykonanej roboty
Mozgu Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja za oginal bosha te 2 uszczelki z wymiana zaplacilem 50zl. Zrob sobie znaki dosc precyzynje jak bedziesz zdejmowal nastawnik, naprawde bardzo to delikatne. Ja regulowalem dawke na odpalonym. Oczywiscie przy dokrecaniu dawka sie bedzie zmieniac, u mnie chyba spadala o okolo 2mg jesli wyregulujesz mniej wiecej to potem mozesz vagiem precyzyjnie.
zakwas1 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 Witajcie.Spisalem dzis wartosci: Dawka 4,8-5,2 mg/R (raczej stale 5.0,małe wachania) Obroty 861/min Wartosc czujnika przesuwu 0,740V Orientuje się ktoś czy jest to prawidłowa dawka dla tego silnika? Raczej nikt tego nastawnika wcześniej nie ruszał..
wade Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Spisalem dzis wartosci:Dawka 4,8-5,2 mg/R (raczej stale 5.0,małe wachania)Obroty 861/minWartosc czujnika przesuwu 0,740VOrientuje się ktoś czy jest to prawidłowa dawka dla tego silnika? prawidłowa
OLIVER Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) ,,Śmiało zwiększ dawkę tak ok 3,8 masz za małą Edytowane 13 Lutego 2015 przez OLIVER
Hezen Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Niech sprawdzi kąt wtrysku, on też ma wpływ na dawkę. Najpierw zrobiłbym porządek z kątem i dopiero zabrałbym się za dawkę. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 13 Lutego 2015 przez Hezen
zakwas1 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 Sprawdzę. W grupie 000 po wejsciu w Switch to basic Settings jest to drugie pole i zakres w którym skacze? Jaka to powinna byc wartosc?
Hezen Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Tak drugie pole grupy 000 w basic setings. Sprawdź na rozgrzanym silniku. Jak coś to ustaw kąt na 47-52 Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 13 Lutego 2015 przez Hezen
tomi190183 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 ja mialem ten przypadek dalem do uszczelnienia tylko gorna gdzie niby cieklo i zaplacilem 170zl i po miesiacu okazalo sie ze leci w innym miejscu cala regeneracja tzn usczelnienie i czyszczenie zaplacilem 450 zl i mam spokoj teraz wiec lepiej odrazu cale zrob warto
zakwas1 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Opublikowano 14 Lutego 2015 szybkie pytanie czy orientuje sie ktos czy jest taka mozliwosc,ze nastawnik jest zalozony na swoim miejscu (wszedl do konca)ale nie trafilo się bolcem w pierścień ?
szper11 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Jest, jeżeli nie trafisz bolcem w pierścień to nastawnik dojdzie na swoje miejsce ale nie koniecznie musi być w pierścieniu. Gorzej jeżeli nie trafisz w otwór w pierścieniu tylko bolec "oprze" się na pierścieniu i dociągniesz śruby nastawnika.
mantix Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Jak nastawnik jest na swoim miejscu będziesz mógł nim swobodnie przesuwać przód tył, jak nie siadł w pierścień to nim nie ruszysz, albo jeżeli masz zamiar zmieniać uszczelkę też pod deklem to mając ściągnięty dekielek, ramię rsw powinno swobodnie chodzić, wtedy wiadomo, że nastawnik siedzi dobrze
zakwas1 Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 Dobra Panowie. Wszystko zrobione.Dawke ustawilem 3.8-4 mg/R problem byl z odpaleniem auta.Zapowietrzyl sie baaaaardzo układ. Teraz jeszcze nie wiem czy nie przestawie kąta wtrysku. Odczyt na rozgrz silniku : 30-32(winno być ~47-51) Pedal gazu reaguje teraz szybciej.Zobaczymy jak się przejadę. Ciekaw jestem tylko jak bardzo zmieni się dawka po zmianie kąta
mantix Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Możesz ją vagiem potem skorygować, jak nie będzie trzeba dużej korekty robić
zakwas1 Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 Wie ktos jak powiien wyglądać plasitk w który wkręca się tą srubkę od pokrywy rozrządu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się