cypek80 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Witam. Czytam te wszystkie posty o silnika ALT 2.0 i podłamałem się trochę. Właśnie parę dni temu kupiłem jako drugie auto w rodzinie A4 B6 2.0 2004. Udokumentowany przebieg 113tyś serwisowany do końca w aso. Mam całą historię auta faktury etc etc. Auto jest bardzo zadbane. Zalewany olejem 5w30 Castrol Prof. Na początek chcę wymienić olej na 5W40 valvoline maxlife, ale przed zastosować płukankę tego producenta. Mam do wymiany pękniętą odmę tą z gruszką, i chce wymienić świece na jednoelektrodowe Denso K16TT. Jak nie będzie tragedii z olejem auto zagazuje. Zaciekawił mnie temat termostatu w tym silniku Oryginał razem z obudową otwiera się na 100 stopni Celsjusza. Znalazłem też sam wkład który otwiera się przy 87. Pisaliście że w lato przy wysokich temperaturach olej szybciej znikał, szybciej się postarzał. Wymieniał ktoś termostat na ten z niższą temperatura otwarcia i czy są jakieś skutki uboczne?
Kodzak Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Wymieniałem termostat w ALT, oryginał jest drogi z tego co pamiętam to rok temu kosztował 450 zł.. Kupiłem termostat behr z otwarciem 100 stopni za 180 zł. Po jakimś czasie byłem w aso i z ciekawości poprosiłem żeby pokazali mi termostat który maja na półce i okazało się że też firmy Behr tylko z logiem vw/audi i bzdura jest żeby brać termostat tylko w aso.. skoro oryginał to Behr.. i można o wiele taniej kupić. Odpukać żadnych problemów nie ma i nie ma sensu przepłacać za termostat z aso Edytowane 3 Lutego 2015 przez Kodzak
rybus85 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Ja nie zauważyłem czy przy wyższych czy niższych temperaturach je więcej albo mniej.U mnie wychodzi mniej więcej tak samo.Mam zagazowanego od samego początku prawie i sobie chwalę ;p Mój miał jak kupiłem około 114,5tyś ostatni wpis był przy około 113.Jak najszybciej zmieniłem olej z badziewia Castrola i hula już bezawaryjnie prawie 2 lata.Przebieg 167tyś obecnie A świece bierz NGK ;p
jacek70 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Castrola wymień i to szybko. Wlej jakiś dobry 5W40. Świece NGK6PFRQ
chrzanio Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Ja u siebie zaobserwowałem tez duże zurycie Motula X-cess 8100 5w40 i przeszedlem na Havoline 5w40 i jest lepiej ale wiadomo lubi sobie ciut popic oleju. Mam pytanie a czemu zmiana na jedno elektrodowe swiece??? Tez miałem dylemat czy wsadzac 3 czy 1 elektrodowe.
cypek80 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Ja u siebie zaobserwowałem tez duże zurycie Motula X-cess 8100 5w40 i przeszedlem na Havoline 5w40 i jest lepiej ale wiadomo lubi sobie ciut popic oleju. Mam pytanie a czemu zmiana na jedno elektrodowe swiece??? Tez miałem dylemat czy wsadzac 3 czy 1 elektrodowe. Mam je przetestowane w innych autach z grupy VAG. Faktycznie zauważyłem poprawę w porannych rozruchach. Auto zapala lepiej na zimnym bo jest lepsza iskra. Koszt niewielki, więc z ciekawości założę do ALT'a. Kiedyś myślałem że to ściema że tylko takie jakie zaleca producent są najlepsze... LPG wymaga lepsze warunki zapłonu, a powoli się przymierzam . http://www.denso-am.pl/produkty/automotive-aftermarket/uklady-zaplonowe/swiece-zaplonowe/twin-tip-(tt)/ Edytowane 4 Lutego 2015 przez cypek80
Wandej Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Termostaty sa teraz dostępne za maks 300zł całe z obudowa gates lub vemo A co do swiec to mozesz zastosowac tt`ki a aucie zagazowanym. bez gazu lepiej zapodac NGK V-line23 3-elektrodowe. Każdy gazownik powie że lepiej swiece dac z 1 elektrodą do gazu. i są w zasadzie 2 razy tansze A po za tym piszesz ze szyciej olej znika od termostatu 100 stopni? przeciez olej pracuje w temperaturze pewnie około 120 stopni
rybus85 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Ja świece zakładałem takie jak zalecił producent.I czy jest mróz czy nie to na strzała.LPG też lata ładnie na tym
cypek80 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 Termostaty sa teraz dostępne za maks 300zł całe z obudowa gates lub vemo A co do swiec to mozesz zastosowac tt`ki a aucie zagazowanym. bez gazu lepiej zapodac NGK V-line23 3-elektrodowe. Każdy gazownik powie że lepiej swiece dac z 1 elektrodą do gazu. i są w zasadzie 2 razy tansze A po za tym piszesz ze szyciej olej znika od termostatu 100 stopni? przeciez olej pracuje w temperaturze pewnie około 120 stopni Nic takiego nie napisałem że olej znika od termostatu 100 stopni. Podałem tylko tezę że może się przegrzewa bo ktoś pisał na forum że w lato mu więcej znika , czyli szybciej starzeje, czyli częstsze dolewki. Ale nie wiem jaki jest układ chłodzenia w ALcie, Tą drogą rozumowania olej jest chłodzony płynem chłodzącym jak będzie niższa temperatura otwarcia termostatu to będzie niższa temperatura oleju. Nie będzie przegrzewany. W 2.4 jest termostat na 87 stopni i temperatura oleju jest wskazywana na desce nigdy nie przekracza 110 stopni. Odbiegając trochę od tematu termostatu. Producent zaleca Nam jazdę na Castrolu czemu większość wymienia na inny? Bo sprawdzili i wyciągnęli wnioski że są lepsze oleje. Lepsza iskra to lepsze spalanie nie ważne czy benzyna czy gaz, te świece mam sprawdzone. Nawet w aucie jeżdżącym tylko na benzynie zauważyłem poprawę kultury pracy silnika.
rybus85 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Castrol to syf jak cholera. Miałem wcześniej i takiego gnoju przy wymianie dawno nie widziałem. No i mimo że olej był to co około 100km komunikat oil min. No i jadł więcej. Teraz Mobil i spokój. Mi tak samo wciąga olej czy lato czy zima
wymiana termostatu w audi Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 pomóżcie jak odpowietrzyć układ chłodzenia w audi ar b7 2,0l benzyna dziękuje i pozdrawiam
Majki1985 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Witam Panowie mam pytanie czyli mopzna wymienic sam wklad termostatu w Alt 2.0?
edekxp Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Nie, bo to nie jest taki zwykły termostat
Majki1985 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Nie, bo to nie jest taki zwykły termostat Why?
edekxp Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Wkładu nie dostaniesz ale za prawidłowe działanie odpowiada jeszcze grzałka, co jest w obudowie. Częstą usterką jest brak połączenia z grzałką lub zgubiony oring. Da się to naprawić, było już na forum Edytowane 12 Marca 2015 przez edekxp
Majki1985 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Wkładu nie dostaniesz ale za prawidłowe działanie odpowiada jeszcze grzałka, co jest w obudowie. Częstą usterką jest brak połączenia z grzałką lub zgubiony oring. Da się to naprawić, było już na forum widzisz kolego w intercarsie wpisalem termosttat do alt i wyskoczyl mi sam wklad nie wiem o co tu chodzi i w dwoch innych hurtowniach tak samo
edekxp Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Termostat do 2.0 i 1.8T taki sam Taki: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3030313522310-TH6842100J-O15507-termostat-cieczy-chlodzacej.html nr. 06B121111 opis wymiany w 1.8T, w alt pewnie podobnie http://www.audiworld.com/tech/eng106.shtml Edytowane 12 Marca 2015 przez edekxp
Majki1985 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Temp otwarcia 100st nie bedzie sie gotowac woda?
edekxp Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Nie bedzie to jest układ ciśnieniowy kolego nie poprawiaj fabryki taki ma być i jest dobrze Edytowane 12 Marca 2015 przez edekxp
benyA4 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Temp otwarcia 100st nie bedzie sie gotowac woda? Tak jak pisze edekxp , woda gotowala by sie przy cisnieniu atmosferycznym a ze w ukladzie chłodzenia panuje wyzsze to sie nie gotuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się