Majki1985 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Majki tez wywalało Ci taki blad jak u mnie ? Jakies dodatkowe objawy, ktore sklonily Cie do wymiany na nowy ? Majki tez wywalało Ci taki blad jak u mnie ? Jakies dodatkowe objawy, ktore sklonily Cie do wymiany na nowy ? u mnie kolego nie trzyma temp. pod kompa nie podlaczalem
Rycerz 34 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Witam Was. Mam taki o to problem, powyższe dewagacje na temat termostatu nie rozwiały moich watpliwości. Otóz wyskakuje mi błąd 1770. P1292 Termostat płynu chłodzącego przerwany obwód prądowy - F265. Do zbadania komputerem skłoniło mnie to, że troszke więcej paliwa zaczałem dolewać niż zwykle i oto taki błąd. Poza tym nie ma objawów uszkodzonego termostatu, temperature łapie normalnie i trzyma. Ogrzewanie w samochodzie jest, wskazówka się nie waha.
edekxp Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) A wiesz że termostat ma grzałkę eletryczną Mimo że grzałka może nie działać to termostat bedzie działać bo płyn go zagrzeje tylko może dłużej. Masz uszkodzony obwód grzałki, często nie łączą przewody w gnieździe termostatu Naprawiałem już kilka sztuk Edytowane 26 Listopada 2015 przez edekxp
slimok Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Otóz wyskakuje mi błąd 1770. P1292 Termostat płynu chłodzącego przerwany obwód prądowy - F265.Do zbadania komputerem skłoniło mnie to, że troszke więcej paliwa zaczałem dolewać niż zwykle i oto taki błąd. Poza tym nie ma objawów uszkodzonego termostatu, temperature łapie normalnie i trzyma. Ogrzewanie w samochodzie jest, wskazówka się nie waha. mam to samo. Jest to do naprawienia czy trzeba nowy termostat ?
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Tak jak edekxp, napisał w ALT jest termostat sterowany elektronicznie za pomocą grzałki. Cały bajer w tym, że ona - grzałka - pomaga utrzymać zadane przez ECU temperatury. - na biegu jałowym i w częściowym obciążeniu temperatura w zakresie 95-110°C- w pełnym obciążeniu temperatura w zakresie 85-95°C Ta grzałka to aktuator F256. W środku jest substancja woskowa, która się rozszerza pod wpływem temperatury i wysuwa PIN. Jak grzałka działa, jest możliwa ciągła regulacja otwierania/zamykania natężeniem prądu. Logicznie przy niesprawnej grzałce czas otwarcia będzie długi i nie będzie regulacji.
slimok Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Logicznie przy niesprawnej grzałce czas otwarcia będzie długi i nie będzie regulacji. To jeszcze proszę Cię Kamilu powiedz czy trzeba to czymprędzej wymieniać czy można tak jeździć bez obawy.
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Trzeba wyciągnąć i spróbować naprawić Wyższe temperatury na biegu jałowym i przy częściowym obciążeniu poprawiają wydajność silnika, zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji w spalinach. Niższe temperatury w pełnym obciążeniu zwiększają moc silnika, dzięki temu, że zasysane powietrze ogrzewa się w mniejszym stopniu (taki niby silnikowy intercooler). Także plusy jakieś tej regulacji są, ja bym spróbował naprawić. To zwykłe elektroniczne połączenie. Jak nie Ty to jakiś elektronik Cię wspomoże, napisz do kolegi edekxp, naprawiał więc ma wiedzę jak to wygląda i o co kaman
slimok Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 napisz do kolegi edekxp, naprawiał więc ma wiedzę jak to wygląda i o co kaman może kolega coś podpowie. Jak się da, to dam sobie radę
Rycerz 34 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 A wiesz że termostat ma grzałkę eletryczną Mimo że grzałka może nie działać to termostat bedzie działać bo płyn go zagrzeje tylko może dłużej. Masz uszkodzony obwód grzałki, często nie łączą przewody w gnieździe termostatu Naprawiałem już kilka sztuk ok dzięki
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Tak z ciekawości zapytam. Ten błąd sprawia, że załączają Ci się wentylatory po odpaleniu ? ? ? Bo niby tak powinno być awaryjnie, kiedy nie ma napięcia na aktuatorze.
Rycerz 34 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) W wolnej chwili postaram się cos zrobić, no chyba ze dostanę premię w pracy ma mikołaja to założę sobie nowy termostat. Pozdrawiam. Edytowane 26 Listopada 2015 przez Rycerz 34
slimok Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) nowy termostat (około 170 zł) z tego co się orientuję to ponoć podróbki są be a w aso coś koło 500 się zakręci. Tak z ciekawości zapytam. Ten błąd sprawia, że załączają Ci się wentylatory po odpaleniu ? ? ? Bo niby tak powinno być awaryjnie, kiedy nie ma napięcia na aktuatorze. jeśli to było do mnie to powiem Ci że nawet tego nie zaobserwowałem. Zaraz pójdę to zobaczę co się tam dzieje. Ale one niby załączają się na zimnym jak i na ciepłym ? PS. sprawdziłem. Po odpaleniu (silnik był zimny) po pięciu sekumdach włączyły się dwa wentylatory ale nie na 100% tylko tak powiedzmy 20%. Edytowane 26 Listopada 2015 przez slimok
Kodzak Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) nowy termostat (około 170 zł) z tego co się orientuję to ponoć podróbki są be a w aso coś koło 500 się zakręci. Nie ma sensu kupować termostatu w aso skoro termostaty w aso są firmy BEHR, kupiłem termostat BEHR po za aso i zapłaciłem 190 zł. Jezdzę drugi rok i nie ma jak narazie problemów z temperaturą. Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Kodzak
slimok Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Nie ma sensu kupować termostatu w aso skoro termostaty w aso są firmy BEHR, kupiłem termostat BEHR po za aso i zapłaciłem 190 zł. Jezdzę drugi rok i nie ma jak narazie problemów z temperaturą. W takim razie zmieniam zdanie na ten temat
edekxp Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) może kolega coś podpowie. Jak się da, to dam sobie radę Najgorsze do demontaż całego termostatu z auta. Potem odkręcasz trzy śruby i masz dwie części termostatu. W jednej jest ten trzpień z grzałką, trzeba " urwać" gniazdo grzałki, tzn odkleić od reszty. Zdjąć drucik (żółta strzałka) Jak jeden przewód tylko nie łączył to i tak urwie się drugi Potem wydłubać tą żywicę która uszczelnia termostat z gniazdem. Pokażą się kable i do nich dolutować drugie Czasem trzeba wydłubać wszystko i zdemontować cały trzpień i dolutować przewody Potem złożyć zalać jakimś klejem lub silikonem na wys. temperaturę gniazdo. Złożyć całość i zamontować do auta Najczęstsza usterka albo brak połączenia do grzałki lub zgubiony oring taki mały - wtedy auto długo się nagrzewa. Termostat przepuszcza. Koszt oringu 50gr. Edytowane 1 Grudnia 2015 przez edekxp
mati95115 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Czy można wyciągnąć Aktuator z auta nie wyciągając całej obudowy termostatu i nie spuszczając płynu chłodzącego?
mati95115 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 tak myslałem oki dzięki za odpowiedz
Siwy21 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Odświeżam. Panowie, czy uszkodzony termostat może być przyczyną tego, że z nawiewów (bez włączonej klimy) leci letnie powietrze nawet w nie za ciepłe dni? Czy jednak to jest wina tylko i wyłącznie klimatronika? Błąd termostatu mam już od dłuższego czasu, ale do tej pory nie widać było żadnych niepokojących zachowań auta. Wszystkie temperatury itp są prawidłowe, teraz zwróciłem uwagę właśnie na te letnie powietrze z nawiewów, mimo że temp. ustawiona na Lo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się