Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rdza - co z tym zrobić ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dziś korzystając z pięknej pogody umyłem dokładnie swoje B5 i pod przednią prawa listwą zastałem taki widok jak na zdjęciu poniżej..

Poradzcie mi co z tym najlepiej zrobić aby nie wracała korozja..

Wystarczy na wiosnę zdjąć listwę i porządnie to wyczyścić, nałożyć środek do wiązania rdzy i zamalować zaprawkowym lakierem czy jest jakiś skuteczniejszy sposób?

WP_20150205_13_15_06_Pro.jpg

Opublikowano

W zasadzie to już sam sobie odpowiedziałeś. Ja jednak oddał bym do solidnego lakiernika. Z doświadczenia wiem że domowe zaprawki nie trzymają się długo i po pewnym czasie ruda znów wyłazi.

Opublikowano

Jak zdejmiesz listwy to sie zalamiesz. Oddaj do lakiernika..

Opublikowano

Plastikowa listwa pod którą zbiera się woda i prędzej czy poźniej pojawi się rdza. Normalna sprawa.

Zerwij listwę i zobacz co jest pod spodem. Jak nie ma tragedii to spróbuj samodzielnie, najwyżej będziesz poprawiał.

Mi zaczęło brać nadkola w B5 po poszerzaniu maszynką ale dobrze oczyściłem, polakierowałem i już więcej tam nie zaglądałem.

Albo oddaj do dobrego lakiernika.

Opublikowano

Ja po lakierowaniu zaszmalcowałem elaskonem do profili zamkniętych, a później założone listwy z aso z plastikowym środkiem i myślę, że problem nie powróci :)

Opublikowano

Jak się zrobi cieplej sprawdzę czy uda się to własnymi siłami ogarnąć.. jeśli nie .. lakiernik .. dużo nie powinien wziąć za taką poprawkę :)

Dziękuję za opinie.

Opublikowano

A nie taniej bybylo znaleźć drzwi w kolorze i po sprawie..

Opublikowano

A nie taniej bybylo znaleźć drzwi w kolorze i po sprawie..

Znajdz idealnie zdrowe w kolorze to jesteś kozak
Opublikowano

A nie taniej bybylo znaleźć drzwi w kolorze i po sprawie..

Znajdz idealnie zdrowe w kolorze to jesteś kozak
Mi tu na forum pisali, że znaleźć idealne w kolor jest niemożliwe. Okazało się, że znalazłem 3 sztuki pod kolor, idealne nie są, bo po 18 latach nie da się ideałów znaleźć. Rdzy jednak ani grama nie ma, prościutkie są, a jakieś drobne ryski można sobie podpolerować. Koszt mniejszy, a blacha oryginalna. Do tego tylko zabezpieczyć miejsce pod listwą, żeby ruda nie wlazła i po robocie.

Kwestia tylko szukania i czekania.

Opublikowano

A nie taniej bybylo znaleźć drzwi w kolorze i po sprawie..

Znajdz idealnie zdrowe w kolorze to jesteś kozak
Mi tu na forum pisali, że znaleźć idealne w kolor jest niemożliwe. Okazało się, że znalazłem 3 sztuki pod kolor, idealne nie są, bo po 18 latach nie da się ideałów znaleźć. Rdzy jednak ani grama nie ma, prościutkie są, a jakieś drobne ryski można sobie podpolerować. Koszt mniejszy, a blacha oryginalna. Do tego tylko zabezpieczyć miejsce pod listwą, żeby ruda nie wlazła i po robocie.

Kwestia tylko szukania i czekania.

To też kwestia koloru. Ja akurat mam czarny więc niewielki problem z odcieniem ale np. srebrny kolor trafić taki, żeby pasował to masakra :)

Opublikowano

ale że ruda się pokazała :o w mojej b5 ale wersji przed liftowej jak miałem małe kuku to farba odeszła wraz z podkładem do gołej blachy...

rdzy niema do tej pory a już dwa lata minęły, nawet nalotu nie widać a chodzi o tylną klapę i prawy róg

Opublikowano

A nie taniej bybylo znaleźć drzwi w kolorze i po sprawie..

Znajdz idealnie zdrowe w kolorze to jesteś kozak
Mi tu na forum pisali, że znaleźć idealne w kolor jest niemożliwe. Okazało się, że znalazłem 3 sztuki pod kolor, idealne nie są, bo po 18 latach nie da się ideałów znaleźć. Rdzy jednak ani grama nie ma, prościutkie są, a jakieś drobne ryski można sobie podpolerować. Koszt mniejszy, a blacha oryginalna. Do tego tylko zabezpieczyć miejsce pod listwą, żeby ruda nie wlazła i po robocie.

Kwestia tylko szukania i czekania.

To też kwestia koloru. Ja akurat mam czarny więc niewielki problem z odcieniem ale np. srebrny kolor trafić taki, żeby pasował to masakra :)

Ja man szary metalik. Kolor raczej mało spotykany i swoich drzwi szukałem pół roku. Teraz jeszcze muszę błotniki i maskę znaleźć.

Opublikowano

Ale zbieg okoliczności mam dokładnie w tym samym miejscu tylko troszkę na mniejszą skalę niż MrTea.

Wina oczywiście chorego patentu jakim są dolne listwy drzwi nie tylko w OOOO. Pan od lakieru zawołał 150zł za furtkę z ocięciem do połowy drzwi (do listwy ochronnej), akurat podczas mojej wizyty stała B5 w której lakierował 4 furtki...wyglądało super nie ma szans żeby czegoś się dopatrzeć.

A może ktoś zlikwidował je całkiem fakt że więcej pracy ale za to problem z głowy ?

Opublikowano

Trzeba mieć coś na bani żeby proponować od razu wymianę całych drzwi bo trochę rdzy się pojawiło.

Opublikowano

Ale zbieg okoliczności mam dokładnie w tym samym miejscu tylko troszkę na mniejszą skalę niż MrTea.

Wina oczywiście chorego patentu jakim są dolne listwy drzwi nie tylko w OOOO. Pan od lakieru zawołał 150zł za furtkę z ocięciem do połowy drzwi (do listwy ochronnej), akurat podczas mojej wizyty stała B5 w której lakierował 4 furtki...wyglądało super nie ma szans żeby czegoś się dopatrzeć.

A może ktoś zlikwidował je całkiem fakt że więcej pracy ale za to problem z głowy ?

jeżeli i tak masz zamiar robić to pod listwami to zrobic to jak należy i zabezpieczyć tak jak wcześniej koledzy pisali i z powrotem zakładać listwy. ja u siebie też zauważyłem pod jedną listwą na drzwiach bąbel i powiem tak nie zabardzo mi się podoba wygląd a4 bez tych listew i ja jak będę oddawał do zrobienia to będę kazał ściągnąć wszystkie listwy sprawdzić jak tam pod nimi jest i jak trzeba będzie to poprawić lakierniczo i potem tak jak koledzy pisali grubo pędzlem nałożyć jakiś smar czy cos innego aby woda nie miała bezpośredniego styku z lakierem w tym miejscu i powinno być dobrze a zresztą jak dasz jakiemuś ogarniętemu lakiernikowi to on już będzie wiedział jak to zrobić

Opublikowano

Ale zbieg okoliczności mam dokładnie w tym samym miejscu tylko troszkę na mniejszą skalę niż MrTea.

Wina oczywiście chorego patentu jakim są dolne listwy drzwi nie tylko w OOOO. Pan od lakieru zawołał 150zł za furtkę z ocięciem do połowy drzwi (do listwy ochronnej), akurat podczas mojej wizyty stała B5 w której lakierował 4 furtki...wyglądało super nie ma szans żeby czegoś się dopatrzeć.

A może ktoś zlikwidował je całkiem fakt że więcej pracy ale za to problem z głowy ?

jeżeli i tak masz zamiar robić to pod listwami to zrobic to jak należy i zabezpieczyć tak jak wcześniej koledzy pisali i z powrotem zakładać listwy. ja u siebie też zauważyłem pod jedną listwą na drzwiach bąbel i powiem tak nie zabardzo mi się podoba wygląd a4 bez tych listew i ja jak będę oddawał do zrobienia to będę kazał ściągnąć wszystkie listwy sprawdzić jak tam pod nimi jest i jak trzeba będzie to poprawić lakierniczo i potem tak jak koledzy pisali grubo pędzlem nałożyć jakiś smar czy cos innego aby woda nie miała bezpośredniego styku z lakierem w tym miejscu i powinno być dobrze a zresztą jak dasz jakiemuś ogarniętemu lakiernikowi to on już będzie wiedział jak to zrobić

Dokładnie tak zrobię :) poza smarem oczywiście, zdecydowanie lepiej będzie bez niego !

PS: osobiście bez listew też jakoś mi się to nie widzi ;)

Opublikowano

Ale zbieg okoliczności mam dokładnie w tym samym miejscu tylko troszkę na mniejszą skalę niż MrTea.

Wina oczywiście chorego patentu jakim są dolne listwy drzwi nie tylko w OOOO. Pan od lakieru zawołał 150zł za furtkę z ocięciem do połowy drzwi (do listwy ochronnej), akurat podczas mojej wizyty stała B5 w której lakierował 4 furtki...wyglądało super nie ma szans żeby czegoś się dopatrzeć.

A może ktoś zlikwidował je całkiem fakt że więcej pracy ale za to problem z głowy ?

jeżeli i tak masz zamiar robić to pod listwami to zrobic to jak należy i zabezpieczyć tak jak wcześniej koledzy pisali i z powrotem zakładać listwy. ja u siebie też zauważyłem pod jedną listwą na drzwiach bąbel i powiem tak nie zabardzo mi się podoba wygląd a4 bez tych listew i ja jak będę oddawał do zrobienia to będę kazał ściągnąć wszystkie listwy sprawdzić jak tam pod nimi jest i jak trzeba będzie to poprawić lakierniczo i potem tak jak koledzy pisali grubo pędzlem nałożyć jakiś smar czy cos innego aby woda nie miała bezpośredniego styku z lakierem w tym miejscu i powinno być dobrze a zresztą jak dasz jakiemuś ogarniętemu lakiernikowi to on już będzie wiedział jak to zrobić

Dokładnie tak zrobię :) poza smarem oczywiście, zdecydowanie lepiej będzie bez niego !

PS: osobiście bez listew też jakoś mi się to nie widzi ;)

no ja nie miałem dokładnie na myśli normalnego smaru tylko coś takiego jak wyżej pisał kolega misiek95 o czymś do profili zamkniętych i tym zabezpieczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...