Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szybkość nagrzewania silnika 1.6 do 90* C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak szybko nagrzewa Wam się silnik przy obecnych temperaturach ? Na postoju i w czasie jazdy ?

U mnie nagrzewa się dość długo i już jestem na etapie zakupu termostatu. Podczas jazdy w okolicach 0* C nagrzewa się bardzo długo coś koło 10 km dopiero łapie 90* C, a na postoju przy odpaleniu po nocy też zanim coś się ruszy wskaźnik mija długi czas tak jakby cały czas był duży obieg płynu.

Da się jakoś poznać jeśli termostat jest cały czas otwarty po wężach czy coś ?

Opublikowano

Kolego ja mam 1.6 i muszę przejechać jakieś 3 km żeby mi temp skoczyła do 90 C a żeby zobaczyć czy wszystko jest ok z termostatem zobacz sobie chłodnice czy jest cała ciepła czy tylko jakaś cześć zobacz jeszcze węże przy chłodnicy góra dół


Jeszcze jedno bo też może tak być że masz czujnik temperatury uszkodzony ja miałem taką sytuacje ze mi się nie podnosiła temperatura i tez myślałem ze termostat a tu sie okazało co innego

Opublikowano

a jak jest otwarty cay czas to ma być całą ciepła tak ? a węże jakie musza być ? tzn zobaczyć czy od razu Sie robią ciepłe ?

Opublikowano

U mnie jakoś 3-4 km i 90 na blacie jak otwarty to górny i dolny wąż będzie mieć taką samą temperaturę

Opublikowano

no ok ale to po nagrzaniu to sprawdzać czy w trakcie nagrzewania ?

Który wąż jest odprowadzajacy wodę z chłodnicy górny czy dolny ? I który powinien robić sie ciepły, a ktrory powinien być zimny do otwarcia termostatu przy zamkniętym termostacie w trakcie rozgrzewania silnika ?

Opublikowano

Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Do pracy mam równe 10km. Czasem mam 90 po 4 km a czasem po 8km. Zależy ile na termometrze i jaki wiatr.

Opublikowano

No mo bez wzgledu czy wiatr czy postój nagrzewa sie kolosalnie długo , na postoju powinien łapać dość szybko temp. a trwa to wieczność ...

Opublikowano

Zasłon chlodnice kartonem, jezeli zacznie sie szybko nagrzewac to masz do wymiany termostat.

Opublikowano

u mnie podczas jazdy musze przejechac około 4- 5 km aby osiągnąć 90 na blacie a na postoju zajmuje mu około 7- 10 minut

Opublikowano (edytowane)

Obadałem temat węży i tak: po całodziennym staniu na dworze górny wąż robi się systematycznie coraz cieplejszy, góra chłodnicy jest wyczuwalnie ciepła. Dolny wąż w tym samym momencie jest lodowaty i dół chłodnicy też jest lodowaty. Przy 90 C dolny wąż jest "letni" już nie lodowaty i dół chłodnicy z lewej strony ciepły, a od strony dolnego węża czyli z prawej jest zimna. Przejechałem z 5 km na blacie 90 C i dolny wąż bez zmian, letni. Jaka diagnoza odnośnie termostatu ?


Ktoś cos ?

EDIT:

Dziś jeszcze raz rano sprawdziłem i zauważyłem, że gdy na wskaźniku temperatury wskazówka jest na tej pierwszej kresce po 60 C dolny wąż robi się letni także wydaje mi się, że chyba za szybko ? Powinien od jakiś 87 C robić się cieplejszy a tu tak wcześnie.

Do tego zmierzyłem rezystencje czujnika temperatury (4 pin) i wyszło na pinach AB 138 omów, a na CD 308 omów przy 90 C .

Edytowane przez nike166
Opublikowano

U mnie jakoś 3-4 km i 90 na blacie jak otwarty to górny i dolny wąż będzie mieć taką samą temperaturę

Przecież chłodnica chłodzi, w zimę tym bardziej chłodzi więc jak mogą mieć taką sama temp. ;) Jeżeli chłodnica jest drożna dolny wąż będzie ledwo ciepły, o ile w ogóle.

Opublikowano

dobra wymienię ten termostat i sprawa sie wyjaśni czy był przyczyną jak nie to kolejny leci czujnik temperatury.

Do wymiany termostatu muszę spuszczac cały płyn ??

Opublikowano

siema ja wymieniałem termostat jakieś 2 miesiące temu bo był cały czas otwarty. mi średnio potrzebuje 4 do 7 km aby się rozgrzać do pełnych 90 C więc chyba tak poprostu mają te silniki


dobra wymienię ten termostat i sprawa sie wyjaśni czy był przyczyną jak nie to kolejny leci czujnik temperatury.

Do wymiany termostatu muszę spuszczac cały płyn ??

trzeba spuszczać płyn bo nawet jakbyś poszedł na łatwiznę i odkręcił sam kruciec od termostatu to zleci jakieś 3 litry płynu

Opublikowano

A czujnik temp. gdyby padł to mógłby być powodem spadków temperatury silnika powyżej 140 km/h ? bo jakoś od tej prędkości zaczyna spadać temp. silnika na liczniku , lecz wydaje mi sie że termostat może Sie do końca nie zamykać bo czujnik chyba by czegoś takiego nie powodował . ?

Opublikowano

Z tego co opisujesz czujnik raczej odpada, stawiam na termostat :)

Opublikowano

Ok zobaczymy co z tej wymiany wyjdzie :)

Opublikowano

Daj znać co było przyczyną

Opublikowano

Dam dam :)

Opublikowano

czyli powinien się szybciej nagrzewać?więc mnie też chyba czeka kolejna wymiana termostatu:( a od zawsze tak masz czy dopiero od niedawna?daj znać bo zaczęło mnie to trochę ciekawić..

Opublikowano

Jak było ciepło to nie było to zauważalne, w czasie chłodniejszych dni zauważyłem że coś się długo nagrzewa. Potem na autostradzie powyżej 140 km/h zaczęła spadać temperatura i już wiedziałem, że coś jest nie tak. Mam diagnozę taką, że termostat się nie zamyka do końca i musi być jakaś mała szczelina gdy próbuje się zamknąć bo temperaturę trzyma dobrze 90 C ale tylko do 140 km/h. Dziś jadę po termostat i jutro prawdopodobnie wymiana lub w poniedziałek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...