Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T - nieśmiertelne wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odgrzebie trochę temat bo nigdzie niema rozwiązania, mnóstwo ludzi ma ten sam problem ale jak naprawią to już nie dają znać co było przyczyną.

Witajcie.

Od 2 tygodni tylko na zimnym (do 55 stopni C) mam problem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze błąd 16687 P0303.

Sprawdziłem kompresję na zimnym:
1. 12,5bara
2. 12
3. 11,8
4. 13
Na ciepłym:
1. 13,5bara
2. 12,8
3. 13
4. 13,8

Zamieniane wtryski paliwa i LPG + nowe świec + zamiana cewek zapłonowych + przeczyszczona przepustnica. Przewody od chłodnicy leju te co pękają wymienione, nowy zawód pcv. Nowa uszczelka pod kolektorem ssącym. Wymienione zawory zwrotne i nadal jest wypadanie tylko na 3 cylindrze.

Nie sprawdzałem zaworu EGR- tego gdzie z pompy powietrza wchodzi waż i tego N75 (odpowietrzenie skrzyni korbowej).



Miał ktoś podobny temat i może mi pomóc. Przebieg 260tyś.

Jeśli to tajemnica i nikt nie chce się na forum z tym dzielić to może poda na maila [email protected]

 

pozdrawiam Waldek

Opublikowano
3 minuty temu, WaldekN napisał:

Nie sprawdzałem zaworu EGR- tego gdzie z pompy powietrza wchodzi waż i tego N75 (odpowietrzenie skrzyni korbowej).

Tu nie ma egr tylko combi zawór od układu SAI, a n75 to nie jest element odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Wymieniałeś zworek jednokierunkowy w trójniku odmy?

Wypadanie jest na obu paliwach? Szczelność dolotu sprawdzana kompresorem?

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Wymieniałeś zworek jednokierunkowy w trójniku odmy?

Wypadanie jest na obu paliwach? Szczelność dolotu sprawdzana kompresorem?

Zaworek wymieniony

Wypadanie na obu paliwach i tylko jak zimny silnik i tylko na 3 cylindrze.

Szczelności nie sprawdzałem- niewiem do końca jak to zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Panowie podepnę się pod temat, problem tylko na zimnym - nie ma znaczenia czy Pb czy LPG, nie mam pomysłu już, świece wymienione, cewka jedna wymieniona, kompresja sprawdzona, dolot cały. Cały czas wywala wypadanie zapłonu na jednej cewce (tej samej, były zamieniane miejscami). Jakieś sugestie?

Edytowane przez mikrus36
Opublikowano

Panowie a sprawdzaliście czy gówica nie ma pęknięć na cylindrach?

Częsty problem 1.8T zwłaszcza BEX,

Pozdrawiam

Opublikowano

I jak się skończyła przygoda z tym przypadakiem? Mam bardzo podobny przypadek.

Na zimnym silniku, trzęsie silnikiem, wypadają zapłony na cyl 1 i 2. (w grupie 015, po 50-70 misfire na 1 i 2 cyl). 

Na ciepłym silniku wszystko lata jak należy.

Opublikowano
2 godziny temu, Norakus napisał:

Na zimnym silniku, trzęsie silnikiem, wypadają zapłony na cyl 1 i 2. (w grupie 015, po 50-70 misfire na 1 i 2 cyl). 

Na obu paliwach czy tylko po przełączeniu na lpg?

Opublikowano

Witam, jestem bardzo zainteresowany wątkiem bo mam te same objawy w moim AUM. U mnie jak dmuchałem w dolot zdiagnozowałem jeden dziurawy wężyk. Po wymianie wolne obroty się wyrównały ale dalej na zimnym silniku nie mogę ruszyć zaraz po odpaleniu bo jedzie żabką. Muszę odczekać ze 2 min, później jedzie bardzo ładnie i nie szarpie aż do odciny na PB i LPG. Przy dmuchaniu w dolot zauważyłem, że jak mocniej dmuchnę, manometr pokazał 0,5 Bara to powietrze zaczęło uciekać z okolicy głowicy od strony napinacza, ciężko tam zaglądnąć ale namacałem tam otwór prostokątny. Jest tam jakiś zawór zabezpieczający przed wzrostem ciśnienia? Dziwne. 

Opublikowano

Witam, nikt mi nie odpowiedział, ale problem rozwiązałem i auto już nie szarpie na zimnym. Problemem okazał się nie tyle zaworek jednokierunkowy w odmie co zasyfiona odma błotem, zaworek przez brud się nie domykał, w przewodach odmy pełno błota i przewody odmy zmurszałe, wymieniłem wszystko na nowe i jak ręką odjął. Jeśli ktoś potrzebuje wymienić ten trójnik w którym siedzi zaworek to polecam kupić w salonie, koszt 30zł, zamienniki zaczynają się od ok 35zł :) 

Opublikowano

piszesz o zaworku odpowietrzania skrzyni korbowej, a nie o odmie

Opublikowano

No tak, przy okazji wymieniłem:

Trójnik 058103247

Wąż odmy 06A103213AF

Kolanko 06A103213 F.

Nie myślałem, że ten silnik może tak gładko pracować.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

witam ;P 

mam pasacika 1.8t 2003r LPG

problem jest taki ze po rozgrzaniu obroty leca na 1700 1100 dochodzi do 2tys potem spada i tak w kolko...

wymieniony przeplywomiesz...swiece i nie mam pojecia co sie dzieje...autko nie szarpie podczas jazdy nie ma spadku mocy...

tylko ze obroty wariuja...hm...wywala mi wypadanie zaplonów na 1 i 2 wczesniej bylo na 3 i 4 ;P

nie mam juz sily... co tutaj zdzialac...moze ma ktos pomysl? dzis byl pod vagiem i nie ma bledów ale jak ujechalem kawalek problem powrocil pommimo zalozonych nowych  swiec...

 

 

Opublikowano

Podejrzewam że tak szukasz. Logi trzeba zrobić. Może to lpg. Korekty jakie?

Powodów wypadania jest znacznie więcej nie tylko świece.

Opublikowano

nie wiem o jakich korektach mowisz...to samo jest i n a benzynie ;)

Opublikowano

tak o wyglada 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, mesil napisał(a):

nie wiem o jakich korektach mowisz...to samo jest i n a benzynie ;)

Paliwowych

 

Nie wiem co Ty tu wysłałeś bo się nie otwiera ale jak to jakiś filmik jak to silnik pracuje to i tak raczej po tym nie nikt nie stwierdził.

 

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Nieszczelność w podcisnieniach, dolocie, zaworek jednokierunkowy w odmie to standardowe rzeczy które sprawdza się w takich przypadkach, musisz  podjechać dom kogoś kto umie zdiagnozować i zinterpretować wartości vcds a nie tylko sprawdzić czy są błedy czy nie ma.

Opublikowano
22 godziny temu, Łukasz13 napisał(a):

 zaworek jednokierunkowy w odmie 

zaworek jednokierunkowy w odmie  mozesz powiedziec gdzie to jest jak wyglada???

Opublikowano
4 godziny temu, mesil napisał(a):

zaworek jednokierunkowy w odmie  mozesz powiedziec gdzie to jest jak wyglada???

google nie działają?

W trójniku odmy pod kolektorem jest ten zaworek.

Opublikowano
W dniu 17.12.2022 o 15:05, przem8 napisał(a):

google nie działają?

W trójniku odmy pod kolektorem jest ten zaworek.

moze jakis numer tego zaworku albo cos? 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...