PatrykB6A4 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam serdecznie, nie będę owijał w bawełnę, po obejrzeniu filmiku naszego klubowicza z dźwiękiem a4-czki 1.8t z zamontowanym BOV HKS nakręciłem się na to "pssst". I tu pojawia się kilka pytań. Jeśli bym kupował to z montażem poradziłbym sobie sam? i czy nie trzeba będzie jechać na komputer żeby silnik uwzględniał straty powietrza? Dzięki z góry i pozdrawiam 1
-Mistrzu- Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Też o tym myślałem, ale tak jak Ty jestem zielony w tym temacie. Poczekamy może ktoś się wypowie i doradzi...
marcin4x4 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Duże turbo, duży dolot z dobrym filtrem i żadnego zaworu nie trzeba
jacek70 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Duże turbo, duży dolot z dobrym filtrem i żadnego zaworu nie trzeba Ale duże turbo kosztuje dużo więcej od zaworka. Przy dużej mocy może psssyt jest na miejscu ale w innym przypadku to jak lotka do malucha.
Arcus Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Jeśli bym kupował to z montażem poradziłbym sobie sam? i czy nie trzeba będzie jechać na komputer żeby silnik uwzględniał straty powietrza? Dzięki z góry i pozdrawiam Kupuj i montuj. Chcesz to nie słuchaj rad że nie wypada itp. - Twój samochód i robisz co chcesz. Poradzisz sobie z montażem napewno. Od dołu dostęp jest banalny.
ShatyMK Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 (edytowane) Jeśli nie masz założonej osłony silnika to przy odpowiednim zaparkowaniu auta na jakiejś małej górce tak żeby przód stał wyżej, dasz radę wymienić nawet na leżąco bez kanału Od siebie dodam, że temat był poruszany już na wielu forach i nasze auta faktycznie nie tolerują zbyt dobrze zaworów upustowych typu BOV, jednak po odpowiednim dostrojeniu softu część mankamentów da się usunąć. W moim przypadku tuner wyłączył kontrolę podciśnienia i błąd zaworu DV się nie pojawia, jednak w momencie kiedy sie pojawiał nie wpływało to na spadek mocy więc "można ten błąd zignorować". No więc tak: Na początku warto wspomnieć że Blow Off to zawór atmosferyczny, który wyrzuca część powietrza w atmosferę, np przy zmianie biegów lub po odpuszczeniu gazu, w przeciwieństwie do fabrycznego zaworu DV, który upuszcza powietrze przed turbawkę w układzie zamkniętym, nie powodując różnic w ilości mierzonego przez MAF powietrza. Stojąc na biegu jałowym natomiast BOV poprzez podciśnienie w dolocie będzie otwarty i będzie łapał dodatkowe powietrze rozszczelniając układ, dlatego komputery, przepływki i lambdy wariują korygując dawkę paliwa. Zauważalnym objawem jest w tym przypadku między innymi przygasanie na wolnych obrotach po przygazowaniu lub zaraz po uruchomieniu już rozgrzanego silnika. Sam miałem zamontowany jedno tłoczkowy BOV HKS, obecnie jeżdżę od kilku dni na nowym seryjnym zaworze DV i muszę stwierdzić, że problemy z wolnymi obrotami zniknęły całkowicie, auto szybciej wstaje, tak jakby trzyma doładowanie do samego końca i przy zmianie biegów nie ma laga, udało mi się zejść z czasem do 100km/h z 7,9s do wyniku 7,5s. co uważam za dużą poprawę. Być może mój BOV już upuszczał powietrze w stresie, może tłoczek, może sprężyna - będę go jeszcze rozkręcał, czyścił i sprawdzał. Na pewno znaczenie ma fakt że seryjna DVka przy zmianie biegów nie wypuszcza powietrza do atmosfery, czyli w układzie, po samej zmianie biegu mamy więcej powietrza do spalenia mieszanki paliwowej niż w przypadku BOVa i pewnie stąd ten uzysk czasowy. Fajnym rozwiązaniem są BOV dwutłoczkowe, które teoretycznie nie rozszczelniają tak drastycznie układu i błędy DV nie powinny się pojawiać, ale osobiście nie testowałem. Jedyne co wyczytałem w sieci to fakt, że dwutłoczkowe BOVy są cichutkie i słyszalne po rozgrzaniu, więc pssst jest bardzo dyskretne, ale doczytałem też, że u niektórych pomimo dwutłoczkowej budowy pojawiają się też problemy z wolnymi obrotami po przygazowaniu, więc temat jak najbardziej do testów. Osobiście jeździłem ponad rok na BOV HKS teraz będę testował fabryczny nowy zawór DV, być może zamówię na testy jakąś hybrydę dwutłoczkową, lub regulowany zawór, w razie czego dam znać w wątku. Dla poglądu, poniżej 3 rodzaje zaworów: BOV jedno tłoczkowy atmosferyczny, BOV dwu tłoczkowy oraz zawór DV. - oczywiscie to tylko zdjęcia poglądowe, zaworów na rynku jest cała masa Edytowane 18 Czerwca 2015 przez ShatyMK
-Mistrzu- Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Dzięki ShatyMK za fajną wyczerpującą wypowiedź. Miałem ochotę na BOVa ale to co napisałeś dało mi trochę do myślenia. Chyba odpuszczę sobie to Psssss, bo oprócz tego to są same minusy, a nie chce denerwować się jakimiś błędami i dziwną pracą silnika. Jeszcze raz dzięki
ShatyMK Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Powiem Ci że jeżdżę już kilka dni na seryjnej DVce i brakuje mi tego pssssssst Chyba zrobię konserwację BOVa i ładuję go z powrotem A w sumie skutki montażu bova nie są aż tak uciążliwe, w końcu ponad rok z nim jeździłem i te wahnięcia obrotów występowały najczęściej po ponownym uruchomieniu auta z już rozgrzanym silnikiem, później jest już stabilnie Możesz zawsze jakiś zamiennik kupić za małe pieniądze z allegro i spróbować, lub pożyczyć od kogoś na testy coś konkretnego Ewentualnie możesz zapytać tunera, ile by skasował za napisanie softu z uwzględnieniem BOVa, to byłoby najlepsze wyjście, ale nie każdy tuner Ci to zrobi. Kumpel ma dwutłoczkowy u siebie w POLO 1.8T GT zrobiony na okolice 240KM ma IC i DP i nie ma problemów z wolnymi obrotami, ale faktycznie dwutłoczkowy jest cichutki, ale charakteru dodaje Więc może spróbuj tego Jeśli masz trochę wprawy i umiejętności to wymienisz to w 10min Kto nie sprawdzi ten się nie dowie a banan na ryjku podczas jazdy pojawi się od razu
bin85 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Rozwiązaniem jest zawór hybrydowy który jest połączeniem fabrycznego DV z blow-off'em, wtedy żadnych błędów niema
ShatyMK Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Firma The Sun ma w ofercie hybrydy, faktycznie jest to tak jakby dwu tłoczkowy BOV, z tego co wyczytałem u nich na stronie jest możliwość zamontowania BOVA na testy i w razie czego jeśli się decydujesz to montują Ci nowego pudełkowego, a jeśli coś Ci się nie spodoba to płacisz im 40zł za możliwość testu. http://www.proracingtechnology.com/html/oferta.html Koszt takiego zaworu to 440zł, więc w miarę optymalnie porównując do HKS to przepaść ale o The sun wypowiadają sie przychylnie na forach więc może to dobry wybór. Ewentualnie tak jak pisałem, jakiś dwu tłoczkowy zamiennik z allegro można na spróbowanie za 150-200zł też dostać. W sumie nowa DVka fabryczna z ASo kosztuje 155zł więc czemu nie sprawdzić BOVA? Edytowane 19 Czerwca 2015 przez ShatyMK
sambo Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Mam pytanko, Póki co mam zainstalowaną hybrydę Bov, tylko nie wiem czy z tym zaworem jest wszystko ok. Podczas jazdy jest ok , logi także ok. Jednak jak zrobiłem test szczelności to zachowuje sie trochę inaczej niż DV, a mianowicie: W DV: Kiedy wcisnę tłok i zatkam palcem górny króciec to tłok cały czas jest w górze, po minucie puszczam palec i DV wydaje klasyczne sssyk i tłok opada. W Hybrydzie: Robię ten sam test, wciskam tłok i zatykam palcem górny króciec.. jednak tłok musi delikatnie opadać, ponieważ po minucie jest już praktycznie na dole.. https://vimeo.com/143014450 Na filmiku widać jak tłoczek delikatnie opada.. Czy to dyskwalifikuje ten zawór? Edytowane 20 Października 2015 przez sambo
Łukasz13 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Chyba żadna hybryda nie będzie 100% szczelna tak jak dv, bo w dv jest membrana i jeśli nie jest dziurawa to zawsze będzię trzymać, w hybrydzie jest przeważnie tłoczek i oringi czy coś takiego i to nie będzie szczelne w 100% jak w dv, niemniej nie dyskwalifikuje to to jej jesli opada dopiero po minucie.
sambo Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Super. Dzięki za odpowiedz. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
krzysztof509 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Podpinam sie pod temat ale z dobra rada Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie. BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a. Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt. montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu Po krotkim rozgrzaniu silnika proba upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html zamieszczam link do filmiku: Edytowane 6 Czerwca 2016 przez krzysztof509
bartekzks Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Podpinam sie pod temat ale z dobra rada Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie. BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a. Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt. montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu Po krotkim rozgrzaniu silnika proba upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html Dobrze wiedzieć mam zamontowany ten sam i na razie ze względu na wsadzone większe wtryski i regulator ciśnienia paliwa czerto barowy tylko chwile słyszałem na postoju jak robi robotę i już był miło , ale w tym tyg. po wystrojeniu sprawdzę jak syczy już nawet wiem gdzie mam upatrzony dobry tunel
krzysztof509 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Podpinam sie pod temat ale z dobra rada Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie. BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a. Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt. montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu Po krotkim rozgrzaniu silnika proba upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html Dobrze wiedzieć mam zamontowany ten sam i na razie ze względu na wsadzone większe wtryski i regulator ciśnienia paliwa czerto barowy tylko chwile słyszałem na postoju jak robi robotę i już był miło , ale w tym tyg. po wystrojeniu sprawdzę jak syczy już nawet wiem gdzie mam upatrzony dobry tunel Dokladnie tunel the best do odsluchu, czasem czuje sie jak w ciezarowce podczas zmiany biegu
bin85 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Miałem też hybrydę od pro perfekt, jeździłem chyba ze 2-3lata i nic się nie działo, żadnych błędów itp więc również polecam
Lorence Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 powiem tak, w a4 te zawory sie wogolnie nie sprawdzają, auto będzie się muliło, jak masz seryjne to może nie odczujesz tak bardzo spadku mocy. Na forum TT była jakiś czas temu spora dyskusja na ten temat. Ogolnie podsumowując : Audi 1.8T 2.0T DV tak, BOW nie. A firmę properfekt z tego co pamiętam to nasz forumowy tuner gregor10 odradzał.
sambo Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Sztywny tip + stożek i jest pssssyt Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
lukaz10 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) Kupiłem auto z BOV. jesli chodzi o prace silnika, to efektów ubocznych nie było. Pojeździłem tak przez tydzień. Jak ktoś chce przy normalnej jeździe po mieście, zeby po każdym odpuszczeniu gazu syczało mu z pod maski na polowe osiedla to jego sprawa. Ja to wywaliłem po tygodniu. Moze to i fajne, jak ktoś jeździ w "niedziele" ale na co dzień porażka. Zamiast BOV kup sobie lepiej DP. Jak ktoś chce uzywanego, ale sprawnego BOV EPMAN to sprzedam za 40zl- podobny do tego drugiego na zdjeciu .( cena taka, zeby mi sie na pocztę chciało iść ) Edytowane 1 Września 2016 przez lukaz10
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się