Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


QaDo

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Hohe napisał:

Zębatki wyglądały na całe. Oleju z zębatek nie wycierałem bo myślałem, że to trochę smaruje. Muszę go jutro wytargać jeszcze raz.

Zerknij na 111 post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rozebrałem. Okazało się, że blokuje się sam zawór. Ta poprzeczka za którą obracany jest zawór ma po bokach dwa jakieś takie - mini łożyska. Chodzą one w specjalnych rowkach i się w nich blokują. Wyczyściłem to i było przez chwilę lepiej, ale zauważyłem, że część jednego z tych łożysk się od niego oddzieliła. Po za tym, sam trzpień ma bardzo duży luz, którego raczej nie powinno być. Konkludując, myślę, że ten EGR umrze śmiercią naturalną w ciągu kilku najbliższych dni. Zaczynam szukać nowego. Dodam jeszcze, że zębatki chociaż całe, to są już mocno wytarte i w razie jakiegoś przyblokowania - stracą zęby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja napiszę update od siebie, bo jak się okazuje i wymiana czasem nie pomaga. Tak, jak pisałem powyżej przejechałem trasę 1500km po wymianie EGR z komputerem w schowku (powracający check engine) i jak na złość wszystko było jak w najlepszem porządku (w sumie dobrze) a silnik chodził super cicho i płynnie - jak z salonu. Jak tylko wróciłem do Warszawy i przejechałem 500m w korku na maks 2 biegu to się od razu zapalił check engine i silnik znowu wpada w bardzo duże wibracje przy gaszeniu, jakby się nie zamykał/otwierał zawór i coś się przepalało w niedobrych proporcjach - ale to zupełny strzał zważając na to, że widzę coś takiego pierwszy raz.

 

Wykluczam raczej stałą wadę mechaniczną, bo 1500km bez zająknięcia i po trasie i po mieście. Tak jak wyżej poradzono będę szukał po elektronice - wiązki, wtyczki, bezpieczniki, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Moj CGLC jest trochę mułowaty z dolu, 98tys nalotu

Zauważyłem ze klapa od chłodnicy EgR stoi jak zaspawana.

Sam zawór EGR elektrycznie jest sprawny i przechodzi testy w VCDS.

Nigdy tez nie sypał błędami.

Sama gruszka  jest sprawna i próbuje otworzyć klapę podczas aktywnego testu, niestety klapa stoi.

Czyścił ktoś EGR nowego typu jak na zdjęciu?Podejrzewam ze nagar zablokował klapę lub stoi na osi.

Zastanawiam się czy jest sens bawić się w czyszczenie czy wymienić na nowy.

 

7.09720.03.0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam udpate w tym wątku w związku z tym, że w końcu znalazłem trochę czasu na przegląd B8-ki.

Przyczyną wszystkich problemów okazał się nie tylko sam EGR (zazwyczaj tylko ten komponent jest regenerowany lub wymieniany) ale również przepustnica przy dolocie (numer części: 03l128063c). Okazało się, że turbina lekko puszcza olej i elektronika przepustnicy trochę w nim popływała i padła jak się można domyślić - to rozstroiło cały układ (nie wypalał się DPF), więc w pewnym momencie zastałe, choinkę na desce: EGR, DPF, przepustnica, etc. :shock3: 

Odpowiadając na powyższe pytanie - tych części nie warto regenerować! Znajomy mi to poczyścił, założył ponownie i pomimo tego, że 2 błędy zniknęły na początku to nadal samochód nie chciał wejść w procedurę wypalania DPF - zębatki i obudowę można wyczyścić na błysk ale elektroniki nie da się tak łatwo odratować. Od razu postanowiłem założyć nowy DPF (Bosch) oraz nową przepustnicę (zamiennik produktowy przez Fiata - dosyć dobra a kosztuje 400pln nie 900-1200pln). Po wymianie wszystko śmiga jak nowe - choinka zniknęła, DPF się wypalił procedurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam problem prawdopodobnie z chłodniczką spalin( nr cz v29041282)

Od wczoraj strasznie mi piszczy/trzeszczy dzwięk jak pasek klinowy , hałas dobiega na 99% z chlodniczki. Dzwięk cały czas na zimnym i na ciepłym. Błędów zero , troche zapocone pod chłodniczką plus zaczął szarpać chwile po odpaleniu spotkał się ktoś z tym ? Silnik CJCA  2012 

Edytowane przez Typowyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 korzystając z wolnej chwili postanowiłem zadać pytania jak kolega wcześniej. Czy ktoś z was czyścił juz ten model EGR auta po lifcie?

Miłych Świąt wszystkim życzę.

 

7.09720.03.0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. W moim CAGA podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka swiec zarowych i auto straciło moc, po zgaszeniu  i ponownym uruchomieniu problem zniknął lecz po kilku km pojawił się ponownie i pojawiał co raz częściej aż w końcu auto przestało odpala. Sprawdziłem przepustnice, była zalana olejem i miała wytarta zębatki, kupiłem nową oryginalną, po wymianie auto zapaliło na dotyk po kilku minutach zgasilem i już nie odpaliło. Adaptacja zrobiona, dalej to samo miga kontrolka świec. Wywala blad 4900, podpinam nowy egr i dalej to samo. Filtry nowe. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem blad P0403 - zawór recyrkulacji spalin n18. Auto było w trybie awaryjnym, chodziło nierówno, kopcilo. . Wyczyscilem egr i przepustnicę które rzeywiscie były całe w sadzy. Teraz silnik nie odpala. Przed czyszczeniem nawet w trybie awaryjnym paliło od razu. Czyszczenie zgodnie ze sztuką. Pod pokrywa elektroniki sucho, zębatki bez wad i uszczerbków. Błędów nie ma. W vcds adaptacja egr zrobiona - zakończona poprawnie. Robiłem również test przepustnicy - zakończono poprawnie, klapka pracuje w pełnym zakresie. Przed czyszczeniem auto paliło momentalnie. Ręce już mi opadają. Dodam że odłączałem aku przed czyszczeniem i po podłączeniu wyskakuje mi komunikat o potrzebie doładowania. Może coś z tym związane hmm... Krece kręcę rozrusznikiem i nic zero reakcji. Co to może być.?? O co chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2021 o 11:26, pawel9107 napisał:

Witam serdecznie. W moim CAGA podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka swiec zarowych i auto straciło moc, po zgaszeniu  i ponownym uruchomieniu problem zniknął lecz po kilku km pojawił się ponownie i pojawiał co raz częściej aż w końcu auto przestało odpala. Sprawdziłem przepustnice, była zalana olejem i miała wytarta zębatki, kupiłem nową oryginalną, po wymianie auto zapaliło na dotyk po kilku minutach zgasilem i już nie odpaliło. Adaptacja zrobiona, dalej to samo miga kontrolka świec. Wywala blad 4900, podpinam nowy egr i dalej to samo. Filtry nowe. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję. 

Witam. Podaj dokładny kod błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładny kod błędu  to: 4891 zawór recyrkulacji spalin (N18) - P0403 00 [96] usterka - niepotwierdzony sporadyczny. 

Ale nawet z tym błędem palił bez problemu, a po czyszczeniu ani rusz.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nietykalny napisał:

Dokładny kod błędu  to: 4891 zawór recyrkulacji spalin (N18) - P0403 00 [96] usterka - niepotwierdzony sporadyczny. 

Ale nawet z tym błędem palił bez problemu, a po czyszczeniu ani rusz.... 

  • Sprawdź bezpiecznik (i)
  • Sprawdź okablowanie i / lub złącza z / do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) (N18)
  • Sprawdź / wymień zawór recyrkulacji spalin (EGR) (N18)
    • Sprawdź bloki wartości pomiarowych (MVB)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. Sprawdzę jeszcze ten n18 i okablowanie, a podpowiedzcie Gdzie z znajduje się dokładnie n18 w caha 2.0 tdi? Który bezpiecznik, przekaźnik za niego odpowiada? 

Może podrzuci ktoś jakiś schemat całości okablowania od egr? 

Z góry dzięki. 

Edytowane przez Nietykalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo roboty jest i w miarę do ogarnięcia czyszczenie przepustnicy w CNHA ? Widzę że jest ona trochę inaczej zbudowana niż w filmikach, dodatkowo ma w krucce na płyn chłodniczy ? Czy się mylę. Tak to wygląda wg etki i faktycznie tak jest, jest też w c**j ciasno na demontaż tego, dużo rurek poprzykrecacnych.

A co do czyszczenia, dziś wywaliło błąd spiralkę podczas jazdy i przy gaszeniu zatelepalo. ? Błąd 5297 i 5295, później po skasowaniu 5290. Całość błędów mogę wkleić później jak trzeba będzie.

Po tym jak wywala błąd telepie przy gaszeniu, ale jak zgasze i odpalę i znowu zgasze to już gasi ok.

PXL_20220114_145736459~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ckakme napisał(a):

Witam czy mógłby ktoś podać  momenty dokręcania srub od egr i przepustnicy?

 

wystarczy ze wszystko dokrecisz grzechotką 1/4"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  czy ktoś już rozbierał/czyścił  egr, który jest zabudowany na chłodnicy spalin  w polifcie i może opowiedzieć jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

po dwóch latach użytkowania mnie też dopadł temat EGRa,

4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) 
          P0403 00 [167] - usterka
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

 

Z dnia na dzień po prostu wszedł w tryb awaryjny. Wcześniej sporadycznie potrafił puścić dymka przy mocniejszym wyprzedzaniu, ale tłumaczyłem to usuniętym DPFem.

 

EGR wyciągałem, czyściłem, pod plastikową klapką było trochę oleju który też wyczyściłem. Zębatki lekko zużyte i przy wolniejszym obrocie potrafią się blokować, choć wszystkie zęby jeszcze są.

Czy cały zawór jest do wymiany w takim przypadku, czy gdzieś można kupić same zębatki? Czy to może być całkiem inna przyczyna i nie warto wyrzucać 500zł na nowy zawór?

Zastanawiam się czy nie będzie bezpieczniej tego wprogramować i zaślepić, skoro DPFa nie ma, to nie będzie miało się co zepsuć w przyszłości 🤔

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...