Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dodam, że nie ma błędów.
Teraz zastanawia mnie czy jeżeli zawór od EGR jest zamknięty to czy silnik nie odpali?? Jak jest przy rozruchu pozycja otwarta czy zamknięta??

Czy przy odłączonym zasilaniu (kostka) do EGR samochód odpali??
Mogę użyć np. plaka do odpalenia samochodu ?? 

Edytowane przez kotu
Opublikowano

Odpaliłem przy pomocy plaka jak już raz załapał to teraz pali normalnie. 
Pytanie dlaczego??

Opublikowano
Godzinę temu, kotu napisał:

Odpaliłem przy pomocy plaka jak już raz załapał to teraz pali normalnie. 
Pytanie dlaczego??

No to samo mialem..... jak ty

Opisane 1 post wyżej

Opublikowano

Witam,

 

Skąd olej w przepustnicy? Rozumiem że wpada przez wąż doprowadzający powietrze od intercoolera. Czy to zjawisko normalne że występuje tam olej? Wiem, że jest kilka opcji: albo turbina zaczyna przepuszczać, albo olej leci z odmy. Pytanie tylko czy przy sprawnych tych obydwu ustrojstwach też będzie występował tam olej.

Opublikowano (edytowane)

Ja czyściłem EGR i przepustnicę w zeszłym tygodniu i miałem to sam wszystko rozkręciłem wyczyściłem po złożeniu nie mogłem odpalić samochodu, chciałem plakiem ale stwierdziłem że lepiej nie kombinować więc wezwałem kumpla podpią pod komputer i były 3 błędy od EGR-u i przepustnicy po skasowanie wszystko wróciło do normy. Tak że radzę Panowie i Panie uważać :)

Edytowane przez Tribles
Opublikowano

Panowie skad ten olej sie bierze ??? Myslalem ze przez turbo zalozylem nowa i dalej widze ze olej sie zbiera a tak wyglada przepustnica 115870de35760d716ac849268dc20c87.jpg
Nie mozliwe zeby to byl zalegly stary olej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jeśli w zębatkach jest olej to jest uszkodzony uszczelniacz jak wiadomo ciśnienie doładowania to około 1,5 bara więc dmuchnie w każdą nieszczelność.Odrobina oleju jest zawsze (odma) ale czasami puszcza turbina od strony zimnej i oleju jest więcej.

Opublikowano

Mi wali dosyć mocno olej z tego małego otworu EGR na dole od strony przepustnicy. Da się to jakoś uszczelnić czy tylko wymiana na nowy?

Opublikowano

Uszczelki zakupione :) teraz można w jakiś ciepły dzień wyczyścić przepustnice i EGR.  Koszt niecałe 100 zł. 3 uszczelki.

11302916_IMG_20180401_001320.jpg

Opublikowano (edytowane)

Cześć wam po czyszczeniu egr i przepustnicy też nie chciał odpalić, podpiąłem kompa skasowałem błedy  (tylko przepustnicy były) niby wszystko ok   błedy  nie powracały .Ale samochodzik  nie chciał odpalić ,wiec ściągnąłem przepustnice jeszcze raz  tam gdzie sa  te koła zębate  jest taki magnes nie za duży  i  go  jeszcze chusteczka papierową wyczyściłem   delikatnie i zrobiłem adaptacje .A i   delikatnie smarem głęboko penetrującym forchA  psiknąłem od środka tam gdzie jest  ta klapa  plastikowa na obrzeżach żeby lepiej  sie  to obracało.Audi od kopa  zapaliło :)

Edytowane przez cobretii
Opublikowano

Miałem to samo , na drugi dzień chciałem rozbierac -próba i odpalił od kopa

Opublikowano

A jak się ma sprawa w 2.7/3.0? Jak to ustrojstwo zdemontować do czyszczenia? 

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich! Czy słyszał ktoś o przypadku rozsadzenia egr? Sąsiad twierdzi, że podczas jazdy na 5 biegu i pedałem gazu w podłodze auto zaczęło zwalniać więc zredukował na czwórkę i auto dalej zwalniało to wrzucił trójkę i wtedy wybuchł zawór egr i metalowa część przebiła osłonę silnika i maskę i poleciała w powietrze. Miesiąc temu czyścił egr płynem "egr cleaner" 

Pytam czy to możliwe bo gość czasami bajki opowiada...

audi a4 b6 1.9 tdi

Edytowane przez Maro1217
Opublikowano
4 minuty temu, Maro1217 napisał:

Witam wszystkich! Czy słyszał ktoś o przypadku rozsadzenia egr? Sąsiad twierdzi, że podczas jazdy na 5 biegu i pedałem gazu w podłodze auto zaczęło zwalniać więc zredukował na czwórkę i auto dalej zwalniało to wrzucił trójkę i wtedy wybuchł zawór egr i metalowa część przebiła osłonę silnika i maskę i poleciała w powietrze. Miesiąc temu czyścił egr płynem "egr cleaner" 

Pytam czy to możliwe bo gość czasami bajki opowiada...

audi a4 b6 1.9 tdi

Ten sąsiad ma na imie Janusz czy Mirek? ???

Opublikowano

Może paliwo rakietowe zalał do baku ?? 

Opublikowano

Witam dziś czyszczę swój egr. Zapewne od nowości nie był ruszany aktualny przebieg to 266tys a zdj pokazuje wszystko. Do tego chce zamontować zaślepke. Pozdrawiam 

15400293955404641520603604330370.jpg

15400294235265096825270375674156.jpg

Opublikowano

Witam. Cudownie objawiła mi się wczoraj sprężynka i auto zmulało. VCDS pokazał:

4892 - EGR Valve (N18): Malfunction 

          P0403 00 [096] - Electrical Fault in Circuit

Po następnym odpaleniu zgasło. Zdemontowałem egr i wyczyściłem. Nagaru było niewiele, myślę że mogłem tego nie ruszać. Natomiast pod pokrywką pływało sporo oleju. Wyczyściłem ile mogłem. Moje pytanie brzmi: szukać nowego czy da radę zrobić coś z obecnym?
Opublikowano
21 godzin temu, Hohe napisał:

Witam. Cudownie objawiła mi się wczoraj sprężynka i auto zmulało. VCDS pokazał:

4892 - EGR Valve (N18): Malfunction 

          P0403 00 [096] - Electrical Fault in Circuit

Po następnym odpaleniu zgasło. Zdemontowałem egr i wyczyściłem. Nagaru było niewiele, myślę że mogłem tego nie ruszać. Natomiast pod pokrywką pływało sporo oleju. Wyczyściłem ile mogłem. Moje pytanie brzmi: szukać nowego czy da radę zrobić coś z obecnym?

Mogłeś wyczyścić przy okazji przepustnice. U mnie po samym czyszczeniu EGR po jakimś czasie ponownie wyskoczył błąd

Opublikowano
14 minut temu, resiak82 napisał:

Mogłeś wyczyścić przy okazji przepustnice. U mnie po samym czyszczeniu EGR po jakimś czasie ponownie wyskoczył błąd

Przepustnicę też wyczyściłem, chociaż nie było co, bo zakładałem nową, parę miesięcy temu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...