pioteros Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 te sam z technicznego punktu widzenai to sa podobne mechanizmy - roznicowki
majkel_majki Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Polecam Castrol Syntrax 75W90 GL5 mineralny. Syntrax nie jest olejem mineralnym..... Są 2 rodzaje, mineralny w zielonej butelce i syntetyczny w złotej, ten mineralny to może być faktyczneie Castrol Axle. Daj Ravenola MTF2 75W80 Polecam Castrol Syntrax 75W90 GL5 mineralny. Te oleje trochę odstają od specyfikacji oleju oryginalnego. Można się zapytać dlaczego tak polecacie ? Fajnie by było, gdyby ktoś uzasadnił dlaczego akurat ten. Ja polecam Castrola bo daje radę w dyferencjale i jest tani. Mam wrażenie, że norma która podałeś nie jest do dyferencjału tylnego, ale do przekładni w skrzyni automatycznej. te sam z technicznego punktu widzenai to sa podobne mechanizmy - roznicowki Do skrzyni akurat jest inny, GL4 i o innej lepkości, zbyt lepki powoduje problemy z przełączaniem biegów- skrzynia haczy i biegi topornie wchodzą. Edytowane 9 Grudnia 2016 przez majkel_majki
PJ3 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Precyzyjnie, to do skrzyni biegów manualnej jest Syntrans Transaxle 75W90 GL 4+. ( to jest syntetyk ).
pioteros Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) gl4 szedł też do dyfra Edytowane 10 Grudnia 2016 przez pioteros
PJ3 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Najlepiej wejść na: www.castrol.pl -> dobierz olej. Wybierasz swój model auta i masz czarno na białym co należy stosować. Parę innych firm olejowych też ma taką wyszukiwarkę na swoich stronach www.
Mizur138 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Panowie to jak to jest z tym olejem wkoncu w Quattro w B7,wymieniac ? oraz jaki olej byscie polecili ?
pioteros Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 moim zdaniem nei nalezy sie sugerowac ani takim katalogiem, ani katalogami w sklepach - rozne glupoty nei raz tam sam
roball Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Ja polecam Castrola bo daje radę w dyferencjale i jest tani. Mam wrażenie, że norma która podałeś nie jest do dyferencjału tylnego, ale do przekładni w skrzyni automatycznej. Jak nie wierzysz to sprawdź w etce. Oznaczenie oleju do tylnego dyferencjału G052145(A1), z tym, że A1 odnosi się do ilości oleju w tym wypadku opakowanie 1l. mam jeszcze jedno pytanie czy na pewno ten sam olej leje się do skrzyni jak i tylnego dyfra ?i dzięki za odpowiedzi co do marki oleju przydadzą się Nie ! Do skrzyni manualnej w B6 leje się G052911A1 (pewnie do wszystkich na pewno do mojej) . Jak zajrzysz do specyfikacji to zobaczysz, że wyraźnie różni się od tego co ma iść do tylnego dyfra. http://www.vw-group.pl/cms/att/ekologia/charakterystyka/G++052911.pdf te sam z technicznego punktu widzenai to sa podobne mechanizmy - roznicowki Ok, zejdźmy na ziemię, dyferencjał jest prostym mechanizmem i na kujawskim z pierwszego tłoczenia będzie chodził (żeby nie było ja zaleję to co producent przewidział). Skrzynia biegów jest bardziej wymagająca. Także jak zalejesz wszędzie G052911 to chyba będzie ok, ale skrzynia na G052145 może nie chodzić tak jak powinna.
PJ3 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Panowie to jak to jest z tym olejem wkoncu w Quattro w B7,wymieniac ? oraz jaki olej byscie polecili ? Jak się nic nie dzieje, to nie ma potrzeby wymieniać. Producent podaje, że wymagana jest tylko kontrola co 30k km.
pioteros Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Panowie to jak to jest z tym olejem wkoncu w Quattro w B7,wymieniac ? oraz jaki olej byscie polecili ? Jak się nic nie dzieje, to nie ma potrzeby wymieniać. Producent podaje, że wymagana jest tylko kontrola co 30k km. jaki by nie byl zawsze przyda sie okresowa wymiana, olej nie jest niesmiertelny i ulega zuzyciu, jesli robi sie to systematycznie od nowosci auta to zwiekszamy szanse na dluga zywotnosc tak samo jak audi nei zaleca wymiany filtra paliwa w starszych autach, co jest bzdura totalna
Dev Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 mam jeszcze jedno pytanie czy na pewno ten sam olej leje się do skrzyni jak i tylnego dyfra ? Nie
matisstz Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 mam jeszcze jedno pytanie czy na pewno ten sam olej leje się do skrzyni jak i tylnego dyfra ? Nie to już się pogubiłem bo w innych postach np o wymianie oleju w skrzyni piszesz ze to jeden czort... dev
moglaj80 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 podłączenia się pod temat żeby mi się gdzieś nie zapodział
PJ3 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Panowie to jak to jest z tym olejem wkoncu w Quattro w B7,wymieniac ? oraz jaki olej byscie polecili ? Jak się nic nie dzieje, to nie ma potrzeby wymieniać. Producent podaje, że wymagana jest tylko kontrola co 30k km. jaki by nie byl zawsze przyda sie okresowa wymiana, olej nie jest niesmiertelny i ulega zuzyciu, jesli robi sie to systematycznie od nowosci auta to zwiekszamy szanse na dluga zywotnosctak samo jak audi nei zaleca wymiany filtra paliwa w starszych autach, co jest bzdura totalna To jest wolny kraj, można olej w quattro wymieniać np. co 10.000 km...:-) ( kto bogatemu zabroni.... )
pioteros Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Panowie to jak to jest z tym olejem wkoncu w Quattro w B7,wymieniac ? oraz jaki olej byscie polecili ? Jak się nic nie dzieje, to nie ma potrzeby wymieniać. Producent podaje, że wymagana jest tylko kontrola co 30k km. jaki by nie byl zawsze przyda sie okresowa wymiana, olej nie jest niesmiertelny i ulega zuzyciu, jesli robi sie to systematycznie od nowosci auta to zwiekszamy szanse na dluga zywotnosctak samo jak audi nei zaleca wymiany filtra paliwa w starszych autach, co jest bzdura totalna To jest wolny kraj, można olej w quattro wymieniać np. co 10.000 km...:-) ( kto bogatemu zabroni.... ) nie chodzi co 10, pomimo ze koszt wcale nie jest duzy, ale co 100 nawet nei zaszkodzilo by Edytowane 10 Grudnia 2016 przez pioteros
Beny Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Siemka. Chłopaki ja przed świętami wymieniałem olej w tylnym dyfrze i taki shit z niego leciał że masakra [emoji14] polecam kazdemu w starej b6 wymienic:) Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
audikrk_ Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) A u mnie przy wymianie był idealny wręcz b8 250k przebiegu Edytowane 29 Grudnia 2016 przez audikrk_
Beny Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 ale ty wymieniałeś w b8 a ja pisze o b6;) w b8 jeszcze nie ruszałem tego tematu a jest nalatane prawie 300.000 next time
turzol Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Jak wygląda sprawa smarowidła do mechnizmu różnicowego w skrzyni A4 B6 quattro (skrzynia GBC). ETKA podaje dla tej skrzyni G052911A2 w ilości 2,5litra. W tej skrzyni mechanizm różnicowy korzysta z tej samej oliwy co podałem wyżej czy trzeba lać jakiś specjalny? Ta skrzynia ma 2 korki spustowe - jeden do spuszczenia oleju skrzyni, drugi korek jest własnie od mechanizmu różnicowego, Dobrze rozumiem że po spuszczeniu oleju po odkręceniu pierwszego zleci 2litry, a pozostałe 0,5litra jest w tej drugiej części?
Patrykjagoda Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Do a4 b8 również tylny most quattro można zastosować wyżej wymienione oleje? widzę że oryginalny nie koniecznie musi być wlany:) różnica w cenie jest duża a taki lm czy inny jeśli się nadaje to trzeba wymienić:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się