Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnice między BGB, BPG, BWT i BWE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wszystkie mają 200km, poza tym czym się różnią?

Edytowane przez ziko02
Opublikowano

Jak Pan w serwisie w Krakowie na Zakopiance mi powiedział, że mogę się zdziwić ile może być różnić... nie chciałem mu wierzyć. Teraz się przekonuje, że np. samo odpowietrzenie baku się różni w wersji USA, czyli jak dobrze pamiętam BWT. Różnic w wersjach jest pewnie więcej.

Opublikowano

Myślałem, że może każdy kod to też inne lata produkcji, ale wszystkie były produkowane w całym zakresie lat 04-08. BGP były montowane jedynie w sedanach. Pytałem, ponieważ możliwe, że bede sie przesiadał na benzyne, a właśnie ten motor mnie interesuje. Może ktoś jeszcze coś dopisze?

Opublikowano

No gazu to do nich nie założysz bo nieopłacalne. Poza tym myślę że te różnice to tak zwana kosmetyka i zmiany niczym w avj, bfb, amb. Chociaż moce mają odpowiednio 150,163,170 koni to w zasadzie są to identyczne motory. W 2.0t pewnie jest podobnie a biorąc pod uwagę że moce takie same to pewnie tak.

Opublikowano (edytowane)

No gazu to do nich nie założysz bo nieopłacalne. Poza tym myślę że te różnice to tak zwana kosmetyka i zmiany niczym w avj, bfb, amb. Chociaż moce mają odpowiednio 150,163,170 koni to w zasadzie są to identyczne motory. W 2.0t pewnie jest podobnie a biorąc pod uwagę że moce takie same to pewnie tak.

Akurat jestem przeciwnikiem gazowania, więc nie trafiłeś.

Latam głównie po mieście, gdzie potencjał diesla się marnuje. Poza tym korci mnie benzyna, a tu dynamika będzie w sam raz. Po modzie będzie malina.

Edytowane przez ziko02
Opublikowano

samo odpowietrzenie baku się różni w wersji USA

Na stany dają większe zbiorniki z węglem aktywnym i montują go we wnęce koła zapasowego (samo koło wciąż się mieści).

A o jakich to innych różnicach mówił jeszcze?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam BGB, mój sąsiad też ma BGB dość długo, z tego co zauważyłem wyjątkowo te silniki nie mają problemu z braniem oleju, a ja lekkiej nogi nie mam :) a z tego co czytam tutaj na forum 2.0T b7 to dość często spotykany problem.

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Ja mam BGB, mój sąsiad też ma BGB dość długo, z tego co zauważyłem wyjątkowo te silniki nie mają problemu z braniem oleju, a ja lekkiej nogi nie mam :) a z tego co czytam tutaj na forum 2.0T b7 to dość często spotykany problem.

Na to akurat reguły nie ma,a tak z ciekawości na jakim oleju jeździsz jeśli można wiedzieć :hi:

Opublikowano (edytowane)

Na to akurat reguły nie ma,a tak z ciekawości na jakim oleju jeździsz jeśli można wiedzieć

Motul, foto poniżej.

Kupuje olej tylko u dostawcy wymienionego na stronie motula, akurat te oleje często podrabiają.

https://www.motul.com/pl/pl/resellers#

Frdb4gb.jpg

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Pany, odniosę się do tytułu wątku i doczepię jeszcze jeden kod silnika, mianowicie AXX. Wiem że on był pakowany do golfa oraz A3.

Czy ten silnik podejdzie do A4? Czym się różni?

Na necie widziałem info że był on montowany w A4 USA, to na moje to będzie ten sam silnik, czy się mylę?

Opublikowano

Potwierdzam, bierze mało oleju :)

Opublikowano

Dołączam, moje BGB praktycznie zerowe zużycie oleju po 1000KM. Olej Motul Specific

Opublikowano

Faktycznie coś w tym jest,że BGB zużywają olej w śladowych ilościach,moje BWE trzeba co jakiś czas sprawdzać ile tej oliwy wciągło.Czym to jest spowodowane ciężko powiedzieć może pierścienie są jakieś inne,inna jest też pokrywa zaworów u mnie w BWE jest czarna w BGB srebrna czemu tak jest też nie wiadomo być może też się czymś różni.Z takich moich obserwacji zauważyłem,że w BGB częściej zdarza się zatarcie wałka rozrządu,czy wytarcie krzywki od strony pompy wysokiego ciśnienia,jak również zaobserwowałem więcej przypadków uszkodzeń pomp oleju.Przypadek,zaniedbania serwisowe,nieodpowiednia eksploatacja,czy może jakieś wady??.Z wycierającymi się krzywkami na wałku ssącym to była wada materiałowa po prostu był za miękki materiał,jak wiadomo później było to poprawione.Teraz zacierający się wałek od strony zaworów wydechowych,przyczyną był brak smarowania przez niedrożny kanał.Teraz pytanie czego to w większości przypadków występuje w BGB niż w innych??,może inna głowica tzn inaczej poprowadzone kanały olejowe,może węższe niż w pozostałych silnikach.Na koniec pompy oleju,jak wiadomo one są ogólnie jak tykająca bomba nigdy nie wiadomo,kiedy padnie,nie zmienia to faktu,że częściej to występuje w BGB niż w pozostałych mimo,że to ta sama pompa co w reszcie silników,a może czymś jednak się różniła??

To są tylko wyniki moich obserwacji,więc nie dobierajcie sobie tego do głowy :decayed:,jeśli macie jakieś swoje sugestie co do tych silników czy zauważyliście coś interesującego to pisać,bo taka wiedza to się nam wszystkim przyda.

Opublikowano

Co do poboru oleju to samo zauważyłem Stare konstrukcje Bpg i bgb nie biorą go w ogóle. Co do pomp oleju to bez znaczenia. Moja po 210tyś była igła. Pokrywa zaworow faktycznie się różni. Co co walkow rozrzadu to pierwsze mialy z koncowka A i tam deformowala sie krzywka więc wada fabryczna i tyle.

Opublikowano

Czesc,

Mam oznaczenie BGB,pytanie czy jest to silnik na pasku czy lancuchu?A moze obie opcje wchodza w gre?

Opublikowano

Kolego Przemo,

BGB ma rozrząd na pasku.

Z tyłu silnika jest też mały  łańcuch spinający wałki.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki wielkie

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...