Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osuszacz, dławik - kompletny spis części


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
39 minut temu, marky2552 napisał:

a te nowe zamienniki są coś warte nissens nrf delphi i czy ori czujnik wys ciśnienia pasuje 

nissens to ori zamiennik

wszystko pasuje

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, marky2552 napisał:

WAUZZZ8EZ1A052004 

patrząc od przodu auta:

oring z lewej strony - 8E0 260 749 B  - 11,1X1,8

oring z prawej strony - 8E0 260 749 D - 14X1,8

osuszacz - 8E0 820 193 C

skraplacz - 8E0 260 403 B

dławik - 8E0 820 177

oring do dławika - 8E0 260 749 - 10,8X1,82

oring do osuszacza x 2 - 7H0 820 749 - 17,2X1,82

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dzięki panowie :D 

Opublikowano

czy przy pustym układzie klimy vag nie bedzie pokazywał napięcia na elektrozawór ? bo błędów nie ma a nie wiem czy dobrze to tam podłączyłem (poprawka po januszu ) oprócz czujnika wysokiego ale to norma przy pustym układzie 

Opublikowano

Przy pustym masz econ, a wtedy na zawór idzie 0,00A i nic więcej nie puści.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

okej okaże się jutro bo wymieniłem skraplacz wszystkie oringi osuszacz dławiczek no i przy elektrozaworze była januszerka złamana wtyczka założyłem nową bo akurat taką miałem ale nie wiem czy te kable dobrze tam podpiąłem 

Opublikowano

Zmieniałeś wszystko bo było pusto czy prewencyjnie?

Przy wymianie dyszy dławiącej było czysto czy syf?

Jak masz taki nalot szary/brudny jak na foto, to nie wróżę nic dobrego.

IMG_20200514_133021.jpg

Opublikowano

120 gram było i skraplacz miałem walnięty na dole i gaz uciekał w ciągu roku 400 g w tej rurce co pokazałeś to było czyściutko i sucho  lecz sam dławik zebrał jakiś tam syf ale brak jakichkolwiek opiłków metalu 

Opublikowano

No to powinno być spoko, nie jeździj bez czynnika bo mimo wszystko nawet z zerowym prądem sterującym kompresor pracuje na minimalnej wydajności, a wtedy może go trafić...

I przy uzupełnianiu czynnika pamiętać trzeba o dodaniu odpowiedniej ilości oleju.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dziś wymieniałem te graty i dziś miał być czynnik uzupełniany ale zapomniałem linkę od maski założyć :polew: i mechanik każe maskę podnieść a tam d.pa i kazał jutro podjechać a mam ze 200 metrów do niego a maskę już ogarnąłem i się otwiera  :wallbash:

Opublikowano

koledzy, po zakupie auta klima nie działa, osuszacz cały zielony. Jakieś ciśnienie w układzie jest, bo fuknie z zaworka, ale nie chłodzi. Econ nie świeci, chyba że nacisnę. 

Osuszacz chciałbym wymienić, a będę zrzucał zderzak do rozrządu to przy okazji by było. Tylko znajomy mi mówi, że osuszacz tylko pół godziny po otwarciu jest sprawny i natychmiast trzeba robić próżnie w układzie. Czyli co, samemu nie mogę zmienić? Ewentualnie, jak dużo mam czasu?

Opublikowano
8 minut temu, dawidoos napisał:

koledzy, po zakupie auta klima nie działa, osuszacz cały zielony. Jakieś ciśnienie w układzie jest, bo fuknie z zaworka, ale nie chłodzi. Econ nie świeci, chyba że nacisnę. 

Osuszacz chciałbym wymienić, a będę zrzucał zderzak do rozrządu to przy okazji by było. Tylko znajomy mi mówi, że osuszacz tylko pół godziny po otwarciu jest sprawny i natychmiast trzeba robić próżnie w układzie. Czyli co, samemu nie mogę zmienić? Ewentualnie, jak dużo mam czasu?

osuszacz otwierasz i montujesz w miejsce starego

a proznie i tak trzeba zrobic

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

osuszacz otwierasz i montujesz w miejsce starego

a proznie i tak trzeba zrobic

Jasne, tylko czy mogę to zrobić powiedzmy w poniedziałek, a w piątek jechać do gościa od klimy, czy musi to być zrobione w przeciągu paru godzin?

Opublikowano

jezeli ukłąd jest szczelny to tak

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.

Proszę o dobór części jaki osuszacz + dławik mam zakupić do nr VIN WAUZZZ8E32A135789

Z góry dziękuję :)

Opublikowano

Witam,

od tego sezonu przestała mi działać klima, włącza się, econ się nie pali, wentylator startuje ale nie chłodzi. Jeszcze  w tamtym roku dobijałem i działała, choć szału nie było. Byłem dzisiaj nabić i zlokalizować usterkę w obsłudze klimatyzacji, nabili i klima działała ale powiedzieli, że mam do wymiany zawór rozprężny, czyli jak rozumiem wspomniany dławik. Powiedzieli, że jak go nie wymienię to czynnik wycieknie czy coś, więc ściągnęli mi cały czynnik z olejem. Na forum czytam, że ludzie wymieniają to samodzielnie, natomiast w punkcie obsługi klimy zawołali za to 300 plus nabicie ok 200-250. Czy to jest takie skomplikowane czy taka usługa po prostu tyle kosztuje? Ogólnie mam ich za bardzo uczciwych i niedrogich w swoim mieście, ale jak dławik kosztuje kilka dyszek to sam bym to ogarnął, bo większość przy silniku dłubie sam. Mam kilka wątpliwości...

- czy wraz z wymiana wspomnianego zaworu/dławika muszę wymieniać osuszasz, oringi?

- czy po takim zabiegu muszę płukać cały układ? sam oczywiście tego nie zrobię, więc musiałbym dopiero przy nabijaniu klimy

Za pomoc dzięki z góry :hi:

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, franc321 napisał:

Powiedzieli, że jak go nie wymienię to czynnik wycieknie czy coś, więc ściągnęli mi cały czynnik z olejem.

Jazda bez czynnika w tym modelu sprężarki grozi zatarciem. Brawo dla tych rzetelnych majstrów.

 

Godzinę temu, franc321 napisał:

czy wraz z wymiana wspomnianego zaworu/dławika muszę wymieniać osuszasz, oringi?

Wymiana dławika to 3 minuty, oring na rurce warto wymienić, a chyba nie dają z dyszą więc trzeba dokupić. Dysza kosztuje do 15zł. Prócz tego do wymiany osuszacz. Wykręcasz prawą lampę i jest dobre dojście. Roboty na pół godziny nie licząc ponownego nabicia.

Samo płukanie układu to kosztuje ładnych kilka stówek. Jeśli w układzie są opiłki, a wyjdzie to po demontażu dyszy i zlaniu oleju z osuszacza to uzbiera Ci sie sroga kwota żeby to ogarnąć.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

No właśnie tak to jest z fachowcami, znają się ogólnie ale jak widać nie do końca. Czy jeśli będą opiłki to sprężarka jest już w stanie agonii i płukanie nic nie da? Czy dławik wymienić, układ wyplukac i jakoś to będzie? Najwyżej dopytam, czy w tej cenie jest płukanie układu, choć pewnie nie...a czy po takim zabiegu wymiany zawsze trzeba plukac uklad czy tylko jak sa opiłki?

Dzwoniłem do kilku miejsc obsługi klimy i faktycznie plukanie całego układu to koszt od 800zł, przy czym większość twierdzi, że robota bez sensu bo skoro są opilki to sprężarka na wykończeniu. A przy montażu np nowej również trzeba plukac układ, bo inaczej nie ma gwarancjii...

Edytowane przez franc321
Opublikowano

A jak to jest w końcu z tymi bolcami na osuszaczu - wyciagnać ze starego i włożyć te bolce do nowego czy można montować bez tych bolców?

Opublikowano

Jeśli są opiłki i taka maź na dyszy to sprężarka się zaciera i masz do wymiany kompresor, osuszcza, dyszę, skraplacz, płukanie układu.Koszt 3-4tys lekko.

Nie wiem co oni Ci tam stwierdzili ale jak spuścili czynnik to mogli zajrzeć do dyszy albo sam to zrób skoro nie masz czynnika. Jak jeździsz bez czynnika to też niedobrze, bo będzie jak pisałem wyżej.

45 minut temu, franc321 napisał:

A przy montażu np nowej również trzeba plukac układ, bo inaczej nie ma gwarancjii...

Wg mnie jak nie ma mowy o przytarciu itp. to nie trzeba. Z resztą ciężko to będzie udowodnić czy było płukane czy nie, a nieumiejętnym płukaniem i potem pozostawieniem wilgoci w układzie można więcej szkód wyrządzić i zacierać kolejne sprężarki.

Jak Ci kazali jeździć bez czynnika to powinni założyć krótszy pasek żeby ominąć kompresor. JAk tak robiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...