Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowa diagnostyka i informacje A4 B6/B7 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam pytanie odnośnie grup 131 i 134, czy są one prawidłowe? Auto stało 25 godzin bez odpalania, temperatura na zewnątrz ok 6 stopni na plusie. W grupie 131 w drugiej kratce nie powinno być wymaganej temperatury 100 stopni tylko aż 139? No i grupa 134 pierwsza kratka, temperatura oleju 12 stopni mimo iż inne czujniki wskazują inne wartości? Czy nie ma tutaj jakiegoś przekłamania? Mógł się olej nie wystudzić do tych 6 stopni przez 25 godzin?

1g7s8fe5qs1f.jpg

Opublikowano

A co pokazuje grupa 131 po odpaleniu auta ? Bo tak jak teraz to podejrzewam, że na przekręconym zapłonie pokazuje max możliwą wartość. Odpal auto i wtedy zobacz co Ci pokaże w zadanej.

Temp. oleju do niczego nie jest brana, więc nie zaprzątaj sobie głowy.

Opublikowano

Miałeś rację, po odpaleniu żądana temperatura wynosi 100 stopni. Dzięki za informację!

Opublikowano

panowie a jak sprawdzic regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej czy jak podepne manometr do powrotu to po wskazaniach bede mógł wnioskowac czy jest dobry

Opublikowano

Wszystko jest w temacie tylko szukać się nie chce:

Przy okazji warto sobie sprawdzić wartość podciśnienia kolektora na biegu jałowym, by wykluczyć nieszczelności. Wakuometr powinien wam wskazać -0,6 - 0,7 bar.
Oraz zmierzyć ciśnienie paliwa w próbie dynamicznej. Regulator ciśnienia paliwa w ALT ma 4 bar tak jak i pompa. Czyli tyle ma być przy butowaniu, a na wolnych ok. 3,5 bar.

Opublikowano

Wszystko jest w temacie tylko szukać się nie chce:

Przy okazji warto sobie sprawdzić wartość podciśnienia kolektora na biegu jałowym, by wykluczyć nieszczelności. Wakuometr powinien wam wskazać -0,6 - 0,7 bar.

Oraz zmierzyć ciśnienie paliwa w próbie dynamicznej. Regulator ciśnienia paliwa w ALT ma 4 bar tak jak i pompa. Czyli tyle ma być przy butowaniu, a na wolnych ok. 3,5 bar.

kolego czytalem twój wpis pare razy moze nie zbyt dokladnie sory i teraz moje pytanie gdzie wpiąc ten wakumetr do kolektora i i jak zmieżyć cisnienie w próbie dynamicznej czyli na postoju i pedał w podłoge czy musze jechac bo u mnie na wolnych obrotach silnik cos nie równo pracuje tzn. co jakis czas wypadnie zapłon sporadycznie na wszytkich cylindrach na PB , a na gazie tylko na jednym wypada dodam ze chek mi sie nie wyswietla z tego powodu tylko takie pufniecie w tłumik słychac

Opublikowano

Panowie czy wasze alt mają odcięcie ?. Bo dzisiaj przeciagnelem do maksa i nic nie było tylko pod czerwonym tak jak by rosły obroty i spadały nie przypominało to odcięcia

Opublikowano

Gościu jesteś wielki ! solidny opis, nawet amator może sprawdzić bloki pomiarowe i dociec prawdy co jest nie tak ! odkryłem u siebie niską wartość MAF przy obciążeniu 5k+ obrotów w górę wartość nie przekracza 60 g/s ! naspiałeś tam wzmiankę o sprawdzeniu szczelności dolotu/kolektora za pomocą wakumetra. tylko jak zlokalizować w Vag'u ten pomiar ? może czegoś nie doczytałem

Opublikowano

wakumetr to jest specjalny przyrząd do sprawdzania szczelności panie kolego. W vagu tego nie ma

Opublikowano

Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia:

wakuometr-2.jpg

Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże...

Opublikowano

Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia:

wakuometr-2.jpg

Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże...

tak więc będę musiał się zaopatrzyć ! na początku chcę wyczyścić MAF tylko nie wiem jak to zrobic w miarę profesjonalnie i nie wiem jak wygląda ten cały układ ;P

jakoś w internecie nie mogę znaleźć konkretnego opisu :(

Opublikowano

MAF zawsze czyścisz na własne ryzyko. Ja do tego używałem https://www.motointegrator.pl/produkty/188615-srodek-czyszczacy-do-hamulcow-trw-automotive-brake-cleaner

Najlepiej użyć IPA: http://electropark.pl/preparaty-czyszczace/467-kontakt-ipa-plus-1l-izopropanol.html

Psikałem na elektroelementy MAF'u i ładnie rozpuścił się cały syf i zostały czyściutkie druciki o metalowym połysku, a wcześniej czarne. W ALT uzdrowiłem tak przepływkę w 100%.

Jest to zabieg ryzykowny, szczególnie jeśli dotykasz elementów... Najlepiej bezdotykowo i potem podsuszyć suszarką... Już tak kilka sztuk uzdrowiłem ;)

Psikasz mniej więcej tu, zobaczysz tam pręcik metalowy, ma się błyszczeć. Brud na nim powoduje zafałszowanie pomiaru. Warto też ściągnąć cały syf z siateczki wewnątrz MAF'U.

104193d1177929697-cleaning-o2-maf-sensor

2549011624_97e2c140e1_o.jpg

Opublikowano (edytowane)

:o gościu podaj namiar na priv to skrzynke piwa wysyłam :)

dzieki wielkie, jutro po pracy zabieram się do działania, postaram sie wczyścic maf, podłączę do kompa i zobaczymy jak wtedy wychodzi log ;)

zamówiłem w piątek ten specyfik który podałeś w opisie, czekam na dostawę :) w między czasie sprawdziłem filtr kabinowy i powietrza, oba nadają się jeszcze śmiało do jazdy więc podstawy wykluczam. wyczyszczę ten maf. jeżeli to nie pomoże, musze się zabrać za dolot bo więcej pomysłów już raczej nie mam.(potem ponownie sprawdzę pomiar)

dodam tylko że gdy samochód przełącza się na gaz, zaczyna trzęść mi delikatnie samochodem aż do momentu rozgrzania.

Edytowane przez TomOskroba
Opublikowano

Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia:

wakuometr-2.jpg

Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże...

kolego a dokładnie gdzie trzeba się wpiac w ten kolektor bo to jest dość ogulnie pojęcie czy trzeba to podłączyć do tej dziury co jest kolektorze od przodu ?
Opublikowano

Wpinasz się za przepustnicą. Trzeba wykluczyć najpierw nieszczelności samego kolektora. Jeśli tu jest OK, wpinasz jakąś gałązkę wężyków i na jej końcu znowu sprawdzasz podciśnienie - wtedy wiesz czy nie ma gdzieś spadku po drodze, czyli nieszczelności.

6fm7xzf4.png

Opublikowano (edytowane)

:facepalm:

Edytowane przez bishop1923
Opublikowano

Jaki masz przebieg kolego

Opublikowano

Panowie ten temat założyłem z myślą o pomocy technicznej dla ALT, a nie dla wylewania gorzkich żali... Nie róbcie OT.

Opublikowano

Witam

Kolego bishop1923 to że Ty tak trafiłeś nie odnosi sę do wszystkich altków w moim przypadku altek to najlepszy motor jaki miałem przebieg blisko 250 tys żadnych problemów ,mogę Ci powiedzieć o moim poprzednim aucie a był to passat b5 fl awx tyle kasy co w niego władowałem to świat nie widział niestety trzeba sobie uzmysłowić że kupiło się padło i szybko się go pozbyć,dobrze ze nie czytałem tego forum przed kupnem bo nigdy w życiu nie kupiłbym audicy z tym silnikem a tak jestem mega zadowolony

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeszcze raz świetny opis ;) Zlogowałem sobie dziś auto i przepływka wg mnie OK, tylko za szybko odpuściłem. Przy okazji potwierdziłem sobie, że na LPG idzie w cały świat... Puściłem z grupami 002 i 033 również 032 i pokazał cały przejazd korektę krótkoterminowa 0.2% a długoterminowa 4.7% to chyba też OK , biorąc pod uwagę, że to był LPG ? na PB jak patrzyłem jadąc to praktycznie cały czas zera. Wg mnie zdrowa bestia tylko gaz do regulacji. Próbowałem wyłapać co on robi jak mi obroty falują ale akurat nie falowały :facepalm:

LPG:

b1iqkZS.png

PB

1dAMM5p.png

eifDoO2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...