kepes Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 A ja mam pytanie odnośnie grup 131 i 134, czy są one prawidłowe? Auto stało 25 godzin bez odpalania, temperatura na zewnątrz ok 6 stopni na plusie. W grupie 131 w drugiej kratce nie powinno być wymaganej temperatury 100 stopni tylko aż 139? No i grupa 134 pierwsza kratka, temperatura oleju 12 stopni mimo iż inne czujniki wskazują inne wartości? Czy nie ma tutaj jakiegoś przekłamania? Mógł się olej nie wystudzić do tych 6 stopni przez 25 godzin?
kamil-vag Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Opublikowano 18 Marca 2016 A co pokazuje grupa 131 po odpaleniu auta ? Bo tak jak teraz to podejrzewam, że na przekręconym zapłonie pokazuje max możliwą wartość. Odpal auto i wtedy zobacz co Ci pokaże w zadanej. Temp. oleju do niczego nie jest brana, więc nie zaprzątaj sobie głowy.
kepes Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Miałeś rację, po odpaleniu żądana temperatura wynosi 100 stopni. Dzięki za informację!
martikawka Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 panowie a jak sprawdzic regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej czy jak podepne manometr do powrotu to po wskazaniach bede mógł wnioskowac czy jest dobry
kamil-vag Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Wszystko jest w temacie tylko szukać się nie chce: Przy okazji warto sobie sprawdzić wartość podciśnienia kolektora na biegu jałowym, by wykluczyć nieszczelności. Wakuometr powinien wam wskazać -0,6 - 0,7 bar.Oraz zmierzyć ciśnienie paliwa w próbie dynamicznej. Regulator ciśnienia paliwa w ALT ma 4 bar tak jak i pompa. Czyli tyle ma być przy butowaniu, a na wolnych ok. 3,5 bar.
martikawka Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Wszystko jest w temacie tylko szukać się nie chce: Przy okazji warto sobie sprawdzić wartość podciśnienia kolektora na biegu jałowym, by wykluczyć nieszczelności. Wakuometr powinien wam wskazać -0,6 - 0,7 bar. Oraz zmierzyć ciśnienie paliwa w próbie dynamicznej. Regulator ciśnienia paliwa w ALT ma 4 bar tak jak i pompa. Czyli tyle ma być przy butowaniu, a na wolnych ok. 3,5 bar. kolego czytalem twój wpis pare razy moze nie zbyt dokladnie sory i teraz moje pytanie gdzie wpiąc ten wakumetr do kolektora i i jak zmieżyć cisnienie w próbie dynamicznej czyli na postoju i pedał w podłoge czy musze jechac bo u mnie na wolnych obrotach silnik cos nie równo pracuje tzn. co jakis czas wypadnie zapłon sporadycznie na wszytkich cylindrach na PB , a na gazie tylko na jednym wypada dodam ze chek mi sie nie wyswietla z tego powodu tylko takie pufniecie w tłumik słychac
em0t Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Panowie czy wasze alt mają odcięcie ?. Bo dzisiaj przeciagnelem do maksa i nic nie było tylko pod czerwonym tak jak by rosły obroty i spadały nie przypominało to odcięcia
TomOskroba Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Gościu jesteś wielki ! solidny opis, nawet amator może sprawdzić bloki pomiarowe i dociec prawdy co jest nie tak ! odkryłem u siebie niską wartość MAF przy obciążeniu 5k+ obrotów w górę wartość nie przekracza 60 g/s ! naspiałeś tam wzmiankę o sprawdzeniu szczelności dolotu/kolektora za pomocą wakumetra. tylko jak zlokalizować w Vag'u ten pomiar ? może czegoś nie doczytałem
em0t Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 wakumetr to jest specjalny przyrząd do sprawdzania szczelności panie kolego. W vagu tego nie ma
kamil-vag Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia: Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże...
TomOskroba Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia: Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże... tak więc będę musiał się zaopatrzyć ! na początku chcę wyczyścić MAF tylko nie wiem jak to zrobic w miarę profesjonalnie i nie wiem jak wygląda ten cały układ ;P jakoś w internecie nie mogę znaleźć konkretnego opisu
kamil-vag Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 MAF zawsze czyścisz na własne ryzyko. Ja do tego używałem https://www.motointegrator.pl/produkty/188615-srodek-czyszczacy-do-hamulcow-trw-automotive-brake-cleaner Najlepiej użyć IPA: http://electropark.pl/preparaty-czyszczace/467-kontakt-ipa-plus-1l-izopropanol.html Psikałem na elektroelementy MAF'u i ładnie rozpuścił się cały syf i zostały czyściutkie druciki o metalowym połysku, a wcześniej czarne. W ALT uzdrowiłem tak przepływkę w 100%. Jest to zabieg ryzykowny, szczególnie jeśli dotykasz elementów... Najlepiej bezdotykowo i potem podsuszyć suszarką... Już tak kilka sztuk uzdrowiłem Psikasz mniej więcej tu, zobaczysz tam pręcik metalowy, ma się błyszczeć. Brud na nim powoduje zafałszowanie pomiaru. Warto też ściągnąć cały syf z siateczki wewnątrz MAF'U.
TomOskroba Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) gościu podaj namiar na priv to skrzynke piwa wysyłam dzieki wielkie, jutro po pracy zabieram się do działania, postaram sie wczyścic maf, podłączę do kompa i zobaczymy jak wtedy wychodzi log zamówiłem w piątek ten specyfik który podałeś w opisie, czekam na dostawę w między czasie sprawdziłem filtr kabinowy i powietrza, oba nadają się jeszcze śmiało do jazdy więc podstawy wykluczam. wyczyszczę ten maf. jeżeli to nie pomoże, musze się zabrać za dolot bo więcej pomysłów już raczej nie mam.(potem ponownie sprawdzę pomiar) dodam tylko że gdy samochód przełącza się na gaz, zaczyna trzęść mi delikatnie samochodem aż do momentu rozgrzania. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez TomOskroba
martikawka Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Niestety ALT nie ma podglądu na wartości czujnika ciśnienia (podciśnienia) kolektora a szkoda. Wakuometr to jest zwykły miernik podciśnienia: Wpinasz się tym w kolektor dolotowy i sprawdzasz co Ci pokaże... kolego a dokładnie gdzie trzeba się wpiac w ten kolektor bo to jest dość ogulnie pojęcie czy trzeba to podłączyć do tej dziury co jest kolektorze od przodu ?
kamil-vag Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Wpinasz się za przepustnicą. Trzeba wykluczyć najpierw nieszczelności samego kolektora. Jeśli tu jest OK, wpinasz jakąś gałązkę wężyków i na jej końcu znowu sprawdzasz podciśnienie - wtedy wiesz czy nie ma gdzieś spadku po drodze, czyli nieszczelności.
bishop1923 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez bishop1923
kamil-vag Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Panowie ten temat założyłem z myślą o pomocy technicznej dla ALT, a nie dla wylewania gorzkich żali... Nie róbcie OT.
zaldar Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Witam Kolego bishop1923 to że Ty tak trafiłeś nie odnosi sę do wszystkich altków w moim przypadku altek to najlepszy motor jaki miałem przebieg blisko 250 tys żadnych problemów ,mogę Ci powiedzieć o moim poprzednim aucie a był to passat b5 fl awx tyle kasy co w niego władowałem to świat nie widział niestety trzeba sobie uzmysłowić że kupiło się padło i szybko się go pozbyć,dobrze ze nie czytałem tego forum przed kupnem bo nigdy w życiu nie kupiłbym audicy z tym silnikem a tak jestem mega zadowolony Pozdrawiam
rade Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jeszcze raz świetny opis Zlogowałem sobie dziś auto i przepływka wg mnie OK, tylko za szybko odpuściłem. Przy okazji potwierdziłem sobie, że na LPG idzie w cały świat... Puściłem z grupami 002 i 033 również 032 i pokazał cały przejazd korektę krótkoterminowa 0.2% a długoterminowa 4.7% to chyba też OK , biorąc pod uwagę, że to był LPG ? na PB jak patrzyłem jadąc to praktycznie cały czas zera. Wg mnie zdrowa bestia tylko gaz do regulacji. Próbowałem wyłapać co on robi jak mi obroty falują ale akurat nie falowały LPG: PB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się