makavelli1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Witam klubowicze....od pewnego czau zauwazylem,ze autko co prawda osiaga swoja temperature ale bardzo czesto pozniej opada ona o kilka mm w dol.Oczywiscie po jakims czasie moze wrocic ale czesto sie powtarza ten problem.Czym jest owa dolegliwosc spowodowana?Rozumem,ze w korkach moze wzrosnac ale czasem w czasie jazdy na drodze expresowej np. opada.Czy to wina termostatu?
Butcz Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Mam ten sam problem. Dodatkowo, zauważyłem, że strasznie długo osiąga swoją temperaturę, a wydaje mi się, że w tamtym roku o podobnej porze było to szybciej. Ja sprawdzałem czujnik temperatury na kompie ale pokazywał dobrze. Będę na dniach wymieniał termostat, mam nadzieję, że to jest przyczyna.
RALF76 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Tutaj jest dyskusja na temat temperatury b8 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/218688-wskaznik-temperatury-silnika/ Generalnie im chłodniej tym słabiej trzyma 90 stopni ale na expresówce powinien trzymać 90 stopni co najmniej do - 10 stopni na dworze jadąc przepisowo + . W okolicy 0 stopni i niżej z górki dużej (1,5km) bez gazu widzę że spada trochę temperatura (1-2 mm na wskaźnku) a potem wraca. W kwestii b6 kolegi Butch raczej termostat do wymiany - miałem podobnie w b6 przy okolicach 0 stopni nie trzymał 90 stopni jadąc na prostym delikatnie - po wymianie termostatu trzyma temp ale przy minusowych każdy TDI wolno się nagrzewa chyba że tektura na chłodnice to trochę poprawi trzymanie temperatury w minusowych Edytowane 11 Grudnia 2015 przez RALF76 1
nethome1 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Witam Takie pytanie czy to normalne aby przy obecnych temperaturach -10stC -12stC przy jeździe na niskich obrotach czy tez z "górki" wskaźnik temperatury spadał z 90 do 70 stC (silnik 2.0 TDI CR) latem nie ma tego problemu czy to normalny problem czy coś się dzieje z termostatem jak to u Was wygląda ? Pozdrawiam
djmesiu Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 To jest normalne. Zmniejsz siłę nawiewu i temperaturę i będzie Ci trzymał 90stC.
nethome1 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 To jest normalne. Zmniejsz siłę nawiewu i temperaturę i będzie Ci trzymał 90stC. też tak robiłem trochę idzie w górę ale większość czasu jest poniżej 90st chyba że obroty mam 2500-2700 wtedy dobija do 90st może to norma przy takich temperaturach chociaż kiedyś miałem Opelka i objaw miałem podobny po wymianie termostatu problem zniknął :-) może trzeba zasłonić chłodnicę
djmesiu Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Ja jak wyłacze calłkiem ogrzewanie to mi trzyma idelnie. Termostat jeden kupiłem tańszy to samo, oryginał tak samo. Doszedłem do wniosku, ze tak musi być ) Edytowane 7 Stycznia 2016 przez djmesiu
Axel1 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zasłonić nie ale częściowo przesłonić zimą jak najbardziej
diesel_power Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Mam to samo, też przy -15C 70 stopni łapie nawet szybko ale przy włączonym ogrzewaniu i spokojnej jeździe o 90 stopniach można zapomnieć. Nowsze diesle tak mają, w poprzednim aucie (Volvo z silnikiem D5 też wtrysk CR) było identycznie i nie należy się tym sugerować, że termostat nie działa jak trzeba.
Kodzak33 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Polecam ustawić grzanie na 16-18 stopni i 90 złapie, czasami trzeba się poświęcić dla auta.
diesel_power Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Święte słowa, tym bardziej, że z tego co zaobserwowałem to w B8 jest chyba jakiś priorytet na ogrzewanie wnętrza bo nawet przy dużych mrozach i po wielogodzinnym postoju w środku dość szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze, kosztem wolniejszego nagrzewania silnika oczywiście.
koper84444 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Święte słowa, tym bardziej, że z tego co zaobserwowałem to w B8 jest chyba jakiś priorytet na ogrzewanie wnętrza bo nawet przy dużych mrozach i po wielogodzinnym postoju w środku dość szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze, kosztem wolniejszego nagrzewania silnika oczywiście. Ten "priorytet" to elektryczna nagrzewnica powietrza:) Natomiast wolne grzanie i nietrzymanie temperatury to norma. W dwóch moich Audi z silnikiem 170 KM jest to samo, przy czym w drugim mam webasto, wiec można się wspomagać w duże mrozy.
Arek73 Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Niektórzy piszą że trzeba wymienić tzw. drugi termostat i jest ok. mam te same objawy co wy. Może ktoś się wypowie kto wymienił czy coś się zmieniło.
Kodzak33 Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 11 godzin temu, Arek73 napisał: Niektórzy piszą że trzeba wymienić tzw. drugi termostat i jest ok. mam te same objawy co wy. Może ktoś się wypowie kto wymienił czy coś się zmieniło. A gdzie masz ten drugi termostat ?
Arek73 Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 Wczoraj mechanik wymienił mi ten tzw. drugi termostat a dokładnie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6718814758 Dziś rano temperatura po osiągnięciu 90 stopni nie spadła ani o milimetr do zgaszenia silnika. Jazda miejska ok. 8 km bez jeżdżenia na wysokich obrotach. 1
bin85 Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 Coś chyba nie halo bo element nie występuje w B8, według ETKI w A3 i TT ponadto jest tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów, ponieważ znajduje się w obwodzie chłodnicy oleju dla skrzyni
Arek73 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 Moj silnik to 2.0 143 km caga manual o u mnie jest.
kkt Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) 6 godzin temu, Arek73 napisał: Moj silnik to 2.0 143 km caga manual o u mnie jest. W moim jest taka sama temp. Też CAGA. W ktorym miejscu jest zamontowany ten dodatkowy termostat? Edit. Drugi termostat zamontowany jest nad łączeniem silnika ze skrzynią manualną. Chyba wraca przez ten termostat ciecz chlodząca z chlodnicy spalin. Jest na nim zaznaczony kierunek przeplywu cieczy chlodzacej. Edytowane 25 Października 2018 przez kkt
bin85 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 Tak znalazłem w innym wątku na forum że jest właśnie takie coś w manualu a według ETKI tego niema. Sprawdzę u siebie bo też mi trochę temperatura spada.
Arek73 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 Gdzieś na wężu pod silnikiem podobno jest. Nie chcę wam robić zamentu w głowie ale miałem identyczne objawy z tym niedogrzaniem już jak temperatura spadała poniżej 16 stopni. Jak mu się przywaliło po gazie to trzymał 90 jak bylo od górki albo światła to zjeżdzało na 60 70.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się