Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z utrzymaniem temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli wychodzi na to że firma Behr tylko sprawne termostaty pakuje w kartoniki VW a całą resztę uszkodzonych sprzedają pod swoim brandem.

Opublikowano

Ja też wymieniłem u siebie łącznie 5 termostatów jeden po drugim, w przeciągu 3 miesięcy, padały po tygodniu. To Behra, to Wahler, to jakiś z MaxGear, to zaś jakiś fiatowski, to z citroena, dopiero za szóstym razem jak kupiłem z allegro termostat  audi VW to śmiga już rok.

Opublikowano
W dniu 11.12.2015 o 11:33, makavelli1 napisał:

Witam klubowicze....od pewnego czau zauwazylem,ze autko co prawda osiaga swoja temperature ale bardzo czesto pozniej opada ona o kilka mm w dol.Oczywiscie po jakims czasie moze wrocic ale czesto sie powtarza ten problem.Czym jest owa dolegliwosc spowodowana?Rozumem,ze w korkach moze wzrosnac ale czasem w czasie jazdy na drodze expresowej np. opada.Czy to wina termostatu?

kolego miałem to samo i wymiana 2 termostatu pomogła  teraz sztywno 90 stopni 

Opublikowano (edytowane)

A więc grupowicze..... Długo zastanawiałem się czy wymienić części o których mowa w poście. 

Właśnie jestem po wymianie dwóch części (patrz zdjęcie) i cóż.  Nic to nie dało :kwasny:

 

Edit:

wróciłem bo nie mogłem sobie darować tego tematu. A więc doszedłem do wniosku,że wymienię jeszcze główny termostat MAHLE BEHR 03L121111AD i teraz dopiero jestem mega zadowolony :banan:

Pierniczenia co nie miara :chytry: Ale efekt końcowy jest za dowalający. Na zewnątrz 0 stopni, bardzo spokojna jazda po mieście.Max 1500 obrotów i po 7 km mym oczom ukazała 90 stopniowa temperatura. Światła,McDonald wskazówka twardo stoi w miejscu.:banan:  A więc obalam mit że ten typ tak ma :naughty:

20210106_101040.jpg

20210109_191930.jpg

Edytowane przez kamilch-1984
Opublikowano

Pomaga wymiana drugiego termostatu tego przy chłodnicy egr (a4b8 3,0tdi) numer termostatu (059121113N - nowy rodzaj bo wcześniejsze były wadliwe numer kończył się na K) koszt w ASO 160zł. U mnie auto praktycznie cały czas miało 50-60*C, po wymianie przejadę 4km i już ma 90*C i nie ma znaczenia czy jest -1 czy -10*C.

 

Opublikowano

Zmienilem u siebie na termostat główny na mahle/behr do temp - 10 trzyma 90 stopni 2.0 tdi CAHA, przy - 15 ciezko po miescie osiagnac 90 ale złapie lecz na postoju temp potrafi spadac do 60 stopni. Przy ujemnych temp do - 10 trzyma 90, panowie jak jest u was przy wiekszych mrozach? 

Opublikowano (edytowane)

Ja wymieniałem wczoraj na Mahle/Behr główny i dodatkowy termostat i nic się nie zmieniło - dalej trzeba przejechać min. 20 km albo 30 km żeby rozgrzał się do 90 stopni i temperatura spada jeśli puścić gaz czy jazda w mieście czy na obrotach jałowych. Czyli Mahle to nie jest to samo co Asowski termostat tylko zatarte loga? Jeśli chodzi o zawór to podobno nie warto wymieniać bo tam nie ma co się zepsuć. Głupi już jestem z tego - parę postów powyżej gościu pisze, że u niego też polift CGLC 2014r. i wymienił tylko główny termostat na ASO a wcześniej wymieniał na Mahle i też nie działało  a teraz mu szybko nagrzewa( po 5-6km) i sztywno trzyma potem 90 stopni.

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Witam

Ja mam takie zjawisko ze auto przy prędkościach autostradowych utrzymuje 90'C natomiast gdy jade ze stałą prędkością powiedzmy 80km/h to spada na pierwszą kreskę przed 90'C i tak się utrzymuje. Wystarczy że dam troche po garach i lapie 90stopni ale wystarczy znowu stala prędkość i lekko spada. 

Na postoju wydaje mi się ze rośnie powoli do 90'C.

Silnik 2.0tdi 143KM. 

Czy w takim wypadku winnyn moze byc termostat główny czy może ten mały?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.04.2021 o 20:48, emswisnia napisał:

Witam

Ja mam takie zjawisko ze auto przy prędkościach autostradowych utrzymuje 90'C natomiast gdy jade ze stałą prędkością powiedzmy 80km/h to spada na pierwszą kreskę przed 90'C i tak się utrzymuje. Wystarczy że dam troche po garach i lapie 90stopni ale wystarczy znowu stala prędkość i lekko spada. 

Na postoju wydaje mi się ze rośnie powoli do 90'C.

Silnik 2.0tdi 143KM. 

Czy w takim wypadku winnyn moze byc termostat główny czy może ten mały?

A kiedy wymieniałeś w nim jakikolwiek termostat? To już będziesz znał odpowiedź ty. Objawy wskazują na ten malutki co wygląda jak rurka ,, ten drugi''. Natomiast jeśli nie wymieniałeś żadnego to polecam wymienić dwa i mieć z głowy i tylko oryginał nie szukaj przy tym oszczędności. Jeśli będziesz robić to sam i chcesz przy oszczędzić trochę to polecam zacząć od małego wtedy. Wymień na oryginał i uzupełnij płyn i będziesz widział efekt. Ja miałem takie objawy że musiałem grubo gonić aby temperatura była ok a jak zwalniałem to spadało. Byłem wtedy po wymianie paska i rolek pompy wody. Przed wymiana nie miałem objawów trzymał igła 90 lecz po wymianie zaczęły mi się cyrki więc wymieniłem główny jak się okazało cyrki były dalej więc postanowiłem wymienić ten drugi mały co jest przy chłodniczce egr i wtedy to mi pomogło. Do tej pory igła. A jak się okazało po wyjęciu stary się rozpadł jakim cudem to nie wiem. Więc masz do wyboru 

1.Wymienić,, mały termostat drugi'' zalać płyn odpowietrzyć układ i zobaczyć czy pomogło 

2.Wymienić oba na raz. I nie spuszczać ponownie płynu jak opcja 1 nie pomoże. 

Też nie wiem kiedy wymieniałeś jakikolwiek. 

Ps. Przy mrozach nawet - 15 jak było to gdy tylko złapał 90 to trzymał jak igła 

Daj znać 

Edytowane przez z1_white
Opublikowano

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

Opublikowano
9 minut temu, emswisnia napisał:

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

PS

Wymieniałeś ten 1K0121113A czy tzw zawór zwrotny 1J0122351

Opublikowano
14 godzin temu, emswisnia napisał:

Auto sprowadzone także zapewne nie odpowiem kiedy był termostat wymieniany. W książce serwisowej wpisu nie znalazłem.

Też właśnie myślałem nad wymianą tego małego.

Niestety nie wiem jaki jest numer części tego małego termostatu.

W takim razie wymień oba. Po co ci numer części zamów z serwisu i nie kąbinuj z zamiennikami dobrze ci radzę. Na priv wyślę Ci numer do serwisu Audi bezpośrednio do doradcy. Prowadzą Sprzedaż internetowa jaki serwis i momentami mają lepsze ceny. I tak jak mówię nie szukaj oszczędności na termostacie. Pamiętaj o oringu do małego termostatu oni na schemacie będą mieli chyba. Nie pamiętam już czy jest w zestawie czy osobno ale od razu to też weź jak jest. 

Opublikowano

U mnie przedstawia sie dokładnie sytuacja tak. Auto się nagrzewa do kreski pionowej na srodku. Po podłączeniu pod vcds pokazuje 83'C. Po czasie gdy otrzyma pion i jadę spokojnie wskazowka opada lekko za srodek ukazując na komputerze 79'C. Po jakim czasie znowu rośnie do pionu i przy spokojnej opada ;)

Nie występuje tak dtastyczny spadek jak w temacie ze nawet do 70'C.

Dzisiaj akurat podczas drogi po podłączeniu vagdpf okazało się że za 1% będzie się wypalał dpf. Zweryfikowalem czy dojdzie do tego i bez problemu filtr się wypalił podczas spokojnej drogi.

Szkoda ze nie ma sposobu aby zweryfikować który to termostat nawala czy główny czy ten mały a może oby dwa. 

Screenshot_20210410-120439_VAG DPF.jpg

Opublikowano
W dniu 11.04.2021 o 19:11, emswisnia napisał:

U mnie przedstawia sie dokładnie sytuacja tak. Auto się nagrzewa do kreski pionowej na srodku. Po podłączeniu pod vcds pokazuje 83'C. Po czasie gdy otrzyma pion i jadę spokojnie wskazowka opada lekko za srodek ukazując na komputerze 79'C. Po jakim czasie znowu rośnie do pionu i przy spokojnej opada ;)

Nie występuje tak dtastyczny spadek jak w temacie ze nawet do 70'C.

Dzisiaj akurat podczas drogi po podłączeniu vagdpf okazało się że za 1% będzie się wypalał dpf. Zweryfikowalem czy dojdzie do tego i bez problemu filtr się wypalił podczas spokojnej drogi.

Szkoda ze nie ma sposobu aby zweryfikować który to termostat nawala czy główny czy ten mały a może oby dwa. 

Screenshot_20210410-120439_VAG DPF.jpg

powiedz mi kolego kupiłeś auto na dobicie czy dla siebie aby tym pojeździć? Bo kupując auto trzeba wiązać się z kosztami. nikt ci nie powie który to termostat. Bez rozbierania. Zainwestuj w termostat oryginalny. Zacznij od małego skoro już tak szczędzisz na to kasy. 

U mnie to jak coś się psuje to wymieniam od razu auto mam tak doinwestowane że nawet 1/10 nie odzyskam z tego ale mam w głowie to że jest zrobione i nie boje się jechać w trasę bez zastanowienia. I uwierz że szczędzenie na częściach kiedyś ci wyjdzie. Nie wszystko wymieniam na oryginał ale większość. Więc nie zastanawiaj się tylko wymień na oryginał. Ja miałem ten mały roztrzaskany wszystko wyleciało z niego. Podejrzewam że nikt tego nie robił nigdy. Wymień i daj znać. bo tak to stoisz w miejscu. 

Opublikowano

Witam Panowie

Mam to samo a4 b8 2.0 2012r CJCB. wymiana dużego i małego termostatu z aso nie pomogała a zaworu zwrotnego nie ma po lifcie. brak sił

Opublikowano
20 godzin temu, facien1 napisał:

Witam Panowie

Mam to samo a4 b8 2.0 2012r CJCB. wymiana dużego i małego termostatu z aso nie pomogała a zaworu zwrotnego nie ma po lifcie. brak sił

Możesz szybkość nawiewu z auto dać na ręczne 2 i wtedy dużo szybciej się nagrzewa.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.12.2021 o 18:41, Krzy0 napisał:

Możesz szybkość nawiewu z auto dać na ręczne 2 i wtedy dużo szybciej się nagrzewa.

 ?

W dniu 9.12.2021 o 22:24, facien1 napisał:

Witam Panowie

Mam to samo a4 b8 2.0 2012r CJCB. wymiana dużego i małego termostatu z aso nie pomogała a zaworu zwrotnego nie ma po lifcie. brak sił

Witam. Mylisz się w polifcie też jest zawór zwrotny tylko jest w wezu i trzeba go wyczuć. Ja wymieniłem też dwa termostaty z firmy behr i sytuacja się znaczącą poprawiła mianowicie przed wymianą nie dogrzewal się do 90 a jak już się udało to i tak zaraz spadło na 70 stopni. Po wymianie  łapał 90 stopni ale jadąc z górki temp z 90 stopni spadała na 77. Wymieniłem znowu mały termostat ale z temp otwarcia 80 stopni nie 75 i już wolniej temp spada ale spada i też do 77 jadąc z górki bez gazu. Wymiana zaworu wg mnie nic nie da, pomaga tylko i eliminuje wszystkie problemy z temp odwrócenie tego zaworu lub zaciśnięcie węża jak komuś się nie chce go wyciągać z tego węża.

Edytowane przez GrzesiekB
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez Wiktor5432
Opublikowano
W dniu 10.12.2021 o 18:41, Krzy0 napisał(a):

Możesz szybkość nawiewu z auto dać na ręczne 2 i wtedy dużo szybciej się nagrzewa.

Szybkość na 2 a temp. jaką ustawić?

Opublikowano
W dniu 8.12.2022 o 07:01, Berserker napisał(a):

Szybkość na 2 a temp. jaką ustawić?

Jam ma 21

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...