lechwik Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 Witam w poście tym opiszę naprawę sterownika skrzyni multironik GJA Wszystko zaczeło się od wejścia skrzyni w tryb awaryjny. objawia się to miganiem linijki wyświetlacza biegów: PRNDS po podłączeniu do VAGA wyskakuje błąd: Control Module Part Number: 8E0 910 155 C Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3120 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal P0706 - 000 - Readiness: N/A Po dłuższej analizie forum oraz przedewszystkim po konsultacji z "wojtek11066" uznałem że awarie mogę usunąć samemu. Przyczyną awarii są pęknięte połączenia wewnątrz sterownika skrzyni. Niestety producent sterownika nie popisał się tu i sterowniki te posiadają wady technologiczne. Połączenie pomiędzy płytką drukowaną a wyjściami czujników wykonane jest za pomocą cienkich drucików. Połączenia wykonane są metodą zgrzewu co samo w sobie jest pozbawione wad jednak w miejscu gdzie kończy się zgrzew sam drucik pod wpływem zmiażdżenia jest osłabiony, w dalszej kolejności pod wpływem drgań drucik w tym miejscu pęka. OPIS NAPRAWY Należy ustawić auto nad kanałem lub na podnośniku Należy się wyposarzyć w: Dobre światło klucz do korka oleju SPLINE M16 z otworem kompletkluczy Ampolowych oraz gwiazdek (torksów) 6 kontnych klucz nasadowy 18 mm - pożądny klucz nasadowy 13 mm, 17mm klej STEEL WELD Uszczelki (aluminiowa do obudowy skrzyni i gumowa - zakładana na wtyczkę sterownika) sprzęt do nalewania oleju. Ja użyłem strzykawkę 0,5L z wklejoną zakrzywioną rurką stalową 6mm min 1l oleju (ale zalecamprzy okazji pełną wymianę oleju) naczynie na zlanie ok 5L oleju podnośnik kawałki np deseczek - do podparcia skrzyni benzyna ekstrakcyjna lutownica cyna kalafonia (w kwas ) 1. należy zdemontować osłonę skrzyni 2. zlać olej 3. podeprzeć skrzynie 4. zdemontować belkę podpierającą skrzynię (po odkręceniu śrub należy przesunąć ją ok 50cm do tyłu auta, trzeba pamiętać o podparciu podpory silnika. 5. odkręcić wtyczkę sterownika 6. odkręcić element mocujący linkę zmiany biegu 7.odkręcić obudowę skrzyni ( UWAGA nie wykręcać śrub od razu - najpierw poluzować stopniowo każdą ze śrub) 8. odkręcić 3 śruby mocujące sterownik i go wyjąć 9. dokładnie umyć - odtłuścić sterownik za pomocą benzyny ekstrakcyjnej 10. wyciąć okienko w sterowniku (można śmiało użyć szlifierkę kontową z cienką tarczą - od ciętej obudowy do płytki drukowanej jest ok 10mm) 11. sprawdzić które z drucików są pęknięte 12. dokładnie oskrobać miejsca zgrzewu - należy zeskrobać srebrną warstewkę aż do odkrycia warstwy o kolorze miedzianym 13. delikatnie oskrobać końcówkę drucika 14. polutować urwane połączenia 15. za pomocą kleju skleić obudowę ( klej każdorazowo schnie ok 4 godzin ) ja położyłem 2 warstwy kleju. klej w pełni się utwardza po min 6-8 godzinach, przed położeniem kleju należy ponownie odtłuścić powierzchnię klejoną. 16. zamontować sterownik zamontować osłonę (oczywiście z nowymi uszczelkami.) podłączyś sterownik i zamocować wspornik linki 17. założyć belkę (UWAGA nie odkręcać środkowej śruby poduszki) 18.zalać skrzynie olejem - wg procedury: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25514.0.html;highlight=multitronic 19. jeśli to jest potrzebne doknać adaptacji sterownika. Zdjęcia które pomogą wam zrozumieć opis znajdziecie pod adresem http://lechwik.fotosik.pl/albumy/541027.html jeśli wszystko zostało wykonane precyzyjnie całość powinna działać prawidłowo. Uwaga: opisana przez zemnie naprawa jest czynnością niezwykle precyzyjną i może być wykonana tylko przez osobę mającą doświadczenie i wysoką kulturę techniczną. Wykonując ją nie należy się spieszyć-wszystko co się wykonuje należy wcześniej przemyśleć. Wszystkim przeprowadzającym tę naprawę życzę powodzenia Pragnę nadmienić iż nie wykonał bym jej u siebie gdyby nie informacje zebrane na tym form i wsparcie ze strony Wojtka z 3miasta "wojtek11066" Po 2 miesiącach od naprawy sterownik ponownie zaczoł pracować nie prawidłowo !!! Uwaga !!! teraz wiem to napewno Druciki nie daje się dobrze polutować i trzeba je wymienić (druciki są aluminiowe a AL się nie daje lutować ) Własnie odebrałem sterownik z naprawy - gość wymienił wszystkie połączenia i jeśli tym razem wszystko bedzie OK opiszę to w tym wątku Po założeniu sterownika i przejejechaniu 150km skrzynia pracuje prawidłowo. Poniżej namiary do gościa który mi to naprawiał Zbigniew Mikołajczyk ul. Zachodnia 5/19 95-035 Ozorków TEL 608 837 602 Cena za usługę (naprawe wymontowanego sterownika ) to 500PLN jeśli bedziecie mu to zlecać to powołajcie się na mnie albo na forum bo normalnie bierze 600PLN Na naprawe udziela gwarancję 1 Rok po przejechaniu kolejnych 4 tys km nadal wszystko CACY
GRazny Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 no Panie inżynierze... piękna robota...
HiRide Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam w poście tym opiszę naprawę sterownika skrzyni multironik GJA Wszystko zaczeło się od wejścia skrzyni w tryb awaryjny. objawia się to miganiem linijki wyświetlacza biegów: PRNDS po podłączeniu do VAGA wyskakuje błąd: Control Module Part Number: 8E0 910 155 C Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3120 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal P0706 - 000 - Readiness: N/A Po dłuższej analizie forum oraz przedewszystkim po konsultacji z "wojtek11066" uznałem że awarie mogę usunąć samemu. Przyczyną awarii są pęknięte połączenia wewnątrz sterownika skrzyni. Niestety producent sterownika nie popisał się tu i sterowniki te posiadają wady technologiczne. Połączenie pomiędzy płytką drukowaną a wyjściami czujników wykonane jest za pomocą cienkich drucików. Połączenia wykonane są metodą zgrzewu co samo w sobie jest pozbawione wad jednak w miejscu gdzie kończy się zgrzew sam drucik pod wpływem zmiażdżenia jest osłabiony, w dalszej kolejności pod wpływem drgań drucik w tym miejscu pęka. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3cc185ab0a1346.html OPIS NAPRAWY Należy ustawić auto nad kanałem lub na podnośniku Należy się wyposarzyć w: Dobre światło klucz do korka oleju SPLINE M16 z otworem kompletkluczy Ampolowych oraz gwiazdek (torksów) 6 kontnych klucz nasadowy 18 mm - pożądny klucz nasadowy 13 mm, 17mm klej STEEL WELD http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c67997560c8f6c6.html Uszczelki (aluminiowa do obudowy skrzyni i gumowa - zakładana na wtyczkę sterownika) sprzęt do nalewania oleju. Ja użyłem strzykawkę 0,5L z wklejoną zakrzywioną rurką stalową 6mm min 1l oleju (ale zalecamprzy okazji pełną wymianę oleju) naczynie na zlanie ok 5L oleju podnośnik kawałki np deseczek - do podparcia skrzyni benzyna ekstrakcyjna lutownica cyna kalafonia (w kwas ) 1. należy zdemontować osłonę skrzyni 2. zlać olej 3. podeprzeć skrzynie 4. zdemontować belkę podpierającą skrzynię (po odkręceniu śrub należy przesunąć ją ok 50cm do tyłu auta, trzeba pamiętać o podparciu podpory silnika. 5. odkręcić wtyczkę sterownika 6. odkręcić element mocujący linkę zmiany biegu 7.odkręcić obudowę skrzyni ( UWAGA nie wykręcać śrub od razu - najpierw poluzować stopniowo każdą ze śrub) 8. odkręcić 3 śruby mocujące sterownik i go wyjąć 9. dokładnie umyć - odtłuścić sterownik za pomocą benzyny ekstrakcyjnej 10. wyciąć okienko w sterowniku (można śmiało użyć szlifierkę kontową z cienką tarczą - od ciętej obudowy do płytki drukowanej jest ok 10mm) 11. sprawdzić które z drucików są pęknięte 12. dokładnie oskrobać miejsca zgrzewu - należy zeskrobać srebrną warstewkę aż do odkrycia warstwy o kolorze miedzianym 13. delikatnie oskrobać końcówkę drucika 14. polutować urwane połączenia 15. za pomocą kleju skleić obudowę ( klej każdorazowo schnie ok 4 godzin ) ja położyłem 2 warstwy kleju. klej w pełni się utwardza po min 6-8 godzinach, przed położeniem kleju należy ponownie odtłuścić powierzchnię klejoną. 16. zamontować sterownik zamontować osłonę (oczywiście z nowymi uszczelkami.) podłączyś sterownik i zamocować wspornik linki 17. założyć belkę (UWAGA nie odkręcać środkowej śruby poduszki) 18.zalać skrzynie olejem - wg procedury: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25514.0.html;highlight=multitronic 19. jeśli to jest potrzebne doknać adaptacji sterownika. Zdjęcia które pomogą wam zrozumieć opis znajdziecie pod adresem http://lechwik.fotosik.pl/albumy/541027.html jeśli wszystko zostało wykonane precyzyjnie całość powinna działać prawidłowo. Uwaga: opisana przez zemnie naprawa jest czynnością niezwykle precyzyjną i może być wykonana tylko przez osobę mającą doświadczenie i wysoką kulturę techniczną. Wykonując ją nie należy się spieszyć-wszystko co się wykonuje należy wcześniej przemyśleć. Wszystkim przeprowadzającym tę naprawę życzę powodzenia Pragnę nadmienić iż nie wykonał bym jej u siebie gdyby nie informacje zebrane na tym form i wsparcie ze strony Wojtka z 3miasta "wojtek11066" inż Wiktor Biernacki gratuluje naprawy ale dziwne ze Pan inżynier nie potrafi wkleic fotek na forum.Po to pisalem do ciebie na pv zeby pomoc ci z tymi fotkami ale widze ze to byl moj blad.
lechwik Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Opublikowano 15 Listopada 2008 do fotek masz przygotowane linki - jeśli chcesz je wkleić do postu ściągnij je sobie i wklej. nie jestem informatykiem - dużo lepiej sobie radzę w warszatacie niż przed komputerem. Więc sory za forme tego postu.
lechwik Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wojtku bez Twojego wsparcia nie dał bym rady !!!!! jedna uwaga co do opisu - aby dobrze polutować połączenia trzeba zeszlifować wierzchnią warstwe powierzchni na której wykonane są zgrzewy. do tego celu dobrze jest się wyposażyć w miniaturową szlifiereczkę - z takim narzędziem całość pójdzie dużo łatwiej. Powodzenia zachęcam wszystkich którym uda się naprawić swój sterownik aby wpisali się w tym wątku i podzielili się uwagami. Wiktor
spetsnaz Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Super opisana naprawa. Gratuluję dobrej roboty
Deszcz Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Napewno wielu osobom się przyda, niezła robota. A tak na marginesie to zastanawiam się jakie są różnice między multitronikami o różnych kodach a np. z tych samych okresów produkcji. Mój w benzynie ma np. kod: FSF. W 2,5 TDI jest jeszcze inny kod.
lechwik Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Mam pytanie do osób które to naprawaiły. Jaki macie sposób na lutowanie tych połączeń bo generalnie ani druciki ani powierzchnie nie chcą przyjmować cyny - samo zeskrobanie tych powierzchni pomaga ale połączenia nie są na 100% pewne. Może ktoś z was znalazła jakiś 100 % sposób na te luty. Pozdrawiam Wiktor
juby_p Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 czy ta usterka jest jedyna przyczyną bładu 17090???? czy może byc cos jeszcze bo mój kolega ma taki błąd i zastanawiam sie od czego zacząć?
lechwik Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 Z mojego doswiadczenia wynika że opisane przez zemnie błędy najczęściej wyskakują przy tej awarii oczywiście "teoretycznie" mogą wynikać z innej przyczyny. Ale generalnie sensor (F125) znajduje się w sterowniku i nie jesteś w stanie wymienic go odzielnie.
maca64 Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Koledzy.Też miałem kontakt z kolega z Ozorkowa .Po naprawie sterownika przejechałem 3000 km.i wszystko działa ok.Większość przypadków trybu awaryjnego to wina sterownika.który ma wadę konstrukcyjna.Dodam.ze kilka firm,które naprawiają mulit....proponowało remont skrzyni .
paw1972 Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Miałem to też z moim sterownikiem. Straszny bubel, ale generalnie często naprawialny. Mój naprawiał w podobny sposób p. Soba z Sserwis - trochę inna metoda, ale i też polegająca na poprawieniu fabryki oraz uszczelnieniu. Koszt nieporównywalnie niski przy cenie nowego. pozdr.
lechwik Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Witam "paw1972" Mój naprawiał w podobny sposób p. Soba z Sserwis - trochę inna metoda, A zdradź jak dokładnie naprawia to Sopa? Ostatnio kolega się pytał u sopy - bierze teraz za naprawdę 800PLN ale nie wiem czy to cena samej naprawy czy kompletnej usługi - naprawa + demontaż sterownika. Pozdrawiam
paw1972 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Witam "paw1972" Mój naprawiał w podobny sposób p. Soba z Sserwis - trochę inna metoda, A zdradź jak dokładnie naprawia to Sopa? Ostatnio kolega się pytał u sopy - bierze teraz za naprawdę 800PLN ale nie wiem czy to cena samej naprawy czy kompletnej usługi - naprawa + demontaż sterownika. Pozdrawiam Witam. Płaciłem 600 zł - cena za całą usługę - uważam, że to koszt niewspółmiernie niski do usługi - bardzo uczciwe podejście do tematu - przecież można postawić użytkownika przed faktem: " ma pan zepsuty sterownik (elektryczny). Koszt nowego 3500-4700 PLN". A wystarczy "tylko" otworzyć własny sterownik, poprawić fabrykę (połączenia elektryczne) i co bardzo ważne - zamknąć używając odpowieniej metody, aby był szczelny (wodoszczelny - bardzo często po prostu zamakają). Będzie działac jak ten nowy. Nie widziałem jak robi to P. Sopa, ale to z mojej winy (strasznie mało czasu na wszystko w tym życiu ), ale za kilka dni będę miał kolejną okazję zobaczyć się z nim i pozrozmawiam. Sterowniki przygotowuje osobiście. pozdr.
lechwik Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 600 A kiedy to było ??? Ja jak byłem u niego w październiku 2008 to zaśpiewał 1200 zł Dlatego robiłem to w ozorkowie
paw1972 Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 600 A kiedy to było ??? Ja jak byłem u niego w październiku 2008 to zaśpiewał 1200 zł Dlatego robiłem to w ozorkowie W 2008 r. w kwietniu, ale jestem stałym klientem i mam niemałe upusty Już zostawiłem tam sporo kasy pozdr.
arturlehmann Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam.Tez mam ten problem,chcialbym to sam naprawic,bo nie ufam tutejszym "mechanikom".Chcialbym ponowic pytanie: Jaki macie sposób na lutowanie tych połączeń bo generalnie ani druciki ani powierzchnie nie chcą przyjmować cyny - samo zeskrobanie tych powierzchni pomaga ale połączenia nie są na 100% pewne. Może ktoś z was znalazła jakiś 100 % sposób na te luty. Pozdrawiam Wiktor Troche sie cykam,chociaz opis wyglada calkiem obiecujaco.I chcialbym jeszcze sie dowiedziec czym zastapic te aluminiowe preciki.Z gory dzieki.
Oskaro Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Wszystko fajnie koledzy - dawajcie robić takie rzeczy jakimś nie znającym sie na skrzyniach elektryka to zobaczycie jakie to koszty za snoba pociągnie :4: Szczególnie jeśli chodzi o który jest najgorszym wynalazkiem ze strony audi. Polecam zlecać takie rzeczy specjalistycznym warsztatom. Jak kots chce to podesle na priva kontakt do sprawdzonego serwisu w nadarzynie. Jedyny ktory bym polecil.
Kornik82 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 a ma ktos moze schemat tego sterownika tak przypadkiem??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się