Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rezonans wydechu, Dziwne przerwanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A to że na podwieszonym silniku wibracje ci przenosiło przez przewody podłączone do silnika to jakaś totalna bzdura [emoji4]


Zapraszam do mnie na oględziny a uwierz mi że zaczniesz wierzyć w te niby bzdury.
Bo ja nie mam wytłumaczenia ktoredy przenosza sie wibracje jak
-odkrecilem polosie
-odkrecilem wal napedowy
- odkrecilem drazki od skrzyni
- odkrecilem gniazdo odboju przedniego pasa od silnika
- podnioslem silnik na podnosniku do skrzyn tak ze poduszki byly luzne w gniazdach

To co jeszcze wedlug ciebie jest polaczeniem silnika z nadwoziem bo wedlug mnie przewody od chlodnicy, wspomagania, klimy i od intercoolera. Na tych wszystkich przewodach czuc wibracje ktore wchodza az na lewy blotnik.
Wierz mi lub nie ale cala podloge obmacywalem pod autem i nic.
Poduszki skrzyni nie napisalem bo jest nowa choc na stara tez nie przenosila wibracji.



Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Moze to co napisze teraz okaze sie smieszne ale nawet luzowałem fotel kierowcy od podlogi bo na nim tez sa lekkie wibracje a pod autem w tym miejscu podloga nie mrowi.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Sprawdzałeś może jaką długość zabudowy mają plecionka ze sprężyną a jaką ta zamontowana u Ciebie? Ta którą masz teraz jest chyba dłuższa.

Wydech za plecionką wisi na wieszakach i nie ma go jak naciągnąć w stronę silnika.

Opublikowano

.

14 godzin temu, MemberA4 napisał:

- podnioslem silnik na podnosniku do skrzyn tak ze poduszki byly luzne w gniazdach

Wszystkie trzy poduszki + odbój przedni były luźne? Jeżeli tak i do tego przytrzymasz wydech odkręcony ręką to nie ma opcji żeby jakieś gumowe węże Ci przenosiły drgania.  Przerabiałem temat kilka razy po swapach silnika i zawsze była winna któraś z poduszek lub błędny montaż. 

Nie podnoś go na podnośniku do skrzyń tylko siądź w aucie a ktoś niech rękami podnosi najpierw skrzynie pozniej silnik jedna strona druga strona. Tak robiłem i zawsze winowajca jak na patelni sie pokazywał.

Opublikowano


 

19 godzin temu, MemberA4 napisał:

Nie kolega na forum co do 1.9 DP sprzedaje mi wspawal

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Tą plecionka wspawywałem ja ,dla kolegi (która dostałem juz w paczce z katalizatorem) wykonałem to w zamian za udostępnienie kata ,do wykonania szablonu , z którego teraz wykonuje DP które sprzedaje :)

 

A teraz mała ciekawostka ,niedawno przyjechał do mnie klubowicz ,aż z Wrocławia ,przyjechał audi a6 c5 z silnikiem 1,9 tdi .  Miał on u siebie wycięty juz katalizator i wstawiona nową plecionke ,w miejscu gdzie takowa siedzi orginalnie ,oraz była podobnej dlugosci jak u ciebie (czyli dluzsza niż ori.) wstawiłem jemu swoje DP ,oraz wykonałem rurę która biegła od DP ,do łączenia przy tłumiku środkowym .  efekt był taki ,że chłop dzwonił do mnie po powrocie do Wrocka i powiedział ,ze znikneły wszystkie wibracje z jakimi sie borykał i mrowienie na kierownicy ,a wymienial tez dwumase ,poduszki itp. a nie było to wcałe naszym zamiarem ,bo poprostu chciał sie pozbyć tego zlepu rurek z pod maski i chcial coś ładnego .

 

 W moim DP plecionka jest umieszczona w innym miejscu niz w ori katalizatorze ( bo z racji braku kata moge to zrobic i pozycji plecionki nie wymusza mi kat.) ,oraz sama plecionka jest doyc krótka ,wymiarowo zblizona ,do ori . przez co jest znacznie sztywniejsza.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, misiek95 napisał:

Wszystkie trzy poduszki + odbój przedni były luźne? Jeżeli tak i do tego przytrzymasz wydech odkręcony ręką to nie ma opcji żeby jakieś gumowe węże Ci przenosiły drgania.  

dwie od silnika i odbój nie miały styczności z silnikiem jedynie leżały sobie luźno na łapach a gniazdo odboju całkowicie odkręcone z trzech śrub a i tak na pasie przednim czułem wibrowanie.

Tylnej od skrzyni nie wyjmowałem bo macając ja nie przenosiła ani grama drgań poza "rdzeń"

Wydech był tylko włożony w złączkę bez jej skręcania tak żeby spaliny nie szły mi w kanał.

Najbardziej drga ten górny wąż od chłodnicy a ten mały od przelewu drga tak jak bagnet na jednym z moich filmów, w nastepnej kolejnosci praktycznie z takimi samymi wibracjami drży przewód od klimy co przechodzi koło miski olejowej oraz jak "macałem" cooler to tez na nim są wibracje takie że na jednym gumowym gnieździe w którym jest mocowany wytwarza się słyszalny pisk(świergotanie, tarcie plastiku o gume) jak pociągnę za górnego węża od coolera pisk znika.

2 godziny temu, misiek95 napisał:

Nie podnoś go na podnośniku do skrzyń tylko siądź w aucie a ktoś niech rękami podnosi najpierw skrzynie pozniej silnik jedna strona druga strona. Tak robiłem i zawsze winowajca jak na patelni sie pokazywał.

ok  tak zrobie moze cos wyjdzie

musze szwagra do tego zatrudnić....

Opublikowano

 

19 godzin temu, MemberA4 napisał:

Mnie zastanawia to ze ścisnąć ta plecionkę moge nawet ręką i to sporo pchajac za katalizator w stronę przodu i wydaje się w tedy ta plecionka bardziej elastyczna ale w druga stronę czyli rozciągać odpychając katalizator do tyłu nie daje rady. Czy plecionka powinna pracowac w obie strony czy tak jak napisałem na początku tylko na sciskanie?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Plecionka powinna dawać takie same możliwości poruszania się we wszystkich kierunkach silnika względem odseparowanego przez nią układu wydechowego ( i na odwrót ).

Jeżeli tak nie jest , to nie będzie spełniała swojego zadania i nie będzie tłumić wibracji , tylko będą się one przenosić na wydech.:hi:

Mógł byś jeszcze zrobić od spodu zdjęcie poduszki skrzyni biegów , chciałem zobaczyć jak jest zamontowana :P

Opublikowano
Teraz, piotrsob1 napisał:

Mógł byś jeszcze zrobić od spodu zdjęcie poduszki skrzyni biegów , chciałem zobaczyć jak jest zamontowana :P

Piotrek napewno poprawnie:D znam Twój przypadek z obróconym ogranicznikiem

Opublikowano
Teraz, MemberA4 napisał:

Piotrek napewno poprawnie:D znam Twój przypadek z obróconym ogranicznikiem

:decayed::P

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Plecionka powinna dawać takie same możliwości poruszania się we wszystkich kierunkach silnika względem odseparowanego przez nią układu wydechowego ( i na odwrót ).

no własnie a ja ja moge jedynie w strone silnika pociągnac i wtedy tez wibrowanie rury pod autem znika a jak próbowałem do tyłu to ni kuta

Opublikowano

No to trzeba wsztukować kawałek rury żeby łącznik elastyczny nie był rozciągnięty do oporu ,  cały pic polega na tym by wydech wisiał swobodnie :)

Opublikowano

To moze rozsun na opasce na poczatek.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

zd

2 godziny temu, MemberA4 napisał:

dwie od silnika i odbój nie miały styczności z silnikiem jedynie leżały sobie luźno na łapach a gniazdo odboju całkowicie odkręcone z trzech śrub a i tak na pasie przednim czułem wibrowanie.

Tylnej od skrzyni nie wyjmowałem bo macając ja nie przenosiła ani grama drgań poza "rdzeń"

Wydech był tylko włożony w złączkę bez jej skręcania tak żeby spaliny nie szły mi w kanał.

Najbardziej drga ten górny wąż od chłodnicy a ten mały od przelewu drga tak jak bagnet na jednym z moich filmów, w nastepnej kolejnosci praktycznie z takimi samymi wibracjami drży przewód od klimy co przechodzi koło miski olejowej oraz jak "macałem" cooler to tez na nim są wibracje takie że na jednym gumowym gnieździe w którym jest mocowany wytwarza się słyszalny pisk(świergotanie, tarcie plastiku o gume) jak pociągnę za górnego węża od coolera pisk znika.

Nie macaj węży podłogi i osprzętu bo każdy materiał i każdy kształt ma inną częstotliwość rezonansową i nic to Twoje macanie nie wnosi. Zrób jak mówie, eliminuj po kolei to co może wibrować. 4 miejsca gdzie silnik przez gume dotyka budy + wydech. Tylko któreś z nich może przenosić drgania na biegu jałowym

Opublikowano

sprzegło czy wciśniete czy nie tak samo drży, 

już mnie to zaczyna wpieniać

został mi jeszcze osprzęt na pasku, musze go zdjąć ale u mnie jest bardzo marne podejście do napinacza paska żeby go poluzować

Opublikowano

czy drgania są przyczyną buczenia, czy objawem który powstaje na skutek np złej plecionki?

Opublikowano

został mi jeszcze osprzęt na pasku, musze go zdjąć ale u mnie jest bardzo marne podejście do napinacza paska żeby go poluzować

Nic to nie zmieni ja jestem po tym zabiegu robiłem to 2h temu.

Musialem wywalić również lewa poduszke którą te wibracje silnika wykonczyly.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
czy drgania są przyczyną buczenia, czy objawem który powstaje na skutek np złej plecionki?

U mnie przy przegazowce to wydech tak buczy jak by był dziurawy. Najlepszy efekt jest w garażu bo jest male pomieszczenie

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Może masz zapchany? Jak poluzujesz łączenie to nie syczy?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Może masz zapchany? Jak poluzujesz łączenie to nie syczy?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Raczej nie jest zapchany. Na poprzednim wydechu gdzie zamiast środkowego mialem ruru tez tak było.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...