jaro4444 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tomek nie doszukuj się nr, a lepiej konstruktywnie odpowiedz na postawione pytania. Chcesz świadczyć usługi i reklamujesz się na forum (praktycznie wszystkie Twoje wpisy na forum to reklama tej usługi) to opisz rzeczowo co robisz. strasznie zazdrościsz że nie masz maszyny do robienia pieniędzy??trudno-najpierw trzeba zainwestować a później zarabiać...możesz pisać co chcesz na forum-ja już mam zaufanych klientów Kolego ale jesteś gorzej niż dzieckiem. Naprawdę mam z czego żyć na godnym poziomie, a ludziom z forum pomagam bezinteresownie, bo motoryzacja to dla mnie hobby podparte rzeczową wiedzą inżynierską. Kończę z Tobą polemikę dokąd nie odpowiesz konstruktywnie na postawione pytanie.
tomek gdynia Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 nie zaprzeczam..oczywiście że to reklama-4200zł a 800 to chyba jest różnica...[br]Dopisany: 21 Styczeń 2010, 00:14_________________________________________________w tą bezinteresowną pomoc to bym wątpił-hobby może tak.na dniach opiszę Ci wraz ze zdjęciami co dokładnie i jak jest robione.pozdrawiam
jaro4444 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 w tą bezinteresowną pomoc to bym wątpił-hobby może tak.na dniach opiszę Ci wraz ze zdjęciami co dokładnie i jak jest robione.pozdrawiam Na szczęście nie Tobie to oceniać. Czekamy więc na opis technologiczny. Pozdrawiam
robi8385 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 panowie a czy ktos wymienial w serwisie aso(niewiem dokladnie jak nazywacie w polsce warsztaty dilerow audi) te ch....e walki wyrownazajace naprawde tyle kosztuja czy to ju z robocizna i walkiem i pompa olejowa czy tylko walkow a po drugie 4200 to w hu. pieniedzy u mnie mozna silnik kupic za tyle ?????? to jest chore nie ma zadnej instytucji zeby takie praktyki trzymac pod kontrola ,
Musashi Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jeśli chodzi o silniki BLB, to zestaw naprawczy kosztuje ok.1200zł w skład, którego wchodzi nowa pompa, zabierak, łańcuszek, napinacz i jedno albo dwa koła zębate już dokładnie nie pamiętam. Więc w przypadku silników BLB sama regeneracja pompy za 800zł jest nie opłacalna + że mamy auto uziemione na ok. tydzień. kolo lancuchowe na wal korbowy jest niedostepne, wiec operacja wymiany kol napinacza i lancucha jest bezsensowna. oczywiscie mozna wymienic pozostawiajac kolo na wale, jednak jego zuzycie spowoduje przyspieszone zuzycie lancucha oraz drugiego kola. jezeli kola sa w odbrym stanie, sens jest wymienic jedynie napinacz. ew. wymienic na naped bezlancuchowy. [br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 11:14_________________________________________________ nie zaprzeczam..oczywiście że to reklama-4200zł a 800 to chyba jest różnica...[br]Dopisany: 21 Styczeń 2010, 00:14_________________________________________________w tą bezinteresowną pomoc to bym wątpił-hobby może tak.na dniach opiszę Ci wraz ze zdjęciami co dokładnie i jak jest robione.pozdrawiam bardzo jestem ciekawy opisu i fotografii.
robi8385 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 tak sie rozgadujecie a odpowiedziec na proste pytanie nie mozecie ?????????????????
Musashi Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 tak sie rozgadujecie a odpowiedziec na proste pytanie nie mozecie ????????????????? gdybys raczyl poszperac w watkach uzywajac zgodnie z regulaminem wyszukiwarki, odnalazlbys w niejednym watku ze koszt wymiany zespolu walkow wyrownowazajacych to kwota ok 5000 PLN w ich sklad wchodza, naped oraz zespol walkow.
jaro4444 Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 Właśnie napisałem się od cholery, ale wcięło mi materiał. Analizując budowę silnika BPW twierdzę, że da się wypier... wałki wyrównoważające i zabierak pompy oleju. Montujemy wał od mocnych 1,9 TDI PD (średnica czopów korbowodów 50.858/ 50.879 mm), pompę oleju ASZ/ARL, łańcuszek, napinacz, smok popmy oleju AWX/AJM/AVF/ ... - to może być używane, byle w idealnym stanie. Nowe kupujemy - panewki główne i korbowodowe (np. Glyco), śruby do podpór wału i stóp korbowodów, uszczelnienie wału przód/tył, śrubę centalną do wału z przodu, śruby mocujące pompę oleju, smok i napinacz. Miskę wg uznania i po sprawdzeniu czy pasuje - montujemy starą albo dokupujemy od AWX/AVF. Najważniejsze w tym wszystkim jest sprawdzenie czy w bloku są otwory pod śruby mocujące napinacz łańcuszka, jak ich nie ma to dorabiamy. Smok przy misce AWX pasuje P&P, przy starej z BPW odpowiednio go przerabiamy. Warto sprawdzić wskazania na bagnecie - przy ok. 3.8 - 4 l powinien pokazywać cały stan. Po tej operacji powstaje ma identyczny technicznie motor z BGW (czyli AWX powiększony do 2.0) Wyważenie będzie poprawne i układ smarowania bezawaryjny przez całę życie silnika.
Flaha Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Jaro4444 to ciekawy pomysł! Jaki może być Twoim zdaniem orientacyjny koszt takiego "upgrade'a"? pozdr
turdzi Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 jaro4444 dokladnie to samo chcialem zrobic z BRD/BLB/BRE wywalic walki i wsadzic wal od BKD lub tak jak sugerowles kuty od BMN. Z Etki wynika ze panewki walu jak i korbowodowe sa takie same dla tych silnikow zarowno dal BKD, BMN maja take same nr. jak dla BRD/BLB/BRE. Schdzy zaczynaja sie z napinaczem lancuszka i ogranicznikiem fali olejowej.NIe wiem czy wszystkie otwory sie pokrywala. na gorze silniki BlB i BPW na dole BKD Kupilem sobie nawet uszkodzony blok AZV z A3 odpowiednik BKD do robienia testow wiec zobaczymy co z tego wyjdzie.
jaro4444 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Wał + pompa + łańcuszek + napinacz (lepiej nowy napinacz kupić) + śruby do pompy i napinacza + plastik pod wał (ogranicznik fali olejowej)- jak dobrze poszukasz to z 400 zł. Można też kupić komplet z uzywanymi panewkami po małym przebiegu, ale osobiście wolę nowe panewki. Panewki główne + pierścienie oporowe + panewki korbowodowe produkcji Kolbenschmidt ok 200-250 zł cały komplet. Glyco będą droższe. Uszczelnienie przód + tył Elring - ok. 150-200 zł, Sruby do łożysk głównych i stóp korbowodów - pewnie z 250 - 300 zł za Goetze, za Victor Reinz albo podobne jeszcze taniej. Tubka silikonu do miski - 50 zł. Łożysko do wału nowe OM - ok. 30-40 zł. Do tego robocizna. Robiąc to we własnym zakresie, można zamknąć się w ok. 1250-1300 zł, w warsztacie pewnie z 500 - 700 robocizna. Turdzi - BPW jest wyjątkiem od reguły - ma tylny uszczelniacz wału starego typu, czujnik położenia wału z tarczą nadajnika i pełną ilość przeciwciężarów. Ogranicznik fali olejowej to nie problem - montuje się go do pompy oleju i jedną śrubą do bloku.
turdzi Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Turdzi - BPW jest wyjątkiem od reguły - ma tylny uszczelniacz wału starego typu, czujnik położenia wału z tarczą nadajnika i pełną ilość przeciwciężarów. to to wiem ale moja najwieksza zagadka jest dol bloku i wyglada na to zeniektore silniki maja inaczej rozwiazana liczbe kanalow olejowych np; otwor na napinacz w przypadku BPW, BLB i reszty trzeba nagwintowac , o ile jest w tej samej pozycji , bo zezdjec ciezko to wybadac a etk nie daje takich info. ogolnie to dla mnie napapierze wyglada to wykonalnie , ale na pewno przy skladaniu wyjda niezle kwiatki , samnie wiem co juz lepsze czy bawic siew to czy wasdzac caly slupek
jaro4444 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 To co pokazujesz, to nie kanały olejowe, a spływy oleju z głowicy i bloku. Później ten olej spływa plastikiem jak rynną wprost pod smok. Więc nie jest to problem, byle plastik nie zasłaniał wylotu. Napinacz łańcuszka to jedna dziura do zrobienia i nagwintowania. Zero problemu. Przy motorach z napędem łańcuszkowym wałków są już dwa otwory i górna śruba pasuje pod napinacz. Dla porównania przód bloku z AWX z widocznym otworem pod napinacz (zdjęcie zapożyczone z aukcji Allegro):
piotreki Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Przepraszam za OT Ja bym Wam dal etat w Audi Zentrum Ingolstadt
PINIOWROCLAW Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Dokladnie zgadzam sie z powyzszym postem.Szacunek dla jaro4444 za wiedze,moze wyslemy twoje posty do Audi Zentrum. Pozdrawiam
turdzi Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 coz moge dodac panowie od przewagi dzieki technice powinni sie od niego uczyc jaro4444 jeszcze takie pytanie techniczne czy ten otwor na napinacz jest w BKD i AWX nagwintowany bo na zdjeciu nie wyglada jak by mial gwint ?
jaro4444 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Turdzi nagwintowany na 200%, inaczej jakbyś utrzymał napinacz w odpowiedniej pozycji?
turdzi Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Turdzi[/b] nagwintowany na 200%, inaczej jakbyś utrzymał napinacz w odpowiedniej pozycji? no tego to nie wiem bo nie mialem nigdy tego napinacza w rece
tkacki Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 Dołączam się do tematu. Mam B7 BPW. Przebieg udokumentowany 170 tyś. Padł zabierak, zero ciśnienia oleju. Wyciągnąłem ten osławiony element (mam kanał w garażu) - ok 4h pracy. Wyrobiony na okrągło po stronie gniazda wałka równoważącego. Dziś odbieram w aso nowy. Gniazdo w wałku raczej OK, pompa OK. Ciekaw jestem jakie zniszczenia. Auto przejechało ok. 200m bez ciśnienia oleju (żona). PS. Miałem ochotę wsadzić tam obcięty imbus Topex z Biedronki i sprzedać to padło. 2.0TDI to straszna gangrena, badziew jakich mało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się