Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFB] "Twardnienie" hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu zauwazylem,ze naciskając w czasie jazdy hamulec kilkakrotnie pod rząd(np 3-4 razy) staje się on b.twardy,a samo hamowanie staje sie malo skuteczne:(.Po krótkkiej chwili(przejechaniu np 20-50 metrow) pedał hamulca staje się znowu miękki.Poza tym po zgaszeniu silnika ,pedał hamulca staje sie od razu twardy.Wiem,ze wspomaganie przestaje działać,ale w innym aucie(np fiacie tipo) trzeba bylo po zgaszeniu silnika popompować kilka razy,zeby hamulec stal sie twardy.

ABS pracuje normalnie,klocki zmienione.

Czy cos nie tak z pompą?

Opublikowano

Raczej coś nie tak z serwo lub przewodami które dochodzą do niego może gdzieś jest dziura i ucieka podciśnienie.

Opublikowano

A może zapowietrzony układ :mysli:

Opublikowano

zapowietrzony raczej nie....stawiam na zródło w tym przewodzie,ktory zapada sie pod wplywem cisnienia zewn.(ma podcisnienie).Gdy uklad jest zapowietrzony,to hamulec jest miekki i "wpada do deski".

Opublikowano

Kolego uważaj, jak będziesz dalej naciskał, jak będzie taki twardy, to Ci jeszcze tryśnie... płyn hamulcowy :polew: sorry za :ot:

Opublikowano

dziękuję za pomoc!!!!sprawdzę ten przewodzik i dam znac czy to to bylo przyczyną!!!

Pozdrawiam!! :)

Sorry za odgrzanie kotleta ale mam to samo. Kolego mozesz dac co bylo przyczyna

Opublikowano

Witam

Również podłączam się do problemu mam identycznie jak sie kilka razy zahamuje raz za razem to pedał twardnieje, układ odpowietrzony bo ciekł przewód od sprzęgła.

Opublikowano

moze to byc pompa vacum

Opublikowano

Rozwiązałem problem twardego hamulca.Miałem twardy pedał co jakiś czas nie było hamowania. W moim przypadku wyjąłem przewód podciśnieniowy z serwa ( jest wciskany w gumowy łącznik) sprawdziłem vacuometrem podciśnienie.Załączyłem silnik. Było ok -0,6 Bar. Gdy dociskałem przewód gumowy do pompy vacum podciśnienie było lepsze do -0,9 Bar. Zdjąłem gumowy wężyk z pompy.Króciec nie jest wkręcany tylko zaciskany- u mnie duży luz.Odtłuściłem miejsce łączenia króćca z obudową i zalewałem Loctic 295.Potem trochę przyklepałem bardzo małym młoteczkiem łączenie tych dwóch części. Pomogło. Hamulce jak dzwon. Polecam.Nie słuchajcie syków przy pompie na pracującym silniku bo nie dosłyszycie. Jak minimalnie się rusza to poprawić mocowanie.

Ołdi:banan:

Opublikowano

mam podobny problem z tym ze:

1.podpinam wacuometr zapalam auto wskazowka powoli ok (10s) pnie sie do -0.9

2. wyciagam przewod z serwa i zatykam go palcem wskazowka momentalnie idzie na -0,9

3. dobile do -0.9 gasze auto i po 3 h wyciagam przewod z serwa slychac syczenie

4. pompuje hamulec na zgaszonym zeby byl twardy, i na wcisnietym zapalam auto, pedal pomalutku opada.

5. lacznik gumowy wymieniony.

jakies sugiestie co jeszce sprawdzic i jak, zeby podjac dobra decyzje co wymienic ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...