adadur Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Faktycznie z tą temp. 90st.C to nie jest tak HopSiup i musi trochę potwać. Wiele zależy od obrotów silnika z jakimi się przejeżdża te pierwsze km, a wiadomo, że TDIka się nie pociska zbytnio, więc i czas nagrzewania się przeciąga. A dodam, że jazda w temp. ujemnych bez dmuchawy jest niemal nie możliwa bo od wewnątrz momentalnie szybki parują, więc nie specjalnie się zaoszczędzi na paliwku. Więcej da przełączenie klimatronika z trybu auto na nadmuch na szybę (góra).
marcyś77 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 ja myslę że względy spalania odlożyć można na 2 plan,najważniejsze jest ogrzanie przedniej szyby i środka autka.Nie wyobrażam sobie ogrzewania silnika kosztem marzniecia we wlasnej furce.A te oszczednosci na paliwie nie maja dla mnie takiego znaczenia.
harylog Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować. A wracając do tematu to muszę się też zabrać za wymianę termostatu, bo u mnie nie chce nawet trzymać równo 90'C. Czy może mi ktoś zdradzić cenę w ASO takiego ustrojstwa? Chciałbym porównać z ceną "sklepową".
marekg Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować. A wracając do tematu to muszę się też zabrać za wymianę termostatu, bo u mnie nie chce nawet trzymać równo 90'C. Czy może mi ktoś zdradzić cenę w ASO takiego ustrojstwa? Chciałbym porównać z ceną "sklepową". Toż juz było dziesiątki razy pisane co za ile. Termostat 80 PLN w ASO i innego nie kupuj. Ewentualnie zamontuj go sam albo w zaprzyjaźnionym warsztacie i też będzie gitez.
adadur Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Jechać z zaparowaną przednią szybą, ryzykując coś więcej niż odrobina spalonego paliwa? Ubranie się na "cebulkę" tylko po to żeby zaoszczędzić 50tkę paliwa? Bez przesady panowie, nie dajmy się zwariować. Nie jestem zwolnnikiem takiego oszczędzania bo to niczemu nie służy, ale dosłownie kielonek 30ml. autko wypija przy krótkim jednokrotnym mocniejszym depnięciu na gaz
pwrlax Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam, Mam w swojej B6 takie same objawy 90 stopni osiąga po 10-11 km. Na termostat to nie wygląda bo ciepłym powietrzem dmucha już po minucie jazdy. Wydaje mi się, że to jest dokładnie dolegliwość diesla.
michu93 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 termostacik jednak wymieniłem... żadne wielkie pieniądze a przynajmniej wiem, że mi nie siądzie w niedziele rano przy -14*C
medyczny.ratownik Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, , mój 1.9 Automat także długo się nagrzewa a w temperaturze minusowej to nie łapie 80 st.C. przeważnie jest 76 st. Kupiłem termostat oryginalny cena około 95 zł z uszczelką i teraz po wymianie zobaczę czy osiągnie wyższą temperaturę .Pozdrawiam wszystkich .
goldi Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Mój AFN grzeje się do temperatury 90 stopni około 10 kilometrów i przy włączonym klimatroniku i jak diagnozowałem swoje auto vagiem komputer pokazał 80 stopni także myślę że masz do wymiany termostat
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, Mam w swojej B6 takie same objawy 90 stopni osiąga po 10-11 km. Na termostat to nie wygląda bo ciepłym powietrzem dmucha już po minucie jazdy. Wydaje mi się, że to jest dokładnie dolegliwość diesla. za długo sie nagrzewa, stanowczo za długo max 6-7 km sprawdz Vagiem jak sie nagrzewa silnik
Gość deadcow Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Ten typ tak ma AFN'y długo się nagrzewają moja jak i mojego kolegi też długo się grzeje, dodam że zmieniałem termostat bo nie osiągał mi 90 stopni.
kozik1979 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam nikt tego nienapisał ale tam chłodzenie chłodnicy jest od poczatku uruchomienia silnika a nie jak w wiekszosci mobilkow po osiagnieciu 100
kozik1979 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 NIEWIEM CZY NIEZAUWAZYLES ALE TAM WIATRAK OD POCZATKU NAPIERDZIELA BO JST NA TYM PASKU WIELOROWKOWYM WIEC AUTOMATYCZNIE CHŁODZENIE SILNIKA JEST ZWIEKSZONE
marvass Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 moje autko też sie wolno nagrzewa, zauważyłem jedną ciekawą rzecz,miałem ori termostat silnik mi sie wolno rozgrzewał a temp na klimatroniku zatzymywała sie przy 50 st na jakies 5 min. podczas jazdy a potem powoli dochodzi do 87-90st i tak trzyma. Wymieniłem termostat na taki tańszy (30zł. ) i jest to samo. sam juz nie wiem co mam robic.
_Solar_ Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 NIEWIEM CZY NIEZAUWAZYLES ALE TAM WIATRAK OD POCZATKU NAPIERDZIELA BO JST NA TYM PASKU WIELOROWKOWYM WIEC AUTOMATYCZNIE CHŁODZENIE SILNIKA JEST ZWIEKSZONE ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką.kozik1979 nie pisz z caps lockiem, wielkie litery oznaczają krzyk... :bicz3:[br]Dopisany: 29 Grudzień 2008, 23:34_________________________________________________ Wymieniłem termostat na taki tańszy (30zł. ) i jest to samo. sam juz nie wiem co mam robic. termostat może jakis jest lipny skoro taki tani,lub tez mógł paść Ci czujnik temperatury
pio911 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Kolego marvass czujnik klimatronika mierzy temperature od 50 stopni zrób test i bez uruchomiania silnika włącz klimatronik temperatura będzie wzrastać do 50 stopni na zimnym silniku . http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_podgrzewanie_plynu_chlodzacego_3_swiece_tdi-t57270.0.html Co do temperatury nagrzewania się silnika to u mnie po wymianie termostatu na oryginalny po 8 km nabiera 90 -92 temp. otoczenia -7stopni Co do wiatraka to niema to znaczenia za temperaturę silnika odpowiada termostat temp. początku otwarcia 87 stopni
Kowi87 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 W moim przypadku jest tak że gdy przejade jakieś 20km przy prędkosći max 110km/h temperatura na blacie osiaga te 90 stopni ale jak sprawdzam na klimatroniku kanał 49 to temp wynosi 85-87 stopni (na postoju spada) a gdy sprawdzam na kanale51 to temp wynosi 90 stopni. Po przejechaniu tych 10km łapie mi juz te 90(kanał51) Czy tak ma być czy jednak cos nie tak jest??
mlodyy Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką. Kolego czytaj uwaznie wiatrak jest na pasku przy zaloczeniu sie silnika chodzi od samego poczatku kolega ma racje wystarczy czytac uwarznie
_Solar_ Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 ten wiatrak dopiero się załącza jak osiagnie ządaną temp. i dopiero wtedy następuje zwiekszone chłodzenie od poczatku uruchomienia chodzi na wolnych obrotach,bez problemu możesz zatrzymać go ręką. Kolego czytaj uwaznie wiatrak jest na pasku przy zaloczeniu sie silnika chodzi od samego poczatku kolega ma racje wystarczy czytac uwarznie Juz sie pogubiłem albo nie czytałem uwaznie albo jakies bzdury piszę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się