FroS-t Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Miło sie patrzy jak ktos tak dba Kamil
MaTeo85 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Kamil jak zwykle dobrze się czyta Twoje posty z roboty, robisz to dobrze i tak trzymaj. gratuluje kolejnego potomka Ja niestety z autem narazie stoję w miejscu bo robię remont mieszkania do tego za kilka dni jade do roboty na jakiś miesiąc a juz w grudniu będę tatą... Ciągle niedobór czasu mam. Dlatego podziwiam ile Ty dłubiesz w swoim aucie.
kamil-vag Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 8 godzin temu, rrrudy25 napisał: Co tam tyle rdzy w srodku ?jak u zonki rozbierałem to tego nie było ,wodą to masz smarowane Hehe lepiej zapytaj czym ja to psikałem, żeby rozpołowić Szło prawie wszystko, żeby tylko odpuściło, stąd też i ta rdza Tym bardziej, że stało kilkanaście godzin i mokło 3 godziny temu, KoJ@K napisał: Dokładnie - dziołszki też potrafią się zarazić zajawkami starego Ja zawsze tam widzę w twoim temacie jak córa dzielnie pomaga Moja tam woli się bawić klockami Lego Friends albo figurkami LPS Kolektor próbowałem moczyć, ale zrobiły się takie czarne gluty i jednak poślę do Ciebie... @rrrudy25, @KoJ@K, @MaTeo85, @Norbas, @FroS-t, @Pawisco - Dzięki chłopaki za miłe słowa, fajnie wiedzieć, że ktoś czyta te moje wypociny hehe, przecież Wy też dbacie i modzicie świetnie swoje furki ! ! !
trepek Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Świetnie dbasz o samochód! Przeglądając Twój temat zapisuję sobie co jeszcze mam do zrobienia/sprawdzenia w swoim samochodzie. U mnie troszkę prace przystopowały bo kończę pracę nad własnym garażem z warsztatem oraz samochód u lakiernika jest. Podziwiam za ogrom prac i gratuluję kolejnego dziecka! P.S. Daj znać jak jeździ samochód po czyszczeniu turbiny. Pewnie takie czyszczenie należałoby wykonać u mnie w A4 i w A2.
kamil-vag Opublikowano 7 Września 2017 Autor Opublikowano 7 Września 2017 (edytowane) 10 godzin temu, trepek napisał: kończę pracę nad własnym garażem z warsztatem Ile bym dał za taki garaż z kanałem, z falbankiem z miejscem na imadło, jakąś szlifierkę itd... Tylko pogratulować realizacji ! 10 godzin temu, trepek napisał: Daj znać jak jeździ samochód po czyszczeniu turbiny. Sam jestem ciekaw Dziś kontynuacja prac, składanie części wylotowej oraz dobranie się do podszybia / mechanizmu wycieraczek. Komplet uszczelek Wyczyszczona powierzchnia na głowicy i zaczynamy składanie Nałożenie kolektora Wstępne przykręcenie - nasadka 12mm Dokręcanie kolektora od środka dynamometrem 25Nm - uważam, że przy takich pracach dynamometr to ważna rzecz - kolektor dociska wtedy równomiernie na całą powierzchnię głowicy Założenie i przykręcenie turbo do kolektora - klucz 12mm i 25Nm Przykręcenie wydechu do turbo - 25 Nm - klucz 12mm Przykręcenie podpory do turbiny, pomocne było lustereczko - klucz 13mm Przewód powrotnego obiegu oleju - z tym chyba najbardziej się namęczyłem :/ Moment 15Nm i klucz 10. Musiałem zrzucić osłonę i wczołgać się pod auto. Można to było na pałę przykręcić kluczem, ale wolałem, żeby było równomiernie dokręcone, żeby uniknąć wycieków oleju... Także układ wydechowy kompletny, kolektor dolotowy wysłałem do Mateusza, bo nie miałem już weny męczyć się ze skrobaniem tego syfu :/ Także po niedzieli będzie i dolot złożony. Jako, że auto jeszcze postoi, postanowiłem wydrzeć mechanizm wycieraczek. To był dobry pomysł, bo to co zastałem pod podszybiem to masakra. Zdemontowałem obudowę ECU i wyczyściłem całość. W międzyczasie bawię się w rozbieranie mechanizmu wycieraczek. Jakoś za specjalnie tuleje skorodowane nie były... Ta po lewej wyczyszczona i wypolerowana... Wszystko dokładnie wyczyściłem w gniazdach mechanizmu, dałem nowy smar i posłuży jeszcze trochę bez problemu Edytowane 7 Września 2017 przez kamil-vag
trepek Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Garaż będę miał niestety bez kanału :/ ale rodzice mają kanał.
Norbas Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Ale syfu tam było... będę musiał chyba u siebie tam zaglądnąć przed zimką Kamil czym Mati będzie Ci czyścił kolektor dolotowy ?
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2017 Autor Opublikowano 8 Września 2017 Swoją drogą zastanawialiście się czy ten syf w kolektorze zbierany przez lata nie osadza się z czasem i na zaworach, powodując ich lekkie niedomykanie się ? EGR może i dopala spaliny, ale spiekanie spalin z mgłą olejową to jest jego za***isty minus! Wstawię jeszcze teraz tą zaślepkę z dziurką...może choć trochę ograniczę to zjawisko... Wiem, że najlepiej dla silnika byłoby to zaslepić całkowicie, ale boje się o te zagraniczne wyjazdy... Tym bardziej jak teraz zaczyna się nagonka na diesle... Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka
misiek95 Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Wyrzuć go w programie. To chwila roboty i chyba najlepsza opcja Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
trepek Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: Swoją drogą zastanawialiście się czy ten syf w kolektorze zbierany przez lata nie osadza się z czasem i na zaworach, Oczywiście, że osiada się na zaworach jak i na kanałach dolotowych w głowicy (przy okazji jak masz zdjęty kolektor to możesz sobie te kanały wyczyścić i wydmuchać wszystko kompresorem). Kiedyś, w silniku 1Z, przelot w dolocie z powodu na zalegający nagar, był na grubość kciuka...
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2017 Autor Opublikowano 8 Września 2017 Godzinę temu, trepek napisał: przy okazji jak masz zdjęty kolektor to możesz sobie te kanały wyczyścić Już wyczyściłem, ze 2 dni się męczyłem. Podnosiłem auto, kręciłem kołem, zmieniałem położenie zaworu na zamknięty, psikałem EGR & Turbo Cleaner z Valvoline i czyściłem... Dlatego też zadałem takie pytanie, bo na zaworach też był nagar... Może nie dużo, ale był... Ciężko się ten syf czyści, zużyłem sporo czyściwa, i praktycznie cały środek rozpuszczający... Dobra by była nafta, ale nie miałem akurat Pierwsze odpalenie to będzie dopiero obłok hehe, dodatkowo smród z wypalających się środków użytych do czyszczenia turbo itd...
KoJ@K Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Noo smrodzik wypalających się środków masz gwarantowany i to przez pare dni
MaTeo85 Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 na nagar i syf w kanałach dora jest ropa i najpierw namoczenie syfu wodą ktora dobrze rozpuszcza cząsteczki siarki i ułatwia czyszczenie. Co do odkładania się syfu, to tak odkłada się w kanałach i na zaworach ale nie powoduje nie domykania zaworu. Jedyne co może powodować to wygniatanie przylgni zaworowej poprzez dobijanie cząsteczek syfu i przez to z czasem wypalanie grzybka zaworowego.
rrrudy25 Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 Ja nagar załatwiam tak,pozniej piaskowanie i poler kanałow w miare mozliwosci[emoji14]Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 9 Września 2017 Autor Opublikowano 9 Września 2017 Mateusz, za***iście to wyszło ! ! ! Będę miał kolektor jak nowy Ręcznie bym w życiu tak tego nie doczyścił... Piotrek a polerowanie jak ? Papierem na wężu ? Czy ręcznie dokąd wlazły paluchy ? Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka
KoJ@K Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 No ręcznie napewno by się takiego efektu nie osiągnęło
rrrudy25 Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 Poler papierem sciernym na trzpieniu do tego wiertara ile wejdzie [emoji6]Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 13 godzin temu, rrrudy25 napisał: Poler papierem sciernym na trzpieniu do tego wiertara ile wejdzie Piotruś, w takim razie może się trochę pobawię EGR już uzdrowiony. Udało się na wiertarce stołowej wywiercić i nagwintować otwór, wkręcona śrubka 4mm, teraz bez problemu mogę wymieniać uszczelniacz Jakbyście kiedyś mieli wyciek z ośki klapy gaszącej EGR, to można to już bez problemu naprawić Użyłem o-ring 8x14x4. Zamawiałem z zapasem tutaj: Uszczelniacz simering 8x14x4 RST NBR ERIKS . Tylko uwaga to jest do AVF/AWX bo nie wiem, czy czasem w AVB nie jest EGR mniejszy i oska nie ma 6mm a nie 8mm. Auto postało 2 tyg... mówię wyciągnę aku i podładuje. Prostownik po kilku godz. pokazał full więc wsadziłem, wchodzę do środka, przekręcam kluczyk a tam ikonka żółta akumulatora na FIS-ie. Mierzę miernikiem a tam 10,3 V. Próbowałem znowu naładować ale bez skutku... Gubił napięcie pod miernikiem :/ Pojechałem z nim do sklepu i po pomiarach wyszło, że niestety padaka. Kupiłem nowy, po rozmowach z gościem i kilku pomiarach wziąłem Tuborg 80Ah / 720A. Niby jest Made in Poland - także wsparłem trochę PL rynek. Dostałem 3 lata gwarancji, trochę poczytałem i tu gwarancja jest dobra bo wymieniają na nowy z półki po pomiarach i nie robią zbytnio dochodzenia w porównaniu do markowych... Zapłaciłem po negocjacjach 350 zł... także dokładka S-line znowu przeszła koło nosa :/ Ale może dobrze, że padł teraz przed zimą niż miałbym się wkurw... i grzebać na mrozach. Przed włożeniem zrobię jeszcze sobie pomiary prądu ładowania i ile bierze w stanie spoczynku po 15 min...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się