Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miło sie patrzy jak ktos tak dba Kamil:good:

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kamil jak zwykle dobrze się czyta Twoje posty z roboty, robisz to dobrze i tak trzymaj.

gratuluje kolejnego potomka :)

Ja niestety z autem narazie stoję w miejscu bo robię remont mieszkania do tego za kilka dni jade do roboty na jakiś miesiąc a juz w grudniu będę tatą... Ciągle niedobór czasu mam. Dlatego podziwiam ile Ty dłubiesz w swoim aucie.

Opublikowano
8 godzin temu, rrrudy25 napisał:

Co tam tyle rdzy w srodku ?jak u zonki rozbierałem to tego nie było ,wodą to masz smarowaneemoji23.png

Hehe lepiej zapytaj czym ja to psikałem, żeby rozpołowić :P Szło prawie wszystko, żeby tylko odpuściło, stąd też i ta rdza :P Tym bardziej, że stało kilkanaście godzin i mokło :P

3 godziny temu, KoJ@K napisał:

Dokładnie - dziołszki też potrafią się zarazić zajawkami starego :naughty:

Ja zawsze tam widzę w twoim temacie jak córa dzielnie pomaga :) Moja tam woli się bawić klockami Lego Friends albo figurkami LPS :P Kolektor próbowałem moczyć, ale zrobiły się takie czarne gluty i jednak poślę do Ciebie... 

@rrrudy25@KoJ@K@MaTeo85, @Norbas@FroS-t, @Pawisco - Dzięki chłopaki za miłe słowa, fajnie wiedzieć, że ktoś czyta te moje wypociny hehe, przecież Wy też dbacie i modzicie świetnie swoje furki ! ! ! 

Opublikowano

Świetnie dbasz o samochód! Przeglądając Twój temat zapisuję sobie co jeszcze mam do zrobienia/sprawdzenia w swoim samochodzie. U mnie troszkę prace przystopowały bo kończę pracę nad własnym garażem z warsztatem oraz samochód u lakiernika jest.

Podziwiam za ogrom prac i gratuluję kolejnego dziecka!

P.S.

Daj znać jak jeździ samochód po czyszczeniu turbiny. Pewnie takie czyszczenie należałoby wykonać u mnie w A4 i w A2.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, trepek napisał:

kończę pracę nad własnym garażem z warsztatem

Ile bym dał za taki garaż z kanałem, z falbankiem z miejscem na imadło, jakąś szlifierkę itd... :) Tylko pogratulować realizacji !

10 godzin temu, trepek napisał:

Daj znać jak jeździ samochód po czyszczeniu turbiny.

Sam jestem ciekaw :lol:

 

Dziś kontynuacja prac, składanie części wylotowej oraz dobranie się do podszybia / mechanizmu wycieraczek.

Komplet uszczelek

IMG_20170907_102823.jpg

Wyczyszczona powierzchnia na głowicy i zaczynamy składanie

IMG_20170907_110059.jpg

Nałożenie kolektora

IMG_20170907_110329.jpg

Wstępne przykręcenie - nasadka 12mm

IMG_20170907_110845.jpg

Dokręcanie kolektora od środka dynamometrem 25Nm - uważam, że przy takich pracach dynamometr to ważna rzecz - kolektor dociska wtedy równomiernie na całą powierzchnię głowicy

IMG_20170907_111401.jpg

Założenie i przykręcenie turbo do kolektora - klucz 12mm i 25Nm

IMG_20170907_114030.jpg

Przykręcenie wydechu do turbo - 25 Nm - klucz 12mm

IMG_20170907_114143.jpg IMG_20170907_114913.jpg

Przykręcenie podpory do turbiny, pomocne było lustereczko - klucz 13mm:P

IMG_20170907_115349.jpg

Przewód powrotnego obiegu oleju - z tym chyba najbardziej się namęczyłem :/ Moment 15Nm i klucz 10. Musiałem zrzucić osłonę i wczołgać się pod auto. Można to było na pałę przykręcić kluczem, ale wolałem, żeby było równomiernie dokręcone, żeby uniknąć wycieków oleju...

IMG_20170907_125622.jpg

Także układ wydechowy kompletny, kolektor dolotowy wysłałem do Mateusza, bo nie miałem już weny męczyć się ze skrobaniem tego syfu :/ Także po niedzieli będzie i dolot złożony. 

Jako, że auto jeszcze postoi, postanowiłem wydrzeć mechanizm wycieraczek. To był dobry pomysł, bo to co zastałem pod podszybiem to masakra.

IMG_20170907_152901.jpg IMG_20170907_152907.jpg

Zdemontowałem obudowę ECU i wyczyściłem całość.

IMG_20170907_154206.jpg IMG_20170907_155556.jpg

W międzyczasie bawię się w rozbieranie mechanizmu wycieraczek.  Jakoś za specjalnie tuleje skorodowane nie były... 

IMG_20170907_181218.jpg

Ta po lewej wyczyszczona i wypolerowana...

 IMG_20170907_181601.jpg

Wszystko dokładnie wyczyściłem w gniazdach mechanizmu, dałem nowy smar i posłuży jeszcze trochę bez problemu ;)

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Garaż będę miał niestety bez kanału :/ ale rodzice mają kanał.

 

Opublikowano

Ale syfu tam było... będę musiał chyba u siebie tam zaglądnąć przed zimką  Kamil czym Mati będzie Ci czyścił kolektor dolotowy ? 

Opublikowano

Piaskarką :cool1:

Opublikowano

Swoją drogą zastanawialiście się czy ten syf w kolektorze zbierany przez lata nie osadza się z czasem i na zaworach, powodując ich lekkie niedomykanie się ? EGR może i dopala spaliny, ale spiekanie spalin z mgłą olejową to jest jego za***isty minus! Wstawię jeszcze teraz tą zaślepkę z dziurką...może choć trochę ograniczę to zjawisko... Wiem, że najlepiej dla silnika byłoby to zaslepić całkowicie, ale boje się o te zagraniczne wyjazdy... Tym bardziej jak teraz zaczyna się nagonka na diesle...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wyrzuć go w programie. To chwila roboty i chyba najlepsza opcja

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, kamil-vag napisał:

Swoją drogą zastanawialiście się czy ten syf w kolektorze zbierany przez lata nie osadza się z czasem i na zaworach, 

Oczywiście, że osiada się na zaworach jak i na kanałach dolotowych w głowicy (przy okazji jak masz zdjęty kolektor to możesz sobie te kanały wyczyścić i wydmuchać wszystko kompresorem). Kiedyś, w silniku 1Z, przelot w dolocie z powodu na zalegający nagar, był na grubość kciuka...

Opublikowano
Godzinę temu, trepek napisał:

przy okazji jak masz zdjęty kolektor to możesz sobie te kanały wyczyścić

Już wyczyściłem, ze 2 dni się męczyłem. Podnosiłem auto, kręciłem kołem, zmieniałem położenie zaworu na zamknięty, psikałem EGR & Turbo Cleaner z Valvoline i czyściłem... Dlatego też zadałem takie pytanie, bo na zaworach też był nagar... Może nie dużo, ale był...  Ciężko się ten syf czyści, zużyłem sporo czyściwa, i praktycznie cały środek rozpuszczający... Dobra by była nafta, ale nie miałem akurat :P Pierwsze odpalenie to będzie dopiero obłok hehe, dodatkowo smród z wypalających się środków użytych do czyszczenia turbo itd... :buhaha:

 

Opublikowano

Noo smrodzik wypalających się środków masz gwarantowany i to przez pare dni :naughty:

Opublikowano

na nagar i syf w kanałach dora jest ropa i najpierw namoczenie syfu wodą ktora dobrze rozpuszcza cząsteczki siarki i ułatwia czyszczenie. Co do odkładania się syfu, to tak odkłada się w kanałach i na zaworach ale nie powoduje nie domykania zaworu. Jedyne co może powodować to wygniatanie przylgni zaworowej poprzez dobijanie cząsteczek syfu i przez to z czasem wypalanie grzybka zaworowego.

Opublikowano

E6ndDi7.jpg

 

jmJWWF3.jpg

 

U6P9RfC.jpg

 

GiTmJUW.jpg

 

F7cFRIS.jpg

 

rGblMNr.jpg

 

1Qiysnf.jpg

 

3NJm79f.jpg

 

fTMiaGG.jpg

 

SDXm4S0.jpg

 

:cool1:       :dance2:

Opublikowano

Ja nagar załatwiam tak,pozniej piaskowanie i poler kanałow w miare mozliwosci[emoji14]4ba89853f264a86e2cd63c8aeb21103a.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mateusz, za***iście to wyszło ! ! ! Będę miał kolektor jak nowy :) Ręcznie bym w życiu tak tego nie doczyścił...

Piotrek a polerowanie jak ? Papierem na wężu ? Czy ręcznie dokąd wlazły paluchy ?

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No ręcznie napewno by się takiego efektu nie osiągnęło :wink:

Opublikowano

Poler papierem sciernym na trzpieniu do tego wiertara ile wejdzie [emoji6]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
13 godzin temu, rrrudy25 napisał:

Poler papierem sciernym na trzpieniu do tego wiertara ile wejdzie emoji6.png

Piotruś, w takim razie może się trochę pobawię :P

EGR już uzdrowiony. Udało się na wiertarce stołowej wywiercić i nagwintować otwór, wkręcona śrubka 4mm, teraz bez problemu mogę wymieniać uszczelniacz :wink:

IMG_20170905_162820.jpg

IMG_20170909_151632.jpg

Jakbyście kiedyś mieli wyciek z ośki klapy gaszącej EGR, to można to już bez problemu naprawić ;) Użyłem o-ring 8x14x4.

Zamawiałem z zapasem tutaj: Uszczelniacz simering 8x14x4 RST NBR ERIKS . Tylko uwaga to jest do AVF/AWX bo nie wiem, czy czasem w AVB nie jest EGR mniejszy i oska nie ma 6mm a nie 8mm.

Auto postało 2 tyg... mówię wyciągnę aku i podładuje. Prostownik po kilku godz. pokazał full więc wsadziłem, wchodzę do środka, przekręcam kluczyk a tam ikonka żółta akumulatora na FIS-ie. Mierzę miernikiem a tam 10,3 V.  Próbowałem znowu naładować ale bez skutku... Gubił napięcie pod miernikiem :/ Pojechałem z nim do sklepu i po pomiarach wyszło, że niestety padaka. Kupiłem nowy,  po rozmowach z gościem i kilku pomiarach wziąłem Tuborg 80Ah / 720A. Niby jest Made in Poland - także wsparłem trochę PL rynek. Dostałem 3 lata gwarancji, trochę poczytałem i tu gwarancja jest dobra bo wymieniają na nowy z półki po pomiarach i nie robią zbytnio dochodzenia w porównaniu do markowych... Zapłaciłem po negocjacjach 350 zł... także dokładka S-line znowu przeszła koło nosa :/ Ale może dobrze, że padł teraz przed zimą niż miałbym się wkurw... i grzebać na mrozach.  Przed włożeniem zrobię jeszcze sobie pomiary prądu ładowania i ile bierze w stanie spoczynku po 15 min... 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...