Maja Kolpert Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Witam. Przymierzam się do kupna Audi A4 b6 i szukam opinii jak to śmiga z silnikiem 1.8t. Miałam wcześniej golfa 4 z tym silnikiem. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Z jaką skrzynią? Ile pali w budzie kombi? Jaka jest wasza ogólna opinia, plusy i minusy silnika? Polecacie czy nie? Zastanawiam się jeszcze nad motorem 3.0i w tej samej budzie i nie wiem co wybrać. Słyszałam opinie, że zdrowe 1.8t zachipowane bez problemu objedzie 3.0? Podpowiedzcie co wiecie bo już się tyle naczytałam, że zaraz oszaleje chyba. Z góry wielkie dzięki !!
Łukasz13 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Miałaś już ten silnik więc powinnaś już troche wiedzieć na temat bo w a4 to dokładnie ten sam silnik tylko że troche inny osprzęt i wzdłuż zamiast w poprzek 3.0 bym nie brał bo ma sporo swoich bolączek, a 1.8t po samym programie odpycha się podobnie jak 3.0.
Kruk_89 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) 1.8t objedzie jeśli 3.0 jest nie utrzymane znaczy się w 3.0 trzeba na dużo elementów zwrócić uwagę bo taki nie sprawny kolektor ssący potrafi zabrać nawet 50 koników. Wariatory lubią się wieszać i tęz mamy spadek mocy czy też same ustawienie rozrządu jest mega trudne i ważne (droge) jeśli jesteś bardziej skłonna ku oszczędność to polecam raczej 1.8t tańsze serwisowanie spalanie na podobnym poziomie. A motor 3.0 daje dużo frajdy fajny dźwięk lecz nie wielu mechaników sobie z nim radzi PS. osobiście miałem wcześniej 1.8t bez problemowy silnik teraz 3.0 koszty serwisowania duże ale za to wyposażenie się trochę rekompensuje Edytowane 6 Maja 2016 przez Kruk_89
krzysztof 36418 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Siemka Od 2 lat mam a4 1.8t q 163 km spalanie miasto 10l. Wymienione sprzęgło + dwumas i nic więcej się nie dzieje złego. 1.8 tańszy w utrzymaniu od 3.0.
Maja Kolpert Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 No właśnie boję się przy 3.0 kosztów utrzymania. Tyle że budy z 1.8t są dość słabo wyposażone właśnie i pies pogrzebany po środku, Ale myślę, że jednak zdecyduję się na 1.8t! 150 koni mi wystarczy, byle by nie było mniej Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi!!
Sedrak Dan Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 150 to mało od razu mówię 3.0 ma również dzwiek, bo 1.8 to .....
Waść Kolorowość Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) BFB Quattro "najdłuższa" skrzynia 6 biegów BEX Quattro "najkrótsza" skrzynia tylko 6 biegów AVJ pewnie to co BFB tylko 5 biegów AMB nie mam pojęcia pewnie j.w.A co do mocy to pojęcie względne można zachipowaćW standardzie BEX najbardziej rozwojowy dwa IC większe turbo i wtryskiU mnie BEX pali 12, przy pełnej pycie około 15Najmniejsze spalanie 10 litró Edytowane 8 Maja 2016 przez Waść Kolorowość
azure Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Siemka Od 2 lat mam a4 1.8t q 163 km spalanie miasto 10l. Wymienione sprzęgło + dwumas i nic więcej się nie dzieje złego. 1.8 tańszy w utrzymaniu od 3.0. 10/100 w mieście mówisz... mi w trasie rzadko tyle wychodzi, a co dopiero w normalnym mieście. Kolega szukający niech się liczy z tym, że 1.8T z quattro pali średnio 12/100. BFB Quattro "najdłuższa" skrzynia 6 biegów BEX Quattro "najkrótsza" skrzynia tylko 6 biegów AVJ pewnie to co BFB tylko 5 biegów AVJ 5gang to podopne przelozenie na V co BEX na VI.
Elegancko Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 1.8t bedzie lepszym wyborem 3.0 jest drogi w utrzymaniu
sagakama Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 1.8t tez zbytnio tani w utrzymaniu nie jest. Sprzęgło z dwumasem kolo 2 tyś trzeba liczy. Jak problemy z napinaczem to poczynajac od chinczykow za 500 do 2 tys za oryginał też wyjdzie. Jakby się zamarzył jakiś chip na stage I to ponad 1500 wyjdzie-tego nie jestem pewien. A tak to spoko odma, świeczki jakąś cewka, czyszczenie smoka i od wymiany do wymiany.
Matifcb Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 dosłownie jakbym ja sam pisal ten temat szukam tego samego o 1.8T bo chyba 1.6 to za malo i tez mysle o bogatym wyposazeniu choc jesli nie ma duzych roznic to wolalbym b7
audicoman Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Bierz 1.8 T nie ma co się zastanawiać, ustrzelić zadbane i serwisowane 3.0 jest bardzo trudno. V-ka zawsze będzie więcej palić. Mój BFB przed programem w 70% trasa palił 10,5 l LPG, teraz po sofcie niecałe 12, ale jazda często bardzo dynamiczna (czyt. wyprzedzam wszystko ). Co do minusów 1.8T: - zapychanie smoka pompy oleju (zrobisz profilaktycznie czyszczenie michy i masz spokój do końca) - czasami szwankuje napinacz łańcucha rozrządu Generalnie silnik dosyć wytrzymały i podatny na mody.
Piotr Korkosz Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 3.0 bedzie napewno droższy choćby przy ubezpieczeniu, corocznych płynach też. Palić bedzie też stosunkowo wiecej. Mam 1.8T i na trasie do 7 można zejść na wyścigi nie jeżdżę ale ja trzeba wyprzedzić to luz. Trzeba zwrócić za to uwage na łańcuszek, kondycje turbo i oczywiście na wszystko co zwiazane z olejem. Wysłane z mojego P6000 5.0 01 przy użyciu Tapatalka
Kruk_89 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 co do spalania to bym nie był taki pewien mam 9l/100km w mieszanym a nogi też nie mam lekkiej. Nie stety nie mam quattro gdyby było to spalanie by wzrosło o jakieś 1,5-2 litry. Co jeszcze jest na minus z 3.0 to katalizatory z przebiegiem 200k+ nie mal na pewno są do wymiany (lub do usunięcia fizycznie i z programu tańsza wersja ale nie ekologiczna i nie zgodna z prawem)
bongod Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Z minusów 1.8t: powyżej 300 kucy trzeba się bawić w kucizne a to już duże koszta hahaha. Ja innych minusów nie widzę w tym silniku bo wszystko jest tam proste i do zrobienia praktycznie we własnym garażu . --------------------------------------------OOOO------------------------------------------
Matifcb Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Z minusów 1.8t: powyżej 300 kucy trzeba się bawić w kucizne a to już duże koszta hahaha. nic z tego nie zrozumialem
bongod Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Taki żarcik --------------------------------------------OOOO------------------------------------------
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się