Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Avant CAGA, heble S5 345/330, zawias Eibach Bilstein B12, 176KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Tomasz Krajewski napisał:

Ludzie trochę na mnie jak na idiotę patrzyli jak im po bagażnikach wlepek szukałem, ale już wiem - będzie to robione bo na prawdę warto :)

Tego się nie leczy, trzeba się pogodzić ;) Ciekawe jakie są różnice przedlift/polift w którym jest już inne wspomaganie.

Opublikowano

W przedlifcie lżej chodzi servotronic niż w polifcie. We wszystkich 3szt miałem 1N3 więc mam porównanie. Swoją drogą kiedyś coś tam kodowałem jednemu koledze z forum który nie miał servotronica porażka.... w starym polo które miałem kiedyś chodziło dużoooo lżej :) tak że współczuję :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W polifcie było 1N3? Właśnie w C7 mam wrażenie, że trochę jakby lżej chodziło wspomaganie niż w B8 lift.

Opublikowano

Nie wiem jak chodzi w C7 w b8 lift nie wiem jakie było oznaczenie. W b8 przed lift chodzi zdecydowanie lżej całkiem inaczej niż w polifcie. Czuć różnicę. Najpierw miałem przed lifta potem polifta i teraz mam znowu przed lifta. W polifcie moim zdaniem jest lepsze wspomaganie ale chodzi ciężej niż w przed lifcie.

Opublikowano

Też dziwiłem że w a3 8p 2005 r. servtronic jest w standardzie i kiera chodzi jak masełko a w b8 brak 

Opublikowano

Ok, koła są, poszedłem zgodnie z planami dalej ;). Właśnie siedzę w Sserwis w Czernicy. Przyjechałem i upewniłem się, że swap na manuala to jedyna słuszna droga. Kujemy temat dalej, umawiam speców od przekładek skrzyń biegów :)

Opublikowano

Kończy się. Skrzynia w sensie. A nie ma ludka który by chciał ją zrobić i powiedzieć "będzie ok". 

Opublikowano

nawet Bart-S?

Opublikowano
W dniu 6.09.2017 o 09:17, jedrekx napisał:

nawet Bart-S?

nawet Bart-S :(

Opublikowano

Delikatna aktualizacja wątku, bo B5 już nie ma. Miało małą bombę, która okazała się nieopłacalna w naprawie, poszła dalej. W to miejsce jest Subaru Forester. Wątek zmienił nazwę, bo jest tylko jedno audi

 

 

IMAG4460.jpg

Opublikowano

Auto pojechało na wymianę skrzyni na manuala. Chwilę to potrwa. Tymczasem mogę popróbować, jak to będzie działało. Objeżdżam Skodę 2.0 TDI z manualem 6-biegowym właśnie. Mi się podoba. Skoda wygląda jak Skoda (szczególnie w środku), ale jeździ lepiej niż ten Mercedes C AMG, którego ostatnio miałem okazję objeżdżać. 

skoda.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Tomasz Krajewski napisał:

Auto pojechało na wymianę skrzyni na manuala. Chwilę to potrwa. Tymczasem mogę popróbować, jak to będzie działało. Objeżdżam Skodę 2.0 TDI z manualem 6-biegowym właśnie. Mi się podoba. Skoda wygląda jak Skoda (szczególnie w środku), ale jeździ lepiej niż ten Mercedes C AMG, którego ostatnio miałem okazję objeżdżać. 

skoda.jpg

A powiesz na pw jaka cena wymiany skrzyni i graty ty załatwisz czy tam gdzie Ci wymieniają?? I np nie dało się tam wsadzić np s-tronic??

Edytowane przez Piotr Czarnojan
Opublikowano
39 minut temu, Piotr Czarnojan napisał:

A powiesz na pw jaka cena wymiany skrzyni i graty ty załatwisz czy tam gdzie Ci wymieniają?? I np nie dało się tam wsadzić np s-tronic??

Wyjdzie to w okolicach 4,5 tyś. Graty załatwiają. Stare zabierają. Wydaje się, że znają się na robocie. Czas długawy (tydzień-dwa). Mam nadzieję, ze nie będę żałował. 

Nie chcę już używanego automatu. Za duży kłopot jak coś się zacznie sypać. Manual drugi za 600-1000 kupujesz i każdy wymieni bez problemu. Jeśli będę kupował nowe auto rozważę automat. Tutaj... już mi wystarczy. Każdy omija to szerokim łukiem. Sama wymiana oleju kosztuje tyle co druga skrzynia manualna. 

Do tego, ja nie wiem... w wielu momentach automat był fajny - to fakt.  Ale były też takie, że brakowało mi ... władzy? Kontroli? Np. hamowanie silnikiem, szczególnie w górach. Albo przytrzymanie na obrotach na ostrym zakręcie... No i sam start, w sensie ruszenie. Jakoś mniej zaufania miałem, szczególnie na wyjeżdżaniu z podporządkowanej. 
Zobaczymy co wyjdzie. Przynajmniej inni będą mądrzejsi po mnie ;)

Opublikowano

Ok, wjechała spora modyfikacja - 6 stopniowa skrzynia manualna w miejsce multitronica. 

Cała operacja wykonana w Robin-Car w Strachocicach. Wywalona skrzynia wrzucona druga, dwumasa, sprzęgło, pedały, gałka - cały komplet. Podorabiane wiązki elektryczne, programowanie całości. Widać, że robili to nie pierwszy raz, spore doświadczenie. Wszystko wygląda jak w oryginale. Tempomat działa, biegi wyświetlają się na Fisie wraz z zaleceniami biegu, który powinien być w danym momencie. Generalnie jestem zadowolony.

Jedyna wada  trwało to dwa tygodnie. Miało być krócej, ale był problem, bo pierwsza wrzucona skrzynia była za nowa i miała inny czujnik - nie dała się zakodować. Oczywiście zamówili drugą, wymienili. Wszystko pozostało w ustalonych na początku kosztach. Bardzo fajny kontakt, byłem informowany o wszystkim na bieżąco. Dostałem odpowiedź na każde zadane pytanie. 

Stara skrzynia została na miejscu w ramach rozliczenia. Oddali mi dwumas, bo był praktycznie nowy. Ktoś potrzebuje? Chętnie odsprzedam...

Jeździ się... dziwnie. Niby wszystko ok, chodzi mega lekko, płynnie, ale jakoś dziwnie. Przyzwyczaiłem się, że w tym aucie był automat i pewnie chwilę zajmie, zanim się przestawię. Czuję się, jakbym trochę wykastrował to auto. Zrobiło się ... takie zwykłe. 

Druga sprawa - w porównaniu do Skody - przymulone to auto jest strasznie. Niby silnik ten sam, moc podobna, ale różnica jest spora. Kolejne kroki będę kierował na hamownię, żeby zobaczyć jak to wygląda. Podejrzewam, że coś nie do końca działa tak jak powinno i kilka koni z tych fabrycznych 143 gdzieś uciekło.  No i brak servotronika znowuż po powrocie do auta daje popalić. 

Najbliższe plany - hamownia. Na razie w celach diagnozy. Nie czyściłem dolotu. Nic w zasadzie nie było jeszcze w silniku sprawdzane. Zobaczymy... 

 

IMAG5133.jpg

Opublikowano

To się nazywa mod :)

Opublikowano
34 minuty temu, Tomasz Krajewski napisał:

Jedziemy dalej. Jutro wizyta na hamowni :)

:thumbup1:

Pytanie czy w Twojej A4 brak koni czy po prostu Skoda z powodu że lżejsza o 200kg była żwawsza :eusathink:

Opublikowano
3 godziny temu, Rabbi napisał:

Pytanie czy w Twojej A4 brak koni czy po prostu Skoda z powodu że lżejsza o 200kg była żwawsza :eusathink:

No właśnie jadę to sprawdzić. Bo nie doprecyzowałem: jadę zmierzyć, nie stroić. Jak będzie ok, to zmiana turbo i strojenie. Jak będzie mniej niż powinno być to trzeba będzie szukać, którędy te konie uciekają. Mam mieć "pomiar na hamowni z diagnostyką parametrów pracy silnika" 

Opublikowano

Jest wynik. W zasadzie wszystko ok. Jedyny problem - lekko przytkany DPF. Była mowa o 450 mBarach, czy coś takiego. Ostatnio miałem uszkodzony czujnik temperatury spalin nr 4 (za DPF), który wymieniałem razem ze skrzynią. Ale zanim go wymieniłem zrobiłem ok 2 tyś km na uszkodzonym. DPF oczywiście wtedy nie mógł się dopalać. Z logów wynika, że od czasu wymiany dopalił się tylko raz. Tuner twierdzi, że być może po kolejnych dopaleniach wartość ciśnienia spadnie - a za tym wróci ok 5 KM. 

Twierdzi też, że wymiana turbo na CAHA nie ma sensu bo ma "słaby dół" i wtryski nie dadzą rady więcej niż zrobi na turbinie od CAGA. A na CAGA 180KM i 400Nm ponoć bez problemów. Pytanie tylko, czy to mi wystarczy. I czy nie próbować rzeźbić od razu mocniej. Weekend z forum i czytaniem przede mną ;)

Wykresik:

 

 

a4b8pomiar.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...