Piotr Korkosz Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Witam, Zakupiłem ostatnio właśnie takie auto lecz zauważyłem z nim mały problem. Auto bierze olej na 1500 km musiałem dolać 1l oleju. Jak zakupiłem auto był zalany aral 5w40 czytając forum wybrałem motul x-clean 5w40 wymienione filtry. Przejrzałem forum pod tym kątem i nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Auto nie dymi albo tego nie widzę. Na wolnych obrotach na zimnym i na gorącym nic nie widzę po dodaniu gazu na jałowym też nic. Podczas jazdy też nic nie widać. Silnik wydaje się suchy od spodu i od góry. Jedynie widzę delikatny nalot na końcówkach wydechu. Turbina też wydaje się pracować jak należy. Martwi mnie taka ilość oleju na tak mały dystans. Nie wiem od czego zacząć gdzie szukać problemu, co mogę zrobić sam a co u mechanika. 1
Kamil Klimczak Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Mi brał podobnie, zobacz czy jak zostawisz go na postoju czy po kilku minutach nie zaczyna dymic, jak usunąłem katalizator i zastąpiłem dp okazało się że to winna turbo i dym na cały warsztat. Początkowo nic nie wskazywało na to.
muzin Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Ja miałem podobnie, po wywaleniu katalizatora z tłumików leciały kłęby dymu. Wszystkiemu winne było turbo, po regeneracji wszystko wróciło do normy.
lukaszek13ns Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Zdemontuj waz od przepustnicy, a najlepiej z IC i zobacz czy masz tam dużo oleju. Jeśli tak to znaczy że turbo puszcza olej. Dodatkowo można sprawdzić stronę gorąca turbo czy w druga stronę nie puszcza. Główne przyczyny to turbo, ewentualnie uszczelniacze zaworowe, pierścienie zatkana odma.
BoooM Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 U mnie 1litr na 1000 wina pierścieni na tlokach i uszczelniaczy zaworowych
Piotr Korkosz Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Opublikowano 28 Maja 2016 Po odkręceniu węża od przepustnicy da się zauważyć krople oleju, poza tym w okolicach bagnetu za filtrem oleju jest ciut mokro i delikatnie po lewej stronie silnika. Nie wiem w jakim stanie jest odma.
Rabbi Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 w okolicach bagnetu za filtrem oleju jest ciut mokro Najpewniej kolanko odmy spróchniało i puszcza. Standard
grzegorz471 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Witam , przy okazji zapytam, mi wział około pół litra po przejechaniu 6 tyś km. Silnik mam po wymianie uszczelki pod głowicą i regeneracja głowicy, nowa odma, olej używam Valvoline 5W50 teraz dolałem pół litra Mobil 5W40 gdyż mechanik doradził mi że można dolać inny o podobnej gęstości. Co o tym myślicie?? Ogólnie dodam że wcześniej miał escorta 1.8 Diesel i nie brał mi ani kropli od zmiany do zmiany. Pobór w tych silnikach to raczej norma ?? Samochód oczywiście na gazie 1.8T 190 KM
Repik Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Słyszałem wersję, że w momencie kręcenia silnika na wysokie obroty lubi "zjeść" trochę oleju, ewentualnie tak jak wcześniej koledzy wspominali zależy też w jakiej kondycji jest turbina oraz pierścienie.
Piotr Korkosz Opublikowano 15 Września 2016 Autor Opublikowano 15 Września 2016 Więc ja opiszę jak to było w moim przypadku. W ostatecznym rozrachunku winna była uszczelka pod pokrywą zaworów oraz bagnet olejowy. Lecz trzeba powiedzieć parę rzeczy na ten temat ponieważ jedno jest konsekwencją drugiego. Po zakupie zalałem olej motul x-clean 5w40 wcześniej auto jeździło na aralu 5w40 ale patrząc po książce w trybie long life. Taka zmiana oleju prawdopodobnie miała pośredni wpływ na późniejsze wycieki. Po rozmowach z kilkoma właścicielami tych silników jest opinia, że po kilku wymianach powinno się wszystko ustabilizować. Dodatkowo przytkana odma i brak kontroli oleju przyczyniło się do delikatnie przytartej turbinki. Turbo na szczęście całe ale w przyszłości w planach wymiana na nówkę. A co do rad, że to wina turbo, może coś w tym być ale jeżeli turbina zostałaby wymieniona na regenerowaną czy tam nawet nową przy zatkanej odmie sądzę, że prędzej czy później szlag by ją trafił. Z moich obserwacji mogę wnioskować, że jeżeli auto nie dymi a są ubytki oleju to dokładne oględziny silnika zalecane czyszczenie odmy. Te silniki mają wąskie kanaliki olejowe więc przy lipnym oleju i zmianie na lepszy mogą występować takie cuda. Dodam, że przy zatkanej odmie olej zaciągało aż po sam filtr powietrza, przepustnica wszystko było mokre. Warto też sprawdzić układ dolotowy wszystkie wężyki zaworki. I faktem też jest, że jak się przyciśnie to weźmie troszkę oleju ale to jest jakby skutkiem już długo eksploatowanej turbiny.
andrew01 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Panowie, nie chce zakładać nowego tematu więc się tu podepnę.... U mnie bierze około 0,4 do 0,5l na 1000km, wycieków brak, odma po zakupie wyczyszczona, olej LM 5w40, przy każdej wymianie płukanka. Smok wyczyszczony. Do sedna... prośba o interpretację pomiaru ciśnienia i próby olejowej, wyszło tak: pomiar ciśnienia w cylindrach (12,5 / 11,5 / 12 / 12,5) próba olejowa (14 / 13 / 14 / 14) Jak można to zinterpretować? Czy to wskazuje jednak na pierścienie? Co dalej z tym zrobić? Zostawić na razie jak jest? Zalać naftą - jest szansa, że zadziała? Czy raczej przymierzać się do remontu głowicy? Pozdrawiam Andrzej
przem8 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Możliwe, że zapieczone pierścienie ale remontu bym nie robił póki co, bo wskazania są ładne. Jesteś pewien, że turbo troche nie pije?
andrew01 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Ostatnio jak miałem sprawdzane to przed IC było sucho (w miarę), ale muszę to ponownie sprawdzić aby mieć pewność. Pozdrawiam Andrzej
andrew01 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 (edytowane) Dzisiaj zdjąłem rurę przed przepustnicą aby sprawdzić czy będą tam ślady oleju, okazało się że jest sucho, czy gdy turbo bierze olej to by tu były ślady oleju? Tak przy okazji dopytam, czy w takim stanie przepustnica powinna zostać wyczyszczona czy na razie tragedii nie ma? Pozdrawiam Andrzej Edytowane 15 Lipca 2017 przez andrew01 .
andrew01 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Ciąg dalszy walki z braniem oleju, oleju za turbiną było niewiele, z tego co mechanik mówił to może z pół kieliszka by wyleciało. Wymieniałem również zawór odmy 06A129101A, jak rozebrałem stary to wyglądał tak: stan agonalny, pytanie jakie mniej więcej ilości oleju na 1000km mogły być spalane przy takim uszkodzeniu tego zaworka? Przed ostatnim przeglądem to spalało mi już około 0,5l na 1000km, zobaczymy jak będzie teraz. Wcześniej cały czas podejrzenie było na zapieczone pierścienie, więc została zastosowana kuracja naftą, była zalewana przez dwa dni. Pomiary ciśnienia dały poniższe wyniki: przed naftą: silnik zimny: 10,5 / 9,5 / 10 / 10,5 silnik ciepły: 10,5 / 9 / 9,5 / 10 próba olejowa: 11 / 11 / 10,5 / 11 po nafcie: silnik ciepły 10 / 8 / 9,5 / 9,5 próba olejowa: 11 / 10 / 11,5 / 11,5 i to mnie też w zasadzie dosyć mocno martwi, ponieważ po kuracji naftą spadły nieznacznie to raz, po drugie ogólnie poziom ciśnienia mnie przestraszył, gdyż w poprzednich latach było: 2015: Pomiar ciśnienia w cylindrach (12,11,11,12) bar 2016: pomiar ciśnienia w cylindrach (12,5 / 11,5 / 12 / 12,5) próba olejowa (14 / 13 / 14 / 14) Czyli przez rok spadło o 3 bary? Stosuję olej LM SHT 5W40, wymieniany co 10-12 tys. więc czy jest szansa, że faktycznie pierścienie mogły się jeszcze bardziej zapiec? Jak zrobię około 1000km to ponownie dam do zmierzenia ciśnienia w innym miejscu tak dla potwierdzenia. Pozdrawiam Andrzej Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez andrew01
radko123 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 ważne jest jeszcze w jakich warunkach pobiera najwięcej oleju, podczas jazdy po mieście czy może w trasie a może nie ma znaczenia. u mnie pobiera już ok 0,4 na 1000 ale tylko w mieście a w trasie jak przejeżdżam 1000 to nie zauważam zużycia. Wnioski wyciągam takie że turbo leje po stronie gorącej bo po zimnej śladowe ilości oleju lub/i uszczelniacze zaworowe.
radko123 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 aaa odmę wymieniałem bo miała dziurawą membranę ale różnic w spalaniu nie zauważyłem.
andrew01 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) U mnie więcej bierze w trasie, po samym mieście to brał około 0,25l, dlatego nie ukrywam, że duże nadzieję mam w wymianie tego zaworka, bo jeśli dobrze rozumiem jego działanie to w przypadku gdy jest uszkodzony tak jak u mnie (cały czas otwarty) to gdy turbo pompowało to zaciągało mgiełkę olejową, ale czy mogło tego aż tyle być to nie mam pojęcia. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez andrew01
andrew01 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Dodam tylko, że patrząc na ostatnie pomiary ciśnienia (silnik ciepły 10 / 8 / 9,5 / 9,5) mechanik proponuje remont silnika.....
cysiek18 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Dodam tylko, że patrząc na ostatnie pomiary ciśnienia (silnik ciepły 10 / 8 / 9,5 / 9,5) mechanik proponuje remont silnika.....Póki nie ma problemów z odpalaniem i auto jeździ normalnie nie robił bym remontu. Jak zaczniesz to koszta mogą zrobić się spore. Nie wiadomo w jakim stanie są panewki itd [emoji13] Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się