Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowe stawki akcyzy na samochody z zagranicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i macie swoją ,,dobrą zmianę"

Opublikowano

czy mi sie wydaje czy ta zmiana akcyza byla tlumaczona promowaniem zakupu mlodszych samochodow a tutaj widze, ze deprycjacja daje nizszy wspolczynnik im samochod starszy. WTF?

Opublikowano

Czyli za

2016 2.3 zapłacę 270zł?
2012 B8 1710zł
VW T4 1.9D 2001 9000zł
B6 2001 1.9TDI 9000zł

Posrało ich :) Zamiast sprzedawać samochód wytne z niego numery i sprzedam osobno :grin:


Opublikowano (edytowane)

Nowsze auto wieksza akcyza. Auta o pojemności ponad 2l gorzej jak bylo.

Ta sama stawka akcyzy na a4 3.0tdi jaki na a7, a8, q7 itp. :/

Edytowane przez marc1n
Opublikowano

b6 2001 wartość ~15 tyś zł

było: 465 zł

jest: 332 zł

a4 B8 3,2 2008 rok ~50 tyś zł

było: 9300 zł

jest: 11500zł

a4 b8 3.0 tdi 2012 ~80 tyś zł

było: 14880 zł

jest: 19800 zł


Nowsze auto wieksza akcyza.
czyli dokładnie na odwrót niż piał internet, zwłaszcza taki jeden łysy z sąsiedztwa.
Opublikowano

Marcin jak to wyliczyles? Mi do malysza 02r wychodzi 1000 pojemnosc 1.8?

Opublikowano (edytowane)

współczynnik bazowy x (1 – współczynnik deprecjacji) => 3320 * (1-0,9) = 332

chyba że coś źle rozumiałem

tym samym schematem a4 b8 2.0 tdi 2012 ~50 tyś zł:

było - 1550

jest - 1716

ceny z allegro (czyli zaniżone)

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Bazowo do takiego staruszka 1.8 jest 10tysi!!

Opublikowano (edytowane)

no właśnie widzę.. ja liczyłem po normie spalin, która jest trochę z d*py w stosunku do lat.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Myslisz ze on euro IV spelnia?;p

Opublikowano

Przecież na 500+ i odszkodowania dla m.in. żony Edgara Gosiewskiego z księżyca pieniądze nie spadną.

Opublikowano (edytowane)

http://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/inicjatywa,14.html druk 107s-1 strona 14. Tabela zawiera normy EURO nie LATA. czyli wychodzi na to że gazeta wprowadza w błąd.

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b6/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-163km-2002-2004/

Norma emisji spalin: Euro 4
czyli liczyłem dobrze, daty podane w gazecie niepokrywaną się z oficjalnymi wejściami norm. Ktoś to robi specjalnie ? nikt takiej rzeczy nie sprawdził ? przecież to gołym okiem widać.. chyba że ludzie zajmujący się branżą moto nie mają samochodów..
W niektórych autach euro 3 i 4 można podciągnąć o jeden poziom wyżej, z drugiej strony laguna z 2011 roku w DE została zdegradowana do euro4...

Przecież na 500+ i odszkodowania dla m.in. żony Edgara Gosiewskiego z księżyca pieniądze nie spadną.

wpływ z vat to 50 miliardów rocznie, ponad 300 % niż w 2016, koszt 500+ to 50% wymienionej kwoty (oficjalnie 22). Więcej TVN...

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Do 2.0 nie ma tragedii, powyżej 2.0 jest duży niekorzystny przeskok, ale do 2.5 jeszcze da się jakoś wytrzymać. Powyżej 2.5 to sayonara, nie opłaca się.

Opublikowano

Bazowo do takiego staruszka 1.8 jest 10tysi!!

10 tysi, ale wspolczynnik deprecjacji wynosi 0.9, dzieki temu z 10 kola robi sie 1000zl akcyzy. Ale to chyba i tak więcej niż obecnie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przecież na 500+ i odszkodowania dla m.in. żony Edgara Gosiewskiego z księżyca pieniądze nie spadną.

więcej TVN i Adasia. .

Więcej tv trwam i sluchania swojego guru jarka

Opublikowano (edytowane)

W pierwszym projekcie akcyza na auta typu a4 b8 3.0tdi 2010-2015 miała wynosić ok 3592zł i im starsze auto tym większa akcyza. Za a4 b7 3.0tdi 5388zl, za a4 b6 3.0fsi 6466zl. Ale widocznie z wyliczeń wyszło że małe wpływy beda. Za a4 b9 3.0tdi 3025zł.

n7cmtt2l.jpg

Edytowane przez marc1n
Opublikowano

Starsze auta i emisja spalin to zasłona. Tu chodzi wyłącznie o pieniądze z podatków. Podatków nie robi sie po to by byly sprawiedliwe, tylko by wpływy sie zgadzały. Niestety takie podejście mają obecne rządy.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No ba temu napisałem że 1000 zl;p ale widze ze jak euro IV to nie jest źle.

Opublikowano (edytowane)

Do 2.0 nie ma tragedii, powyżej 2.0 jest duży niekorzystny przeskok, ale do 2.5 jeszcze da się jakoś wytrzymać. Powyżej 2.5 to sayonara, nie opłaca się.

kwestia sporna, celny i tak ma swoje taxy które z cenami na allegro nie mają nic wspólnego, po za tym czasem różnica roku i masz tysia w kiszeni, po za tym jest to data rejestracji nie produkcji Skok jest ale jeśli ktoś kupuje auto za ponad 100 tyś zł to te 5k chyba znajdzie..

musielibyśmy znać realne stawki obecnie płaconej akcyzy, jeszcze wyjdzie że nowe stawki są bardzo zbliżone albo niższe. Jestem ciekaw jak to będzie z autami "uszkodzonymi", taka sama opłata?

Starsze auta i emisja spalin to zasłona. Tu chodzi wyłącznie o pieniądze z podatków. Podatków nie robi sie po to by byly sprawiedliwe, tylko by wpływy sie zgadzały. Niestety takie podejście mają obecne rządy.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

no jasne że tak, na dziwki i koks nie starczy. A naczelny sobie ostatnio TV kupił.. 4k ... ale tylko 55' pewno spłaci z akcyzy.

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...