Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chip tuning w b9 a gwarancja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj,

Najlepiej to jeszcze stać nad serwisantem i patrzeć na ręce inaczej nie masz pewności, że wleją przywieziony przez Ciebie olej i wrzucą Twoje filtry.

Może to i paranoja ale różnych rzeczy o ASO się już nasłuchałem...

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Znajomy od którego biorę części po mega fajnych cenach swego czasu powiedział jasno, jak chcesz mieć gwarancje że części zostały wymienione to nie rób tego w ASO.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Moja kolej :-)

Zamontowałem box ABT AEC, przebieg 5200 km w Pachura Motocenter. Sam modul wyglada bardzo profi, jednak faktycznie korzysta tylko z max 10 sygnałow dyskretnych, co mozna zaobserwować po przebiegu kabelków, ale faktycznie jest podpiety pod CAN napędu, wiec wie naprawde duzo o parametrach pojazdu. Mocowanie, wiazka, wszystko jak oryginał. Montowanie pod podszybiem, wiec wymagany jest jego demontaż.

Niestety u mnie okazało sie, ze w miejscu przewidzianym pod AEC jest klakson, wiec nie obyło sie bez pewnej modyfikacji mocowania.

STerownik jest programowany pod VIN auta przed montazem poprzez polaczenie online z ABT

Wyglada na to, ze modul bierze pod uwage temperature oleju przy swej pracy, bo przy jej niskiej wartosci parametry sa bardzo lekko podnoszone.

A teraz najwazniejsze : wyniki. Cóż, nikt nie oczekiwał 330 koni, bo to chyba tylko na lotniczym paliwie :-)

Seria: 262 km (paliwo orlen 98), przebieg 5200km

AEC: 303 km, ale na 100 oktanach (shell) powinno byc kolo 310. NIemcy podaja 330 koni na 102 oktanach i huraganowym nadmuchu na IC, ktory nie jest jakis poteżny w serii.

Roznica jest naprawde wyczuwalna, szczegolnie powyzej 4k obrotów. Pomierze osiagi na drodze jak zrobi sie troche bardziej sucho

Zadnych błedów, motor chodzi idealnie, zadnego szarpania, nierownomiernosci obrotów, start stop działa normalnie, wszystko jak oryginał. Zrobie jeszcze pare logów z pracy motorowni zeby zobaczyc co tez tam jest zmieniane.

Czy to wszystko jest warte 12kPLN+ ? Biorąc pod uwage wynik pewnie nie, ale biorac pod uwage czystość rozwiazania, banalny ewentualny demontaż i poczucie jakosci - pewnie tak. Niemcy montuja na potęgę :)

bede meldował o eksploatacji ....

pzdr

M.

EDIT: wykresy

xiah5tsy.jpg

xbj9u4l5.jpg

Edytowane przez mateoosh
Opublikowano

O kurczaczek! Trzeba mieć fantazje(i pieniadze) żeby się tak bawić :) To chyba najdroższe 40 koni na rynku. Z drugiej strony ponoć cały świat tuningu vaga jeździ mniej albo więcej na Abcie;) Ten silnik generalnie bardzo udał się VW.

Opublikowano

Byś może najdroższe, ale bezpieczne. Zarówno dla silnika, jak i przed nadpisaniem danych przy aktualizacji oprogramowania przez ASO :)

Opublikowano

(...) ale bezpieczne. Zarówno dla silnika (...)

tak z ciekawosci - co w tych 40 koniach jest bezpieczniejszego dla silnika od 40 koni od kazdego innego ogarnietego tunera?

Opublikowano

Czy same konie są bezpieczniejsze dla silnika od tych od ogarniętego tunera? Podejrzewam, że są "podobnie bezpieczne". Nie twierdziłem, że są bezpieczniejsze, niż inne, tylko że są bezpieczne :)

To zależy od indywidualnie dobranych parametrów zarówno w ABT, jak i u ogarniętego tunera. Przy czym w ABT masz ubezpieczenie od awarii (ale nie gwarancję producenta) w cenie. U ogarniętego tunera podejrzewam, że rzadko.

Opublikowano

no fakt. pytanie tylko co sie kryje pod tym okresleniem - ubezpieczenie od awarii.

Opublikowano

no fakt. pytanie tylko co sie kryje pod tym okresleniem - ubezpieczenie od awarii.

Na stronie są tajemniczy i piszą tylko, że obowiązuje 2 lata lub 100.000km od daty rejestracji, ale nigdzie nie ma warunków umowy. Być może mateoosh taką otrzymał ;)

Opublikowano

(...) ale bezpieczne. Zarówno dla silnika (...)

tak z ciekawosci - co w tych 40 koniach jest bezpieczniejszego dla silnika od 40 koni od kazdego innego ogarnietego tunera?

Oczywiscie ze nic. Tu placi sie za gwarancje głównie. Warunki podesle jak zeskanuje, generalnie jest to mobilnosc na terenie EU, zastepczy pojazd etc. Mowimy o przypadku gdy producent odrzuci roszczenie na silnik i przeniesienie napędu co nie powinno sie zdarzyc przy normalniej eksploatacji. Zreszta w ELSA jest nawet nota na temat "ABT Motortuning"

Box wyglada na dosc mądra świnkę, koszty sa jakie sa ze wzgledu na koszty jego oprogramowania, testowania no i oczywiscie ew roszczen gwarancyjnych. Oczywiscie mozna taniej i to sporo taniej, ale jak tam wole spac spokojnie(j).

I jeszcze info z Elsa:

Bitten Sie den Kunden mit der Tuningfirma/Tuner vorab zu klären, ob eine Aktualisierung der Software möglich ist. Schäden am Motorsteuergerät, die im kausalen Zusammenhang mit dem Chip-Tuning stehen, können nicht über Gewährleistung der AUDI AG abgerechnet werden.

...w tlumaczeniu oznacza, ze : "Uszkodzenia w sterowniku silnika bedace w zwiazku przyczynowym z Chiptuniningem nie moga byc rozliczone w ramach gwarancji Audi AG". Mozna by przyjac, ze wszystko co nie jest zwiazane z chipem powinno byc rozliczone wg gwarancji. Ale to pewnie kwestia interpretacji.

Opublikowano

Super. Dzieki mateoosh. O takie info mi chodzilo. Czekam tylko jak pojdziesz na jakis serwis i wtedy zobaczymy czy zauwaza i czy sie doczepia.

Ryzykowna jest tylko awaria na drodze gdzie laweta wezmie samochod i nie zdazysz odpiac boxa ktory poleci razem z samochodem na serwis.....

Opublikowano

A kiedykolwiek go zdążysz odpiąć? Skoro jest on montowany na podszybiu.

Opublikowano

Z softami i przeglądami w ASO jest ta. Idzie auto na przegląd. Jak wychodzi aktualizacja a nie poinformujesz ASO, że masz soft to wgrają Ci aktualizację i finito po sofcie. Jak im powiesz i znasz kogoś kto przymknie oko to nie pójdzie zgłoszenie na serwer, że miałeś korektę mapy. Czyli gwarancja jak najbardziej będzie obowiązywała.

Opublikowano

A kiedykolwiek go zdążysz odpiąć? Skoro jest on montowany na podszybiu.

odpiecie i przepiecie na serie to max 5 minut a jak pocwicze to zrobie to w minute :)

Opublikowano (edytowane)

xiah5tsy.jpg

xbj9u4l5.jpg

jak na box różnica kolosalna.

ale ogólnie to wiecie że soft można wrzucić przez OBD a nic nie rejestruje zmian ? w razie W wrzucic oryginał i po temacie, na zwykłym przeglądzie nikt tego nie sprawdza.

to nie TDI :P

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Rozumiem że jak mam A5 z 2015 2.0tdi 190KM to tylko box?

Opublikowano

Hmm, z boxami zwłaszcza od Abta jest tak ze Audi NA PEWNO będzie wiedziało ze jest czip i jest na 100% po gwarancji na silnik. Natomiast po czipie u innego tunersa może, ale nie musi się dowiedzieć. Dlaczego to już napisał @Hornet wyżej. Gwarancja na silnik od Abta to jest poprostu ubezpieczenie. I jak to z ubezpieczeniami bywa: jest dobrze..dopóki jest dobrze;) Na serwisie czy to w Rzeszowie, czy w Zurychu, czy w Monachium uprzejmie pytają się czy mam program bo mogą mi go zniszczyć updatami. Także jak idzie po OBD, to moim zdaniem nie ma co przesadzać. Dogadać się z tunersem żeby zrobił kopie i po wizycie w ASO ponownie wgrać. Ale kto bogatemu zabroni ?;)

Opublikowano (edytowane)

Także jak idzie po OBD, to moim zdaniem nie ma co przesadzać. Dogadać się z tunersem żeby zrobił kopie i po wizycie w ASO ponownie wgrać. Ale kto bogatemu zabroni ? ;)

Ja nie jestem tunerem wiec moge sie mylic ,ale z tego co wiem jak jest np.w B8

jak tuner zrobi odczyt po OBD to nie jest to pelny odczyt pamieci ,tylko okreslona czesc w ktorej sa mapy ktore trzeba zmodyfikowac ,czy nawet tylko "virtual read" i kazdy taki zapis zostawia slad ,wiec po ponownym wgraniu serii i tak bedzie o tym wiadomo.

Natomiast jest zrobimy pelny odczyt na stole ,to ponowne wgranie takiej zawartosci nie zostawia zadnego sladu ,lecz to sie wiaze z rozklejaniem sterownika.

Edytowane przez MarcinOslo
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wiec po ponownym wgraniu serii i tak bedzie o tym wiadomo.

Nie ma znaczenia bo i tak (chyba :decayed: ) tego nikt nie analizuje przy upgradowaniu sterownika silnika. Strumień płynie w jedna stronę. Ale teoretycznie maja taka możliwość. Nie ważne. Chodzi o sama zasadę: Abt= 100% wykrycia. Chip= znacznie niższe prawdopodobieństwo.

Opublikowano

wiec po ponownym wgraniu serii i tak bedzie o tym wiadomo.

Nie ma znaczenia bo i tak (chyba :decayed: ) tego nikt nie analizuje przy upgradowaniu sterownika silnika. Strumień płynie w jedna stronę. Ale teoretycznie maja taka możliwość. Nie ważne. Chodzi o sama zasadę: Abt= 100% wykrycia. Chip= znacznie niższe prawdopodobieństwo.

ABT = 0% wykrycia po jego zdemontowaniu oczywiscie. Obecnie pewna grupa napraw gwarancyjnych wymaga zrobienia protokolu poprzez GFS (funkcje prowadzone) ktory w tle sprawdza checksum softu, w dodatku ten checksum jest wyliczany przez sterownik ad-hoc a nie brany z tabeli. Jesli sie nie zgadza - TD1 (Motortuning erkannt) flag, ktora wbrew obiegowej opinii mozna zdjac ale wymaga to kilku zabiegow (reflash sterownika) i test drogowy. Tak jest przynajmniej w DE. Problemy sie zaczely od tego, ze golfach MK7 gti masowo zaczely padac turbo IHI z pierwszych serii, zostay wymieniane na poprawione (722H) a i tym zdarzylo sie pasc na gwarancji no i koncern zaczal węszyć zdradę ...

Innymi slowy - nic sie nie popsuje - jezdzimy spokojnie. Cos padnie i to najczesciej w trasie np. do Hiszpanii to mamy klopocik. No bo trzebaby jakos serie wgrac a tuner daleko. Oczywiscie można to olać, wszystko jest kwestia wlasnej decyzji.

Ja mam ABT i nie żałuję. Przejechałem juz 2.5kkm z pudełkiem (smiesznie malo, wiem) i jest idealnie. Jeden Australijczyk z golf7.au ma nalatane z AEC w golfie R juz 70 tys mil i zadnych problemow nie odnotowano.

AMAG (importer VW/Audi w CH) oficjalnie sprzedaje kity ABT (takze AEC) z pełnym zachowaniem gwarancji producenta. Mnie to przekonało,ale jak jak napisalem, kazdy ma swoje preferencje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...