zielu Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 witam,od kilku miesięcy mam zaszczyt jeździć A4 (B6) 2001 rocznik. Mam problem,od jakiegoś czasu gdy jest jeszcze zimny silnik na zakrętach włącza się ostrzeżenie - migający wykrzyknik (hamulec ręczny) i charakterystyczne pikanie. Na początku myślałem że to jakieś ostrzeżenie o tym że koła tracą przyczepność na zakrętach ale teraz widzę że tak dzieje się dość często, czasem nawet gdy wchodzi się w zakręty w żółwim tempie :/ Problem zaczął się mniej więcej równo z przymrozkami. Zaczynam się martwić że to może być jakiś inny problem... Szukałem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Jestem tu w sumie nowy ale jeśli ktoś miał podobny problem lub wie o co chodzi to proszę o jakieś info - będę wdzięczny.P.S. właśnie znalazłem kilka postów (przeważnie odnośnie B5) i widzę że zazwyczaj taki komunikat wyskakuje przy zapalaniu silnika, albo przy jeździe na wprost :/ a u mnie tylko i wyłącznie przy skręcaniu... dodam że klocki mają przejechane kilka tyś.więc są ok.Z góry wielkie dziękipozdrawiam, Maciek
andrzej_1970 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 A jak tam płyn hamulcowy nie za mało.
GRazny Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 no panowie... przecież to ESP się włącza... normalne na śliskiej nawierzchni... dzwięk tez do przyjemnych nie należy ale cóż - tak ma być... pompa ABS bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność... dla sprawdzenia - wsiądź w autko i depnij mocno na jedynce (na wprost) - będzie to samo... a jeszcze lepiej wjedź na jakiś parking i depnij na skręconych kołach...
domjenick Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 no tak,tylko jak ESP sie wlacza,to tylko zolty trojkat u mnie miga-a zapalil sie wykrzyknik na FISie i piszczalo,jak bylo malo plynu hamulcowego,a auto bylo zaparkowane pochylo,na krawezniku,np prawa strona byla wyzej tutaj moze byc podobnie-sila odsrodkowa odrzucaplyn na zewnatrz zbiorniczka i czujnik wyje...[br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 22:27_________________________________________________kontrolka klockow -zolte kolko z przerywanymi liniami po bokach reczny zaciagniety i gdy ruszysz zacznie piszczec i wyskoczy napis,ze reczny jest zaciagniety czerwony,duzy wykrzyknik na FISie,to ostrzezenie,ze jest powazna usterka ukladu hamulcowego
mm.max Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 no panowie... bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność... I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie
zielu Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 To napewno nie ESP, od tego jest żółta mała ikonka mrygająca, a mi wyskakuje duży czrewony wykrzyknik w kółku na samym środku FISa. Właśnie sprawdziłem płyny... to dziwne bo faktycznie jest mało :/ sprawdzałem jakieś 2 miesiące temu wszystko dokładnie i było ok :/ Zaraz pojade kupić i myśle że będzie ok. A tak ku przestrodze dla innych, w takiej sytuacji gdy na FISie pojawi sie to ostrzeżenie (!) i zaraz po tym naciska się przycisk CHECK wyświetla się napis: FAHRZEUG ANHALTEN BREMSFL. UND HYDR.-OL PROFEN i u mnie oznacza to że jest za mało płynu hamulcowego i za mało płynu od wspomagania kierownicy :/ Gdybym umiał niemiecki pewnie byłoby łatwiej W sumie okazuje się że pierwsze co, jak wyskoczy takie ostrzeżenie warto spojrzeć na poziom płynów... teraz już będe wiedział
czarex Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 no panowie... bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność... I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie i tu się kolega myli ;p ESP działa poniżej 20km/h przykład > ostre ruszanie lub ruszanie na śliskim... zapala się kontrolka... ABS rownież działa poniżej 20km/h > hamowałeś kiedyś na śliskim? chyba nie nawet przy prędkości 10 jak jesteś na lodzie to będzie waliło pozdro
bobek84 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 ja mialem to samo ,za malo plynu hamulcowego.
Gość mmcv Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 no panowie... bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność... I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie co to za nowosc ?? rusz na mokrym ostro i zobacz czy ESP nie dziala ??. Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec. Skad taka informacja to nie wiem :gwizdanie:
boseron Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 nie u wszystkich na FIS-ie wyświetlają sie komunikaty po niemiecku, ja mam auto z francji i wszystko jest po francusku,
mm.max Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 ESP działa poniżej 20km/h przykład > ostre ruszanie lub ruszanie na śliskim... zapala się kontrolka... Taaaaaa .... jak juz coś piszesz to bądź precyzyjny w określeniach Zacznijmy od początku ESP to układ stabilizacji jazdy odpowiadający za utrzymanie właściwego toru jazdu przy utracie przyczepności bocznej (np. podczas jazdy po zakrętach) odpowiada głównie za "wyprowadzenie" samochodu przy nadsterowności i podsterowności. Za utrzymanie właściwej trakcji podczas ruszania odpowiada system ASR oraz EDS, które stanowią integralną część elektronicznych systemów zapewnienia bezpieczeństwa w którego skład wchodzi ABS/EBV/EDS/ASR/ESP. Działanie systemu ASR/EDS sygnalizowane jest tą samą kontrolką co działanie systemu ESP, ale nie jest to ingerencja systemu ESP lecz połączona praca pompy ABS oraz elektronicznego sterowania pedałem przyśpieszenia w trybie utrzymania trakcji wzdłużnej. Tak więc w trybie palenia gumy działa ASR/EDS, a czujnik przeciążeń poprzecznych systemu ESP śpi. Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec No właśnie radzę sprawdzić przy prędkościach rzędu poniżej 20km/h może to być 15km/h nie u wszystkich na FIS-ie wyświetlają sie komunikaty po niemiecku, ja mam auto z francji i wszystko jest po francusku, VAG twoim przyjacielem - zmień język w kanale 17 - Instruments - języki dostępne to zazwyczaj angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski i inne udziwnienia zależności od rocznika i kraju sprzedaży.
Gość mmcv Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Tak więc w trybie palenia gumy działa ASR/EDS, a czujnik przeciążeń poprzecznych systemu ESP śpi. Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec No właśnie radzę sprawdzić przy prędkościach rzędu poniżej 20km/h może to być 15km/h z ASR/EDS masz oczywiscie racje( zasugerowalem sie glupia kontrolka) co do ABS ponizej 20km/h sprawdze, bo troche to dla mnie dziwne - wprawdzie nie jezdzilem w zime rok czasu - wta jeszcze nie zaznalem sniegu :gwizdanie: i lodu, takze bede musial obadac jak bede w Kraju.
mm.max Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 co do ABS ponizej 20km/h sprawdze, bo troche to dla mnie dziwne - wprawdzie nie jezdzilem w zime rok czasu - wta jeszcze nie zaznalem sniegu :gwizdanie: i lodu, takze bede musial obadac jak bede w Kraju. Prędkość ta może różnic się od wersji ABS jaka jest zastosowana w danym samochodzie i moze to byc np. poniżej 20 lub poniżej 15km/h a wynika to z jednej strony że zbyt mała prędkość obrotowa kół przy tych prędkościach uniemożliwia na tyle dokładny pomiar czujnikom ABS aby system był w pełni funkcjonalny, a z drugiej strony przy tej prędkości zadziałanie systemu ABS może nawet wydłużyć drogę hamowania w niektórych warunkach drogowych.
Gość mmcv Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 wiec tak ... zrobilem dzis taki test... toczylem sie predkosc mniejsza niz 15 - kolo 13 wolniej juz sie nie dalo, sprzeglo hamulec do ziemi - jedno kopniecie hamulca i auto sie zatrzymalo - ABS zadzialal. ... Nie wiem jak to wyglada w teori w praktyce w moim przypadku wlasnie tak .
bubers Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 odgrzeje temat bo w mojej dolega w sumie to samo tzn jak biore ostrzej zakret hmm chyba w prawo to odzywa sie kontrolka recznego, dzis tez zaczelo sie wlaczac esp bez powodu mowicie ze to moze byc plyn hamulcowy i teraz glupie pytanie chcialem sprawdzic poziom ale jest tam jakies sitko i nie wiem jak je wyjac nie chce go ciagnac na sile bo pewnie do czegos jest potrzebne jesli sie okaze ze malo to moge dolac ? ile ? z gory dzieki za odpowied i sorry za glupie pytania
Yaqb Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 miarke masz na buku zbiorniczka, patrzac pod swiatlo powiniennes widziec czy plynu jest wystarczajaco
Rako Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 no mi się włączało ESP jak w chodziłem w takie lzejsze zakrety bez powodu.....okazało się że za małe ciśnienie w oponach......i dlatego
bubers Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 kurcze nic tam nie wypatrzylem, swiecilem ruszalem auto i nic mam nadzieje ze cos tam jest chcialbym to sprawdzic ale nie wiem jak wyjac to sitko pytalem w razie czego ile dolac bo gdzies w innych watkach wyczytalem ze nie powinno sie dolewac do maxa jesli sie nie zmienia klockow no mi się włączało ESP jak w chodziłem w takie lzejsze zakrety bez powodu.....okazało się że za małe ciśnienie w oponach......i dlatego a to mialem swoja droga - przebite obydwie opony popiolowym syfem
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Nalezy sobie zadac zasadnicze pytanie, kiedy byl wymieniany plyn hamulcowy? Powinienes wymieniac co 2 lata. Po dluzszym uzywaniu traci on swoje wlasciwosci. Czasami wystarczy, ze brakuje naprawde niewielka ilosc plynu i czujnik wywala komunikat. Inna mozliwosc, to dostala sie woda do zbiorniczka i czujnika i przymarza przy tych niskich temp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się