cobradd Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 możecie popierać swoje wypowiedzi tonami artykułów i teori, ale rzeczywistość jest taka, że wiele osób potwierdza niższe zuzycie na 98 (nikt nigdzie nie napisał, że jest to 2 litry więc nie wiem skąd te nawiązania) i nie wyczytali tego w ksiązkach tylko przetestowali na własnej skórze jak również kiedyś ja (zanim wsadziłem LPG) a moje obliczenia nie opierały się na wskazaniach FIS-a, które jesli chodzi o dokładność to jak dla mnie można o kant stołu rozbić, tylko stara metoda, bak do pełna, wyjeżdzić i znowu do pełna. Nie umiem dzisiaj powiedzieć jaka to była różnica, ale dało się ją zauważyć.
Młodzik Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch
Norbi Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch Tak, tak a świstak siedzi i zawija...
rotter Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 takie pierdoły tu niektórzy piszą że ręce opadają im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch Tak, tak a świstak siedzi i zawija... popieram kolegę NORBI możecie popierać swoje wypowiedzi tonami artykułów i teori, ale rzeczywistość jest taka, że wiele osób potwierdza niższe zuzycie na 98 (nikt nigdzie nie napisał, że jest to 2 litry więc nie wiem skąd te nawiązania) i nie wyczytali tego w ksiązkach tylko przetestowali na własnej skórze jak również kiedyś ja (zanim wsadziłem LPG) a moje obliczenia nie opierały się na wskazaniach FIS-a, które jesli chodzi o dokładność to jak dla mnie można o kant stołu rozbić, tylko stara metoda, bak do pełna, wyjeżdzić i znowu do pełna. Nie umiem dzisiaj powiedzieć jaka to była różnica, ale dało się ją zauważyć. co do tej wypowiedzi to kolego nie powiedziałeś nic mądrego prócz tego że zaprzeczasz nie podpierasz swej wypowiedzi żadnym faktem i nie wiem czemu ale tankowanie do pełna i liczenie litrów mi się zgodziło z fis-em choć nie jest tajemnicą że są przekłamania i akurat mi się udało dobrze trafić ale żeby całkiem obalić twoje dziwne podejście powiem ci że jeśli jeździłem na 98 i fis pokazywał 11,5 a po zmianie pokazywał 9,5 i nieraz 10,5 to nawet jeśli przekłamanie będzie 1L to spalanie spadło bo według teorii przekłamania spalał mi 12,5 a na 95 11,5 - auto na 95 zrobiło się żywsze i zrywniejsze a wypowiedź moja jest poparta obserwacją prowadzoną prze zemnie przez kilka miesięcy i dzielę się jej wynikami - artykuł tylko mi podpowiedział co mogę zrobić i jakie mogę mieć korzyści - nie musiałem tego robić tak jak ty też nie musisz ale nie zaprzeczaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd tak jak kilku innych bo nie pomagasz tylko robisz zamieszanie
ramzespp Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Zakładamy, że silnik został zaprojektowany na rodzaj paliwa PB95. Zalejemy PB98. Silnik spali tyle samo paliwa PB98 co PB95, bo i tak został zaprojektowany na paliwo 95-oktanowe. Na ilość przejechanych kilometrów wpływ to może mieć jakość paliwa, a nie liczba oktanowa. Tak mi się wydaje Nie zależnie czy zaleję 95 czy 98 czy inne ulepszane paliwka to nie widzę różnicy w spalaniu. Co więcej.. nie widzę różnicy w jeździe Za to portfel widzi różnicę. Nie mniej jednak leję do swojego autka PB98 bo wiadomo... Auto to auto
create2fight Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 panowie na podstawie czujnika spalania stukowego sterownik automatycznie dopasowuje sobie parametry pracy w stosunku do uzytego paliwa( liczby oktanowej) przyśpieszajac lub opozniajac kat wyprzedzenia zaplonu. w zwiazku z tym sterownik przy uzyciu paliwa o LO 98 opoznia zapłon o kilka stopni co wiaze sie z wiekszym cisnieniem użytecznym uzyskanym w komorze spalania i odczuwalnej wiekszej mocy samochodu:) a co za tym idzie z mniejszymi ilościami paliwa potrzebnymi do uzyskania tych samych parametrów pracy wiec mniejszym zuzyciem paliwa:) pozdrawiam
Pancin Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 panowie na podstawie czujnika spalania stukowego sterownik automatycznie dopasowuje sobie parametry pracy w stosunku do uzytego paliwa( liczby oktanowej) przyśpieszajac lub opozniajac kat wyprzedzenia zaplonu. Tak jak napisałem powyżej, tyle, że silnik musi ten czujnik posiadać.
nike21 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 slusznie koledzy zauwazyli ze roznica w spalaniu jak i pracy silnika pomiedzy paliwami 95 a 98 bedzie kiedy silnik jest wyposazony w czujnik spalania stukowego opozniajac zaplon dla 98 i przyspieszajac dla 95... zmniejsza sie ryzyko wystapienia spalania stukowego ze wzgledu na szybsze zapalanie sie mieszanki w przypadku 98 ale liczba oktanowa glownie decyduje o zdolnosci paliwa do detonacji... im wiecej oktanow tym paliwo nie wybucha tylko sie spala... tak czy siak nie zmienia to faktu ze roznice beda praktycznie niezauwazalne (oczywiscie gdyby zachowac w 100% te same parametry obciazenia silnika, temperatury, warunkow otoczenia, itd) to co kolega rotter napisal a propo 2l roznicy w spalaniu to moze i moglo byc ale w przypadku silnika nie wyposazonego w czujnik spalania stukowego badz byl on uszkodzony... pozatym jezdzac na codzien nie jestesmy w stanie odwzorowac tych samych odcinkow, tego samego wychylenia przepustnicy, tych samych temperatur powietrza wiec i nasze odczucia moga byc codziennie inne...
create2fight Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Dokładnie tak jak kolega nike21 napisał nie jestesmy w stanie tego odczuc na codzien chyba ze nasze paliwo o LO95 miało LO90 bo niestety ale bardzo czesto tak sie zdarza to po zalaniu 98 robi sie z auta rakieta dodam tylko ze starsze samochody nie miały czujników spalania stukowego a cos takiego jak korektor liczby oktanowej ( reczny). Moje osobiste odczucia sa takie ze lepiej kupic paliwo PB95 na dobrej stacji niz 98 nie wiadomo skąd:) pozdrawiam
Suli Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch Tak, tak a świstak siedzi i zawija... Norbi, w oryginalnej instrukcji do Audi A4/S4 po roku '99, w tabelce ze stosowanym paliwem, że jako zalecane podane jest LO 98, a dopuszczalne LO95 - z zastrzeżeniem, że powoduje to spadek mocy silnika. Tak więc coś musi być na rzeczy. Czujnik spalania stukowego i sonda lambda dają sygnał o gorszym paliwie i komputer profilaktycznie ogranicza moc silnika. Choć Ciebie może to nie dotyczyć, bo Ty nie masz serii
Yelo Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jak widać mam auto przed '99. Czujnik spalania stukowego oczywiście posiadam. Nie zauważyłem najmniejszej różnicy przy przejściu z PB95 na BP na Ultimate 98. Mocy to samo, spalanie takie samo. Jeżeli auto ma wpisane, że powinno jeździć na PB98, to trzeba lać, zazwyczaj zależy to od mocy z litra. Jak jest wpisane, że powinno być PB95, to lać takie i cieszyć sie z 30gr różnicy (na BP zawsze 28gr).
lukaszdl Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 to jak naleje benzyny 98 to nic mi się nie stanie z silnikem posiadam autko z 1996r ADP
Yelo Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Dokładnie, nic się nie zespuje, ale nic nie będzie lepiej.
Norbi Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch Tak, tak a świstak siedzi i zawija... Norbi, w oryginalnej instrukcji do Audi A4/S4 po roku '99, w tabelce ze stosowanym paliwem, że jako zalecane podane jest LO 98, a dopuszczalne LO95 - z zastrzeżeniem, że powoduje to spadek mocy silnika. Tak więc coś musi być na rzeczy. Czujnik spalania stukowego i sonda lambda dają sygnał o gorszym paliwie i komputer profilaktycznie ogranicza moc silnika. Choć Ciebie może to nie dotyczyć, bo Ty nie masz serii Misiek bo S4 jest wystrojone na 98 fabrycznie, większość osób wypowiadających się tu ma wystrojone na 95.Proponuje zamknąć temat. Dyskusja nic nie wnosi.
lukaszr Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Proponuje zamknąć temat. Dyskusja nic nie wnosi. Dokładnie
Rekomendowane odpowiedzi