Kozacz Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 uszol ty chyba nie masz życia że ciągle tu siedzisz... naprawdę życzę ci że jak już kiedyś się dorobisz i kupisz sobie nowsze auto a żeby ci tak wpieprzał 1L/1000km a w ASO powiedzieli ci wybacz to są nasze normy Jak zauważysz do przodu w rocznikach albo panewki albo olej, z dwojga złego chyba wolałbym lać wciąż olej. Ale naprawde tyle cwaniakujesz i tyle ciebie tu jest że nawet jak sobie powiedziałem że twoje posty będę scrollował i się nie przejmował no to ku@!a nie da sie. Naprawde kup prosze sobie inne nowsze auto a sądzę że ja i 90% tego podforum życzy ci problemu z olejem przez te twoje teksty. Chyba że będziesz jeździł swoim przezaje**stym 1.8 do końca swego życia chociaż nawet nie wiesz jak się uśmiecham na myśl że on tyle nie wytrzyma i tak będziesz musiał coś kupić nowego Także jak masz coś w główce mądrego do powiedzenia żeby nam pomóc - opisz, jeśli nie to opuść wreszcie to forum swoja drogą nie wiem ile można cię zgłaszać do admina żebyś bana tu dostał
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Pozdrowienia z gór kolego kozacz [emoji3] Mam tak samo, nie lubię hamstwa i braku kultury... Nikomu źle nie życzę, ale przewspanialy 1.8t potrafi przebić alt 1200ml/1000km https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fa4-klub%2Epl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F386019-A4-B6-1%2E8T-150KM---Bierze-1200ml-oleju-na-1000k&share_tid=386019&share_fid=41415&share_type=t A4 B6 1.8T 150KM - Bierze 1200ml oleju na 1000k Uszolku, to może być Twój silnik... Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 5 godzin temu, Kozacz napisał: uszol ty chyba nie masz życia że ciągle tu siedzisz... naprawdę życzę ci że jak już kiedyś się dorobisz i kupisz sobie nowsze auto a żeby ci tak wpieprzał 1L/1000km a w ASO powiedzieli ci wybacz to są nasze normy Jak zauważysz do przodu w rocznikach albo panewki albo olej, z dwojga złego chyba wolałbym lać wciąż olej. Ale naprawde tyle cwaniakujesz i tyle ciebie tu jest że nawet jak sobie powiedziałem że twoje posty będę scrollował i się nie przejmował no to ku@!a nie da sie. Naprawde kup prosze sobie inne nowsze auto a sądzę że ja i 90% tego podforum życzy ci problemu z olejem przez te twoje teksty. Chyba że będziesz jeździł swoim przezaje**stym 1.8 do końca swego życia chociaż nawet nie wiesz jak się uśmiecham na myśl że on tyle nie wytrzyma i tak będziesz musiał coś kupić nowego Także jak masz coś w główce mądrego do powiedzenia żeby nam pomóc - opisz, jeśli nie to opuść wreszcie to forum swoja drogą nie wiem ile można cię zgłaszać do admina żebyś bana tu dostał Kompromitujesz sie chlopie Zawartość dodana 21 minutes later 4 godziny temu, xsebo1 napisał: Mam tak samo, nie lubię hamstwa i braku kultury... Wez slownik w rece. Przyrownujesz sporadyczny przypadek poboru oleju w 1.8T, które ma 400 tyś nakulane i turbinę do wolnossącego 2.0 alt, do waszych igiełek które mają raptem 200 tyś (tylko i wyłącznie na szafie), już nie wspomne, że nawet po remoncie biorą olej? Serio? Czy ty widzisz co ty piszesz chłopie? Gubisz sie w tym już nie pierwszy raz na siłe próbując mi udowodnić jaki jestem zły.. Brak kultury? Brakiem kultury nazywasz co? Fakt, że jedyna sluszna i rozsądna pod kazdym wzgledem opcja zlikwidowania poboru oleju jest swap? Jesteście fenomenalnymi ludźmi. Nie dociera do was nic. Za te pieniadze, które wywaliliscie na te remonty i inne cuda dokladajac pare ziko albo nawet i nie ogarnelibyscie sobie fajny silniczek nawet nie musialby to byc 1.8t, dobrą opcją jest też 1.9 i 2.4 w b6 i raz na zawsze zapomnieli o dolewaniu oleju na trasie. Zakładajac oczywiscie, ze wszyscy macie zdrowe oraz doinwestowane budy i chcecie je zachować bo najlatwiejszą opcją była by sprzedaż i ponowne kupno z juz odpowiednim silnikiem. Spojrzcie w lustro i tak szczerze sobie powiedzcie czy nie było głupotą robienie tych remontów, caly czas macie problem z poborem, który z uporem maniaka próbujecie zlikwidować. Jeszcze zeby to mialo sens. zeby ten silnik sie odpychal, palił mało i był stosunkowo tani w eksplotacaji.. a jest zupełnie na odwrót. Już lepszym rozwiązaniem było dolewanie oleju niż takie marnotrawstwo pieniędzy. Gdziekolwiek kto sie sie wypowie negatywnie o waszych dzialaniach, remontach to obrażacie się jak księżniczki i nie przymujecie żadnych argumentów wymyślając sobie chore teorie o swaperach nie dokrecajacych srubek czy "a wiesz co trafisz w nastepnym silniku" itd.. blablabla. Pół żartem, poł serio - w jakim stanie by nie był będzie lepszy od 2.0 alt. Tyle ode mnie pozdrawiam gorąco Edytowane 5 Lutego 2017 przez uszol
MaTeo85 Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Panowie zachowujecie się jak baby... każdy ma to co lubi lub na co go stać. Nie zaglądajmy sobie wzajemnie w portfel i na co kto wydał. Należy się cieszyć że jest kolega który zrobił remont silnika w SWOIM samochodzie za SWOJE pieniądze i chciał się podzielić doświadczeniami. Obrzucanie się wzajemnie gów_em jest nie na miejscu. Koledzy zainteresowani tematem i tym jak będzie z poborem oleju po kolejnych przejechanych kilometrach powinni pominąć milczeniem kolegę Uszola, natomiast kolega Uszol skoro nie chce przyjąć faktu że ten remont już się odbył i kolega, który go zrobił dzieli się swoimi doświadczeniami powinien po prostu opuścić wątek.
Arek8888 Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 39 minut temu, MaTeo85 napisał: Panowie zachowujecie się jak baby... każdy ma to co lubi lub na co go stać. Nie zaglądajmy sobie wzajemnie w portfel i na co kto wydał. Należy się cieszyć że jest kolega który zrobił remont silnika w SWOIM samochodzie za SWOJE pieniądze i chciał się podzielić doświadczeniami. Obrzucanie się wzajemnie gów_em jest nie na miejscu. Koledzy zainteresowani tematem i tym jak będzie z poborem oleju po kolejnych przejechanych kilometrach powinni pominąć milczeniem kolegę Uszola, natomiast kolega Uszol skoro nie chce przyjąć faktu że ten remont już się odbył i kolega, który go zrobił dzieli się swoimi doświadczeniami powinien po prostu opuścić wątek. Nic dodać, nic ująć.
Dajmon Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Cześć. Od momentu wymiany oleju na 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km (screen w poprzednich moich z postach ze strojeniem LPG - z laptopem, 238080km), przejechałem do wczoraj 2017.02.05, dystans 826km (przebieg 238904km). W czasie tego dystansu miałem problem z cewką zapłonową, o której pisałem wcześniej. Pod linkiem poniżej dołożyłem info w związku z przejechanym dystansem na podstawionej cewce: Zatem, wówczas podnosiłem maskę (bo uszkodzona cewka). Oleju jednak nie sprawdzałem bagnetem (bo nie było czasu na to). Myślałem tylko o cewce. Olej sprawdzam na VCDS'ie. Po wymianie cewki maskę zamknąłem i spokój. Zacząłem dalej latać. Jak widać na ilustracji powyżej, jest dobrze. Dlaczego dobrze ? Bo wskazania poziomu oleju od wymiany oleju i skasowania inspekcji serwisowej są powtarzalne. Wskazania mam jak widać od 4mm do 8mm, a za ostatni dystans 100km pojawiło się 7mm. Niższe wskazania poziomu oleju (zanotowane minimum 4mm) występują w czasie jazdy w mieście (tryb miejski), natomiast wyższe wskazania oleju (zanotowane maksimum 8mm) dotyczą dłuższych dystansów (droga szybkiego ruchu, autostrada). Co jeszcze mogę powiedzieć dobrego. Zatankowałem do pełna butlę gazu (weszło jakieś 46litrów) i przejechałem na niej 425km. Do tej pory przejeżdżałem maksymalnie 350km i to starałem się jeździć bardzo delikatnie (również dlatego, żeby oleju mi nie zjadał za szybko). Teraz te 425km strzeliłem, zasuwając autostradką, a w górach po wzniesieniach cisnąłem na wysokich obrotach (2 i 3 bieg) ale nie do czerwonej skali (bez przesady). Zatem aktualne spalanie LPG wyszło mi na poziomie 10.83litra/100km. Gdybym był bardziej delikatniejszy, to pewnie zaoszczędziłbym jeszcze i przejechał pewnie 450km lub więcej. Tutaj jest zatem dodatkowy plus. Edytowane 6 Lutego 2017 przez Dajmon
erchi Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Ile już przejechałeś od remontu i ile zostało do wymiany oleju?
Dajmon Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 Na oleju 10W/40 zrobiłem 1054km. Wszystko na Pb95. Następnie zlaliśmy 10W/40 po tym dystansie i zalaliśmy 5W/40. Załączyliśmy LPG. Do wczoraj na 5W/40 i na LPG przelatałem w/w 826km.
xsebo1 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Zmienisz się na silniki? ;-) Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Dajmon Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 Co oznacza "zmienisz się na silnik" ? bo nie rozumiem.
doman96b6 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) On Ci da swój silnik A Ty jemu swój świeżo po remoncie Edytowane 7 Lutego 2017 przez doman96b6
Kozacz Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 U mnie jest rozwiązanie poboru oleju po remoncie. Okazało się że 1 tłok ukruszyl się przy podstawie pierścienia i zmielilo pierścień. Mokry był tylko ten tłok także wiadomo którędy uciekał olej do spalania. Wlatuje nowy tłok z ostrozniejsza przeróbka rowków pierscieniowych i wraca na drogi zdrowy ALT. Jedna uwaga - trzeba spokojnie jeździć autem żeby tych tłokow nie nadwyrezac wysokimi obrotami POZDRO
Dajmon Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Opublikowano 8 Lutego 2017 Wsparłem troszkę kolegę z innego tematu informacjami, które zebrałem podczas mojej reanimacji silnika. To wsparcie, to: Dodam na koniec, że ja wlałem 4.2litra oleju do swojego silnika. 4 litry wlaliśmy dokładnie z dużej butli 5-cio litrowej, natomiast pozostałe 200ml odmierzyliśmy (ja z Jurkiem) za pomocą małego pustego i czystego pojemnika po litrówce oleju.
xsebo1 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Mój alt spokojnie nie ma, już po remoncie spieszylem się do pracy i zgodnie z zaleceniami max do 4 tyś obrotów. Myślę że podobnie jest u mnie, niestety zajmę się tym później. Jeżdżę z niesprawnym termostatem, brak czasu Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
TomOskroba Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Cytuj trzeba spokojnie jeździć autem żeby tych tłokow nie nadwyrezac wysokimi obrotami POZDRO ale mówisz, że pierwsze kilka tysięcy km po wymianie pierścieni i tłoka czy ogólnie jeździć spokojnie tym autem ?
Kozacz Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) Najlepiej do końca jego żywota, energiczne kręcenie go do 5/6k rpm najlepiej sobie odpuscic, nie ścigać się spod świateł itd, ale to się tyczy tych którzy nacinali większe rowki na pierścienie Tak wygląda mój walniety tłok. https://goo.gl/photos/BAm8dE245LnVdVYj7 Dla tych którzy nie widzą - półka pod pierścieniem na dole się ukruszyla, pierścień wyleciał i trafił do miski Edytowane 9 Lutego 2017 przez Kozacz Dodanie zdjecia
zapsu Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Ciekawią mnie efekty po dłuższym przebiegu od remontu, chociaż 20k km. W moim alt przez pierwsze 2-3k po wymianie poziom oleju nie ulega zmianie. Inna sprawa to zasadność remontu. Ja rownież rozważałem remont, jednak koszty wybiły mi ten pomysł z głowy. Wydanie ponad połowy wartości samochodu na remont, który nie daje gwarancji efektu to w mojej ocenie zły pomysł. Ja nawet nie wiem ile dolewam, przestałem to liczyć. Jeżdżę miesięcznie około 3k km i dolewam gdy zaświeci się lampka. Nie jest to dla mnie dyskomfort. Zrobiłem samochodem 100k km, obecnie ma 254k km na liczniku. Przyjdzie dzień zmiany to sprzedam i kupie inny samochód. Obecnie jestem zadowolony. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
xsebo1 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Pewniejsze byłyby nowe tłoki Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 3 minutes later Ciekawią mnie efekty po dłuższym przebiegu od remontu, chociaż 20k km. W moim alt przez pierwsze 2-3k po wymianie poziom oleju nie ulega zmianie. Inna sprawa to zasadność remontu. Ja rownież rozważałem remont, jednak koszty wybiły mi ten pomysł z głowy. Wydanie ponad połowy wartości samochodu na remont, który nie daje gwarancji efektu to w mojej ocenie zły pomysł. Ja nawet nie wiem ile dolewam, przestałem to liczyć. Jeżdżę miesięcznie około 3k km i dolewam gdy zaświeci się lampka. Nie jest to dla mnie dyskomfort. Zrobiłem samochodem 100k km, obecnie ma 254k km na liczniku. Przyjdzie dzień zmiany to sprzedam i kupie inny samochód. Obecnie jestem zadowolony. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkCo powiesz kupującego, kup Pan beczkę 50l bo taniej [emoji23]Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Kozacz Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 weszły tłoki ale nie nowe, używki jednak zużycie ich było po pomiarach znikome ma jeździć ! zobaczymy, jutro zaczynam od nowa docieranie
Dajmon Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Cześć. Dzisiaj, jak co pewien okres czasu, wrzucam kolejną pamiątkę ze wskazań oleju VCDS'em. Zdjęcie może niezbyt ostre ale spokojnie można odczytać informacje o stanie licznika i stanie poziomu oleju na VCDS. Od zalania oleju 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km, przejechałem do dzisiaj dystans 1053km (przebieg na dziś 239131m). Ostatnio podawałem przy stanie licznika 238904km czyli po przejechaniu 826km, poziomy oleju w komórkach (1, 2, 3) odpowiednio: 4mm, 8mm, 7mm. Dzisiaj mam: 4mm, 8mm, 4mm. Komórka nr 3 wykazała za ostatni interwał 100km wartość 4mm. Wartość ta powstała z jazdy w trybie miejskim, bo od około 120km (od kilku dni) poruszam się do i z pracy. Maski nie podnosiłem od momentu wymiany cewki zapłonowej (opisywałem przypadek wyżej) czyli od stanu licznika 238282km. Przejechałem zatem bez podnoszenia maski dystans 849km. Jak na razie - jest wszystko ok. z olejem. Z maszyną też jest wszystko w porządku. Silnik odpala codziennie rano bez problemu przy mrozie -7st.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się