spetsnaz Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Spetnaz czytasz ze zrozumieniem? 03G145702H to jest turbina z 2.0 TDI PD B7 silniki BVA/BRD. 03L145702H to A4 B8 2.0 TDI CR, silniki 120, 136 i 143 KM, 03L145702E to A5 2.0 TDI 170 KM CAHA (jeszcze nie sprzedawane w Polsce), występuje też w innych wzdłużnych 170 i 163 KM 2.0 CR. jaro, właśnie to napisałem :>, tylko wg ETKi w turbo 03L145702E było montowane w CAHA jedynie w Q5, dla silnika CAHA w Audi A5 wychodziła z literą "J" w oznaczeniu. Możliwe, że turbiny nie różnią się niczym, ale kody mają różne. (by the book)
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Sprawdzałeś CAHA z Q? Bo ta suszarka była na 100% z samochodu Audi A5 CAHA Q. Zanim ją kupiłem zadzwoniłem do znajomego w ASO, podalem nr i zapytałem w czym jest montowana. Sprawdził i podał, że w kilku motorach 2.0 TDI CR o mocach 170 i 163 KM. Gość jest dość kumaty w wyszukiwaniu takim, bo pracuje w cześciach...
spetsnaz Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Sprawdzałeś CAHA z Q? Bo ta suszarka była na 100% z samochodu Audi A5 CAHA Q. Zanim ją kupiłem zadzwoniłem do znajomego w ASO, podalem nr i zapytałem w czym jest montowana. Sprawdził i podał, że w kilku motorach 2.0 TDI CR o mocach 170 i 163 KM. Gość jest dość kumaty w wyszukiwaniu takim, bo pracuje w cześciach... A5 w odróżnieniu od A4 nie jest w ETCE rozróżniana jako Quattro i ośka, jeżeli w przypadku A4 mamy dwie odrębne pozycje A4 i A4Q to w przypadku A5 jest tylko jedna pozycja i zawiera silniki od 1.8 przez 3.0TDI do 4.2, czyli teoretycznie wszystko powinno być ok. Postaram się ściągnąć możliwie najnowszą aktualizację i sprawdzę to jeszcze raz jak tylko zrobię update ETKI. Mój brak pewności co do mocowania wydechu wyniknął stąd: AWX/AVF CAHA
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Kwestia perspektywy - ja robiłem fotki od dołu, gość od AWXod góry.
spetsnaz Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Kwestia perspektywy - ja robiłem fotki od dołu, gość od AWXod góry. Nawet w przypadku kłopotów łatwo będzie wyrezać nową flanszę mocowania wydechu. Teraz sobie zerkam, że czujników EGT nawalili od cholery. Pierwszy dali w turbinie (ten na obrazku), drugi znajduje się przed a trzeci za DPF. W 3.0 dali jeszcze czwarty w układzie recyrkulacji spalin
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Tak przypuszczam, że to "ciało obce" co zmieliło łopatki w 03L145702H mogło być kawałkiem takiego czujnika... Oczywiście usunę ten czujnik
spetsnaz Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Tak przypuszczam, że to "ciało obce" co zmieliło łopatki w 03L145702H mogło być kawałkiem takiego czujnika... Oczywiście usunę ten czujnik Bardzo możliwe, bo coś w zbyt wysoką temp EGT w seryjnym silniku z tym przebiegiem nie chce mi się wierzyć (nawet z DPF). Jeżeli okaże się, że była to wina czujnika prawdopodobnie będziemy zawdzięczać producentom kolejny mało udany projekt jakim było umiejscowienie nieszczęsnego czujnika. Pozostaje nam mieć nadzieję, że to "choroba wieku młodzieńczego".
Rogalotti Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 spetsnaz: a widziałes jakiego koloru robi sie wydech podczas procedury wypalania DPF ?
spetsnaz Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 spetsnaz: a widziałes jakiego koloru robi sie wydech podczas procedury wypalania DPF ? Witek, nie mam auta z DPF i nie przeprowadzałem nigdy wypalania filtra, ale nawet w przypadku bardzo wysokiej temperatury nie powinny wystąpić tak duże i nierównomierne ubytki w wirniku po ciepłej stronie turbiny jakie są widoczne na zdjęciu, które zapodał jaro4444. Teoretycznie przy wypalaniu DPF tempera spalin ma osiągnąć około 600oC, myślisz, że już przy takie temperaturze może nastąpić uszkodzenie wirnika?
jaro4444 Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Tak na spokojnie analizując wygląd turbiny na zdjęciu można jednak dojść do wniosków, że jej montaż będzie wymagał troszkę rzeźby w kolektorze i prawdopodobnie od strony wydechu. Okaże się to jednak na 100% jak przymierzę wszystko na wozie.
Rogalotti Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 spetsnaz: a widziałes jakiego koloru robi sie wydech podczas procedury wypalania DPF ? Witek, nie mam auta z DPF i nie przeprowadzałem nigdy wypalania filtra, ale nawet w przypadku bardzo wysokiej temperatury nie powinny wystąpić tak duże i nierównomierne ubytki w wirniku po ciepłej stronie turbiny jakie są widoczne na zdjęciu, które zapodał jaro4444. Teoretycznie przy wypalaniu DPF tempera spalin ma osiągnąć około 600oC, myślisz, że już przy takie temperaturze może nastąpić uszkodzenie wirnika? Wydech świeci sie na jasno czerwony kolor i panuja tam temperatury powyzej 600stopni. Moze byc tak ze popeka głowica albo upali sie wirnik jak procedura nie jest do końca zoptymalizowana, oprócz temp chodzi jeszcze o czas trwania nagrzewania metalu. To turbo jest z bardzo swiezego CRa. Oczywiscie problem nie powinnien wystapic ale tak samo nie powinny sie psuc nowe seryjne samochody . W niektórych nowych turbinach sa dodatkowe kanały którymi przemieszczaja sie spaliny przy procedurze czyszczenia DPF ma to własnie obnizyc temp i ilosc spalin idacych na wirnik. Pozdrawiam
peter22 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 to strojenie auta bedzie na brd czy na tej nowej turbinie ?? :chytry:
jaro4444 Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 to strojenie auta bedzie na brd czy na tej nowej turbinie ?? :chytry: Możliwe, że na BRD. Ale prędzej czy poźniej będę ją chciał wykorzystać
peter22 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 ciekawe czy 2.. pojawi sie jako pierwsza.
jaro4444 Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Jak w ARL ostatnio i w brata AJM/ASZ pojawiło się 202 i 200 KM to może u mnie będzie marne 190-200
rtocki Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Sprawdzałeś CAHA z Q? Bo ta suszarka była na 100% z samochodu Audi A5 CAHA Q. Zanim ją kupiłem zadzwoniłem do znajomego w ASO, podalem nr i zapytałem w czym jest montowana. Sprawdził i podał, że w kilku motorach 2.0 TDI CR o mocach 170 i 163 KM. Gość jest dość kumaty w wyszukiwaniu takim, bo pracuje w cześciach... A5 w odróżnieniu od A4 nie jest w ETCE rozróżniana jako Quattro i ośka, jeżeli w przypadku A4 mamy dwie odrębne pozycje A4 i A4Q to w przypadku A5 jest tylko jedna pozycja i zawiera silniki od 1.8 przez 3.0TDI do 4.2, czyli teoretycznie wszystko powinno być ok. Postaram się ściągnąć możliwie najnowszą aktualizację i sprawdzę to jeszcze raz jak tylko zrobię update ETKI. Ja mam ETKE akt. 740 i jest tak: 03L145702H - silniki CAGA, CAGB, CAGC (czyli CR 120, 136 i 143KM) do nr nadw 8K 097 000 03L145702D - to samo od nr nadw. 8K 097 001 dla A4, A4Q i A6, A6Q (tylko ta druga-nowsza) i 03L145702E - silniki CAHA, CAHB (170, 163 KM oczywiście CR-y) dla A4, A4Q, AQ5 nieścisłość może wynika z symbolu AQ5 - dotyczy on Q5 a nie A5 Quattro, jak np A4Q - A4 Quattro Edit: a jeszcze są z nowego Seata Exeo 2.0 TDI , 03L145702N i 03L145702M co ciekawe ponad 200 Euro droższe (wg ETKI) niż te z Audi
GRazny Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 spetsnaz: a widziałes jakiego koloru robi sie wydech podczas procedury wypalania DPF ? Witek, nie mam auta z DPF i nie przeprowadzałem nigdy wypalania filtra, ale nawet w przypadku bardzo wysokiej temperatury nie powinny wystąpić tak duże i nierównomierne ubytki w wirniku po ciepłej stronie turbiny jakie są widoczne na zdjęciu, które zapodał jaro4444. Teoretycznie przy wypalaniu DPF tempera spalin ma osiągnąć około 600oC, myślisz, że już przy takie temperaturze może nastąpić uszkodzenie wirnika? Wydech świeci sie na jasno czerwony kolor i panuja tam temperatury powyzej 600stopni. Moze byc tak ze popeka głowica albo upali sie wirnik jak procedura nie jest do końca zoptymalizowana, oprócz temp chodzi jeszcze o czas trwania nagrzewania metalu. To turbo jest z bardzo swiezego CRa. Oczywiscie problem nie powinnien wystapic ale tak samo nie powinny sie psuc nowe seryjne samochody . W niektórych nowych turbinach sa dodatkowe kanały którymi przemieszczaja sie spaliny przy procedurze czyszczenia DPF ma to własnie obnizyc temp i ilosc spalin idacych na wirnik. Pozdrawiam ja tak tylko z ciekawości... jako laik (bo jak czytam to włos się jeży) tego DPF to można wywalić? są jakieś już opcje na to?
NYNA Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Właśnie też potrzebuję informacji na temat usunięcia DPF tylko że z nowej astry.Coś juz zaszłyszałem że w Vectrach wywalają i nawet kontrolka się nie zapala tylko co jakiś czas uruchamia się proces wypalania.A nie wiem czy da rade wgrać nowy soft żeby już się nic nie zapalało bo na dniach będę wywalał DPF-a. jaro4444 sory za zaśmiecanie wątku ale jak już się temat pojawił to pytam.
siemian Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 z tego co się orientuje to DPFa da się wyrzucić z silników które występowały również w wersji bez niego (np. niektóre 3.0 tdi) Trzeba wtedy zmienić oprogramowanie silnika na to z wersji bez DPFa
Rekomendowane odpowiedzi