cacek89 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Witam Wszystkich. Zastanawiałem się ostatnio nad jedną rzeczą... Czy po przejechaniu dajmy na to 20km, praca w pełni rozgrzanego silnika na postoju, jest w jakiś sposób dla niego nie zdrowa? Dla turbiny? Dwumasy? Innych elementów? Przykładowa sytuacja nr1: jadę z pracy staję na 10min pod sklepem bo znajomy wyskoczył po zakupy.... Przykładowa sytuacja nr2: jadę odebrać dziewczynę spod uczelni, staję pod wejściem, po 5minutach wychodzi... Pomijamy fakt że w terenie zabudowanym nie można stać dłużej niż minutę i takie tam. Jest mi w stanie ktoś logicznie wytłumaczyć czy można tak robić w bezpieczeństwie dla zdrowia dla silnika?
Arek8888 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Moim zdaniem nie ma to żadnego negatywnego wpływu, sam tak często robię. A ostatnio stałem tak 45 minut bo dziewczyna "już wychodziła" ;P
Sentec Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Według mnie nic złego przez to się nie dzieje. Wręcz przeciwnie, turbina stygnie, wszystko 'odpoczywa' . To tak jak byś jechał rowerem i zatrzymał sie odpocząć Jedynie co to po dłuższym postoju możesz tam na którymś biegu wejść delikatnie w większe obroty, ażeby z kata wywaliło to co uzbierało się przez te kilka minut
cacek89 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 co do tego dłuższego postoju to mam na myśli takie sytuacje jak wspominałem max 15 min, bo 45 to już trochę przesada orientujecie się może jakie jest spalanie na postoju litry na godzinę?
Vandit RF Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 ja słyszałem że dwumas cierpi na postoju bo ma wolne obroty. ile w tym prawdy nie wiem. jestem skłonny w to uwierzyć.
karaluch8 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 8 minut temu, Vandit RF napisał: ja słyszałem że dwumas cierpi na postoju bo ma wolne obroty. ile w tym prawdy nie wiem. jestem skłonny w to uwierzyć. Po części racja. Co do samego stawania i czestego gaszenia. To turbina po dupce dostaje. Wpiszcie sobie w google coś takiego jak turbo timer. Służy to po to, że gasisz auto, wychodzisz zamykasz, a auto chodzi jeszcze minutę. Po to by schłodzić turbo. Przypominam że jak gasimy auto, turbina nadal się kręci. Już bez smarowania.
cacek89 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 3 minuty temu, karaluch8 napisał: Co do samego stawania i czestego gaszenia. To turbina po dupce dostaje. Wpiszcie sobie w google coś takiego jak turbo timer. Służy to po to, że gasisz auto, wychodzisz zamykasz, a auto chodzi jeszcze minutę. Po to by schłodzić turbo. Przypominam że jak gasimy auto, turbina nadal się kręci. Już bez smarowania. zupełnie nie o postój tego typu chodzi, zrozumiałe jest to że po jeździe trzeba dać minutkę na ostudzenie turbiny, całe życie jazdy z turbo ten efekt wyrobiło 16 minut temu, Vandit RF napisał: ja słyszałem że dwumas cierpi na postoju bo ma wolne obroty. ile w tym prawdy nie wiem. jestem skłonny w to uwierzyć. a nie jest tak, że przypadkiem przy ciągłym gaszeniu i ponownym odpalaniu dwumas pracuje najbardziej ze względu na drgania silnika? niech się jakieś forumowe mądre głowy wypowiedzą
Rabbi Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Nie dajcie się zwariować,turbo trzeba chłodzić po ostrym pałowaniu a nie normalnej jeździe
Fido Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Dnia 25.01.2017 o 09:28, cacek89 napisał: Czy po przejechaniu dajmy na to 20km, praca w pełni rozgrzanego silnika na postoju, jest w jakiś sposób dla niego nie zdrowa? Dla niego nie ale dla środowiska już tak. Dnia 25.01.2017 o 09:28, cacek89 napisał: Przykładowa sytuacja nr1: jadę z pracy staję na 10min pod sklepem bo znajomy wyskoczył po zakupy.... Proponuję gasić silnik. Dnia 25.01.2017 o 09:28, cacek89 napisał: Przykładowa sytuacja nr2: jadę odebrać dziewczynę spod uczelni, staję pod wejściem, po 5minutach wychodzi... Jak wyżej. Dnia 25.01.2017 o 09:28, cacek89 napisał: Pomijamy fakt że w terenie zabudowanym nie można stać dłużej niż minutę i takie tam. Tu błąd.dlaczego mamy to pomijać. Gasisz silnik, mniejsze zużycie paliwa,mniej zanieczyszczeń,mniej smogu.
cacek89 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 Logiczne że jestem wtedy trucicielem i nie dbam o środowisko, jestem nie eko i narażam się na mandat. Ale pytanie brzmiało: czy jest to nie bezpieczne dla silnika ewentualnie osprzętu?
Rabbi Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 1 godzinę temu, cacek89 napisał: Ale pytanie brzmiało: czy jest to nie bezpieczne dla silnika ewentualnie osprzętu? Jeśli nie upalałeś wozu jak wściekły to nie
cacek89 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 Rabbi a co by miało Twoim zdaniem do tego "upalanie" wcześniej auta?
MariuszKK Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Na światłach na czerwonym też gaście, taki ręczny start-stop
kamil-vag Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 14 godzin temu, cacek89 napisał: Rabbi a co by miało Twoim zdaniem do tego "upalanie" wcześniej auta? Ogólna zasada jest taka, że po ostrej jeździe powinno się poczekać na biegu jałowym, aż olej wystudzi turbinę... Co do ekologii - tu wysuwa się odpowiedź po jakiego montuje się EGR ,który to otwiera się właśnie po "jakimś czasie" na biegu jałowym... A czy jest bezpieczne ? Nic się nie stanie, układ chłodzenia ma za zadanie trzymać silnik w stałej tempertaurze ~ 90 st. Termostat otwiera i zamyka, a gdy już zaczyna się przegrzewać powinien załączyć się wiatrak by wspomóc chłodzenie, ale to latem... To już takie trochę gdybanie Jak dla mnie powyżej 3-5 min już warto zgasić silnik...
cacek89 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2017 22 godziny temu, kamil-vag napisał: Jak dla mnie powyżej 3-5 min już warto zgasić silnik... Warto dla??? Tylko i wyłącznie ekonomii oraz srodowiska? Czy czegoś jeszcze?
kamil-vag Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 cacek89, dostałeś już odpowiedzi i sugestie... ta dyskusja robi się bezsensowna i wpada w błędne koło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się