Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Gdzie jest odma i jak ją wyciągnąć ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzień dobry chciałem się dowiedzieć czy w silnikach benzynowych jest odma konkretniej w moim 1.8t AEB jeżeli tak to gdzie i ile kosztuje nowa :)

jeżeli jest i ktoś byłby tak uprzejmy żeby zrobić zdjęcie tego miejsca to byłbym wdzięczny :)

Opublikowano

a co sie dzieje?

Opublikowano

spytałem bo po dodaniu gazu reakcja silnika nie jest natychmiatowa tzn chwile sie zmuli i dopiero ma kopa jeden gosc powiedzial mi ze to moze byc wina przytkanej odmy i zebym ja chociaz wyczyscil bo to napewno nie zaszkodzi :)

Opublikowano

http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/nvSEuGiSZt/ .Wtam tu sie znajduje odma

http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/mWAGdoYVbr/ a tak wyglada po wyjeciu a znajduje sie pod kolektorem ssacym.Peknieta lub nieszczelna odma jest tez przyczyna falujacych obrotow. pozdrawiam

Opublikowano

Witam, dołączę się do tematu.

Mam równiez A4 z silnikiem 1.8 T AEB.

Mój problem z "odmą" polega na tym, że wyrażnie w miejscu gdzie odma wchodzi w blok silnika jest WYCIEK OLEJU.

Nie jest to jakis duzy wyciek, ale wszystko mam tam juz zapackane od oleju.

Nie zauważyłem jakiś złych oznak w pracy silnika, chodzi miarowo i ma moc, ale martwi mnie ten wyciek.

Udało mi sie wyciągnąc ten przewód z bloku silnika i uszczelka jest cała i plastik raczej też (chodź nie zdejmowałęm kolektora dolotowego, więc nie powiem w 100 %). Oddałem samochód do mechanika, żeby sprawdził.

Czy ktos z was miał ten problem? Może układ jest zapchany? Często to sie zdarza w 1.8T?

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć. Kolego Prem -co prawda ja mam inny model silnika tzn. 1.6 ADP benz. ale problem mam podobny do twojego. Również od pewnego czasu zaobserwowałem wyciek oleju u siebie odmą. Z żadnego innego miejsca olej mi nie wycieka? Silnik pracuje równo nie szarpie nie zamula no chyba że po zapaleniu po kilkudniowym postoju. Nie wiem co robic i za co sie zabrac. Jezdze na oleju Mobil 1, 10 w40. Po przejechaniu ok 1500 km dolewam +/- 200ml żeby na bagnecie wskazywało troche powyżej połowy. Do mechanika też nie chce jechac bez pogłebienia swojej wiedzy w tym zakresie gdyż nie chce zeby mnie naciagnął na kase, aczkolwiek wyieram sie do niego. Jeśli będziesz miał jakieś ciekawe wieści od swojego mechanika to napisz co i jak. Pozdrawiam.

Opublikowano

Odma przy wejściu do silnika ma taką blokadę przed wypadnięciem. Jest to kawałek prostokątnego druta sprężynującego i wygiętego w kształcie litery U. Jak go nie ma to nie trzyma szczelności. Bez zdjęcia kolektorów ssących trudno to załorzyć. A kleenie odmy nic nie daje, bo często pęka na króćcu przy połączeniu z wężem - tylko nowa. :hi:

Opublikowano

Odma przy wejściu do silnika ma taką blokadę przed wypadnięciem. Jest to kawałek prostokątnego druta sprężynującego i wygiętego w kształcie litery U. Jak go nie ma to nie trzyma szczelności. Bez zdjęcia kolektorów ssących trudno to załorzyć. A kleenie odmy nic nie daje, bo często pęka na króćcu przy połączeniu z wężem - tylko nowa. :hi:

trudne bez zdjecia kolektora ale mozliwe i duzo mniej rozkrecania.

Opublikowano
Mój problem z "odmą" polega na tym, że wyrażnie w miejscu gdzie odma wchodzi w blok silnika jest WYCIEK OLEJU.

A to nie jest tak, ze jak cieknie przy odmie olej to bardzo zle bo wcale go nie powinno tam byc?! Jak uszczelnimy odme to olej zostanie przetransportowany do dolotu. Tam turbo go ladnie rozpacka po calym dolocie a czesc przez kolektor ssacy zostanie dodana do mieszanki....

Do czego zmierzam.... czy przez odme powinien wogole wydostawac sie olej a jezeli nie, to co zrobic jezeli tak sie dzieje? Pytam bo mam pewne prywatne podejrzenia ;P

Pozdrawiam! :hi:

Opublikowano

Witam,

ostatecznie oddałem samochód do mechanika, niemogąc samodzielnie zdemontowac odmy bez demontażu kolektora ssącego.

Okazało się, że wąż plastikowy był pęknięty (załączam zdjęcia) mechanik wymienił mi wąż na nowy, orginalny (nr kat. 058 103 213, cena nowego u dealera w Poznaniu to 90 PLN). W sumie zapłaciłem (część + robocizna) 150 PLN, oprócz tego wymiana częsci innych węży gumowych i nowe opaski zaciskowe (robota zrobiona kompleksowo i solidnie). Polecam ten warsztat w Pile, jakby ktoś chciał mogę dać namiary.

Adriano007, sporo dolewasz tego oleju, może masz jakiś poważniejszy problem lub wyciek, ja na razie nie musiałem dolewać.

Pozdrawiam

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20694257ba683a4b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c228015891401e0b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5df9ceeee6cf29.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb7198bfb121fc2a.html

Opublikowano

No s

Jak dużo leci to rozglądaj się za innym samochodem i nie kombinuj. Zdrówka mechaniory :hi:

No spoko rada kolego... A potem jak nowy właściciel swojej wymarzonej A4 zarejestruje się na forum,założy temat o oleju w odmie to co, też mu doradzisz żeby sprzedał auto? Chyba nie o to chodzi.. :disgust:

Opublikowano

Witam kierownika :) . Jak jest zurzyty i ma przedmuchy, że wszystko wywala to tylko naprawa główna. Innego wyścia nie ma. Takie naprawy wiążą się jedynie z dużymi kosztami i brakiem gwarancji że będzie dobrze. Także, z mojego punktu widzenia o to chodzi - nie wydawać forsy na darmo, bo zarobić nie tak łatwo. :hi:

Opublikowano

Witam

Ja również mam pytanko odnośnie odmy. Mam A4 z silnikiem 1.6 (97r).

Nie jestem mechanikiem ale postaram sie obrazowo wytłumaczyć o co mi chodzi. Mam problem z poziomem oleju - wprawdzie nie pojawia się kontrolka informująca o zbyt niskim stanie ale ostatnio dolałem okolo 200ml oleju (jeżdżę na Mobil S 10W40). Auto strasznie szarpie - w zasadzie czasami jest spory problem z jazdą. Znajomy mechanik do którego udało mi się jakoś dojechać powiedział po oglądnięciu silnika, że powodem jest wyciek oleju spod pokrywy zaworów - olej leje sie na przewody wysokiego napięcia i na świece i w rezultacie przewody oraz świece są do wymiany. Stwierdził również, że mam uszkodzoną odmę. Odnośnie odmy - mam nadzieję, że dobrze go zrozumiałem ale chciałbym jeszcze o to zapytać na forum. Mówiąc o odmie wskazał na plastikową rurkę wychodzącą z pokrywy zaworów i idącą do kolektora ssącego. Otóż ta rurka - u mnie przynajmniej - składa się z 3 lub 4 elementów, tzn. kolanko z uszczelką i zawleczką wychodzące z pokrywy zaworów, potem plastikowa krótka rurka (pęknieta na końcu) nastepnie przerwa w ktorą ktoś wpakował kawałek gumowego węża od gazu i następnie rurka podobna do tej wcześniejszej ale dłuższa (jak mniemam wchodząca do kolektora ssącego). Mam pytanie - co powinno znaleźć się w miejscu gumowego wężyka, którego jakiś pseudomechanik wpakował miedzy dwie rozpęknięte rurki. Oczywiście gumowy wężyk ma średnicę o ponad połowę mniejszą od średnicy obu plastkiowych rurek i wszystko jest naokoło uwalone olejem.

Dodtakowo chciałbym zapytać o jeszcze jedną rzecz związaną pośrednio z wyciekiem oleju spod pokrywy zaworów. Chodzi mi o kontrolkę informującą o stanie/poziomie płynu chłodzącego. Po przekręceniu stacyjki lub zaraz po zapaleniu auta pojawia sie pikanie i mrugająca kontrolka dot. płynu chłodzącego. Zaczęło mi się to pojawiać około grudnia ale wydawało sie się, że jest za mało płynu i dolałem do maximum - wtedy pomogło chociaż czasami ta kontrolka mrugnęła a potem gasła. Obecnie zapala się zawsze po załączeniu stacyjki lub po odpaleniu auta. Poziom płynu kontroluję na bieżąco - cały czas jest ok - prawie max. Płyn ma normalny kolor więc raczej nie mam mowy o dostawaniu się oleju do płynu lub na odwrót (tym bardziej, że płynu nie ubywa). Kolega podpowiedział, że pewnie uszkodzony jest czujnik. Czy tak jest rzeczywiście ??

I na koniec.

Jeżdże na Mobilu S (10w40). Przyszedł czas na wymianę oleju. Wiem, że temat oleju był już wałkowany wielokrotnie więc zapytam tylko w kwestii formalnej - zostać na Mobilu czy zmienić na coś innego (brałem pod uwagę Motula 6100 Synergie+ 10W40 lub Shella Helixa 10W40 - Shell ma lepsze parametry i znacze EC informujący o deklarowanym przez producenta niższym spalaniu o około 1,5%; wadą obu jest zdecydowanie trudnieszy dostęp do obu marek na stacjach paliw)

Aha

Skąd mogę się dowiedzieć jaki dokładnie typ silnika mam - jest to 1595 cm3 74,00 kW (czyli około 100 KM) ?

Opublikowano

DeKris: Facet doprowadź samochód do stanu minimalnej używalniości i dopiero później zadawaj pytania bo takto to co można poradzić :confused4: jak wszystko się leje i rozpada ?????????? :thumbdown:

Opublikowano

Witam Cię kolego :hi: Postaram się chociaż po częsci Ci pomóc.Jesli chodzi o kod Twojego silnika to możesz to sprawdzic na 100% na naklejce ktorą znajdziesz w bagażniku pod wykładziną dywanową po prawej stonie w zaglębieniu na kolo zapasowe :) najprawdopodobniej masz ten sam motor co ja czyli ADP 101KM.Jeśli chodzi o odmę to znajdziesz ją tutaj

http://dany1135.wrzuta.pl/obraz/nvSEuGiSZt/

a tak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c228015891401e0b.html

(ta jest oczywiscie uszkodzona)

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

pozwólcie koledzy że i ja podłącze sie do tematu,wydaje mi sie ze odma to nie tylko ten kwałek plastikowej rurki,ktura tak często lubi pękać.Ona wchodzi nie bezpośrednio do bloku silnika,tylko do jakiegoś innego plastiku i ten dopiero jest przykręcony do bloku,i tu sie właśnie zastanawiam czy w tym plastiku,który jest przykręcony do bloku znajduje się jakiś filtr? :mysli:Czy jest pusty jak ta rurka którą nazywacie odmą.Oczywiście chodzi mi o b5 aeb.

Opublikowano

popatrzcie na odme w moim aucie http://img201.imageshack.us/img201/193/dsc01192.jpg czemu ona jest cała w oleju? czy to gdzieś z góry na nią kapie czy to może takie przedmuchy ma silnik jak pisał Ronin :disgust:. Pokrywa zaworów silnika jest ok i z silnikiem raczej też nic niepokojącego się nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...