Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeguby do Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, MemberA4 napisał:

luzu nie maja ale z ich trwałością jest kiepsko tak jak pisza w inetrnetach, u mnie nie wytrzymał nawet 2000km i pojawił się większy luz niż na starym oryginalnym? więc ja nie polecam wewnetrznych GSP bo tak jak go szybko kupiłem tak szybko się go pozbyłem... ale nie ukrywam że do innych mniejszych samochodów zakładałem zewnetrzne GSP i narazie jeżdzą :)

Miałem zewnętrzne GSP w b5 1.8t też po programie i byłem bardzo zadowolony. Przeguby za 60zł, a zrobiłem ponad 70 tys. km i nie było najmniejszych śladów zużycia. Wtedy ich minusem były słabe gumy, ale widzę, że teraz są już poprawione.

Opublikowano (edytowane)

A ja mam takie pytanko... jestem po wymianie tylniej osłony przeglubu wewnętrznego (w a4 bpw quattro) i od czasu owej wymiany pojawilo sie dziwne szarpanie , przeskakiwanie opony kola... na zakrecie w prawo. Dzieje się to gdy wchodzę ostrzej w zakręt dodając gazu. I tylko przy skręcie w prawo i tylko przy dodawaniu gazu- na luzie już tego nie ma. Z tego co mi wiadomo mechanikowi rozleciał się przeglub przy demontażu ale poskladal go i założył. Ale od tego czasu mam problem z zakrętem... auto wylądowalo u 2go mechanika który rzekomo sprawdził czy przeglub jest dobrze złożony ,okazalo sie ze tak ale nadal to szarpanie/przeskakiwanie  opony jest. I teraz pytanie bo zawieszenie jest igla..  na stacji diagnostycznej przetrzepali zawieszenie i nic nie znalezli... czy winowajca może być ten przeglub który był demontowany do zmiany osłony?

Edytowane przez tazzi
Opublikowano

Protip dla posiadaczy Quattro B6/B7 z przegubami wewnętrznymi przednimi 24 zębowymi z półośką AR. 

Pasuje przegub od B8 quattro, a jest jednocześnie masywniejszy. 

Sprawdziłem to dziś u siebie. 

IMG_20190713_111240.jpg

IMG_20190713_112821.jpg

IMG_20190713_115958.jpg

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli dobrze wcześniej napisałem że powinny pasować z B8/A5 ?

@Emejcz Fajnie, że w końcu ktoś to rozgryzl w praktyce! 

Czyli 8E0498103B można zastąpić 8K0498103B

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

mam ten sam problem B7 1.8bfb w Q i te cholerne 24 zęby na półosiach. Stuka mi to od jakiegoś czasu i pomału zaczynał mnie szlag trafiać poszukując zamiennika..

panowie Emejcz, kamil-vag - z góry wielkie dzięki za rozpracowanie tematu :oklasky:

na dniach wymiana :D

p.s.

Emejcz, doprecyzuj proszę - co założyłeś (GSP jak sugeruje opakowanie na foto?) / w jakiej cenie ? Czy szukać po numerze który podaje Kamil (8K0498103B) ? 

Edytowane przez Maciej M.
uzupełnienie tekstu
Opublikowano (edytowane)

W moim przypadku to GSP603029 - pasuje ze wszystkim plug&play.
Ceny 100-140zł zależnie gdzie kupujesz.


Nie szukałem niczego lepszego, bo robiłem całą akcję bardziej na próbę, ale ogólnie jakiś inny sensowny zamiennik to chyba też nie będzie super łatwy do znalezienia.


Na allegro niby jest coś takiego, ale według mnie to jakiś chiński badziew w chorej cenie skoro koleś nie raczy podać kto to produkuje.

PRZEGUB-Wewnetrzny-Audi-A4-B8-1-8-2-0-3-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 143 zł - PRZEGUB Wewnętrzny Audi A4 B8 1.8 2.0 3.0 3.2 MOCN (8000915710). Allegro.pl - Radość zakupów i...

 

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano
W dniu 8.07.2019 o 17:39, tazzi napisał:

A ja mam takie pytanko... jestem po wymianie tylniej osłony przeglubu wewnętrznego (w a4 bpw quattro) i od czasu owej wymiany pojawilo sie dziwne szarpanie , przeskakiwanie opony kola... na zakrecie w prawo. Dzieje się to gdy wchodzę ostrzej w zakręt dodając gazu. I tylko przy skręcie w prawo i tylko przy dodawaniu gazu- na luzie już tego nie ma. Z tego co mi wiadomo mechanikowi rozleciał się przeglub przy demontażu ale poskladal go i założył. Ale od tego czasu mam problem z zakrętem... auto wylądowalo u 2go mechanika który rzekomo sprawdził czy przeglub jest dobrze złożony ,okazalo sie ze tak ale nadal to szarpanie/przeskakiwanie  opony jest. I teraz pytanie bo zawieszenie jest igla..  na stacji diagnostycznej przetrzepali zawieszenie i nic nie znalezli... czy winowajca może być ten przeglub który był demontowany do zmiany osłony?

Jeśli włożył tripod dokładnie tak jak był to nie powinno się nic takiego dziać ale sprawa ma się tak, sam przegub ma 3 rolki jak i 3 bieżnię. Po czasie każda rolka wpasowuje się z bieżnią i w stosunku do niej układa/zużywa, jeśli tripod bądź obudowa została obrucona i rolki trafiły nie do swoich bieżni to będzie taki efekt jak u ciebie. Drży ci lewarek zmiany biegów podczas przyśpieszenia/spokojnej jazdy?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
32 minuty temu, Krzychuxp7 napisał:

Jeśli włożył tripod dokładnie tak jak był to nie powinno się nic takiego dziać ale sprawa ma się tak, sam przegub ma 3 rolki jak i 3 bieżnię. Po czasie każda rolka wpasowuje się z bieżnią i w stosunku do niej układa/zużywa, jeśli tripod bądź obudowa została obrucona i rolki trafiły nie do swoich bieżni to będzie taki efekt jak u ciebie. Drży ci lewarek zmiany biegów podczas przyśpieszenia/spokojnej jazdy?

Czyli chyba am całą półośkę do wymiany bo nigdzie nie mogę znaleźć przegubu wewnętrznego na tył ?  i delikatnie właśnie drzy , czasem bardzej nim ruszy jak dodam gazu, badz go ujmę. Ale tylni wewnętrzny przegłub tez powodował by wibracje drążka ? (oczywiscie delikatne :) )

Opublikowano

Emejcz, dzięki :)

Opublikowano
2 godziny temu, tazzi napisał:

Czyli chyba am całą półośkę do wymiany bo nigdzie nie mogę znaleźć przegubu wewnętrznego na tył ?  i delikatnie właśnie drzy , czasem bardzej nim ruszy jak dodam gazu, badz go ujmę. Ale tylni wewnętrzny przegłub tez powodował by wibracje drążka ? (oczywiscie delikatne :) )

Przy Q wydaje mi się że tak ale niech ktoś mądrzejszy potwierdzi.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
10 godzin temu, tazzi napisał:

Czyli chyba am całą półośkę do wymiany bo nigdzie nie mogę znaleźć przegubu wewnętrznego na tył ?  i delikatnie właśnie drzy , czasem bardzej nim ruszy jak dodam gazu, badz go ujmę. Ale tylni wewnętrzny przegłub tez powodował by wibracje drążka ? (oczywiscie delikatne :) )

Jaką masz średnicę zewnętrzną i liczbę zębów na przegubie z tyłu?

Jeżeli masz ten ze średnicą około 100mm to prawie na pewno pasuje od B5.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Emejcz,

ile już przejechałeś na tych GSP? 

jak wrażenia ?  luzy ? nic nie stuka ?

Opublikowano
2 godziny temu, Emejcz napisał:

Jaką masz średnicę zewnętrzną i liczbę zębów na przegubie z tyłu?

Jeżeli masz ten ze średnicą około 100mm to prawie na pewno pasuje od B5

Na ten moment jeszcze nie sprawdziłem bo auto musi być cały czas w ruchu ? na dniach będę wymieniał cała półoś, więc gdy będę miał w rękach stara zmierze ten przeglub dla potomnych :) 

Opublikowano (edytowane)

Dobra kilka info dla potomnych. 

PROTIP DLA POSIADACZY BFB QUATTRO Z PRZEGUBEM WEWNĘTRZNYM TYŁ 33 ZĘBY I 100MM SREDNICY 

Tak jak już wcześniej wspominałem. 

Da się założyć przegub od B5 i to nie jedną wersję.

Zrobiłem to dziś dla testu. 

Co jednak trzeba wiedzieć:

-potrzebna jest stara pokrywa która wchodzi we flanszę dyfra, bo w B5 tego nie ma

-przegub od B5 mają przynajmniej dwie wersje wysokości - 32mm i 34mm, a w BFB QUATTRO 34mm. Jednakże zarówno 32 jak i 34mm pasuje do BFB bez problemów.

Poniżej mój motaż wykonany z wersją przegubu GSP 32mm. Zrobiłem już kilka tyś. km i zero niepokojących objawów.

IMG_20190727_112059.jpg

 

IMG_20190727_112125.jpg

 

Z początku myślałem, że GSP jest słabe, ale popełniłem po prostu gafę przy montażu. W międzyczasie założyłem też do testów dużo droższe SKF i miało inicjalnie takie same luzy jak GSP więc uznałem, że szkoda czasu.

 

Pasujące wersje przegubów:

SKF VKJA 8001 - 34mm
GSP 603006 - 34mm
GSP 603002 - 32mm

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Witam,

Orientuje się ktoś jaki nr ma półoś cała do a4 b6 2.5 tdi 180 km w Q + automat?

Jak dobrze znalazłem to numer 8E0407452 ? 

Mam bicie koła między 50-70 km/h przy dodawaniu gazu więc wole wymienić całą półoś niż jeden przegub?

Opublikowano

2 miesiące jeździłem na przegubach firmy skf i się rozsypał tak że jeździ się jak sieczkarnia. Nie polecam. Teraz celuje w lobro spidan i mam nadzieję że będzie ok.

Opublikowano

cześć,

z wymiany "na dniach" zrobiło się 2 miesiące ponad... :facepalm:   nigdzie tego cholerstwa dostać nie mogłem ( GSP 603029 ).
Obdzwoniłem wszystkie możliwe sklepy i hurtownie, przeszukałem całe internety i jedynie na https://www.autodoc.pl/gsp/8378831  towar miał być dostępny.
Skończyło się na dwu tygodniowym oczekiwaniu na dostawę od producenta, aż w końcu paczka przyjechała z ...Berlina
Potem, za długie oczekiwanie na mechanika ale w końcu JEST !  
Jeżdżę tygodnia, jest elegancko - wibracje ustały, wszystko sztywne. Co do samego montażu jest tak jak pisaliście, pasuje P&P.

Niestety uporczywe stuknięcia podczas ruszenia pozostały i ostatnim możliwym winowajcą jest przegub zewnętrzny 

Tutaj pytanko i prośba - czy to będzie ten  8E0 498 099 (D/X/DX) ? jakie tam będą uzębienia ?  /  Może ktoś podejrzeć w etce... please ?  

VIN:  WAUZZZ8E76A051027

p.s.
sorry że tutaj nt zewnętrznego ale to ciąg dalszy...

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Mam może nietypowe pytanie. Jak wy wyciągacie te przeguby wewnętrzne? Mam osłonę do wymiany ale nie umiem jej wyciągnąć gdyż bieżnie są zabite na końcach

IMG_20191011_201035.jpg

Edytowane przez okoG60
Opublikowano

Cofnij planety i zjedz pilnikiem ranty.

Opublikowano

Tak jak podejrzewałem. Dzięki za odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...