Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Skrzynia 5B] Luz na wejściu wybieraka do skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam dość spory luz na wybieraku przód-tył. Sęk w tym, że sam wybierak jest ok, luz jest na pręcie wychodzącym ze skrzyni. Kuleje delikatnie na boki, a w przód i tył ma wyczuwalny luz ok 1cm w każdą stronę.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Sama skrzynia działa bdb. Przełączanie biegów pomimo tego luzu też jest ok.  

Czy to może mieć związek z kończącym się sprzęgłem i dociskiem? Pomoże tylko wymianą skrzyni czy da radę to naprawić bez jej rozbierania?

Opublikowano

U mnie to samo z tym że sprzęgło nowe, więc to bym wykluczył. Obawiam się że skrzynia do wymiany...
Ale może niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie :)

Opublikowano

A oprócz luzu wsio działa? Skrzynia jest dość tania, więc przy wymianie sprzęgła może i to zrobię.

Opublikowano

Nie wchodzi mi wsteczny, dopiero na półsprzęgle wbija.  Tak to wsio działa elegancko. Ostatnio wymieniłem olej na revenol to w sumie się trochę poprawiło.
Do FWD może tania, ja mam quattro i z tego co się orientowałem to do mojego skrzynia ~1000pln w możliwym do przyjęcia stanie. Oczywiście można znaleźć taniej ale to prawdopodobnie taki sam gniot będzie, jak siedzi teraz u mnie. 

Więc:
skrzynia ~1000 + ew. koszt wysyłki/dojazdu
olej: ~150zł revenol
wymiana: ~400zł 
I już masz ~1600 co jak dla mnie nie jest warte tego żeby mi lewarek nie latał tył-przód. Ale co kto woli :D

Opublikowano

Ale wybierak jest u nas ok, wajcha wychodzącą ze skrzyni ma luz.

InzKornel, u mnie skrzynia 5 biegowa ok 300 zł obok mnie, olej ok 130 a wymiana w garażu.

Tylko nie wiem jaka skrzynia przypasuje do mnie jeszcze, muszę w etkę spojrzeć.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, golfagn napisał:

Ale wybierak jest u nas ok, wajcha wychodzącą ze skrzyni ma luz.

InzKornel, u mnie skrzynia 5 biegowa ok 300 zł obok mnie, olej ok 130 a wymiana w garażu.

Tylko nie wiem jaka skrzynia przypasuje do mnie jeszcze, muszę w etkę spojrzeć.

To Twoje szczęście :)
Szczerze Ci powiem, że właśnie przez takie różnicę wolałbym nie mieć quattro (chyba jedyny uzytkonik quattro, który na to narzeka).
Części mniej, dużo droższe a w autku 150KM z czego zostało pewnie ze 140KM to poprostu nie daje rady... Od dwóch lat nie ma nawet śniegu żeby się gdzieś zakopać i zobaczyć czy to coś daje...

Ale za to mam hałas z dyferencjału, kopa w plecy przy zmianie biegów,  i części droższe 2x :)

Tak jak napisałeś, to nie o wybierak chodzi(niestety), bo gdyby tak było to już dawno by nowy siedział. Skrzynia się posypała i tyle.

Do mnie idzie dokładnie taka sama skrzynia jak na tym obrazku, zaznaczyłem też, na którym elemencie jest luz wzdlużny i to niemały.

 

skrzynia.jpg

Edytowane przez inzKornel
Opublikowano

Za trzymanie tego drążka (wałka przełączającego) w skrzyni mogą być odpowiedzialne sprężyny, można je dość łatwo wykręcić i zobaczyć czy są OK, jak sprężynują... Są po drugiej stronie wałka, wkręcone od góry w skrzynię...

Opublikowano

Jesteś w stanie wskazać które otwory są odpowiedzialne za dostęp do tych sprężyn? Dzisiaj zajrzę jeszcze raz pod auto i sprawdzę dostęp do nich.

Opublikowano

W 5b wygląda to prawdopodobnie tak 012311720D: 

423816_x800.jpg  423814_x800.jpg

Jest też coś takiego jak blokada wałka 012311691A:

8e173b7e3028d4f853c270292e418a8b.jpg

W skrzyni 6b sprawa jest prosta, tam są na wierzchu śruby zderzakowe 01E301242E: 

102498_x800.jpg  102501_x800.jpg

 

Opublikowano

Chodzi o tą śrubę za wysprzęglikiem, co częściowo zakrywa ją kabel?

 

defbb21f4adfa34ec4d669221972

 

A z innej beczki: jakie skrzynie 5 biegowe pasują do mojego silnika BDV?  Jest jakiś spis/katalog?

Opublikowano

Czy po wymiania tych śrub zderzakowych w skrzyni gba biegi będą wchodzić lżej i nie będzie tego luzu przód tył? Za co odpowiadaja te śruby?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
Dnia 19.07.2017 o 14:43, kamil-vag napisał:

W 5b wygląda to prawdopodobnie tak 012311720D: 

423816_x800.jpg  423814_x800.jpg

tak patrząc na etkę według mnie te śruby są jako "ośka" dla wałka kierunkowego bo tą węższą częścią wchodzą w wałek

w necie jest fotka gdzie jedna z tych śrub jest złamana i moze też powodować luz wzdłyzny ale to raczej problemy z biegami by były

na wałku przełanczania jest wkręcony sworzeń kulisty który pracuje w gnieździe które jest w wałku kierunkowym może tam leży wina...?

$T2eC16N,!)cE9s4PsSVGBRyVC+RZUQ~~60_57.JPG

253880553_w640_h640_img_3619.jpg

jeszcze dorzucę fotkę tej złamanej śruby

indeks.jpg

Dnia 19.07.2017 o 18:10, golfagn napisał:

Chodzi o tą śrubę za wysprzęglikiem, co częściowo zakrywa ją kabel?

tak to jest ta śruba

z drugiej strony jest taka sama tylko ze niżej bo jak widzisz śruba jest wkręcona pod pewnym kątem

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Maricn, możesz mieć rację. W sumie 6B miałem w rękach, a 5B nie. Dlatego takie zgadywanie z ETKI i z domysłów... Dopóki ktoś sam tego nie ruszy i nie zdiagnozuje/wymieni jak w 6B to będzie zagadka w 5B.

Opublikowano

Z ciekawości wykręcę je jak będę miał czas. Dam wtedy znać.

Opublikowano (edytowane)

Kontynuując temat poświęciłem moją stara skrzynię która mi została po przekładce na Q, żeby wykonać dokumentację i już raz na zawsze pozbyć się domysłów co może powodować ten luz :decayed:

 

Zdejmujemy czapkę ok. 10 śrub :) (zdj. zrobione po demontażu)

1.1.jpg

Następnie oba ograniczniki.

2,2.jpg

3.3.jpg

Sworzeń kulisty w walku wydaje się mieć sporę luzy.

4.4.jpg

5.5.jpg

6.6.jpg

7.7.jpg

8.8.jpg

Tu widoczna jest taka tulejka? W mocowaniu wałka od zmiany biegów jej wyrobienie powoduje gibanie się na boki tegoż pręcika.

9.9.jpg

10.jpg

 

Edytowane przez witold2452
Opublikowano

U mnie gałka zmiany biegów giba się na boki, oraz tak jakby nie miała swojego miejsca zerowego + ciężko wchodzi wsteczny trzeba użyć siły i maksymalnie wcisnąć do prawej strony (skrzynia fhn 5b).
Wzdłużnie jest elegancko.
Przy samej kasecie wszystko co możliwe powymieniałem na nowe ponieważ był luz góra-dół i było przez pół roku elegancko.
Teraz się zastanawiam:
-padł sworzeń kulisy?
-któraś z dwóch podpór?
-element 012311691A ?
Oraz, czy po odkręceniu 10 śrub czapki, jestem wszytko wykonać z skrzynia na podnośniku?

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o luz lewo prawo, ostatnio kasowałem go regeneracją cięgna, które podobno nie jest do zregenerowania :decayed:

Nasz ruchliwy element jest zabezpieczony nitem z alu

1.jpg

Należy go rozwiercić, inaczej nie rozdzielimy zespołu

2.jpg

Luz widać na filmiku

 

Zastosowałem kawałek cienkiej rurki i 2 kawałki termokurczki żeby wszystko było na maxymaknie sztywno

3.jpg

4.jpg

Niestety nie mam pełnej dokumentacji z pracy na końcu skręciłem wszytko śruba przyłapałem spawem, żeby wykluczyć odkręcenie się śruby. 

Wrażenia?  Luzu brak , zauważyłem że biegi wchodzą lepiej, pewniej... polecam i zalecam każdemu :decayed:

Odpowiadając na jedno pytanie Krzychu, do skrzyni bez kanału lepiej nie podchodź :D

Edytowane przez witold2452
Opublikowano (edytowane)

U mnie na tym krzyżaku nie wydaje się żeby był jakiś mega duży luz.
Na podnośniku nim ruszałem i ruchomy wałek który wchodzi w skrzynie jest taki...hmm "luźna guma"
Mam wrażenie ze nawet guma na krzyżaku z luzem, by mu nie stawiała oporu :)

Kaseta jest w sumie cała nowa. Kupilem nawet całą druga z rurami-cięgnami na wzór i nowe graty z ASO.
20170606_183913.jpg
20170606_181410.jpg

Wczoraj zamówiłem element 012311691A, kory wg innych źródeł odpowiada za 1bieg i wsteczny, lub wsteczny i 5bieg.
Coś może być na rzecz bo przed wymiana gratów przy gałce czasami potrafiło się przyciąć na 1 i 5biegu.


Zastanawia mnie element 012311720D
On jest z jakaś sprężynką? W sieci występują jakby dwa rodzaje..

dłuższy
423590_x800.jpg

krótszy
423816_x800.jpg


Czasami na week mam do dyspozycji podnośnik, ale to muszę być przygotowany i mieć wszystkie części. W a6c5 podejrzewam ze jest ciut więcej miejsca pod spodem niż w a4.
Raz już zrzucałem skrzynie, drugi raz mi się nie chce, a nawet nie wiem czy kogoś na cały dzień do pomocy zorganizuje.
Też widziałem skrzynie fhn na portalu akcyjnym z pękniętym dzwonem za 200zl z wysyłką.     ... w ramach edukacji ew czesci.

hmmm...
Chyba najpierw wymienię el 012311691A i wykasuje luz na gumkach krzyżaka. Myślałem zęby wytoczyć tam tulejkę z teflonu lub poliuretanu.

Edytowane przez chris1987
Opublikowano (edytowane)

Witam. Przygotowuje się do przekładki z automata 4biegowego (AG4) na 5 biegową FHN z passat B5.

Mam luz na wałku wybieraka w skrzyni. Żeby skasować ten luz trzeba rozbierać skrzynię jak to pokazał witold? 

Dodatkowo widzę że na tym wałku jest wytarty uszczelniacz i się poci. Czy jest mozliwosc kupna i wymiany tego uszczelniacza?

Tak to wygląda:

 

Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...