Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Brak kompresji to akurat sprawka:

a) wypalonego gniazda zaworów

B) uszczelki pod zaworami

c) uszczelniacza zaworu (ale to jest bardzo mało prawdopodobne, daję na to 1%)

Przypadkowo sprawdziłem normy VW dotyczące olejów:

VW500.00 Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje

klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane.

VW501.01 Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju

lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossàcych silników Diesla.

VW502.00 Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujàcych w trudnych warunkach.

VW503.00 Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przed∏u˝onym okresem mi´dzy

wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).

VW503.01 Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych

z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).

VW504.00 Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z

silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.

VW505.00 Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.

VW505.01 Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.

VW506.00 Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata,

HTHS 2,9 mPas).

VW506.01 Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami

(WIV).

VW507.00 Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.

Teraz ciekawostka, Lotos zaleca do mojego silnika mineralkę 15W/40, która ma co prawda klasę API SJ/CF ale ...

spełnia normę ... VW 505.00 :kox:

czyli nadaje sie jedynie do diesli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nadaje sie jedynie do diesli!

owszem ale to informacja sprzed 15 lat

a przez ten czas duzo sie zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o poradę.

Silnik 1.8 AGR, przebieg 220kkm, pierwsza rej. 10/1999 (lift).

Jaki olej?

Motul 6100 Synergie 10W40 czy 8100 X-Cess 5W40?

Dodam, że samochód zakupiłem w kwietniu i nie mam pojęcia co wlał poprzedni właściciel.

Chciałem zaryzykować i wlać syntetyka, co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal śmiało 5W-40 i nie pytaj

mroźna zima idzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie do silnika 1.8 APT 2000r przebieg 75tys.km potwierdzony w ksiazce serwisowej, niewiem co bylo wczesniej ale jest nalepka oleju AGIP co myslice o tym oeju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGIP to bardzo dobry olej

swój silnik zalej Motul-em 5W-40 8100 X-cess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie vectre b 1,6 16v, od samego poczatku tzn 6lat, ma spory apetyt na olej ok 0,5l na 1000km (niby norma GM dla tego silnika to 0,7l na 1000km ale sami przyznacie ze to duzo za duzo)

ale do rzeczy, autko jezdzi na polsyntetyku 10w-40 czy zmiana na zachwalany tu motul zmniejszy apetyt silnika na olej? czy zmiany beda jednak nikle lub wogole ich nie bedzie?

dodam ze silnik cyka idealnie, jest dynamiczny, malo pali, pracuje rowno, chlodziwa nie ubywa i takie tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie vectre b 1,6 16v, od samego poczatku tzn 6lat, ma spory apetyt na olej ok 0,5l na 1000km (niby norma GM dla tego silnika to 0,7l na 1000km ale sami przyznacie ze to duzo za duzo)

ale do rzeczy, autko jezdzi na polsyntetyku 10w-40 czy zmiana na zachwalany tu motul zmniejszy apetyt silnika na olej? czy zmiany beda jednak nikle lub wogole ich nie bedzie?

dodam ze silnik cyka idealnie, jest dynamiczny, malo pali, pracuje rowno, chlodziwa nie ubywa i takie tam...

kolego to zalezy od wielu aspektow - kazdy silnik reaguje inaczej. Mi palił ok 0.5 l na 10 tys na Mobilu dawno temu. Po przejsciu na X-cess nie pali nic. Teraz zalalem X-lite i jest jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie vectre b 1,6 16v, od samego poczatku tzn 6lat, ma spory apetyt na olej ok 0,5l na 1000km (niby norma GM dla tego silnika to 0,7l na 1000km ale sami przyznacie ze to duzo za duzo)

ale do rzeczy, autko jezdzi na polsyntetyku 10w-40 czy zmiana na zachwalany tu motul zmniejszy apetyt silnika na olej? czy zmiany beda jednak nikle lub wogole ich nie bedzie?

dodam ze silnik cyka idealnie, jest dynamiczny, malo pali, pracuje rowno, chlodziwa nie ubywa i takie tam...

kolego to zalezy od wielu aspektow - kazdy silnik reaguje inaczej. Mi palił ok 0.5 l na 10 tys na Mobilu dawno temu. Po przejsciu na X-cess nie pali nic. Teraz zalalem X-lite i jest jeszcze lepiej.

endriuu o jakim silniku piszesz? tez 1,6 16v opla?

a jaka zauwazyles roznice pomiedzy x-cess a x-lite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała uwaga.

Zmieniłem olej ostatnio na Shell Helix 10W/40 (semisynthetic), wcześniej tez był semisynthetic ale Lotos.

Niestety odbiło się to na działaniu silnika. Chodzi dużo bardziej nierówno niż wcześniej.

Czyli jednak mineralka byłaby lepszym rozwiązaniem w tym przypadku.

Zastanawiam się czy nie zmienić :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie vectre b 1,6 16v, od samego poczatku tzn 6lat, ma spory apetyt na olej ok 0,5l na 1000km (niby norma GM dla tego silnika to 0,7l na 1000km ale sami przyznacie ze to duzo za duzo)

ale do rzeczy, autko jezdzi na polsyntetyku 10w-40 czy zmiana na zachwalany tu motul zmniejszy apetyt silnika na olej? czy zmiany beda jednak nikle lub wogole ich nie bedzie?

dodam ze silnik cyka idealnie, jest dynamiczny, malo pali, pracuje rowno, chlodziwa nie ubywa i takie tam...

kolego to zalezy od wielu aspektow - kazdy silnik reaguje inaczej. Mi palił ok 0.5 l na 10 tys na Mobilu dawno temu. Po przejsciu na X-cess nie pali nic. Teraz zalalem X-lite i jest jeszcze lepiej.

endriuu o jakim silniku piszesz? tez 1,6 16v opla?

a jaka zauwazyles roznice pomiedzy x-cess a x-lite?

piszę o swoim silniku. X-lite to estry w czystej postaci. Taki namacalny objaw to "lżejsza" praca silnika - łatwiej wkręca sie na obroty. Zalalem z czystej ciekawosci - X-lite to olej raczej do uturbionych benzyn.

Taka mała uwaga.

Zmieniłem olej ostatnio na Shell Helix 10W/40 (semisynthetic), wcześniej tez był semisynthetic ale Lotos.

Niestety odbiło się to na działaniu silnika. Chodzi dużo bardziej nierówno niż wcześniej.

Czyli jednak mineralka byłaby lepszym rozwiązaniem w tym przypadku.

Zastanawiam się czy nie zmienić :confused4:

zalej Synergie i sprawdz po tym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ale z każdym kilometrem coraz lepiej chodzi, tzn. nierównomierności w pracy silnika są coraz mniej wyczuwalne.

Tak jakby już wszystko się wypłukało co miało i znowu zaczynał się uszczelniać :wink4:

Szkoda, że nie ma żadnych wskaźników, które pozwoliłyby mi monitorować i sprawdzić rzeczywisty stan silnika.

Bez tego to jest takie pitolenie pozbawione głębszego sensu.

Napiszę za miesiąc czy są jakieś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny olej jaki bedziesz lał to motul 5W-40 :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...