Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

lżej odpala ale tylko zimą a i to w ekstremalnie niskich temperaturach (temp. krzepnięcia dla 10w40 to -30 a dla 5W30 to -36 stopni) które u nas w sumie zdarzają się bardzo rzadko. Co do mniejszego spalania...silnik zalany olejem 5W40 spala o 1.7% paliwa mniej w porównaniu z olejem mineralnym (patrz specyfikację Motula 5W40) więc w porównaniu z półsyntetykiem różnica będzie jeszcze mniejsza, więc z tym dużo mnieszym spalaniem to bym nie przesadzał. Różnica tkwi przede wszystkim w ekologii, bo półsyntetyk zawiera pochodne naturalne ropy naftowej, które spalając się są szkodliwe dla środowiska. Syntetyk powstaje w probówce w laboratorium a jego spalenie nie jest już tak trujące. Różnica między syntetykiem a dobrej jakości półsyntetykiem jest naprawdę niewielka.

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

grzes1150 w czym problem jedz w rzeszowie do firmy STM na przemysłowej za urzędem celnym weź motula albo inny mają tam duży wybór i z pewnego źródła (odnośnie motula to są autoryz dystrybutorem)

Opublikowano

Kolego, tu nie chodzi o temperaturę krzepnięcia. Nawet dla mojego niemechanicznego umysłu łatwo sobie wyobrazić, że olej gęstszy potrzebuje na starcie silnika więcej czasu by dotrzeć tam gdzie potrzeba niż rzadszy. Czy mineral lub półsyntetyk jest tak samo rzadki przy np. -15 stopniach jak pełen syntetyk? A silnik dostaje w d... najbardziej na starcie. Czy przy temperaturze roboczej silnika olej rzadszy (półsyntetyk, mineral) lepiej trzyma fil olejowy niż niż gęstszy (full)?

Devastation i kilku innych kolegów-wy to naprawdę powinniście dostać jakąś nagrodę, użerać się i tłumaczyć ludziom milion razy to samo, to trzeba mieć ogromną cierpliwość, szacunek dla Was:hi:

Dlaczego ludzi stosują gówniane oleje? 1-w "supermarkiecie" bańka mineralnego kosztuje np. 70 zeta, a bańka pełnego syntetyka np. 150 zeta, w końcu i to olej i to olej, to po co przepłacać...-reasumując szkoda ludziom kasy na olej. 2-przez pseudo-mechaników, którzy uważają, że olej uszczelnia silnik i przy duzym przebiegu to już tylko mineralny:facepalm:-reasumując ignorancja odnośnie podstawowej wiedzy o olejach.

A olej to najbardziej dostępny i banalny sposób "zrobienia dobrze" autku:cheesy:

pozdrawiam

pablosan

Opublikowano
grzes1150 w czym problem jedz w rzeszowie do firmy STM na przemysłowej za urzędem celnym weź motula albo inny mają tam duży wybór i z pewnego źródła (odnośnie motula to są autoryz dystrybutorem)

tak chyba zrobię :wink: a motula 5w40 wleję żonie do lupo bo obecnie ma 10w40 :decayed:

Opublikowano
Kolego, tu nie chodzi o temperaturę krzepnięcia. Nawet dla mojego niemechanicznego umysłu łatwo sobie wyobrazić, że olej gęstszy potrzebuje na starcie silnika więcej czasu by dotrzeć tam gdzie potrzeba niż rzadszy. Czy mineral lub półsyntetyk jest tak samo rzadki przy np. -15 stopniach jak pełen syntetyk? A silnik dostaje w d... najbardziej na starcie. Czy przy temperaturze roboczej silnika olej rzadszy (półsyntetyk, mineral) lepiej trzyma fil olejowy niż niż gęstszy (full)?

Dobra konkluzja. Postaram sie ja tylko dopracowac.

Otóż nie o gestosc sie wszystko rozbija, a o lepkosc.

Mineral jest tylko o kilka % gestszy niz syntetyk. Jest za to od niego kilkastet % bardziej lepki. Lepkosc to na chlopski rozum - zdolnosc substancji do trzymania sie powierzchni. I taraz taki semi synt (w ktorym jest 75% minerala) w warunkach spotegowanych przez mroz - plynie kilkanascie sekund dluzej do wezlow tarcia. Ok 70 % zuzycia silnika nastepuje przy zimnym starcie.

Po to stosuje sie oleje syntetyczne.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano
Kolego, tu nie chodzi o temperaturę krzepnięcia. Nawet dla mojego niemechanicznego umysłu łatwo sobie wyobrazić, że olej gęstszy potrzebuje na starcie silnika więcej czasu by dotrzeć tam gdzie potrzeba niż rzadszy. Czy mineral lub półsyntetyk jest tak samo rzadki przy np. -15 stopniach jak pełen syntetyk? A silnik dostaje w d... najbardziej na starcie. Czy przy temperaturze roboczej silnika olej rzadszy (półsyntetyk, mineral) lepiej trzyma fil olejowy niż niż gęstszy (full)?

Dobra konkluzja. Postaram sie ja tylko dopracowac.

Otóż nie o gestosc sie wszystko rozbija, a o lepkosc.

Mineral jest tylko o kilka % gestszy niz syntetyk. Jest za to od niego kilkastet % bardziej lepki. Lepkosc to na chlopski rozum - zdolnosc substancji do trzymania sie powierzchni. I taraz taki semi synt (w ktorym jest 75% minerala) w warunkach spotegowanych przez mroz - plynie kilkanascie sekund dluzej do wezlow tarcia. Ok 70 % zuzycia silnika nastepuje przy zimnym starcie.

Po to stosuje sie oleje syntetyczne.

Wysłane z prodiża.

oczywiście zgadzam się z Wami w 100% że syntetyk jest lepszy od mineralnego i półsyntetycznego oleju - jest to bezdyskusyjne. Ale trochę śmieszne jest to jak panikują kiedy widzą oznaczenie 10W40 i dostają małpiego rozumu jakby półsyntetyk był największym złem dla silnika. Nie jest może najlepszy ale bez przesady - nie dajmy się zwariować.

Co do przejścia z półsyntetyku/minerału na full syntetyk opinie też są podzielone, - Tajemnicze etykiety - czyli jak czytać oznaczenia na butelce oleju silnikowego

---------- Post dopisany at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany at 12:50 ----------

Z drugiej jednak strony czegoś nie rozumiem. Skoro piszesz że silnik dostaje w d*pę najmocniej przy starcie i olej gęstszy go "zabija" to dlaczego silniki z większym przebiegiem zalewa się właśnie olejem gęstszym - skoro on nie spłynie na czas tam gdzie powinien.

---------- Post dopisany at 13:14 ---------- Poprzedni post napisany at 12:59 ----------

Z trzeciej strony jeśli silnik jest w pełni zdrowy to dlaczego nie lać pełnego syntetyku? Tylko ja nie wiem czy silnik ALT nie jest chory od urodzenia. Kiedy kupowałem swoje a4 z tym silnikiem w salonie Audi w Niemczech - ten silnik mając przejechane niecałe 100tyś km i będąc cały czas serwisowany przez niemieckie ASO był zalany Motulem 10W40. Zapytałem dlaczego taki olej a nie pełen syntetyk. Odpowiedź jaką usłyszałem rozśmieszyła już wielu forumowiczów - "w tego typu silnikach 10W40 nie zaszkodzi a pomoże". Wiem że to może śmieszne. Ale jak do tej pory silnik pobiera jakieś 200ml na 15000km. Co prawda kolega Devastation twierdzi że mam zapchaną odmę i olej nie ma gdzie ucieć...ale odma jest czysta jak dziewica. Fakt że mój ALT nie bierze oleju wstrzymuje mnie przed zmianą na pełen syntetyk, bo obawiam się że jak to zrobię to zacznie się dopiero jazda. W polskim ASO VW powiedzieli mi że jak oleju nie bierze to mam jeździć na 10W40 - ale jakimś dobrym, więc dalej leję Motula za pewnego źródła i głowy sobie nie zawracam.

Opublikowano

10W-40 to masz gesty, na półce w sklepie :facepalm:

parametry oleju sa wazne w temp roboczej

poza tym pomału odchodze od tłumaczenia ludziom co tak na prawde trzeba lac do silnika

jak chca to moge nawet nalac "Kujawskiego" ma to głebokow d...

ale dzieki takim własnie klientom mam co robic a moja rodzina ma co jeść

żal jest tylko tych którzy oddaja auto do naprawy i licza na cud uzdrowienia silnika

który jest krótko mówiąc zayebany po uszy szlamem prakrtycznie nie do usuniecia bez calkowitej rozbiórki silnika

a potem jest zdziwienie, odrętwienie, płacz bo nie ma na to srodków

najlepszym tego przykładem było audi A4 1.8T w zeszłym tygodniu

fota na poprzedniej stronie :facepalm:

Opublikowano
devastation nie wytłumaczysz, to nie pojęty naród który nie chce nic pojąć :) sam borykam się z tym na co dzień i niestety nie zawsze skutek przynosi wymierne korzyści dla obu stron :facepalm:, ale tak jak mówisz masz za to co robić masz co jeść, a ja sprzedaję więcej :wink: pozdrowienia od żubrów
Opublikowano

Devastation, to jak wypłuczę silnik i zmienię 10W40 na 5W40 to mój ALT nie rozszaleje się jesli chodzi o branie oleju? Bo od razu zaznaczam że odma nie jest zapchana bo ją sprawdzałem

Opublikowano
Devastation, to jak wypłuczę silnik i zmienię 10W40 na 5W40 to mój ALT nie rozszaleje się jesli chodzi o branie oleju? Bo od razu zaznaczam że odma nie jest zapchana bo ją sprawdzałem

ALT to taki przypadek w którym nadmierne zużycie oleju nie jest spowodowane stanem tłoków, pierscien,i cylindrów czy głowicy

cały układ odpowietrzajacy skrzynie korbowa i głowice jest zle zaprojektowany i wszystkie opary oleju idą prosto w dolot

co sie tyczy Twojego auta to jest to bardzo dziwne, bo mi sie nie trafił taki egzemplarz, mozliwe że zostało to u Ciebie juz poprawione

Opublikowano
Devastation, to jak wypłuczę silnik i zmienię 10W40 na 5W40 to mój ALT nie rozszaleje się jesli chodzi o branie oleju? Bo od razu zaznaczam że odma nie jest zapchana bo ją sprawdzałem

ALT to taki przypadek w którym nadmierne zużycie oleju nie jest spowodowane stanem tłoków, pierscien,i cylindrów czy głowicy

cały układ odpowietrzajacy skrzynie korbowa i głowice jest zle zaprojektowany i wszystkie opary oleju idą prosto w dolot

co sie tyczy Twojego auta to jest to bardzo dziwne, bo mi sie nie trafił taki egzemplarz, mozliwe że zostało to u Ciebie juz poprawione

nie mam pojęcia. Ale z bańki 5L zawsze zostaje mi jakieś pół litra i przed każdą kolejną wymianą wiozę to do warsztatu bo nie wiem co z tą resztką zrobić. Bo jeżeli mam wadliwą odme to chyba nie ma znaczenia czy znika 5W30, 5W40 czy 10W40

---------- Post dopisany at 14:21 ---------- Poprzedni post napisany at 14:18 ----------

chyba że 10W40 nie paruje tak jak syntetyk, ale to przypuszczenie które sam wymyśliłem:decayed:

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

dzieki kolego i takiej odpowiedzi szukalam krotko zwiezle i na temat a moj mechanik dalej sie upiera zeby lac 10W40 hehe ale go nie slucham i zaleje MOTUL 8100 X-cess 5w40 :decayed:

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

dzieki kolego i takiej odpowiedzi szukalam krotko zwiezle i na temat a moj mechanik dalej sie upiera zeby lac 10W40 hehe ale go nie slucham i zaleje MOTUL 8100 X-cess 5w40 :decayed:

Nie boisz sie zalac do tego rocznika tak rzadkiego oleju??Czy jest może pólsyntetyczny motul ktory moglibyscie polecic??Bo w tym tygodniu chce zmienic i sie zastanawiam nad takim samym jaki mam wlany czyli mobil 10w40

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

dzieki kolego i takiej odpowiedzi szukalam krotko zwiezle i na temat a moj mechanik dalej sie upiera zeby lac 10W40 hehe ale go nie slucham i zaleje MOTUL 8100 X-cess 5w40 :decayed:

Nie boisz sie zalac do tego rocznika tak rzadkiego oleju??Czy jest może pólsyntetyczny motul ktory moglibyscie polecic??Bo w tym tygodniu chce zmienic i sie zastanawiam nad takim samym jaki mam wlany czyli mobil 10w40

jeśli nie boisz się krytyki większości forumowiczów, którzy wierzą w syntetyki to możesz wlać MOTUL 6100 Synergie+ 10w40. Ja leję i wszystko ok. Mój olejobiorący ALT połyka znikomą ilość oleju (ok. 250ml/15tyś. km) więc chyba jest ok. Kupuj tylko z pewnego źródła - lista oficjalnych dystrybutorów w polsce na stronie motula.

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

dzieki kolego i takiej odpowiedzi szukalam krotko zwiezle i na temat a moj mechanik dalej sie upiera zeby lac 10W40 hehe ale go nie slucham i zaleje MOTUL 8100 X-cess 5w40 :decayed:

Nie boisz sie zalac do tego rocznika tak rzadkiego oleju??Czy jest może pólsyntetyczny motul ktory moglibyscie polecic??Bo w tym tygodniu chce zmienic i sie zastanawiam nad takim samym jaki mam wlany czyli mobil 10w40

KOlego uzupełnij profil bo nie wiadomo co pisac

Opublikowano
syntetyk ma lepsze własciwosci smarne

auto lzej odpala, mniej pali, ogólnie same korzyści

dzieki kolego i takiej odpowiedzi szukalam krotko zwiezle i na temat a moj mechanik dalej sie upiera zeby lac 10W40 hehe ale go nie slucham i zaleje MOTUL 8100 X-cess 5w40 :decayed:

Nie boisz sie zalac do tego rocznika tak rzadkiego oleju??Czy jest może pólsyntetyczny motul ktory moglibyscie polecic??Bo w tym tygodniu chce zmienic i sie zastanawiam nad takim samym jaki mam wlany czyli mobil 10w40

A czego ma się bać? Ja tylko żałuję że od razu nie zalałem 5w40

Opublikowano
Opublikowano

Panowie a co powiecie o tej oliwie do 1,8t? Natknąłem sie na nią niechcący ale cena jest mega dobra jak za taki produkt.

OLEJ OPEL GM 5W30 5L DEXOS2 FILTRY w SUPER CENACH (3014428543) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

Jak chcesz kupić najtańszy olej z allegro to kupuj, jak chcesz dobry za przyzwoite pieniądze to przeczytaj choćby 2-3 strony wstecz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...