maf Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Czyli Castrola brał wam więcej ? O ile więcej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bediks Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Castrola magnateca 10w40 zaczął nagle brać , i tak przez ostatnie 5 tyś km przed wymiana musiałem dolać ponad 2,5 litra , przyparty do muru z wizja remontu silnika płukaniaa plus motyl x-cess 5w40 przez pierwsze 3 tyś km jeszcze niecały litr może lyknal , kolejne 3 tyś czyli do teraz nie bierze juz ani grama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maf Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Między 10W40 a 5W40 jest spora różnica i ciężko je porównywać nawet w obrębie jednego producenta. 10W40 to zwykle półsyntetyk a 5W40 zwykle syntetyk. Myślę, że gdybyś lał Motula 10W40 to też by go brał. Nagar na pierścieniach zrobiłby swoje. Zaryzykuję stwierdzenie, że po płukance przez pewien czas po rozluźnieniu pierścieni nie brałby też 10W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Moje odczucia : Po sprowadzeniu auta z Niemcowni zalałem silnik Castrol Diesel Magnatec 5W40. I powiem tak... do 2 tyś km olej trzymał stan ale po zrobieniu tego kilometrażu już sukcesywnie go ubywało... Nie mówię już o wyskoczeniu na autostradę bo przy takich przeciążeniach to znikał w oczach, zarówno jak pod koniec interwału (15tyś km). Później na drugą wymianę zalałem Motula 5W40 i przy nim już zostaję na droższe oliwy po prostu szkoda mi kasy Motul spełnia moje oczekiwania I przy zimnych rozruchach (zima) słychać że Motul spełnia lepiej swoje zadanie niż Castrol. Na Castrolu wszystko aż dzwoniło, na Motulu tylko popiskuje Różnicę słychać gołym uchem... rozruch auta przy temp -1,5 na Castrolu Wiem wiem... kilkukrotne grzanie świec nie jest dobre I zimny rozruch przy -9,5 stopnia na Motulu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bediks Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Między 10W40 a 5W40 jest spora różnica i ciężko je porównywać nawet w obrębie jednego producenta. 10W40 to zwykle półsyntetyk a 5W40 zwykle syntetyk. Myślę, że gdybyś lał Motula 10W40 to też by go brał. Nagar na pierścieniach zrobiłby swoje. Zaryzykuję stwierdzenie, że po płukance przez pewien czas po rozluźnieniu pierścieni nie brałby też 10W40 właśnie taka jest moja teoria na taki stan rzeczy ze pierścienie zapiekly się na castrolu a moim jak to zwe aktem rozpaczy uratowałem się od remontu bo właśnie pierścienie się rozluznily, ale tak jak kolega też wyżej pisze , rozruch przy minus 10 jest mega łagodny na xcesie , i tak juz zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Tak w woli ścisłości to mam zalany Specific 5W40, ale przechodzę na X-Cessa Wziąłem troszkę nad wyrost ale cena była ta sama:naughty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maf Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ciężko w to uwierzyć co opisujesz. Pierwszy raz słyszę o takim przypadku żeby już po 2ch tysiącach działy się z olejem takie rzeczy. Nawet z tak nie lubianym na tym forum Castrolem. Jak dla mnie trafiłeś na podróbę. Dodam, że nie jestem obrońcą Castrola i sam go nie leję ale tylko tak na wszelki wypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 4L kupiłem w pobliskim sklepie motoryzacyjnym w promocji za 120zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kejsi Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Między 10W40 a 5W40 jest spora różnica i ciężko je porównywać nawet w obrębie jednego producenta. 10W40 to zwykle półsyntetyk a 5W40 zwykle syntetyk. Myślę, że gdybyś lał Motula 10W40 to też by go brał. Nagar na pierścieniach zrobiłby swoje. Zaryzykuję stwierdzenie, że po płukance przez pewien czas po rozluźnieniu pierścieni nie brałby też 10W40 właśnie taka jest moja teoria na taki stan rzeczy ze pierścienie zapiekly się na castrolu a moim jak to zwe aktem rozpaczy uratowałem się od remontu bo właśnie pierścienie się rozluznily, ale tak jak kolega też wyżej pisze , rozruch przy minus 10 jest mega łagodny na xcesie , i tak juz zostanie Nie ma takiej fizycznej opcji że pierścienie zaczęły ci się zapiekać przy castrolu bo to jest nie możliwe, tym bardziej nie prawdopodobne wydaje się że 0.1 mm grubości motula na tulei "odpiekło" ci pierścienie. Już pisałem motul 15w40 w ciepłe dni jest rzadszy od ropy @edit Nie to żebym pisał że Motul to zły olej bo sam na nim jeżdżę, ale to nie jakiś cudowny specyfik który sprawia cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bediks Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ja nikomu nie każe wierzyć w cuda , nie mam w interesie żadnego z olejów faworyzować czy oczerniać , poprostu opisuje jota w jote jak było i wierz lub nie ale tak to u mnie wyglądało i wygląda , brał mega teraz nie bierze wogole, jak zaczęły mi znikać takie ilości oleju to 2 dni siedziałem w kanale i szukałem wycieków bo olej znikal w oczach, szczególnie po dłuższych trasach , jednak silnik suchy jak pieprz, zmiana oleju i jak ręką odjął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 PS. "maf" Mam silnik TDI... To też robi swoje ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdawid Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Witam kolegów Niedawno stałem się właścicielem Audi A4 z silnikiem 1.8t BFB i przyszedł czas na wymianę oleju. Auto ma przejechane 90 tyś km i dotychczas miało serwisy Long Life w Audi, według historii serwisowej zalewany był olejem o specyfikacji VAP507000 (dane z faktury). Teraz chcę zmieniać olej co rok lub co 15 tyś km i tu pytanie- jakim olejem go zalać? Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na olej Motul, zastanawiam się tylko nad konkretnym produktem. Myślę o Motul Specific 504 00 507 00 5W30 czy to dobry wybór? Proszę o polecenie również jakiejś dobrej płukanki którą można zastosować przed wymianą oleju przy przebiegu 90 tyś? Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onkel Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Ja zalewam i polecam motul x-cess 5w40. Po tych longach to plukana jak najbardziej zalecana. Motul liqui moly itp. Wysyłane z mojego GT-I9070 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Witam kolegówNiedawno stałem się właścicielem Audi A4 z silnikiem 1.8t BFB i przyszedł czas na wymianę oleju. Auto ma przejechane 90 tyś km i dotychczas miało serwisy Long Life w Audi, według historii serwisowej zalewany był olejem o specyfikacji VAP507000 (dane z faktury). Teraz chcę zmieniać olej co rok lub co 15 tyś km i tu pytanie- jakim olejem go zalać? Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na olej Motul, zastanawiam się tylko nad konkretnym produktem. Myślę o Motul Specific 504 00 507 00 5W30 czy to dobry wybór? Proszę o polecenie również jakiejś dobrej płukanki którą można zastosować przed wymianą oleju przy przebiegu 90 tyś? Z góry dziękuję za pomoc Motul Specific 5W30 lub Motul X-Clean 5W30 Podaj więcej info... jak nie masz filtra cząstek stałych (DPF) to uciekaj na olej 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihaad Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 jak nie masz filtra cząstek stałych (DPF) Pewnie nie ma, bo skrót DPF oznacza...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Du...pa Pi...zda Fi...ut w benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilb5 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 DPF w PB? kdawid15000 to czasem nie za dużo jak na 1,8T? Jak chcesz zmieniać co 15tyś to długo na tym nie pociągniesz. pompa oleju jak i napinacz wałków padną w pierwszej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Nie znam każdego silnika na pamięć A sory to wątek dla benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Witam kolegówNiedawno stałem się właścicielem Audi A4 z silnikiem 1.8t BFB i przyszedł czas na wymianę oleju. Auto ma przejechane 90 tyś km i dotychczas miało serwisy Long Life w Audi, według historii serwisowej zalewany był olejem o specyfikacji VAP507000 (dane z faktury). Teraz chcę zmieniać olej co rok lub co 15 tyś km i tu pytanie- jakim olejem go zalać? Po lekturze tego wątku zdecydowałem się na olej Motul, zastanawiam się tylko nad konkretnym produktem. Myślę o Motul Specific 504 00 507 00 5W30 czy to dobry wybór? Proszę o polecenie również jakiejś dobrej płukanki którą można zastosować przed wymianą oleju przy przebiegu 90 tyś? Z góry dziękuję za pomoc Mam taki sam motorek zalalem motul x lite 0w30 i jest pieknie napinacz z rana juz nie dzwoni,wymieniam co 10tys km i teraz zaleje cos z millersa z nanotechnologią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaaaal Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Pacjent a4 b6 1.8T AVJ 2002r (190km) 160tyś przebieguW momencie sprowadzenia zalany był, pewnie jak większość Castrol Edge Longlife 5w-30 W tym miesiącu zmiana, a z w tego co wyczytałem najlepszymi oliwami w relacji jakość/cena do tych motorków będą: Motul X-Cess 5w-40 Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 Lepszymi oliwami natomiast: 0w40 Millersa XFS LM Synthoil Energy 0W-40 Motul 8100 X-lite Ester 0w30 Ogólnie zastanawiam się między tymi dwoma ostatnimi (ten ostatni chyba cenowo wychodzi najlepiej), pytanie czy jest między nimi jakaś znacząca różnica przemawiająca na korzyść któregoś, a może żadnego z nich nie powinienem brać pod uwagę Co do płukanki to różnica jakieś firmy będzie zastosowana? Czy jak będę lał motula to płukanke tej samej firmy? A może któraś z tych trzech firm poprostu jest najlepsza Waszym zdanie? Pzdr. Co do płukanki to już wiem. Olej rozumiem, że każdy z powyższych będzie dobry a najlepszy jeden z tych trzech ostatnich? Kolega od Diesla może niech się nie wypowiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się