Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info o normie C3, w instrukcji nie znalazłem takiej wzmianki.

Sprawdziłem na wydruku z serwisu i w Niemczech wlewali Mobila 5w30 ESP z normą C3 właśnie.

Z 0w40 znalazłem tylko Castrola i MOBIL 1 ESP DEXOS 0W40 z normą C3. Znacznie większy wybór jest z 5W30/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tsi testowałem wiele oliw i nie ma lepszej niż X-max 0W-40 502.00 ten o nowej formulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyszedł czas na wyminę oleju, jest niestety pół syntetyk castrol 10w-40, jest jakiś wyciek z pod misy, niedługo zamierzam ją umyć pojeździć ciut i namierzyć gdzie leci. Misa jest po przejściach, sporo spawana więc też szukam innej nowej bądź używanej, bo ta po takim spawaniu może być zwichrowana. Później chciałem zalać motula x-cess 5w-40 a co byście polecili na teraz?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wymień tą miske bo tu nie ma co cudować i przy okazji wyczyścisz sobie smoka,myślę,że po półsyntetyku castrola troszkę syfu będzie:decayed: . Co do oliwy to powtórzę kolege "Dev" Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wymień tą miske bo tu nie ma co cudować i przy okazji wyczyścisz sobie smoka,myślę,że po półsyntetyku castrola troszkę syfu będzie:decayed: . Co do oliwy to powtórzę kolege "Dev" Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech.

Wymień, wymień ale najpierw trzeba ją znaleźć, chyba że ma ktoś dostęp do nowych sensownych bądź dobrą używkę do 1.8 Aeb z A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jedno co wlejesz

ze swojej strony dzisiaj polecam Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech :wink:

:bry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później chciałem zalać motula x-cess 5w-40 a co byście polecili na teraz?????

masz tu sensowny olej w promocji :wink:

AVENO Full Synth. 5W-40 5L lub RAVENOL VMO SAE 5W-40 CleanSynto 5L

ten tez sie sprawdzi:

STATOIL LAZERWAY 5W40 4L WAWA PIASTÓW (4242606163) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

lub polecany Synthoil High Tech wszystko kwestia kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leje. valvoline 2 raz ,po 11 tys przejechanych dolalem 0.5 l oleju lecz nie wiem czy to za slugs valve samochod od roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o valvoline ?? 5w-40 pełen syntetyk z autolandu mogę mieć za 115 zł

jesli synpower to jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę jak on się nazywa dokładnie, wiem że na pewno spełnia jakąś normę vag tak było w nazwie.

Panowie a co na temat mobila ? jako półsyntetyk 10w40 sprawdzał się idealnie ale w wolnossącym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w ALT leje Mobila ale 5W 30 i jestem zadowolony.Koniec zapalania się co 100km kontrolki Oil Min mimo wysokiego stanu oleju.Mniej dolewam niż na Castrolu i co najważniejsze nie ma tyle syfu po spuszczaniu co Castrol!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze czy pół syntetyk jest mocno słaby do tego silnika?? powoli go uszczelniam, na razie namierzona nieszczelność z odpływu turbo i z czujnika ciśnienia oleju bo jest zamontowany ten z auto guage.. Tak myślę czy na syntetycznym za dużo nieszczelności nie złapie.... Najbardziej mnie dołuje misa złożona na czerwony silikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę czy na syntetycznym za dużo nieszczelności nie złapie.... Najbardziej mnie dołuje misa złożona na czerwony silikon

olejem nie uszczelnisz silnika, wymien wszystko z czego cieknie i zalej 5w40

10w40 w tym silniku to strzal w kolano

nie wiem jak w b5 ale w moim b6 tez nie bylo uszczelki tylko silikon :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę czy na syntetycznym za dużo nieszczelności nie złapie.... Najbardziej mnie dołuje misa złożona na czerwony silikon

olejem nie uszczelnisz silnika, wymien wszystko z czego cieknie i zalej 5w40

10w40 w tym silniku to strzal w kolano

nie wiem jak w b5 ale w moim b6 tez nie bylo uszczelki tylko silikon :wink:

Nie chodzi czy ja go uszczelnię tylko czy nie rozszczelnię ;) przy takim przejściu koniecznie płukankę zrobić co???

I czy ktoś wyjaśni dlaczego półsyntetyk to takie zło???? sensowne argumenty bym prosił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pólsyntetyk nie nadaje sie do aut z turbo, są zbyt mocno obciązone termicznie

wlejesz full i zobaczysz jak jak pracuje silniczek :wink:

lej dobry olej i bedzie git a jak Cie nie przekonałem to zdejmij pokrywe głowicy

zobaczysz co robi półsyntetyk w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy ktoś wyjaśni dlaczego półsyntetyk to takie zło???? sensowne argumenty bym prosił

Sensowne argumenty padają tu co dwudziesty post, tak więc jest co czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pólsyntetyk nie nadaje sie do aut z turbo, są zbyt mocno obciązone termicznie

wlejesz full i zobaczysz jak jak pracuje silniczek :wink:

lej dobry olej i bedzie git a jak Cie nie przekonałem to zdejmij pokrywe głowicy

zobaczysz co robi półsyntetyk w silniku

Wiesz tu i tak jest plus za chłodzenie turbiny cieczą. I nie chodzi tu o pojawienie się dodatkowego wycieku tylko o zwiększone zużycie oleju, przez np uszczelniacze zaworowe, pierścienie. A co do nienadającego się oleju półsyntetycznego do turbo to szwagier passatem b5 1.9 90km z tą krótka skrzynią, więc i auto pracuje na wysokich obrotach często lata często do niemiec 1,5 tyś km w jedną stronę i tak już od trzech lat a jeździ na półsyntetyku i turbina na razie git, bo to o nią chodzi najbardziej tak?????

A jeżeli już przejść na syntetyk np u mnie w planach był valvoline 5w-40 to płukanka koniecznie ??? i płukanka przez bagnet??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz dac płukankę, przez bagnet, na goracy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś boję się o to ryzyko większego zużycia, "Dev" co powiesz w tym temacie? możliwe ale nie konieczne:wink:??? dodam że ma około 300 tyś a nawet i lepiej, mało nim jeżdżę więc nie mogę powiedzieć nic o zużyciu teraz. Ktoś kto ma dużo do czynienia czystko z silnikami mógłby się wypowiedzieć.

A co do płukanki co polecasz ?? liqui ? motul? najlepiej coś co będzie w autolandzie:decayed::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...