Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego Polak uważa ,że jak auto ma ponad 200000 km to trzeba lać półsyntetyk a najlepiej to jakiś minerał zapodać:facepalm:

Jeżdżę na LM 0w40 full synthetic i jakoś apetytu na niego moja a4 wogóle nie ma:polew:

tą bajkę wymyślili fachowcy którzy serwisowania aut uczyli się na 125p...no i pojawiły się mity o rozszczelnianiu się silników po syntetyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich.

Od tygodnia posiadam a4 b7 BFB przebieg 210 000 sprawdzony 100%. Przeczytałem temat ze 2 razy i tylko bardziej zgłupiałem. Kolega przywiózł mi motul 5w30 specific (MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 5L FRANCJA (4309933433) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ) . Co polecacie zalać do mojego autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui moly 5W40 synthoil high tech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui moly 5W40 synthoil high tech

Na razie jeżdżę na mobilu 10W40, czy ten olej również się nada do silnika ADR z przebiegiem 215tys. Oczywiście najpierw płukanka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Liqui moly 5W40 synthoil high tech, przed wymianą płukanka LM, teraz mam zrobione ponad 5000 i zero ubytków ale wcześniej uszczelki pod napinaczem i pokrywą wymienione :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 lat zalewam Motul 5w30 specific 504.00/507.00 i szczerze mówiąc oleju nie bierze. Czytając wcześniejsze posty nasuwa się pytanie, czy mam przy kolejnej wymianie oleju zalewać ten co proponujesz Dev - Liqui moly 5W40 synthoil high tech??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej

Liqui moly 5W40 synthoil high tech - technologia syntetyczna, czyli nie full syntetyk...przynajmniej tak podaje producent. A Motul 8100 x-cess 5W40 to full...a więc co lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę za jakiś czas wymieniał olej i zacząłem się trochę nad tym zastanawiać, bo słyszę różne dźwięki z silnika (jeden to na pewno napinacz łańcucha) i może to kwestia zapchanego smoka albo co i tak sobie myślałem, że może to wina smarowania, że jest takie cykanie jak w rowerze przy schodzeniu z obrotów. W związku z tym na pewno zrobię płukankę Liqui Molly, ale pozostaje kwestia oleju...

Obecnie jeżdżę na 10w40 przy czym zrobiłem póki co 8 tys. z dolewkami Valvoline'a beczkowego ponoć z Holandii, a co poprzedni właściciel lał to nie wiem. Chciałbym spróbować np. Valvo 5w40, ale obecnie bierze mi około 300ml/1000km oleju więc nie wiem czy jak wleję syntetyka to nie będzie mi brało jeszcze więcej...

Licznikowo mam 282 tys. ale to na pewno kręcone, przy czym silnik był wymieniany podobno, bo coś w poprzednim się uszkodziło (ile w tym prawdy to czort wie), więc można mu dać przebieg w przedziale 200-250 tys. na tej podstawie. Auto to AEB z 1997 roku.

Co o takim przejściu z półsyntetyka na syntetyk myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samą wymianą oleju nie uszczelnisz silnika.

Dla mnie 300ml/1000km to już byłby znak do większych działań niż płukanka i wymiana oliwy.

P.S.: Żeby nie było, że mój nie bierze...

Bierze, ale ok. 500-600ml/8000km

:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę go uszczelniać, tylko nie chcę rozszczelnić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę go uszczelniać, tylko nie chcę rozszczelnić :P

Ale nie wlejesz mu mineralnego.

Mam nadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny...

Ja jezdze na syntetyku zeszlem z polsentetyka .powiem ci tak pije tyle samo .tyle ze silnik lepiej pracuje. .wiec polecam

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie nie, w ogóle nie o to mi przecież chodzi. Dla mnie do momentu póki nie będzie bral 1l/1000km to nie ma powodów aby zapychać minerała. Pewnie wleje półsyntetyka takiego jak teraz, ale ciekaw jestem jak zadziałałby syntetyczny...

Ja jezdze na syntetyku zeszlem z polsentetyka .powiem ci tak pije tyle samo .tyle ze silnik lepiej pracuje. .wiec polecam

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

popieram, ja też z półsyntetyka na syntetyk przeszedłem i zero negatywnych reakcji, silnik tylko lepiej pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przeszedlem i dźwięk sie zmienił na bardziej metaliczny chyba wrócę na 10w40 no chyba ze proponujecie zeby tego valvo 5w40 zalać ktos pisał że wycisza silnik lepiej niż motul ?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...