Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ile wam bierze oleju a4 b5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,  mam pytanie do was: ). Ile wam silnik bierze oleju?  Pacjent to a4 b5 99 rok silnik 1.9 DI 75 km.  I tak jest taki silnik: ). Bo zrobiłem jakieś ponad 3 tyś km może 4. I na bagnecie od normy tak jak powinno być po środku zrobiło mi się prawie min.  A nie widać żeby gdzieś był wyciek. Co myślicie o tym?

Opublikowano

Moim zdaniem to całkiem w normie jak na taki wiekowy motor, chociaż u mnie z poziomu max do połowy spadło po 8 tys. km. Na poprzednim oleju jeździłem bardzo lekką nogą (zbyt lekką) i spalił go mniej, więc wydaje mi się, że to też trochę zależy od stylu jazdy. Jak masz teraz stan na min to dolej do maxa i sprawdź ile weszło, to będziesz miał najlepszy obraz.

Opublikowano
33 minuty temu, Arek8888 napisał:

Moim zdaniem to całkiem w normie jak na taki wiekowy motor, chociaż u mnie z poziomu max do połowy spadło po 8 tys. km. Na poprzednim oleju jeździłem bardzo lekką nogą (zbyt lekką) i spalił go mniej, więc wydaje mi się, że to też trochę zależy od stylu jazdy. Jak masz teraz stan na min to dolej do maxa i sprawdź ile weszło, to będziesz miał najlepszy obraz.

Dolałem już. No lekkiej nogi nie mam.  Vmax idzie 180 a ja często tak po 140. Więc możesz mieć rację. Dużo nie dolałem. Ogólnie wchodzi mi całego 3.8 litra

Opublikowano

No to ja w porównaniu do Ciebie jestem zawalidrogą :D Oleju do silnika wchodzi tyle samo.

Opublikowano

Silnik może nie jakiś wysilony ale poziom oleju warto utrzymywać prawie na max.

Sprawdzać poziom oleju co 1-2 tys.km i uzupełniać.

Zwykle zalewany 10W40 lub 5W40.

Pobór oleju zależny od stanu silnika i  pokonywanych tras tak przeciętnie 1,2 - 1,7 litra na 10 tys. km ale trafiają się też ponad przeciętne dymiące opoje.

Opublikowano

1.9Di jakby nie patrzeć to dość znana konstrukcja, ale rzadko się zdarza... ehh ta pompa Lucas na lince [emoji3]

Od min do max czyli od zagięcia do zagięcia wchodzi dokładnie literek oleju.

Leciwy diesel, stara solidna konstrukcja która przy 300tys. km jest dobrze dotarta, więc nawet jakbyś miał tam nakulane 1mln. km to nie powinien spić więcej jak 2L oleju na 10tys.

U Ciebie 3-4tys i pociągnął litra... coś jest nie tak, bo przy przejechanych 15tys. wlałbyś ponad 3 litry, prawie tyle co wchodzi na wymianę ?

Kolego napisz nam na jakim oleju jezdzisz, a podejrzewam że na jakimś szajstolu lub podobnym "jakościowo" oleju (słowo jakość to gruba przesada).

Sprawdź dokładnie silnik, zwłaszcza na kanale.

Możesz na próbę wymienić zawór ciśnienia odmy, może być zamiennik za ok. 30 zł, to ta okrągła puszka na pokrywie zaworów.

 

Ps. Mój AFN spijał jakieś 1.5L na 10tys. po wymianie tego zaworu zużycie spadło w lato do max. 350ml i w zimę do 500ml na 10tys.

Olej: Valvoline SynPower 5W40, obecnie testuje Motula X-Cess 5W40

Na Valvoline do 7tys. km nic nie ubywało z bagnetu [emoji6]

Silnik ma nakulane jakieś 600-650 tys.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

też często sa wycieki na uszczelniaczach wału i wałków oraz odma popekana przy bloku sinika

 

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Co wy wiecie o paleniu oleju. Na tysiaka jakies 300gram lekko se zjara. Dymi troche na niebiesko i tak od 30tys. Przebieg 390. Nie ufam temu przebiegowi. Takze xdd

Opublikowano
3 godziny temu, Hezen napisał:

1.9Di jakby nie patrzeć to dość znana konstrukcja, ale rzadko się zdarza... ehh ta pompa Lucas na lince emoji3.png

Od min do max czyli od zagięcia do zagięcia wchodzi dokładnie literek oleju.

Leciwy diesel, stara solidna konstrukcja która przy 300tys. km jest dobrze dotarta, więc nawet jakbyś miał tam nakulane 1mln. km to nie powinien spić więcej jak 2L oleju na 10tys.

U Ciebie 3-4tys i pociągnął litra... coś jest nie tak, bo przy przejechanych 15tys. wlałbyś ponad 3 litry, prawie tyle co wchodzi na wymianę ?

Kolego napisz nam na jakim oleju jezdzisz, a podejrzewam że na jakimś szajstolu lub podobnym "jakościowo" oleju (słowo jakość to gruba przesada).

Sprawdź dokładnie silnik, zwłaszcza na kanale.

Możesz na próbę wymienić zawór ciśnienia odmy, może być zamiennik za ok. 30 zł, to ta okrągła puszka na pokrywie zaworów.

 

Ps. Mój AFN spijał jakieś 1.5L na 10tys. po wymianie tego zaworu zużycie spadło w lato do max. 350ml i w zimę do 500ml na 10tys.

Olej: Valvoline SynPower 5W40, obecnie testuje Motula X-Cess 5W40

Na Valvoline do 7tys. km nic nie ubywało z bagnetu emoji6.png

Silnik ma nakulane jakieś 600-650 tys.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Ja miałem jak wymieniłem trochę więcej jak połowę. Między żagiecięm.  A dziś miałem 1/4 między min a max.  Więc dużo nie spadło. Można powiedzieć że od połowy do min 

Opublikowano

Ja mam valvoline 10/40

Opublikowano
4 godziny temu, Hezen napisał:

1.9Di jakby nie patrzeć to dość znana konstrukcja, ale rzadko się zdarza... ehh ta pompa Lucas na lince emoji3.png

Od min do max czyli od zagięcia do zagięcia wchodzi dokładnie literek oleju.

Leciwy diesel, stara solidna konstrukcja która przy 300tys. km jest dobrze dotarta, więc nawet jakbyś miał tam nakulane 1mln. km to nie powinien spić więcej jak 2L oleju na 10tys.

U Ciebie 3-4tys i pociągnął litra... coś jest nie tak, bo przy przejechanych 15tys. wlałbyś ponad 3 litry, prawie tyle co wchodzi na wymianę ?

Kolego napisz nam na jakim oleju jezdzisz, a podejrzewam że na jakimś szajstolu lub podobnym "jakościowo" oleju (słowo jakość to gruba przesada).

Sprawdź dokładnie silnik, zwłaszcza na kanale.

Możesz na próbę wymienić zawór ciśnienia odmy, może być zamiennik za ok. 30 zł, to ta okrągła puszka na pokrywie zaworów.

 

Ps. Mój AFN spijał jakieś 1.5L na 10tys. po wymianie tego zaworu zużycie spadło w lato do max. 350ml i w zimę do 500ml na 10tys.

Olej: Valvoline SynPower 5W40, obecnie testuje Motula X-Cess 5W40

Na Valvoline do 7tys. km nic nie ubywało z bagnetu emoji6.png

Silnik ma nakulane jakieś 600-650 tys.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Motul, który testujesz według danych fizyko-chemicznych ma gorsze parametry niż Valvoline.  Eksploatowałem swojego AFN-a na  tym oleju ale przeszedłem na X-maxa.  Powodem był hałas popychaczy zaworowych zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym - X-cess ma gorszą płynność. Może się mylę ale gdy zalałem go pierwszy raz w 2008 r. to tamten olej inaczej się spisywał. Następnie była akcja Motula polegająca na odświeżeniu produktu i według danych miał mieć lepsze parametry.  Jeżeli do 7 tkm na produkcie Valvoline nic Ci nie ubywało to dobrze się spisywał. AFN ma tylko 3,8 l oleju więc nie ma się co dziwić, że zaczął go zużywać, gdyż najzwyczajniej stracił swoje właściwości.  Kiedyś jeździłem Mercedesem, który miał zegar ciśnienia oleju. Na nowym oleju ciśnienie było na max-a. Po jakimś czasie spadało do połowy ale jak wymieniłem olej to ciśnienie oleju ponownie było na max. Po zachowaniu tego ciśnienia  dobrze było widać jak olej tracił właściwości. To samo miałem później w Polonezie Caro.  Kolejna sprawa to, że w miarę pokonywanych kilometrów niestety silnik się zużywa i bardziej zanieczyszcza olej a te silniki mają już sporo najechane. 

Opublikowano

AFN - nalatane 330 tyś(tiaa, chyba x 3 :D ),  PSJ i zasadzie nie bierze więcej niż 0,5 l na 10kkm, autorstrada po 140-150 km/h - jeżdżę z bańką w wozie - ~0,1 l oleju na 100km. 

Opublikowano

U mnie AJM po programie na 156 km i przebiegu 274 tyś. Jeżdżę na motulu specyfic przy wymianie mam na bagnecie max i na kolejnej wymianie po 10 tyś mam na bagnecie 3/4. Więc praktycznie nie pali nic. Ale jeżdżę głównie na trasie.

Opublikowano
24 minuty temu, maciucha512 napisał:

AFN - nalatane 330 tyś(tiaa, chyba x 3 :D ),  PSJ i zasadzie nie bierze więcej niż 0,5 l na 10kkm, autorstrada po 140-150 km/h 

To może świadczyć, że masz silnik w doskonałym stanie, prawie takich nie widuję.

Na jakim oleju ? stosowałeś jakieś płukanki ? dodatki na tarcie ? może miska olejowa była demontowana ?.

Opublikowano
17 minut temu, Dreger napisał:

U mnie AJM po programie na 156 km i przebiegu 274 tyś. Jeżdżę na motulu specyfic przy wymianie mam na bagnecie max i na kolejnej wymianie po 10 tyś mam na bagnecie 3/4. Więc praktycznie nie pali nic. Ale jeżdżę głównie na trasie.

Nie spotkałem takiej jednostki ćwiartka na 10 tys., nawet nówki po dotarciu brały więcej.

Jaki to dokładnie olej ?. 

Coś robiono w silniku czy tylko systematyczne wymiany oleju ?.

 

Opublikowano
13 minut temu, KINIAM napisał:

To może świadczyć, że masz silnik w doskonałym stanie, prawie takich nie widuję.

Na jakim oleju ? stosowałeś jakieś płukanki ? dodatki na tarcie ? może miska olejowa była demontowana ?.

Ha, na wszystko twierdząco: 5W30 Mobil super 3000, płukanki okazjonalnie co 2/3 wymiany, z tym, że na płukance jeżdżę 5 minut, miskę sam zdejmowałem bo lało się z uszczelki - teraz tylko się poci :) 

Mam dość zmienny styl - przeważnie miasto (70%) trasa różna: od zatłoczonych krajówek po S i A.  

Opublikowano

Systematyczny serwis co 10 tyś. Mam turbo od awx i program. Olej syntetyczny Motul specyfic. Tak jak napisałem przy wymianie wlewają do maksa na bagnecie, jeżdżę ok 10 tyś głównie na trasie raczej umiarkowanie szybko, przy kolejnym serwisie mam na bagnecie ok 3/4. Nic nie dolewam. Płynu chłodzącego tez nie ubywa :)

Opublikowano
W dniu 14.09.2017 o 10:39, Dreger napisał:

Systematyczny serwis co 10 tyś. Mam turbo od awx i program. Olej syntetyczny Motul specyfic. Tak jak napisałem przy wymianie wlewają do maksa na bagnecie, jeżdżę ok 10 tyś głównie na trasie raczej umiarkowanie szybko, przy kolejnym serwisie mam na bagnecie ok 3/4. Nic nie dolewam. Płynu chłodzącego tez nie ubywa :)

Z płynem chłodzącym to jest prosta sprawa aby to namierzyć.

Jak widuję te jednostki mocno zajeżdżone to olej robi się czarny po 1-2 tys.km co jest normalne i olej ma nadal płynność co widać chociażby na bagnecie ale  po 4-5 tys. robi się gęsty smolisty i już wolniej toczy się kropla oleju po bagnecie.

Lecz bardzo częstym nie ubywania oleju jest dopływ do niego przez nieszczelne pierścienie paliwa, olej jest czarny i płynny śmierdzi ropą jak z baku.

Wiem, że u Ciebie tak nie jest ale to tak dla tych mniej kumatych aby obserwowali.

Znam takich użytkowników co zalewają świeży olej a potem korek czy bagnet widzą dopiero u mechanika po 10-12 tys.km a tam albo brak 2 litrów oleju albo wszystko niby w porządku ale jedzie z oleju ropą.

Opublikowano

AJM licznik 246 tys wymiana co 10 tys lub częściej ,olej Total 5w30 C3  nie widać zużycia na bagnecie ,nic nie dolewam .

Opublikowano

Hezen wydaje mi ze ze kolega raczej ma AFF co jestto ograniczonym ahu czy tam 1z a nie ten silnik co byl w golfach z pompa na linke, ale to juz moze sie wyjasnic jakjak kolega podrzuci nam zdjecie silnika :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...