Houdini Opublikowano 19 Listopada 2017 Opublikowano 19 Listopada 2017 Jak zapewne wielu z Was wie układ zapłonowy w naszych V6 nie jest układem idealnym. A jeśli coś się w nim popsuje to hmmm kable 300, cewka 1200, świece itd. także tani też nie jest. Dlatego warto pomyśleć nad przerobieniem go na pojedyncze cewki [emoji2] Temat inspirowany tematem na forum A6, zatem pozwolę sobie na pożyczenie kilku fotek [emoji6] Co potrzebujemy: Cewki, pasują od kilku siników(koszt używanych nawet podobno od 5 zł za sztukę) 2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI 06D 905 115 06D 905 115 A 06D 905 115 C 06D 905 115 D 06D 905 115 F 06D 905 115 G 06D 905 115 J 06D 905 115 K 06E 905 115 06E 905 115 A 06E 905 115 B 06E 905 115 C 06E 905 115 D 06E 905 115 E BERU ZSE 032 1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN 06C 905 115 A 06C 905 115 B 06C 905 115 D 06C 905 115 E 06C 905 115 F 06C 905 115 G 06C 905 115 H 06C 905 115 K 06C 905 115 L 06C 905 115 M BERU ZSE051 1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI 06F 905 115 06F 905 115 A 06F 905 115 B 06F 905 115 C 06F 905 115 D 06F 905 115 E 06F 905 115 F 07K 905 715 07K 905 715 A 07K 905 715 B 07K 905 715 C 07K 905 715 D 07K 905 715 E 07K 905 715 F BERU ZSE 033 Natomiast raczej NIE PASUJĄ 1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V. 06A 905 115 06A 905 115 A 06A 905 115 B 06A 905 115 C 06A 905 115 D 06B 905 115 G 06B 905 115 H 06B 905 115 J 06B 905 115 L 06B 905 115 M 06B 905 115 N 06B 905 115 P 06B 905 115 Q 06B 905 115 R 06B 905 115 S 06B 905 115 T 06B 905 116 J 06B 905 117 L 06C 905 115 C BERU ZSE 043, ZSE 034 Im wyższa litera na końcu tym nowsza cewka, tak vag oznacza swoje cewki. 6x 4pin wtyczki cewek 1J0973724 1x 5pin wtyczka główna 6X0973825 Przewody(FLRY-B, plus i masa 2,5mm², sygnał 0,5-1mm²), lutownica, ewentualne dodatkowe narzędzia mile widziane, dwie sprawne ręce i trochę czasu wolnego [emoji6] nie podaję długości przewodów, bo różne cewki różnie się układają, przez co długość może być różna. Teraz wystarczy wymontować starą cewkę, oraz stworzyć od 0 nową wiązkę. W głównej wtyczce mamy 5 pinów plus, masa i 3 sygnały. Sygnały sterują parami cewek 1/6, 2/4, 3/5. 1 4 2 5 3 6 NIE pomylić z łączeniem 1-4, 2-5, 3-6!!! We wtyczkach przy cewkach jest po 4piny więc brakuje nam 1. Tym ostatnim jest masa sinika, łapiemy ją z jakiejś śrubki [emoji6] Kolejność pinów przy cewkach to plus, masa (z wtyczki głównej), sygnał, masa (sinika). Tu bardzo ładny schemat Gdy już mamy wiązkę, należy zająć się cewkami, gdyż nie do końca pasują. W cewkach jest gumowy kołnierz, który nie pozwala nam wsunąć jej do końca. Należy wziąć ostry nóż i najzwyczajniej usunąć ok 1 cm gumy(w różnych cewkach może być różna wysokość, dlatego najlepiej obcinać po kawałku i sprawdzać czy wchodzi na świecę, a zapewniam że będzie czuć opór). Cewki same na miejscu nie chcą siedzieć i powoli się wysuwają, trzeba je docisnąć plastikową osłoną pokrywy zaworów. W zależności od cewek i ich ułożenia, możliwe że będzie trzeba podciąć wzmocnienia w osłonie pokrywy żeby udało się ją zamocować, ja tak musiałem zrobić. No ale cewki siedzą pewnie i sinik nie traci na wyglądzie [emoji6] Mając przygotowane cewki i wiązkę możemy wyrzucić stary układ i cieszyć się nowym [emoji2] Na forum A6 niektórzy pisali o problemie z palącym się bezpiecznikiem. Czasami zamontowany jest 20A(pozycja 29) i nie zawsze daje radę uciągnąć cewki, należy wtedy zastąpić go 5-10A mocniejszym. Podobno w autach z seryjnymi pojedynczymi cewkami od razu montowane są bezpieczniki 30A. Z zauważalnych zmian to równa praca silnika bez przerywania zwłaszcza na lpg, jakby lepiej się z dołu zbierał, inni piszą o cichszej pracy i lepszej reakcji na pedał gazu. Negatywów brak [emoji6] Jeśli się zdecydujesz, robisz to na własną odpowiedzialność. Nie testowane na 2.6 Na koniec moja wiązka i montaż 3
dziobu Opublikowano 19 Listopada 2017 Opublikowano 19 Listopada 2017 Kawał dobrej roboty! Jak coś mi się wysypie w moim układzie zapłonowym to pomyślę nad montażem u siebie fejeczek. Jedyne co mi nie pasuje to jest to, że nie siedzą na miejscu bo ja tak często robię coś przy silniku, że ich nie zakładam ?
Banan Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Ja tak mam przerobione od 1,5 roku - bez żadnych problemów , u mnie bezpiecznik 30 A siedział seryjnie , może dlatego że to modelowy 2001
battlefieldcity Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 a jak to się ma do 4 cylindrów ???? zrobił byś kolego jakiś shemat ?
Banan Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Inaczej podpięcie bo jest chyba moduł zapłonowy po drodze - na a6klub w temacie o cewkach pojedynczych ktoś kombinował ale nie napisał czy zrobił
walekpiter Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 Mam u siebie od paru dni tak przerobione. Lepszy elastycznosc silnika. Jestem bardzo zadowolony
dimiC Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Jest tutaj może ktoś kto zrobiłby taką wiązkę pod zamówienie?
B32 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 No to działam biore się najpierw za zrobienie wiązki, tylko gdzie dostać 6X0973825? bo nigdzie nie widze
tsluszniak Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Allegro: 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 5646335311 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na allegro.pl za 11.00 zł - 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 (5646335311). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
B32 Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 1 minutę temu, tsluszniak napisał: Allegro: 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 5646335311 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na allegro.pl za 11.00 zł - 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 (5646335311). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! ok już namierzyłem dawno
tsluszniak Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Sory, datę Twojego posta zauważyłem jak już odpisałem
DEVONIPX Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 Czy ktoś jeszcze wypowie się na temat ewentualnych odczuwalnych zalet tego rozwiązania ?
B32 Opublikowano 24 Lipca 2019 Opublikowano 24 Lipca 2019 Ja właśnie zrobiłem tego moda, i nie zauważyłem różnicy
matmac Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Jeżdżę już rok z pojedynczymi cewkami i jedyną różnicą jaką zauważyłem jest to, że silnik działa tak jak powinien :D Mocy nie przybyło wcale, kultura pracy... no nie wiem, wcześniej też nie było źle. Zaletą jest to, że: - zespolone cewki wydają się bardziej niezawodne. O przewody trzeba dbać, wymieniać co jakiś czas żeby były w pełni sprawne. Stare mogą mieć przebicia i dają o sobie znać dopiero jak jest zimno i mokro, a taka cewka albo działa, albo nie działa (przynajmniej z doświadczenia), - gryzonie raczej tego nie zjedzą, bo one zdecydowanie bardziej lubią przewody WN od zwykłych, czyli jak ktoś mieszka gdzieś przy lesie to może być poważny argument za, - niby powinna być poprawa w osiągach i kulturze pracy silnika, bo iskra jest generowana lokalnie i nie potrzebuje wędrować kablami, ale ja tam nie wiem, to chyba raczej aspekt psychologiczny, efekt placebo, bo nie zauważyłem jakiegoś cudownego efektu ? może jakby zalać V-Power i zhamować to coś by wyszło... Edytowane 15 Listopada 2019 przez matmac
B32 Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 Jak ktoś potrzebuje wiazki, to posiadam na handel :) https://www.olx.pl/oferta/wiazka-do-przejscia-na-pojedyncze-cewki-audi-2-4-v6-i-2-8-v6-CID5-IDClVkn.html
TomaszMkII Opublikowano 26 Września 2020 Opublikowano 26 Września 2020 Jak nie podpiąłem do budy dodatkowej masy z cewek a wszystko działa, to świat się zawali? ?
matmac Opublikowano 27 Września 2020 Opublikowano 27 Września 2020 (edytowane) Nie zawali się, ale daj znać kiedy przestanie działać. Edytowane 27 Września 2020 przez matmac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się