Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Problem z pokrywą zaworów (odmą). Niedrożna odma i kopcenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

starsze pokrywy mają w odmie zainstalowaną membranę która dławi wypływ powietrza z komory. Nowsze pokrywy tego nie mają i ponoć działają lepiej. Ktoś na forum opisywał też że otworzył część pokrywy w której znajduje się zawór i go zdemontował.

Opublikowano
Opublikowano

Bardzo ciekawe... czekamy, aż ktoś kupi i pokaże w jakim stanie jest stara membranka ;) 

Żeby nie było, że to tylko naciąganie na koszta...

 

Opublikowano

Właściwie to tak z tym, że ja oddałem całą pokrywę do regeneracji. Koszt około 250 zł z wysyłką. Rachunek, gwarancja na rok. Na razie 10 tys km zrobione i jest wszystko ok.

Opublikowano

Jeśli rzeczywiście dochodzi do uszkodzenia tej membranki to podczas jazdy mogą być zasysane spore ilości oleju... Bo w moemncie pojawienia się dużego podciśnienia w kolektorze, membrana powinna się zamykać, blokując przepływ w stronę kolektora, a otwierać na małym podciśnieniu... Czyli reasumując ściągając klapę powinno być tak, że możemy lekko zaciągnąć powietrze i przepływ powinien być, przy mocniejszym zaciągnięciu powinno blokować przepływ (tylko czy jesteśmy w stanie tak mocno zassać) , przy próbie wdmuchiwania powietrza w pokrywę powinien być też opór bo są te zawory membranowe... 

cr17.jpg.12b41b852d9ff47cb2f03015f40af1df.jpg

cr16.jpg.92d37939a55e20421ffa9f9a0d0df7f6.jpg

Opublikowano

No jak już chcesz rozwiercać to ja bym rozwiercił ten zawór od środka by ciśnienie miało gdzie uchodzić. A olej w dolocie jak dla mnie musi być tak czy siak bo olej tak jak każda inna ciecz paruje. Te opary są wysysane przez turbo i skraplane do postaci przepalonego oleju. Czyli nic zdrowego a taki olej jest przynajmniej częściowo w ten sposób usuwany z silnika.

Opublikowano (edytowane)

witam, posiadam audi a4 1.9 AJM z 2000roku, od czasu regeneracji turbiny gdy wrocila "moc" zauważyłem ze w roznych miejscach silnika (wokol korka wlewu oleju, uszczelka pokrywy zaworow, uszczelka podstawy filtra itd) zaczely nagle pojawiac sie wycieki oleju, tak jakby silnik mial juz spore przedmuchy (przy odpalaniu kopci na niebiesko, a przy dodawaniu gazu na czarno mimo ze turbo po regeneracji a wtryski maja prawidlowa korekte) a odma byla albo zatkana albo dziala nieprawidlowo bo w dolocie jest sporo oleju, po zdjeciu przewodu odmy leci tylko slabe cisnienie i lekki dymek co razem daje wrazenie ze "rozsadza silnikod srodka bo cisnienie nie ma gdzie ujsc"

W zwiazku z tym chcialbym wymienic pokrywe zaworow ktora ma nr 038103469AA, niestety w serwisach nie jest juz dostepna i powiedzieli ze nie jest zamienialna z zadna inna a uzywki nie chce. Natomiast dostepna jest pokrywa 038103469AE pasujaca do AWX i wielu innych silnikow ktora wyglada identyko jak tam moja (otwory, wybrzuszenia)

Pokrywa 038103469AE pasuje, trzeba tylko przedluzyc nieco rurke odmy bo owa pokrywa jest minimalnie wyzsza od starej

Co moze byc jeszcze powodem takiego wypychania oleju z silnika wszystkimi mozliwymi miejscami?

Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!

Edytowane przez wujaszq
Opublikowano

Witam, próbował już ktoś zamontować to: https://allegro.pl/oferta/separator-oleju-odma-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-7977296948?reco_id=e13be2d5-6f47-11e9-9a28-6c3be5bbf0c8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Podobno membrana jest niewymienna. Zainteresowałem się tym tematem bo wywala mi delikatnie bagnet po rozgrzaniu silnika, po wyciągnięciu go leci tak jakby biały dym/ para. Czy jest to oznaka zatkanej pokrywy tj. odmy?

Opublikowano

Witajcie

Ja  z ciekawości rozebrałem tą odmę ( u mnie wywalało trochę olej z odmy ) .     Opis z aukcji żeby włożyć śrubokręt  to  kit. Nie da sie wypchnąć dekielka malutkim śrubokręcikiem a przy okazji można uszkodzić blaszkę dociskającą .

mocnym nożem  odciąłem miejsce zgrzewu dekielka i puścił . :)

Okazało się że siedzi tam membrana  która jest cała . Da się ją wymienić  ale trzeba  pokombinować z zaczepami mocującymi blaszkę dociskającą membranę.

 

Opublikowano

Może kogoś zainteresują zdjęcia odmy z 2.0 tdi 16v blb 

IMG_20190714_174722653.jpg

IMG_20190714_174731550.jpg

IMG_20190714_174752777.jpg

IMG_20190714_174756688.jpg

IMG_20190714_174803285.jpg

Opublikowano

Hej, po wymianie membrany jakaś różnica? Mniej olejem wali ?

Opublikowano

Podłączam się do pytania. Jest poprawa po wymianie?

Opublikowano

Chyba się nic nie dowiemy. Kolejny temat bez zakończenia...

Ja coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowej bo wali mi olej z odmy na stronę ssącą turbiny.

Po wymianie oleju i przejechaniu 2500km na bagnecie polowa miedzy stanami a było max.

Opublikowano

Panowie. Ja sprawdzałem odme tak ze podpiąłem do odmy wąż odkręciłem korek wlewu oleju i zacząłem dmuchać i wciagać powietrze. Bez problemu wdmuchałem powietrze oraz wciągnąłem. Czyli odma sprawna.Na rozgrzanym silniku odkręciłem korek wlewu oleju i zaczął skakać (nie zasysało korka) oraz przy wyciąganiu bagnetu również nie zasysało bagnetu. To ze dymi się z korka i bagnetu to naturalna sprawa w tych silnikach. Do dolotu zawsze sie przedostaje troche oleju (taki urok tych silników - dlatego nowe (od pewnego rocznika) klapy gaszące maja juz zabezpieczony układ elektroniczny przed zalaniem olejem).Na elementach wewnetrznych układu dolotowego moze być nalot - mgiełka olejowa ale nie moze być tyle oleju ze az kapie. Jezeli tak jest to nie tylko odma jest winna moze turbo wam przepuszcza olej w dolot ! a jezeli kopci  i zabiera olej a stwierdzicie ze turbo ok to moze pierscienie juz nie domagają. pozdrawiam.

Opublikowano

a tu filmik :

 

 

Opublikowano

W sieci znalazłem informację, że VW transporter i jeszcze parę innych VW mają nowej generacji pokrywę głowicy (m.in. silniki BRR/BRS). 

Konkretnie chodzi mi o post Marewela #6

logo_promo.png.7763b8a271bae75d96c714d64
FORUM.VW-PASSAT.PL

Chciałem założyć nowy temat gdyż wertując to forum jak i inne sąsiednie w poszukiwaniu odpowiedzi: co zrobić z tą odmą? Podsumowując można...

Czy przerabiał ktoś montaż takiej pokrywy do silnika BPW lub innego z elektrycznym EGR i klapą gaszącą? Chodzi mi głównie o wymiary i czy w ogóle taka pokrywa się zmieści. 

 

image.thumb.png.c401dbb51e36bd8cafd26f4da741b843.png

Zdjęcie silnika BRS s Transportera T5 1.9TDI 2006-2010

 

Opublikowano

Podepnę się pod temat , A4 B6 AWX zimny po odpaleniu po jakiejś minucie zaczyna dymić na biało-niebiesko dym strasznie śmierdzi olejem, kopcenie ustaje po zagrzaniu silnika. Oleju jakoś specjalnie nie ubywa (około 0,5l pomiędzy wymianami). Dzisiaj po ściągnięciu wężyka od odmy zauważyłem ,że był mocno uwalony białą mazią. Wyczyściłem wszystko. Auto nie traci mocy, nie przerywa, pali od strzała bez jakiegokolwiek telepania. Czy problem kopcenia może leżeć po stronie odmy?

Opublikowano

zdejmij pokrywę i wypłucz ją w chemii np do czyszczenia silników, powinno pomóc. W pokrywie jest system kanałów i separator oleju, jak przestanie działać to własnie tak dymi.

Opublikowano

Jak zacznie dymić weź kawałek szmatki, odkręć korek wlewu oleju i połóż żeby Ci nie chlapalo, a żeby był swobodny przedmuch i zobacz czy przestaje dymić... 

Opublikowano
27 minut temu, bobikos napisał:

zdejmij pokrywę i wypłucz ją w chemii np do czyszczenia silników, powinno pomóc. W pokrywie jest system kanałów i separator oleju, jak przestanie działać to własnie tak dymi.

 

po ściągnięciu pokrywy konieczna jest wymiana uszczelki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...