karol30x Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 witam posiadam audi A4 b7 2.0 TDI BRF 2007 R przebieg 273000 tys od nie dawna ubywa mi płyn chłodniczy jakiej 0,5 l dolewam po przejechaniu 2500km wymieniłem kruciec z tyłu silnika pod pompom VACUM tam była nieszczelnosc ale problem nadal auto robi trasy polska- belgia wiec km przybywa czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku płyny chłodniczego? , sprawdzałem wszystkie przewody jest sucho nie ma wycieków auto jak zapale po postoju nocnym czyli zimnie kopci chwile na biało ale jak sie zagrzeje jest ok
machina Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Jest ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego na zimnym silniku? Nie wywala czasem płynu pod zbiorniczkiem?
karol30x Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 20 godzin temu, machina napisał: nie wiem nie sprawdzałem ale sprawdze to na zimnym silniku mam nadzieje ze nie głowica pękła? 20 godzin temu, machina napisał: Jest ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego na zimnym silniku? Nie wywala czasem płynu pod zbiorniczkiem?
karol30x Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 21 godzin temu, przem8 napisał: Jak nie ma wycieków to zrób test co2. hmm czyli mam sprawdzić szczelność układu chłodniczego?
machina Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 To jest test obecności co2 w układzie chłodzenia gdzie nie powinno go być. Jeżeli będzie to albo uszczelka do wymiany lub głowica pęknięta. Może się jeszcze zdarzyć że chlodnica spalin puszcza. Ten test nie zawsze zdaje egzamin w silnikach diesla.
karol30x Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 9 minut temu, machina napisał: To jest test obecności co2 w układzie chłodzenia gdzie nie powinno go być. Jeżeli będzie to albo uszczelka do wymiany lub głowica pęknięta. Może się jeszcze zdarzyć że chlodnica spalin puszcza. Ten test nie zawsze zdaje egzamin w silnikach diesla. rozumie sprawdze to no ale jak by był wyciek to by gdzies było widac ? na silniku a sucho jest dziwne chyba ze wywala do wydechu
moniuh Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 pod zbiorniczkiem masz taki wypust - zaworek, jak pojeździsz chwile, to sprawdź czy jest mokro pod nim, jak palec tam przyłożysz to może być delikatnie wilgotny. silnik nie musi być nagrzany, nawet lepiej, bo się nie poparzysz jak masz np. różowy płyn to zobacz czy pod zbiornikiem wyrównawczym nie widać plam. no i pod korkiem zobacz jaki masz osad, jeśli mętny, szary albo nawet małe oczka płynu to głowica padła.
karol30x Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 12 minut temu, moniuh napisał: pod zbiorniczkiem masz taki wypust - zaworek, jak pojeździsz chwile, to sprawdź czy jest mokro pod nim, jak palec tam przyłożysz to może być delikatnie wilgotny. silnik nie musi być nagrzany, nawet lepiej, bo się nie poparzysz jak masz np. różowy płyn to zobacz czy pod zbiornikiem wyrównawczym nie widać plam. no i pod korkiem zobacz jaki masz osad, jeśli mętny, szary albo nawet małe oczka płynu to głowica padła. aha dlatego by ubywało tego płynu nie wiesz jaki koszt naprawy o ile by głowica pękła by była?
moniuh Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 ja zapłaciłem ok 6,5k z robocizna i nowa głowicą (ponad 3k), bo nie dało się naprawić, sprawdzenie planowanie itp wszystkie uszczelki śruby i oringi do PPD. Robocizna to jakieś 1,2k ale to Gdańsk i warsztat premium
karol30x Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 13 minut temu, moniuh napisał: ja zapłaciłem ok 6,5k z robocizna i nowa głowicą (ponad 3k), bo nie dało się naprawić, sprawdzenie planowanie itp wszystkie uszczelki śruby i oringi do PPD. Robocizna to jakieś 1,2k ale to Gdańsk i warsztat premium aha masakra lepiej nowa kupic czy regenerowac?
megafaka Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 ..nie koniecznie zaraz musi być walnięta głowica,może zaczyna lekko puszczać uszczelka. Również jeżeli z rana zwłaszcza przy chłodnym powietrzu samochód przez chwilę "kopci " na biało to nie jest żadna usterka !!! wynika to m.in z różnicy temperatur. 1
moniuh Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 no pewnie, że nie musi być pęknięta głowica. to skrajny przypadek. Oby Ciebie ominęło najgorsze..
piotrsob1 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy spaliny idą do układu chłodzenia jest podpięcie do niego manometru, rozgrzanie silnika do temperatury roboczej , a następnie ostrożne spuszczenie ciśnienia z układu chłodzenia przez poluzowanie na chwilę korka zbiorniczka wyrównawczego . Po tych zabiegach robimy jazdę testową, najpierw delikatnie operując gazem , a po takiej krótkiej jeździe dajemy w palnik ile się da. Jak ciśnienie wykona gwałtowny skok w okolice 1,5-2 bary i będzie widać na manometrze cykliczne upuszczanie ciśnienia przez zawór w korku to problem pewny Jak podczas tej próby cały czas ciśnienie stabilne , rośnie powoli i nie przekroczy jednego bara to wszystko oki Edytowane 13 Lutego 2018 przez piotrsob1 1
karol30x Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 21 godzin temu, megafaka napisał: ..nie koniecznie zaraz musi być walnięta głowica,może zaczyna lekko puszczać uszczelka. Również jeżeli z rana zwłaszcza przy chłodnym powietrzu samochód przez chwilę "kopci " na biało to nie jest żadna usterka !!! wynika to m.in z różnicy temperatur. własnie jak zapale rano to chwile dymi na biało potem jest ok tylko mnie martwi ten płyn gdzie on ucieka ? audi ma przejechane 273 tys
Karasik2 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 W dniu 13.02.2018 o 19:30, karol30x napisał: własnie jak zapale rano to chwile dymi na biało potem jest ok tylko mnie martwi ten płyn gdzie on ucieka ? audi ma przejechane 273 tys rozwiązałeś problem??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się