Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ucieka płyn chłodniczy pomocy:(!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 witam posiadam audi A4 b7 2.0 TDI BRF 2007 R  przebieg 273000 tys od nie dawna ubywa mi płyn chłodniczy  jakiej 0,5 l  dolewam po przejechaniu 2500km   wymieniłem kruciec z tyłu silnika pod pompom VACUM   tam była nieszczelnosc ale problem nadal auto robi trasy polska-  belgia  wiec km przybywa  czy ktos wie co moze byc przyczyna wycieku płyny chłodniczego? , sprawdzałem wszystkie przewody jest sucho nie ma wycieków  auto jak zapale po postoju  nocnym  czyli zimnie kopci chwile na biało ale jak sie zagrzeje jest ok  

Opublikowano

Jak nie ma wycieków to zrób test co2.

Opublikowano

Jest ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego na zimnym silniku? Nie wywala czasem płynu pod zbiorniczkiem?

Opublikowano
20 godzin temu, machina napisał:

nie wiem nie sprawdzałem ale sprawdze to na zimnym silniku mam nadzieje ze nie głowica pękła?

 

20 godzin temu, machina napisał:

Jest ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego na zimnym silniku? Nie wywala czasem płynu pod zbiorniczkiem?

 

Opublikowano
21 godzin temu, przem8 napisał:

Jak nie ma wycieków to zrób test co2.

hmm czyli mam sprawdzić szczelność układu chłodniczego?

Opublikowano

To jest test obecności co2 w układzie chłodzenia gdzie nie powinno go być. Jeżeli będzie to albo uszczelka do wymiany lub głowica pęknięta. Może się jeszcze zdarzyć że chlodnica spalin puszcza. Ten test nie zawsze zdaje egzamin w silnikach diesla.

 

 

Opublikowano
9 minut temu, machina napisał:

To jest test obecności co2 w układzie chłodzenia gdzie nie powinno go być. Jeżeli będzie to albo uszczelka do wymiany lub głowica pęknięta. Może się jeszcze zdarzyć że chlodnica spalin puszcza. Ten test nie zawsze zdaje egzamin w silnikach diesla.

 

rozumie sprawdze to no ale jak by był wyciek to by gdzies było widac ? na silniku a sucho jest  dziwne chyba ze wywala do wydechu 

 

Opublikowano

pod zbiorniczkiem masz taki wypust - zaworek, jak pojeździsz chwile, to sprawdź czy jest mokro pod nim, jak palec tam przyłożysz to może być delikatnie wilgotny. silnik nie musi być nagrzany, nawet lepiej, bo się nie poparzysz :) jak masz np. różowy płyn to zobacz czy pod zbiornikiem wyrównawczym nie widać plam.

no i pod korkiem zobacz jaki masz osad, jeśli mętny, szary albo nawet małe oczka płynu to głowica padła.

Opublikowano
12 minut temu, moniuh napisał:

pod zbiorniczkiem masz taki wypust - zaworek, jak pojeździsz chwile, to sprawdź czy jest mokro pod nim, jak palec tam przyłożysz to może być delikatnie wilgotny. silnik nie musi być nagrzany, nawet lepiej, bo się nie poparzysz :) jak masz np. różowy płyn to zobacz czy pod zbiornikiem wyrównawczym nie widać plam.

no i pod korkiem zobacz jaki masz osad, jeśli mętny, szary albo nawet małe oczka płynu to głowica padła.

aha dlatego by ubywało tego płynu nie wiesz jaki koszt naprawy o ile by głowica pękła by była?

Opublikowano

ja zapłaciłem ok 6,5k z robocizna i nowa głowicą (ponad 3k), bo nie dało się naprawić, sprawdzenie planowanie itp wszystkie uszczelki śruby i oringi do PPD. Robocizna to jakieś 1,2k ale to Gdańsk i warsztat premium

Opublikowano
13 minut temu, moniuh napisał:

ja zapłaciłem ok 6,5k z robocizna i nowa głowicą (ponad 3k), bo nie dało się naprawić, sprawdzenie planowanie itp wszystkie uszczelki śruby i oringi do PPD. Robocizna to jakieś 1,2k ale to Gdańsk i warsztat premium

 aha masakra lepiej nowa kupic czy regenerowac?

Opublikowano

..nie koniecznie zaraz musi być walnięta głowica,może zaczyna lekko puszczać uszczelka. Również jeżeli z rana zwłaszcza przy chłodnym powietrzu samochód przez chwilę "kopci " na biało to nie jest żadna usterka !!!  wynika to m.in z różnicy temperatur. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

no pewnie, że nie musi być pęknięta głowica. to skrajny przypadek. Oby Ciebie ominęło najgorsze..

Opublikowano (edytowane)

Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy spaliny idą do układu chłodzenia jest podpięcie do niego manometru, rozgrzanie silnika do temperatury roboczej , a następnie ostrożne spuszczenie ciśnienia z układu chłodzenia przez poluzowanie na chwilę korka zbiorniczka wyrównawczego .

Po tych zabiegach robimy jazdę testową, najpierw delikatnie operując gazem ,  a po takiej krótkiej jeździe dajemy w palnik ile się da. :decayed: Jak ciśnienie wykona gwałtowny skok w okolice 1,5-2 bary i będzie widać na manometrze cykliczne upuszczanie ciśnienia przez zawór w korku to  problem pewny :P

Jak podczas tej próby cały czas ciśnienie stabilne , rośnie powoli i nie przekroczy jednego bara to wszystko oki :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
21 godzin temu, megafaka napisał:

..nie koniecznie zaraz musi być walnięta głowica,może zaczyna lekko puszczać uszczelka. Również jeżeli z rana zwłaszcza przy chłodnym powietrzu samochód przez chwilę "kopci " na biało to nie jest żadna usterka !!!  wynika to m.in z różnicy temperatur. 

własnie jak zapale rano  to chwile dymi na biało potem jest ok tylko mnie martwi ten płyn gdzie on ucieka ? audi ma przejechane 273 tys 

Opublikowano
W dniu 13.02.2018 o 19:30, karol30x napisał:

własnie jak zapale rano  to chwile dymi na biało potem jest ok tylko mnie martwi ten płyn gdzie on ucieka ? audi ma przejechane 273 tys 

rozwiązałeś problem??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...