xmnichx Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Koledzy mam pytanie jaką benzynkę lejecie do swoich a4 ja ostatnio próbuje 98 i chyba nie widzę różnicy. Niektórzy mówią że może mniej palić i mieć leprze osiągi. W moim przypadku audi zaleca 95 ale myślałem że jak dostanie leprze paliwko to mu nie zaszkodzi co o tym sądzicie??
mA4ciek Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Jeśli zalecane jest 95 to lejemy 95 raz byłem głupi i zatankowałem Shell V-Power, poza spalaniem 13/100 żadnego cudu nie widziałem :gwizdanie:
tomcio1600 Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Rób to na co Cie stac... U nas na stacjach nawet 98 nie ma tyle oktanów ile powinno byc wiec można te paliwo uznac za pełnowartosciowa 95tke. Różnicy w osiagach nie zobaczysz zadnej. Nie wierz w różne bajki. Był tu założeony topic na ten temat i docelowy wyczerpany merytorycznie... wiec poszukaj i przestudiuj jeśli Cie to interesuje Na rynku paliw dostępnych u nas w hurcie jedyne paliwo jakie odbiega jakościowo od wszystkich innych i na którym zobaczysz różnice w kulturze pracy to właśnie Shell V-power - jedyne paliwo które jest natleniane :] (ale jak kolega wyżej napisał na tym paliwie spalanie skacze do góry i nawet niech nikt mi nie próbuje powiedziec ze nie bo sam to testowałem) Podobna sytuacja jest gdy lejesz specyfiki typu STP do baku - kalorycznosc sie zmienia i spalanie skacze (co nie zmienia faktu ze działanie swoje spełnia czyszczac np wtryskiwacze). Myśle że kolega znajdzie odpowiedni temat a ten może zamknąc bo zaczniemy wszystko od poczatku zupełnie nie potrzebnie... pozdroo
mstan Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam Swego czasu na forum były opublikowane przez jednego z kolegów testy z lepszymi paliwami. Testowano różne rodzaje silników.I żeby nie przedłużać powiem że efekty były tylko w silnikach z turbo. Ale nie czarujmy się nasze paliwo 98 ma tak naprawdę 95 oktan i silnik pracuje spokojniej(tak jak powinien). Ale wybierasz i płacisz Ty to Twoje autko. Pozdrawiam
eMeM Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 bylo 100 razy w/g ksiazki w B5 pb98 z dopuszczeniem pb95 leje sie do S4, 2.8 30V, 1.8T 180 do pozostalych V6, 1.8T 150 i slabszych leje sie pb95 z dopuszczeniem pb91 - tankowanie do tych aut pb98 nie daje nic oprocz lepszego samopoczucia kierowcy i w niektorych przypadkach zmniejszenia mocy
pitman Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 W moim 1.8T mam wlepę ABT o stosowaniu 98pb.Do tej pory tankowałem tylko takie paliwo.Wczoraj zajechałem na stację i zalałem pod korek 95pb .Jak wyjechałem wyraźnie czuć że dostał muła i jak by było słychać gorsze smarowanie
GRYFI Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 silnik AAH przystosowany jest do spalania 95 więc nie ma co lać 98 bo nic to nie da Na klapce wlewy będziesz miał info jakie paliwo
pitman Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 silnik AAH przystosowany jest do spalania 95 więc nie ma co lać 98 bo nic to nie da Na klapce wlewy będziesz miał info jakie paliwo Ja mam APU po programie ABT i różnica jest znaczna silnik zupełnie inaczej się wkręca,czuć ciąg.Wyjeżdżę pół baku i leję Schella V pover 100pb
majkel_majki Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 98 leje się do silników o wysokim stopniu sprężania, w innych takie paliwo nic nie zmieni, a nawet spali więcej bo im więcej oktanów tym niższa wartość opałowa paliwa. Wszelkie inne odczucia to placebo właściciela
pitman Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 98 leje się do silników o wysokim stopniu sprężania, w innych takie paliwo nic nie zmieni, a nawet spali więcej bo im więcej oktanów tym niższa wartość opałowa paliwa. Wszelkie inne odczucia to placebo właściciela Jeżeli ABT zaleca stosowanie 98pb to coś w tym chyba jest
majkel_majki Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Ja mówiłem o niewysilonych, niechipowanych silnikach, takich jak ten autora wątku Ty Kolego masz chip od ABT, zmienione mapy w tym prawdopodobnie przesunięty zapłon i nie sprzeczam się, ze na 95 możesz mieć spalanie stukowe przy dużych obciążeniach bo to są te dźwięki jakby słabszego smarowania, o których pisałeś, a na 98 doskonale równą pracę silnika.
Knob Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Kiedyś to czytałem i udało mi się to odnaleźć: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
slawek5170 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Tez się zastanawiałem czy nie przejść na pb98, bo podobno mniej pali, ale cały czas leje 95 i chyba się nie zdecyduje na zmianę
fend18 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 W moim 1.8T mam wlepę ABT o stosowaniu 98pb.Do tej pory tankowałem tylko takie paliwo.Wczoraj zajechałem na stację i zalałem pod korek 95pb .Jak wyjechałem wyraźnie czuć że dostał muła i jak by było słychać gorsze smarowanie a co ma smarowanie do rodzaju paliwa?
GRYFI Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 silnik AAH przystosowany jest do spalania 95 więc nie ma co lać 98 bo nic to nie da Na klapce wlewy będziesz miał info jakie paliwo Ja mam APU po programie ABT i różnica jest znaczna silnik zupełnie inaczej się wkręca,czuć ciąg.Wyjeżdżę pół baku i leję Schella V pover 100pb no dobrze, ale ty masz chipowane turbo a xmnichx ma wolno ssącą vałkę.a tak na marginesie mnie 1,8t na 100 oktanowym v-powerze przestalo jechać jak kiedyś wlałem na próbę
gp Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Moim zdaniem najlepiej lać V-Power na Shell'u i problem z głowy 95 oktanów, tylko "skład" lepszy... Przynajmniej ja nie narzekam, a leję V-Power już do drugiego auta z kolei, od kilku lat i śmiga jak należy!
dante0018 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Prawdziwa róznica w oktanach benzyny jest chyba na shellu. Na innych to z dystrybutora 98 i 95 leci ta sama :> A poza tym do wiekszosci stacji cysterny jezdza z jednej rozlewni wiec zalezy od stacji ile wody doda od siebie :
szypki12 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 ja leje verve 98 na orlenie i jest ok,obroty trzyma równiutko a co do spalania to mniej więcej takie samo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się